Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,723 záznamů.  začátekpředchozí31714 - 31723  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.97 vteřin. 

Výuka geografie v praxi: podmínky realizace a míra využívání terénní výuky na gymnáziích okresu Děčín
Zubalíková, Karolína ; Řezníčková, Dana (oponent) ; Chromý, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je posoudit podmínky pro realizaci terénní výuky a míru jejího využití ve vybraném regionu. Tento cíl je sledován ve třech úrovních: 1) Vymezení rámců pro terénní výuku ve strategických dokumentech. 2) Analýza míry využívání terénní výuky ve sledovaném okrese. 3) Analýza přístupu učitelů k terénní výuce. Sledovanou oblastí je okres Děčín, ve kterém se nacházejí čtyři gymnázia. Diplomová práce by měla být především sondou do problematiky využívání terénní výuky a poskytnout tak podklady pro zkvalitnění výuky zeměpisu. K problematice terénního vyučování přistupujeme v práci z různých úhlů pohledu. Jednak z hlediska institucionálního (možnosti pro terénní výuku ustanovené v kurikulárních dokumentech), jednak z hlediska subjektivní reflexe pedagogů škol děčínského okresu (výsledky empirického šetření).

Respektování lidské důstojnosti v ošetřovatelské péči u pacientů léčeben dlouhodobě nemocných
Řádová, Veronika ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Mareš, Jiří (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
87 Anotace Autor: Veronika Řádová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Hradci Králové Ústav sociálního lékařství Oddělení ošetřovatelství Název práce: Respektování lidské důstojnosti v ošetřovatelské péči u pacientů léčeben dlouhodobě nemocných Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Kutnohorská; CSc. Počet stran: 102 Počet příloh: 3 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: geriatrie, lidská důstojnost, respektování pacienta, ošetřovatelská péče, etika oboru ošetřovatelství Bakalářská práce pojednává o respektování lidské důstojnosti při poskytování ošetřovatelské péče. Lidská důstojnost je pojem, který nabývá na významu s délkou lidského života. Ošetřování geriatrických pacientů má svá specifika, vzhledem ke změnám, kterými organismus ve stáří prochází. Na ošetřující personál jsou kladeny vysoké nároky nejen na odbornou, ale lidskou i etickou stránku poskytování ošetřovatelské péče. Výzkum se zabývá vybranými typy lidské důstojnosti, tak jak se s nimi při realizaci ošetřovatelské péče setkává personál. Šetření je zaměřeno na kvantitativní vyjádření respektu k jednotlivým typům lidské důstojnosti v ošetřovatelské praxi z pohledu nelékařských zdravotnických pracovníků. Ve výzkumu byly položeny i otázky týkající se interpersonální reakce na nedůstojné chování, zdravotníci měli podle svého uvážení vytvořit...

Vedení lidí, organizační kultura a změny v podniku (metodologický pohled)
Franek, Marian ; Fiala, Bohumír (oponent) ; Pavlů, Jiří (vedoucí práce)
Rigorózní práce pod názvem "V edení lidí, organizační kultura a změny v podniku (metodologický pohled)" se zabývá procesem řízení změn v podniku a vazbami, které tento proces má ve vztahu k zaměstnancům. Jejím cílem je nahlédnout na řízení změn jako na proces, který se velmi významným způsobem dotýká nejen procesů v podniku, ale také lidí -zaměstnanců, kteří mnohdy dopady změn pociťují nejvíce. Výsledky této práce mají hlavně posloužit jako podklad pro rozhodování o tom, jaké přístupy k řízení změn je možné zvolit, jakými pravidly se tyto přístupy řídí a jak se dotýkají zaměstnanců. Jako důležitá součást řízení změn v podniku je zde rovněž zmíněna nutnost důkladné, systematické přípravy na provedení změn a v této souvislosti je popsána metodologie výzkumu, který by mohl být použit při přípravě a realizaci změn v podniku. Rigorózní práce se skládá ze čtyř kapitol, z nichž první tři se zabývají teoretickými východisky v oblasti vedení lidí, organizační kultury a řízení změn v podniku, poslední část je pak zaměřena na metodologii výzkumu, který by měl být součástí přípravy na realizaci změn v podniku.

