|
Financování obnovy a údržby památkových objektů
Markytánová, Eva ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Pek, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou možností financování obnovy a údržby památkových objektů v České republice s praktickou aplikací na město Vimperk. Teoretická část pojednává o významu kulturního dědictví a památkové péči včetně její legislativní úpravy a způsobu její organizace. Podrobně jsou zde rozebrány různé možnosti financování záchovy památek a to jak z tuzemských, tak zahraničních zdrojů. V praktické části je nejprve představeno jihočeské město Vimperk i s památkami v jeho územním obvodu. Dále tato část přibližuje systém výkonu místní veřejné správy a systém provádění památkové péče na úrovni města i Jihočeského kraje. Velký prostor je věnován analýze a zhodnocení využívaných zdrojů financování památkové péče v tomto městě, dále jsou zde doporučeny další vhodné možnosti podpory. Zmíněny jsou dotační programy Jihočeského kraje, Ministerstva kultury ČR, evropských i jiných zahraničních fondů. Pro přehlednost je především tato část doplněna množstvím tabulek a grafů. Informace potřebné k vypracování této práce byly získány z dostupné literatury, internetových zdrojů a při osobních konzultacích na Městském úřadě Vimperk a ROP Jihozápad v Českých Budějovicích.
|
|
Nejvyšší kontrolní úřad -- postavení a organizace
Přidalová, Barbora ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Topinka, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na postavení a organizaci Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), který vykonává externí audit veřejné správy v České republice. Pro snadnější orientaci v problematice nabízí tato práce v první části teoretický základ kontroly ve veřejné správě. Na začátku analytické části je uveden exkurs do vývoje nejvyšší účetní kontroly na území dnešní České republiky. Ve třech analytických blocích jsou uvedena jednotlivá zjištění, jež byla provedena na základě rešerše zdrojů zejména z oblasti ústavního, správního a finančního práva a na základě studia dotčené právní úpravy a odborných publikací. Postavení NKÚ jako nezávislého kontrolního orgánu v českém právním řádu je zkoumáno z hlediska jeho zařazení v Ústavě a dále je podrobena zkoumání působnost NKÚ a jeho vztah k územním samosprávným celkům. S tím souvisí zejména aktuální navrhované změny Ústavy a zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu, které jsou v práci rovněž reflektovány. Práce rovněž seznamuje s problematikou postavení NKÚ v systému veřejné moci. Z hlediska vztahu Nejvyššího kontrolního úřadu k ostatním orgánům veřejné moci byly provedeny dílčí analýzy. Šetřeny jsou i postavení a kompetence jednotlivých orgánů v rámci NKÚ. V samostatné kapitole jsou na základě provedených analýz uvedeny a hodnoceny závěry a návrhy na možné úpravy dotčené legislativy de lege ferenda.
|
|
Self-directed support: Řízení sociálních služeb samotným uživatelem
Mesteková, Eva ; Dočkal, Dalibor (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Práce spadá tematicky do oblasti sociální politiky. Konkrétně se zabývá u nás dosud nepříliš známým avšak v zahraničí se rozvíjejícím systémem zajišťování sociální péče. Self-directed support (SDS), tedy podpora řízená jednotlivcem, je určena pro lidi s postižením, seniorům a dlouhodobě nemocným. Klíčovou roli zde zastává osobní rozpočet, který je vázaný na uživatele sociálních služeb a umožňuje mu tak alokovat finanční prostředky podle svých potřeb. Britská organizace In Control je příkladem realizace v praxi. Práce analyzuje model SDS v kontextu historického vývoje i současného systému sociální péče v Anglii a dochází k závěru o velkém potenciálu efektivnosti.
|
|
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Lozan, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Informační systémy a technologie jsou všudypřítomné a hrají významnou roli v každodenním životě lidí i organizací. I ty nejmenší organizace potřebují vědět, že jejich informační systémy a technologie pracují správně, přiměřeně podporují jejich činnosti, jsou nákladově efektivní a vyhovují požadavkům předpisů a jiným požadavkům. Nejvíce prosazovaný i užívaný je přístup k řízení IS/IT organizace na základě managementu služeb. Co když ale není stejně vhodný pro organizace všech velikostí? Tato práce představuje alternativní přístup k řízení informatiky, přímo vystavěný na základě požadavků dobře známého mezinárodního standardu ISO 9001:2008. Pro mnoho osob, které znají a rozumí přístupu ISO 9001 i požadavkům standardu, může být snazší použít jejich znalosti o managementu kvality k řízení IS/IT, spíše než se učit a zavádět management služeb IT, a pravděpodobně se zabývat i tím, jak management služeb zjednodušit pro použití v podmínkách omezených zdrojů, které jsou pro malé organizace charakteristické. Autor popisuje ISO 9001 jako univerzální model systému managementu a zkoumá požadavky standardu ISO 9001:2008 vztahující se k informačním systémům a technologiím. Pak je pozornost soustředěna na existující mezinárodní standardy zabývající se různými aspekty správy a řízení IS/IT. Text nastiňuje hlavní obsah ISO/IEC 38500 pro správu IT (IT Governance), ISO/IEC 20000 pro management služeb, obsah vybraných standardů souboru ISO/IEC 27000 pro management bezpečnosti informací a obsah ISO/IEC 19770-1 pro správu softwarových aktiv. Následující část popisuje zejména přístup COBIT5 a řešení COBIT vhodné pro malé podniky -- COBIT Quickstart a COBIT Security Baseline. Závěrečná část textu vysvětluje, jak byl standard ISO 9001:2008 využit a přizpůsoben za účelem vytvoření hlavního předmětu práce -- návrhu zásad systému managementu informatiky pro malé IS/IT neintenzivní podniky kompatibilního s ISO 9001:2008.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |