Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,808 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.54 vteřin. 

Inovativní metody v chovu a reprodukci candáta obecného (Sander lucioperca)
BLECHA, Miroslav
Celou disertační práci dohromady tvoří 10 kapitol, které jsou popsány na 146 stranách. Kapitoly 2-9 jsou specifickými částmi této práce a popisují praktické aspekty reprodukční biologie a chovu candáta. V kapitole 2 je popsán vliv různě dlouhé chladové periody na kvalitativní a kvantitativní ukazatele spermatu candáta. Tyto výsledky mohou zásadně napomoci k optimalizaci managementu generačních mlíčáků candáta za účelem získání co možná nejkvalitnějšího spermatu v průběhu sezonního i mimosezonního výtěru. V kapitole 3 jsou popsány výhody hormonálního ošetření obou pohlaví při poloumělém výtěru candáta pro efektivní produkci larev. V kapitole 4 je popsáno použití roztoku alkalázi pro eliminaci lepivosti jiker candáta. Kapitola 5 popisuje vliv přezrání jiker candáta na životaschopnost a oplození schopnost jiker, výskyt deformací a ploidních anomálií u larev candáta. V kapitole 6 jsou prezentovány výsledky první úspěšné triploidizace candáta za použití teplotního šoku a produkce kompletně triploidní populace candáta. Kapitola 7 popisuje vliv ošetření vodní hladiny na přežití, naplnění plynového měchýře a růst larev candáta s cílem optimalizovat jejich intenzivní chov. Kapitoly 8 a 9 popisují metody chovu a adaptace juvenilních candátů v kombinaci rybniční a intenzivní akvakultury či intenzivní a rybniční akvakultury jakožto nové a efektivní metody produkce candátů pro jejich následný odchov. V této disertační práci jsou celkem diskutovány čtyři odborné články, jedna metodika, jeden článek akceptovaný k publikování a dva manuskripty připravené k publikování.

Optimalizace převodu účetní závěrky sestavené dle českých právních předpisů na účetní závěrku dle IFRS
Novotná, Dagmar ; Stárová, Marta (vedoucí práce) ; Marta, Marta (oponent)
Hlavním cílem práce je optimalizace převodu účetní závěrky sestavené dle českých právních předpisů na účetní závěrku dle IFRS (Mezinárodních účetních standardů finančního výkaznictví). Hlavního cíle bylo dosaženo splněním dílčích cílů, ke kterým bezesporu patřila analýza stěžejních rozdílů mezi finančními výkazy obou zmíněných účetních systémů. Čerpáno bylo především z účetních a finančních výkazů daného podnikatelského subjektu SXX s.r.o., účetního a konsolidačního programu společnosti, interních norem a vnitropodnikových směrnic konsolidovaného celku. Jde o společnost zabývající se obchodní činností v oblasti prodeje a dodání plnících linek a kartonových obalů pro potravinářské účely. Společnost je součástí konsolidačního celku a dceřinou společností jednoho ze světových lídrů v segmentu kartonových obalů pro potravinářské účely. Transformuje svá data z účetního systému do konsolidačního balíku, který reportuje mateřské společnosti. Na základě provedených analýz byly závěrem zpracovány nekonsolidované finanční výkazy společnosti dle obou právních úprav. Přínos diplomové práce spočívá nejen v nastínění základů teorie, ale především v praktických ukázkách účtování vybraných operací v reálné společnosti dle českých účetních standardů, jejich transformace do IFRS a konečné řešení v obou účetních systémech.

