Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,684 záznamů.  začátekpředchozí31675 - 31684  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.12 vteřin. 

Prezentace pádového systému ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Lacinová, Zuzana ; Uličný, Oldřich (vedoucí práce) ; Rejzek, Jiří (oponent)
V posledních letech jsme svědky postupného oživování teoretického zájmu o češtinu pro cizince. Vzrůstá záj em studentů o český jazyk a současně s tím potřeba nových učebních materiálů, které by odpovídaly jejich požadavkům a úrovni znalostí. Stále chybějí další publikace nezbytné pro praktickou výuku cizího jazyka, jako j sou specializované mluvnice a slovníky nebo metodické příručky pro učitele. Metodologický zájem o výuku cizích jazyků j e inspirován také evropskými programy. Jednou z nejproblematičtějších pasáží češtiny jako cizího jazyka je jak pro učitele, tak studenty pádový systém. Prezentace pádového systému ovlivňuje podobu učebnic, výběr témat, slovní zásoby. Dalším velkým problémem zůstává také, jak studentům pád vysvětlovat. Tyto otázky se dostávají v poslední době znovu do popředí v souvislosti s rozvojem kognitivní lingvistiky. Cílem této diplomové práce je poukázat na význam pádu ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Ve druhé kapitole se zaměříme na jazykové a komunikační funkce pádu jako jednoho z prostředků gramatické výstavby věty. Ve třetí se pokusíme zhodnotit dosavadní pedagogické popisy češtiny pro potřeby cizoj azyčné výuky z hlediska vztahu k lingvistickým poznatkům o pádu a výhodnosti pro jazykovou výuku. Na závěr, ve čtvrté kapitole, budeme sledovat zpracování problematiky pádu v...

Pramen života svaté Alžběty Tomáše Štítného ze Štítného a didaktická funkce díla
Hanzová, Barbora ; Kolár, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hošna, Jiří (oponent)
Představa o jednotlivých světcích se v myslích lidí v průběhu dějin tvoří hlavně pomocí legend. Platí to i pro české dvacáté a jednadvacáté století, v němž došlo k tak mocnému odklonu od křesťanstvÍ. Dnes se většina lidí setkává se svatými pouze v legendách, které jsou součástí povinné školní četby, nebo si je maximálně pak připomene na turistickém výletě za zajímavostmi, když projdou kolem sochy stojící na mostě nebo si v kostele prohlédnou místní výzdobu. Světci jsou pro člověka tak zvané "moderní společnosti" vyjma zasvěcených osob zajímavými jevy, ale jde spíše o něco samostatného, minulého, vzdáleného, jaksi neživého. Ale jak živé byly tyto osobnosti dříve! V dobách, kdy veškeré znalosti a dovednosti člověk získal od své rodiny, místního faráře, duchovního vůdce vesnice, a kdo měl více možností, od pana učitele. Kdy pojem "světa" byl roven "neznámu", protože byl pro ně příliš vzdálený, kdy měli lidé svůj vlastní svět, který tvořilo několik okolních vesnic a měst. Člověk se ve škole učil jen těm opravdu základním praktickým a užitečným poznatkům, jež uplatnil ve své roli sedláka, obchodníka, kováře, hrnčíře a všech dalších. Dále byl již od malička formován křesťanstvím, které působilo na celou tehdejší společnost. Přinášelo odpovědi na základní filozofické otázky chápání světa a dávalo společnosti řád....

Rozvoj verbálních schopností a sociokulturní prostředí rodiny (teoreticko-empirická studie)
Korpová, Lenka ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Text diplomové práce je zaměřen na téma rozvoje verbálních schopností v souvislosti se sociokulturním prostředím rodiny. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky a empirické šetření verbálních schopností žáků konkrétní třídy a jejich rodinného prostředí. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy jazyk, jazykový kód a komuníkace, včetně charakteristických znaků. V práci je zmíněna podstata a funkce rodiny, dále Bernsteinova teorie jazykového kódu, která hovoří o vztahu mezi sociálním původem žáků, rozvinutosti jejich jazyka a školní úspěšností. V empirické části je zjišťována úroveň verbálních schopností žáků sledovaného vzorku .. Výzkum upozornil na rozvoj verbálních schopností ve vztahu k sociokulturnímu prostředí rodin. Šetřena byla především vzdělanostní úroveň rodičů, kulturní bohatství rodin, volný čas rodinných příslušníků, pozornost byla věnována také jejich sportovním a kulturním aktivitám.

