Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nekalá soutěž - klamavá reklama
Kakáčková, Tereza ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Boháček, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá vymezením nekalé soutěže a dále také jedním z nekalosoutěžních jednnání - klamavou reklamou. Práce je rozdělena na dvě části. V rámci obecné části jsou shrnuty základní pojmy týkající se hospodářské soutěže, nekalé soutěže, reklamy a klamavé reklamy. Informace pro tuto část jsem čerpala především z české právní úpravy a knižních zdrojů. Zvláštní část je zpracovaná na základě provedených výzkumů. Cílem výzkumů bylo zjistit vztah českých spotřebitelů k reklamám obecně a v rámci kvalitativní analýzy i názory na konkrétní příklady reklam.
Klamavá reklama z hlediska "průměrného spotřebitele"
Hobzová, Anna ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Vavrečka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá evropskou právní úpravou ochrany spotřebitele před klamavou reklamou za použití institutu průměrného spotřebitele. Za cíl si klade zjistit, zda tento institut ve své současné podobě efektivně funguje, a spotřebitele tak chrání. Pomocí výkladu pojmů a aplikace metody průměrného spotřebitele v modelových situacích práce dochází k závěru, že nynější způsob využívání tohoto prostředku ochrany spotřebitele je nedostatečný. Práce proto představí i autorkou navrhované řešení.
Analysis of the "Czech dream" project in perspective of Psychology of advertising and Legal form
Šimonová, Martina ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Práca popisuje vybrané psychologické aspekty reklamy na otvorenie fiktívneho hypermarketu v Prahe, ktorý je známy ako projekt "Český sen". Projekt chcel poukázať na možné nebezpečenstvo reklamy prostredníctvom vyvolania serióznej diskusie a zobudiť spoločnosť neštandardnou cestou šoku. Ďalej práca hodnotí úspešnosť jednotlivých cieľov projektu: úspešnosť samotnej reklamnej kampane a vyvolanie otázok týkajúcich sa dopadu reklamy a vzniku nákupných centier na správanie sa súčasného obyvateľstva. Zároveň sa pokúša právne postihnúť aspekt lživého charakteru projektu a fundovať východiská, na ktorých by mohla stavať potenciálna ochrana spotrebiteľov voči škodám, ktoré projekt spôsobil.
Klamavá reklama a rozbor efektu na její příjemce
Barvínek, Jakub ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Havránek, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá klamavou reklamou a jejím vlivem na spotřebitele. První část práce popisuje klamavou reklamu jako součást skutkové podstaty nekalé soutěže, její definici, právní vymezení, psychologii reklamy a prostředky sloužící k ovlivnění rozhodování spotřebitelů. V praktické části jsou identifikovány konkrétní případy klamání v reklamě a je zde uvedena jejich demonstrace na příkladech. Následující kapitoly praktické části obsahují vyhodnocení dotazníkového průzkumu s cílem zjistit povědomí spotřebitelů o klamavé reklamě, jejich manipulovatelnost a vztah k reklamě. Závěr shrnuje dosažení cílů práce, navrhuje další možnosti zkoumání této problematiky a vystihuje přínos práce.
Judikatura Soudního dvora EU v oblasti ochrany spotřebitele
Rázlová, Aneta ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Neděla, Radek (oponent)
Pojem "průměrný spotřebitel" je relativně nový a neznámý. Cílem této práce je představit jeho vývoj a použití v judikatuře Soudního dvora Evropské unie. V první, teoretičtější části se zabývám vymezením základních pojmů jak v českém právním prostředí, tak na evropské úrovni. Dále stručně nastiňuji fungování evropského soudnictví. Ve druhé polovině práce nabízím průřez klíčovými judikáty, které během téměř čtyřiceti let postupně měnily pohled na spotřebitele a na jeho chování a vnímání. Tento vývoj dospěl až k vytvoření nového odborného termínu "průměrný spotřebitel". V práci je pomocí judikátů ukázáno, jakým způsobem je tento termín používán v oblasti ochrany spotřebitele nebo v oblasti ochrany hospodářské soutěže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.