Kontrola užitkovosti masného stáda charolais
Jelínek, Petr ; Toušová, Renata (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Souhrn V diplomové práci jsem se zabýval kontrolou užitkovosti masného stáda plemene charolais na farmě Chov Charolais spol. s r. o. Slabce. Mým cílem bylo vyhodnotit růstové schopnosti býčků a jaloviček plemene charolais od narození do odstavu v závislosti na pohlaví, pořadí otelení, počtu narozených telat při jednom otelení, měsíce a roku narození na vybrané farmě. Hodnotil jsem kontrolní roky 2012-2015. V tomto období se narodilo 324 zvířat, z nich bylo živě narozeno 162 býčků, 153 jaloviček a 9 mrtvě narozených telat. Hodnocení růstových schopností se týkalo průměrné porodní hmotnosti, průměrného přírůstku od narození do 120 dnů věku, průměrné hmotnosti ve věku 120 a 210 dnů. Podklady pro zpracování byly použity z dat Kontroly užitkovosti masného skotu (KUMP) za stanovené období. Růstové parametry v závislosti na vybraných činitelích byly zpracovány za použití statistického programu SAS 9.3 (SAS 9.3, 2011). Průměrná hmotnost při narození býčků byla 33,58 kg a jaloviček 32,99 kg. Ve 120 dnech věku dosáhli býčci průměrně 183,66 kg a jalovičky 175,58 kg, což bylo prokázáno jako statisticky průkazné (P < 0,01). Hmotnost u býčků ve 210 dnech věku byla v průměru 288,28kg tedy opět vyšší oproti jalovičkám, které vážily v průměru 264,21 kg (P < 0,05). Byl zjištěn statisticky průkazný rozdíl vlivu pohlaví ve prospěch býčků. Po srovnání průměrné hmotnosti při narození, ve 120 dnech a ve 210 dnech věku u dvojčat a u jedináčků je zjevné a také statisticky průkazné (P < 0,01), že námi pozorovaná dvojčata se v průměru rodí menší a pomaleji rostou. Průměrná hmotnost při narození je u jedináčků o 4,48 kg vyšší než u dvojčat. Následná průměrná hmotnost ve 120 dnech věku je u jedináčků o 38,68 kg vyšší než u dvojčat. A konečně průměrná hmotnost ve 210 dnech věku je u jedináčků vyšší o 58,26 kg. Vliv pořadí otelení na průměrnou porodní hmotnost, stejně tak na hmotnost ve 210 dnech věku nebyl prokázán. Jediná statistická průkaznost byla shledaná mezi pořadím otelení a průměrné hmotnosti ve 120 dnech věku na 1.,2.,5.,7.,10. pořadí otelení (P < 0,05). Dále jsem zjistil, že telata s pořadím otelení 1. mají významně odlišnou (z dat plyne, že podstatně nižší) průměrnou hmotnost ve 120 dnech, než telata s pořadím otelení 2., 5., 7. či 10. Průměrná hmotnost u telat ve 120 dnech věku od prvotelek je o 9,29 kg nižší než u telat od plemenic na 2. pořadí otelení. Na 5. pořadí otelení je o 18,37 kg průměrná hmotnost telat ve 120 dnech věku vyšší než u telat od prvotelek. Při 7. pořadí otelení jsem zjistil, že je průměrná hmotnost telat ve 120 dnech věku o 13,63 kg vyšší než u telat od prvotelek. A také při 10. pořadí otelení je přírůstek telat ve 120 dnech věku vyšší než u plemenic při 1. otelení a to o 15,78 kg. U sledování roku narození byla prokázána statisticky významně odlišná úroveň (P < 0,01) průměrné hmotnosti při narození v roce 2013 oproti ostatním rokům, podobně byla prokázána významně odlišná úroveň (P < 0,01) průměrného přírůstku od narození v roce 2013 oproti ostatním rokům. Průměrná porodní hmotnost v roce 2013 byla 34,91 kg. V roce 2015 byla průměrná porodní hmotnost u telat nejnižší a to 31,65 kg. V roce 2012 druhá nejvyšší 32,48 kg, což je ale pořád o 2,43 kg méně než v roce 2013. Při sledování průměrného přírůstku od narození do 120 dnů věku byl v roce 2013 pouze 1046,78 g oproti nejlepšímu roku na přírůstek telat od narození tedy 2014, který představoval 1214,37 g. Ve sledovaném stádě probíhaly porody převážně od ledna do června. U měsíce narození byl prokázán významný rozdíl (P < 0,05) v průměrné hmotnosti při narození u telat narozených v květnu 31,98 kg oproti telatům narozeným v únoru 32,55 kg či březnu 33,07 kg. Dále byl prokázán významný statistický rozdíl v průměrném přírůstku od narození u telat narozených v červnu 995,28 g oproti telatům narozeným v únoru 1197,87 g (P < 0,01) či březnu 1181,18 g (P < 0,05). Poslední statisticky významný rozdíl (P < 0,01) byl zjištěn u průměrné hmotnosti ve 210 dnech věku u telat narozených v květnu 199,55 kg a červnu 201 kg oproti telatům narozeným v lednu 282,05 kg, únoru 284,65 kg, březnu 277,21 kg a dubnu 277,76 kg. Na základě statistické analýzy, průkazných výsledků a literárních zdrojů byla potvrzena hypotéza, tzn., že vnitřní činitelé pozitivně ovlivňují růstové parametry telat.