Výpočet relativní funkce u dynamické scintigrafie ledvin - vliv časového intervalu použitého pro výpočet.
HRTÁŇOVÁ, Jana
Tématem mé bakalářské práce je Výpočet relativní funkce u dynamické scintigrafie ledvin a vliv časového intervalu použitého pro výpočet. Hlavním cílem práce je stanovit, zda použití dvou rozdílných časových intervalů pro výpočet relativní funkce ledvin má vliv na výslednou hodnotu funkce. Respektive zda volba odlišného časového intervalu při zpracování studie získané dynamickou scintigrafií ledvin ovlivňuje výsledek. Vyslovená hypotéza předpokládá, že zvolené časové intervaly v rozmezí od 60s do 180s nemají vliv na vypočtenou relativní funkci. Dynamická scintigrafie ledvin umožňující zobrazit funkci ledvin na základě schopnosti očišťovat krev od sledované látky, a posoudit tak případné porušení vylučovací funkce, je významnou metodou vyšetření zejména u dětských pacientů, kteří tvoří velkou část vyšetřovaných. Pro potvrzení hypotézy byl vytvořen referenční soubor dětských pacientů vyšetřených pomocí dynamické scintigrafie ledvin na Oddělení nukleární medicíny nemocnice v Českých Budějovicích. Za pomoci programu pro dynamickou scintigrafii ledvin byla vypočítána relativní funkce ledvin a určen procentuelní podíl jednotlivé ledviny na celkové renální funkci. Pro výpočet bylo použito odlišných časových intervalů na funkční křivce, která vzniká jako graf z vyznačené renální zájmové oblasti a je výsledkem počítačového zpracování nasbíraných dat z provedeného scintigrafického vyšetření. Ze získaných hodnot jsou následně pomocí statistických výpočtů stanoveny testová kritéria a určena platnost nulové hypotézy.

Pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností
Formanová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika teoretické báze a praktické báze pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje pojem pomůcka. Charakteristika postupuje od obecného pojmu ke speciálnímu vymezení v kontextu narušené komunikační schopnosti. Jednotlivé kapitoly umožňují hlubší pohled na tuto problematiku, mj. funkce, zásady, vymezení, klasifikaci. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky průzkumu (na náhodném vzorku pomůcek) zaměřeného na zmapování trhu s pomůckami pro děti s narušenou komunikační schopností. Informace představené v bakalářské práci by měly přispět k ucelenému pohledu na problematiku teoretické základny s ohledem na důležitost užívání a výrobu pomůcek pro děti s narušenou komunikační schopností. Klíčová slova: pomůcka, logopedická pomůcka, narušená komunikační schopnost, hračka, výrobek, technické prostředky.

Development centre
Hnojská, Petra ; Riegel, Karel (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou v současné době velmi moderní techniky. Development Centre je program tvořený ~;;<. -·~ .. .,<;...~·.-·.1-.;; - souborem metod zaměřených na rozvoj zaměstnanců. Na základě jeho výsledku lze stanovit individuální rozvojový program pro účastníka, který mu pomáhá dosahovat žádoucí úrovně jeho schopností, znalostí a dovedností. Výhodou je, pokud je metoda Development Centre spojená ve společnosti se zavedenými HR strategiemi jako je hodnocení zaměstnanců, talent management, kariérové plánování atd. Cílem této práce je pokusit se zmapovat problematiku DC v celé její šíři a ukázat, co muže tato technika nabídnout, poukázat na výhody a nevýhody, pokusit se kriticky zamyslet nad tím, co nám přináší a co od ní očekávat nelze.