Sexualita lidí s mentálním postižením z perspektivy etiky a lidských práv
Sanetrníková, Eva ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Christofová, Dagmar (oponent)
Práce se zaměřuje na osoby s mentálním postižením, jejím předmětem je etická reflexe sociálních podmínek k realizaci práv těchto osob v oblasti sexuality. Cílem práce je zmapovat stávající situaci, poukázat na etická dilemata a hledat možnosti, jak z pohledu sociální práce přistupovat k dané problematice s respektem a úctou k lidské důstojnosti a rovnosti. Práce je členěna do tří částí. První část je věnována mentální retardaci, její definici a klasifikaci. Charakterizuje postižení z hlediska psychologie a specifických projevů v oblasti sexuality. Druhá část se zabývá etikou, jejími základními teoriemi, zvlášť principy křesťanské etiky a základy etiky pro sociální práci. Představuje lidská práva jako základní kritérium pro působení v oblasti sociální práce. Třetí část práce se věnuje současným metodám sociální práce v oblasti sexuality osob s mentálním postižením. Vymezuje její legislativní rámec a kritéria pro kvalitu sociální služby, poukazuje na etická dilemata současného přístupu. Na závěr jsou předloženy návrhy ke zkvalitnění života lidí s mentálním postižením v oblasti sexuality. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Zajištění interdisciplinárního přístupu z pohledu rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem
Válová, Eva ; Mužáková, Monika (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Má diplomová práce pojednává o rozštěpových vadách obličeje. Zaměřuje se na mapování interdisciplinárního přístupu při jejich terapii v České republice pohledem rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem. Sleduje současné trendy v této oblasti. Práce vychází ze Směrnice American Cleft Palate-Craniofacial Association (ACPA) a Standardů péče o pacienty s rozštěpem rtu a patra v Evropě. Sleduje realizaci těchto dvou doporučení v praxi v rozštěpových centrech v České republice. Klíčová slova: orofaciální rozštěpy, rozštěp rtu, rozštěp patra, interdisciplinarita, multidisciplinarita, komplexní péče

Faktory ovlivňující působení cirkulačních pracovních migrantů z Ukrajiny na pražském trhu práce
Hervertová, Vojtěška ; Klípa, Ondřej (vedoucí práce) ; Leontiyeva, Yana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a popisem, z pohledu studentky, nejvýraznějších faktorů ovlivňujících působení cirkulačních pracovních migrantů z Ukrajiny na pražském trhu práce. Analýza tohoto fenoménu se opírá o teoretické základy studia migrace ze sociologického a antropologického hlediska, jež zkoumá jak strukturální, tak osobnostní předpoklady pro vyrovnávání se se specifickými podmínkami ovlivňujícími realizací legálních, nelegálních i kvazi*legálních ekonomických aktivit migrantů v zahraničí, konkrétně v České republice a o dílčí výsledky kvalitativního výzkumu realizovaného studentkou počátkem roku 2009 v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Územní dopady operačního programu Podnikání a inovace
Piskač, David ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá územními dopady Operačního programu Podnikání a inovace. V teoretické části je nejdříve stručně popsána strukturální politika Evropské unie a dále struktura, finanční alokace a cíle analyzovaného operačního programu. Praktická část je zaměřena na realizaci operačního programu v regionech a je rozdělena podle jednotlivých prioritních os programu na rozvoj firem, ICT, eko-energie, inovace, prostředí pro podnikání a inovace a poradenství a marketing. V poslední části jsou zhodnoceny dopady do regionů prostřednictvím regionálních makroekonomických ukazatelů (např. nově vytvořená pracovní místa) a dílčích dopadů v podobě výdajů na vědu a výzkum v regionech.

Využití finančních zdrojů EU při financování projektu zemědělského družstva
Kořínková, Johana ; Pevná, Jana (vedoucí práce) ; Klementová, Iva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvanácti kapitol, z nichž prvních šest můžeme považovat za teoretickou část a dalších šest kapitol za část praktickou. Cílem teoretické části je nastínit přehled nejen strukturálních fondů EU, ale i politik, které v rámci EU probíhají. O něco podrobněji se práce věnuje programům, skrze které bylo a je možné finanční prostředky do zemědělství získat, a to z pohledu jak předvstupního období ČR do EU, tak v období po vstupu. Z velké části je diplomová práce zaměřena právě na zemědělství, neboť praktická část je zpracována jako návod pro ZOD Borovany, jak vypracovat projekt a další náležitosti potřebné k žádosti o dotaci v novém programovacím období 2007 -- 2013. ZOD Borovany má již bohatou zkušenost se získáváním peněžních prostředků z fondů EU a vždy k realizaci projektu využila služby poradenské firmy, která se zpracováním projektů zabývá.

Developing key competences through eTwinning
Očenášková, Iva ; Perclová, Radmila (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Práce se zabývá klíčovými kompetencemi, které jsou hlavním cílem dnešního vzdělávání. Zkoumá jejich rozvoj při vyučování a učení se cizímu jazyku pomocí programu eTwinning, což je internetový rámec pro mezinárodní spolupráci škol. Klíčové kompetence jsou nejprve stručně představeny. Dále se vzhledem k rozvoji klíčových kompetencí analyzuje cizí jazyk a eTwinning. Poté je popsáno pět existujících projektů v programu eTwinning, které jsou diskutovány s cílem ukázat, že při jejich realizaci došlo k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Na konec je navržen projekt, který je zkoumán z pohledu rozvoje klíčových kompetencí. Práce dochází k závěru, že eTwinning je účinný způsob rozvoje klíčových kompetencí žáků.

Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.