Vyhodnocení revitalizace zeleně na náměstí v Dobříši
Melšová, Tereza ; Jakubcová, Eva (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení revitalizace zeleně na Mírovém náměstí v Dobříši. Revitalizace proběhla v roce 2012 a jejím hlavním záměrem bylo oživení a zatraktivnění řešeného území. Podmínkou bylo zachování původního charakteru náměstí. V rámci práce je proveden monitoring projektu s vytyčením nejdůležitějších bodů, které měly vliv na obnovu řešeného území. Prozkoumáno je například financování revitalizace, průběh architektonické soutěže či management městské zeleně v Dobříši. Hlavní podstatou hodnocení je provedená analýza stavu zeleně před započetím revitalizace a po jejím ukončení. Je popsán zdravotní stav dřevin, jejich estetická hodnota a sortimentální skladba vegetace, která byla v rámci projektu řešena. Na základě dendrologického posudku je zhodnocena údržba dřevin, kterou město zajišťovalo do doby před realizací projektu. Popsán je městský mobiliář a veškeré vegetační úpravy, které byly aplikovány v rámci obnovy zeleně. Uvedeny jsou jak radikální úpravy typu vykácení vybraných dřevin, tak i drobné zdravotní zásahy. V závěru jsou navržena doporučení pro další možné úpravy. Ty jsou zaneseny do návrhu dalších řešení, kterými lze projekt vylepšit. Doporučení jsou navržena tak, aby celkově podtrhla reprezentativnost a funkčnost celého revitalizačního projektu v řešeném území.

Problematika zkreslování účetních informací a manipulace s účetními výkazy - kreativní účetnictví
Samuhelová, Šárka ; Kuchařová, Ivana (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Kreativní účetnictví je shrnutí všech praktik, které zkreslují finanční situaci podniku,a je spojeno s téměř každým účetním podvodem. Jeho aplikace, která má zkreslovat účetní výkazy a přinést tak požadovaný výsledek, není jednoduchá a vyžaduje zdatné odborníky, kteří pracují na jeho postupech s využitím účetních předpisů, legálních či nelegálních kroků k tomu, aby mohli v účetnictví švindlovat. Diplomová práce se zabývá případovou studií manipulace účetních výkazů, která člení tři stupně v závislosti na závažnost manipulace a jejich následných postihů podle Zákona o účetnictví č. 563/1991 Sb. a Trestního zákoníku č. 40/2009 Sb. Hlavním cílem je zodpovězení otázek dopadu manipulace účetních výkazů mezi vybranými společnostmi na výši daně z příjmu a ovlivnění jejich finanční situace po provedené manipulaci.

Využití finanční analýzy při rozboru výsledků hospodaření vybraného podniku
Kestlerová, Petra ; Tomšík, Karel (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití finanční analýzy při rozboru výsledků hospodaření vybraného podniku. Jejím cílem je pomocí ukazatelů finanční analýzy zhodnotit situaci vybrané společnosti za sledované období 2008-2013 a na základě těchto výsledků formulovat doporučení k případnému zlepšení problematických oblastí. Úvodní část práce shrnuje teoretické poznatky z oblasti finanční analýzy, vymezuje její charakteristiku a účel, zdroje informací pro její zpracování a popisuje metody a nástroje, jež využívá. V praktické části práce jsou aplikovány vybrané metody finanční analýzy na zvolený podnik. Veškeré výpočty ukazatelů jsou zpracovány do tabulek a vývoj některých z nich je doplněn o grafické znázornění. Na základě výsledných hodnot jsou vyvozeny závěry a navržena doporučení pro zvýšení efektivnosti hospodaření společnosti.

Vydání a spotřeba domácností
Kašpar, Luboš ; Grosz, Jan (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit vydání a spotřebu domácností z několika hledisek, a to: realizovat analýzu vývoje a struktury vydání a spotřeby domácností v České republice v letech 2006 až 2014, zjistit rozdíly ve vydáních a spotřebě domácností České republiky ve městech a na venkově a porovnat vydání a spotřebu domácností České republiky s vybranými státy Evropské unie v letech 2006 až 2014. Analytické části diplomové práce předchází teoreticko-metodologická část, která je zaměřena zejména na problematiku zjišťování vydání a spotřeby domácností ze strany Českého statistického úřadu, na problematiku zpravodajských jednotek domácností, na klasifikací položek vydání domácností podle účelu a na vysvětlení statistické metody analýzy časových řad s využitím regresní a korelační analýzy. V analytické části diplomové práce jsou pro bližší pochopení chování domácností v oblasti vydání a spotřeby uvedena specifika pro jednotlivá časová období a je realizována predikce výdajů domácností České republiky a vybraných států Evropské unie do roku 2019.