Potenciál futures na index PX
Kubík, Jan ; Málek, Jiří (vedoucí práce) ; Witzany, Jiří (oponent)
Tato práce srovnává první český burzovně obchodovaný termínový kontrakt, futures na index PX, s dalšími světovými futures kontrakty a analyzuje potenciál úspěšnosti tohoto kontraktu. Tento základ je doplněn informacemi o dalším vývoji a emisích na českém trhu burzovních derivátů. Dále práce shrnuje základní teoretické a praktické znalosti o futures na index se zaměřením na český trh a jeho vývoj. Nejvíce prostoru je věnováno regresní analýze objemů obchodování u futures na index PX a dalších osmi indexových kontraktů v závislosti na čase. Cílem je nalézt standardní regresní funkci, která by popisovala vývoj této závislosti u úspěšných termínových kontraktů na index. Výsledná funkce je následně porovnána s vývojem tohoto atributu právě u futures na index PX. Tato analýza je doplněna podobnou studií u dalších čtyř velice úspěšných futures kontraktů s jiným podkladovým aktivem než je index. Analyzován je také vývoj objemů obchodvání u nově emitovanými futures na akcie společností ČEZ a Erste Bank.

Řešení Prodej v současné obchodní praxe
Moskalenko, Taras ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na filosofii řešení prodeje obecně, její problémy, implementaci a principy zvláště. Také pokrývá témata prodejní funkce ve společnosti, prodejní pracovní síly a přidružených problémů s najímáním a rozlišováním mezi prodejními pozicemi, teoretické pozadí řešení prodeje a diskuzi o jeho tématičnosti a schopnosti cílit potřeby moderního ekonomického prostředí. Empirická část je postavena na třech případových studiích společností jako jsou VMware, Cisco, DuPont a příkladu obchodního modelu společnosti IBM, která úspěšně používá řešení prodeje jako základ pro svoje provozní aktivity. Výsledky zkoumání jsou k dispozici na konci praktické části a v obecném závěru.

Hledání nejvhodnější metody odhadu produkční mezery pro českou ekonomiku
Kloudová, Dana ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent) ; Lukáš, Ladislav (oponent)
Při rozhodnutích centrálních bank s cílem udržet makroekonomické proměnné na jejich přirozené úrovni, používají centrální banky produkční mezeru. Velkou nevýhodou této proměnné je skutečnost, že se jedná o nepozorovanou proměnnou, jejíž měření je velmi problematické, ačkoliv ji lze odhadovat několika způsoby. Cílem této práce je zjistit, která metoda odhadu je pro odhad produkční mezery pro českou ekonomiku nejvhodnější. Pro analýzu bylo vybráno třináct metod odhadů: lineární trend, kvadratický trend, HP filtr, band-pass filtry, robustní trend, jednorozměrný model nepozorovaných komponent, dva typy produkční funkce, dva SVAR modely, vícerozměrný HP filtr (MVHP) a vícerozměrný model nepozorovaných komponent (MVUC). Vlastní modely ukázaly, že odhadnuté trajektorie nepozorovaných stavů nebyly identické. Pro samotný výběr nejvhodnější metody odhadu produkční mezery byla zvolena kvantitativní (schopnost předpovědi inflace a růstu produktu, revize dat jen u vybraných národních a nadnárodních institucí) a kvalitativní kritéria (vlastnosti metody odhadu, transparentnost a snadná aplikace), přičemž větší důraz byl kladen na kritéria kvantitativní. Dle výsledků u jednotlivých kritérií byl za nejvhodnější metodu odhadu produkční mezery identifikován MVUC model.

Pedagogické kompetence u absolventů hereckých studijních oborů na pozici uičitele dramatické výchovy
Svobodová, Barbora ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ČERNÍK, Roman (oponent)
Diplomová práce přináší informace o pedagogických kompetencích učitele dramatické výchovy. Zabývá se tím, jaké schopnosti, znalosti a dovednosti uplatňuje pedagog při plánování, realizaci a hodnocení lekce. Empirická část je zaměřena na pozorování práce učitelů, kteří absolvovali herecký studijní obor. Jejich práci analyzuji a vyhodnocuji jejich kompetence.