Ochrana osobnosti v právním řádu České republiky
Houdek, Miroslav ; Uhlík, Milan (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tématem diplomové práce je ochrana osobnosti v právním řádu České republiky. Jejím cílem je pomocí vhodných metod konkretizovat možné způsoby ochrany osobnosti v právním řádu České republiky, zjistit počet oznámených a Policií ČR vyšetřených případů včetně způsobu jejich řešení a v případě zjištění nedostatků v právní úpravě, organizaci a řízení práce, navrhnout opatření vedoucí k jejich eliminaci. V teoretické části jsou uvedeny mezinárodní a vnitrostátní právní předpisy, které upravují ochranu osobnosti platnou na území České republiky. V praktické části je nejprve provedeno zhodnocení právní úpravy, na které navazují navržená opatření vedoucí k eliminaci nedostatků na úseku ochrany osobnosti. Následuje analýza nasazených odposlechů a záznamů telekomunikačního provozu a analýza statistických dat vybraných případů realizovaných ze strany Policie ČR. Na konci empirické části je proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, který je určený příslušníkům Policie ČR a občanům. Výsledné hodnoty jsou zanalyzovány, vyhodnoceny a převedeny do přehledných grafů a tabulek. Na závěr je navržena změna právního předpisu ve smyslu de lege ferenda.

Problematika úpadku obchodní korporace formou konkurzu
Marková, Martina ; Civínová, Denisa (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Předkládaná práce má za cíl seznámit čtenáře s průběhem insolvenčního řízení, se specializací na řízení konkursní. V teoretické části práce je pojednáno především o smyslu a historii tohoto institutu, aspektech nutných k zahájení insolvenčního řízení a dále je popsán stručnou formou další jeho průběh až po rozhodnutí o zjištění úpadku dlužníka. Následně se autorka věnuje dalšímu postupu řízení v případě, kdy je úpadek dlužníka řešen formou konkursu. Popisuje tento průběh se zaměřením především na prodej majetku dlužníka a následné rozvržení takto získaného výtěžku mezi věřitele, až po jeho závěr, kterým je podání konečné zprávy insolvenčním správcem soudu, její následné schválení a rozvrhové usnesení. V praktické části práce jsou shora uvedené teoretické poznatky aplikovány na vybrané insolvenční řízení konkrétní obchodní korporace, kde je mimo jiné poukázáno i na případné problémy a složitosti, které v tomto řízení nastaly. Popsáno a rozebráno je celé předmětné insolvenční řízení od podání insolvenčního návrhu až po přípravu konečné zprávy insolvenčním správcem, tedy do fáze, kam řízení došlo k datu odevzdání této práce. Dále se autorka věnuje formou statistického srovnání a vyhodnocení sebraných dat vývoji, resp. počtu insolvenčních řízení na našem řízení od roku 2008, který je jako rok, kdy vstoupila v účinnost nová právní úprava, rokem stěžejním. Na stejném principu se autorka též věnuje rozboru a analýze nejčastějších typů závazků obchodních korporací.

Úřady práce jako poskytovatelé dávek pro osoby se zdravotním postižením v teorii a praxi
Mareš, Sandra ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá dávkami pro osoby se zdravotním postižením, jež jsou přiznávány a vypláceny Úřady práce České republiky. Cílem diplomové práce je podrobné zmapování právní úpravy a možnosti poskytování dávek pro osoby se zdravotním postižením na území České republiky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá právní úpravou dávek pro osoby se zdravotním postižením s celostátní působností. Praktická část práce se zaměřuje na organizační strukturu úřadu práce a statistická data popisující četnost a výši vyplácených dávek v České republice. Další část praktické práce je tvořena kazuistikami, které poukazují na schopnosti osob se zdravotním postižením obstarat si základní životní dovednosti. Poslední část praktické práce je tvořena pomocí dotazníkového šetření, které poukazuje na vysokou participaci úřadu práce na životě osob se zdravotním postižením. Kazuistiky a dotazníkové šetření byly zaměřeny na náhodně vybrané klienty Úřadu práce České republiky, Krajské pobočky České Budějovice, Kontaktního pracoviště Tábor.