Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Neuronové sítě pro doporučování knih
Gráca, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá oblastí Doporučovacích systémů využívající Hluboké neuronové sítě a jejich využití při doporučování knih. Jsou zde rozebrány tradiční doporučovací systémy a jejich reprezentace i systémy s pokročilejšími technikami na základě strojového učení. Jádrem práce je uplatnění konvolučních neuronových sítí pro zpracování přirozeného jazyka a vytvoření hybridního knižního doporučovacího systému. Navržený systém doporučuje na základě uživatelských dat, včetně uživatelských recenzí a knižních textových dat. Na vytvořené datové sadě systém dosahuje chyby RMSE 1,086.
Web application for Cybersecurity Job Ads Analysis
Turek, Adam ; Sikora, Marek (oponent) ; Ricci, Sara (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis aims to create an interactive global map showing a database of job advertisements in a web application and perform filtering according to various parameters, where machine learning analysis is then performed. The map also shows the number of job advertisements by country. The web application is created using the ReactJS JavaScript library associated with LeafletJS, which provides the main functionality. The machine learning and script change parts are implemented using Python’s programming language. The thesis describes the theoretical part and implementation of individual map functions and deals with the description and successful modification of scripts to perform machine learning.
Mobilní aplikace pro vyhledávání zajímavých akcí a destinací v Brně
Misař, Ondřej ; Hrubý, Martin (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření mobilní aplikace, která umožňuje využít chatbota pro vyhledávání zajímavých míst a akcí v Brně. Aplikace je vyvinuta na operační systém Android pomocí jazyka Kotlin. Nabízí uživateli možnost komunikace s chatbotem pomocí napovídajících tlačítek. Ten je implementován pomocí frameworku Rasa. Aplikace nabízí možnost procházení všech akcí nebo míst a zobrazení jejich detailních informací. Uživatel má dále možnost si zobrazit všechny položky na mapě. Data jsou uložena na serveru v databázi, kde je spravuje backend. Ten se stará o ukládání, zpracovávání a filtraci dat. Na serveru je umístěn společně s chatbotem.
Visual Question Answering
Kocurek, Pavel ; Ondřej, Karel (oponent) ; Fajčík, Martin (vedoucí práce)
Visual Question Answering (VQA) is a system where an image and a question are used as input and the output is an answer. Despite many research advances, unlike image captioning, VQA is rarely used in practice. This work aims to narrow the gap between research and practice. To examine the possibility of using VQA by blind and visually impaired people, this thesis proposes a demonstrative VQA application and then, a smartphone application. The study with 20 participants from the community was conducted. Firstly, the participants received an application for two weeks. Then, each of them was asked to fill out the questionnaire. 80 % of respondents rated the accuracy of VQA application as sufficient or better and most of them would appreciate it if their image captioning application also supported VQA. Following this discovery, this work tries to establish the link between image captioning and VQA. In particular, the work studies the informativeness provided by both systems in different scenarios. It collects a novel dataset of 111 images with manually annotated captions and diverse scenes. An experiment comparing obtained knowledge showed a success rate of 69.9 % and 46.2 % for VQA and image captioning, respectively. In another experiment 70.9 % of the time, participants were able to select the correct caption based on VQA. The results suggest that VQA outperforms image captioning regarding image details, therefore should be used in practice more often.
Vyhledávání nejčastějších n-tic slov
Holec, Matúš ; Szőke, Igor (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací efektivního systému vyhledávání n-tic slov v textu. Systém je založen na principu dávkového zpracování, což umožňuje zpracování rozsáhlých textů. V první části práce jsou shrnuty principy stávajících metod sloužících pro extrakci n-gramů. V další části je popsán implementovaný systém a následně i jeho urychlení pomocí paralelizace dávkového zpracování. V závěru je uvedeno srovnání výkonnosti dostupných implementací s navrženým systémem, jakož i porovnání časové náročnosti sekvenčního přístupu s paralelním.
Inteligentní systém pro odpovídání na otázky
Mičulka, Jakub ; Kouřil, Jan (oponent) ; Otrusina, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování otázek položených v přirozeném jazyce a jejich použitím ve vyhledávačích. Práce osvětluje základní principy funkčnosti vyhledávacích systémů s hlavním zaměřením na vyhledávání v databázích. Zásadní část článku pak tvoří popis návrhu a implementace programu questionAnswering, který slouží k vyhledávání dat v databázi projektu ReResearch. Čtenáři je vysvětlen postup při návrhu a tvorbě tohoto programu, popsány všechny zásadní problémy, jež se v průběhu této činnosti vyskytly, a nakonec jsou výsledky programu zhodnoceny pomocí standardních metrik.
Shlukování slov podle významu
Jadrníček, Zbyněk ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem sémantické podobnosti slov v angličtině. Čtenář je nejprve informován o teorii shlukování slov podle významu, poté jsou popsány některé metody a nástroje související s tématem. V praktické části navrhneme a implementujeme systém pro výpočet sémantické podobnosti slov využívající nástroj Word2Vec, konkrétně se zaměříme na biomedicínské texty z databáze MEDLINE. Na závěr práce budeme diskutovat dosažené výsledky a předložíme několik návrhů, jak systém vylepšit.
Analýza postojů k počítačovým hrám
Balajka, Pavel ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou postojů vyjadřovaných v příspěvcích uživatelů na sociálních sítích. Popisuje obecný systém, který byl pro uvedené účely vytvořen a specializován na oblast strategických počítačových her. Hlavní důraz je kladen na problémy získávání a analýzy dat ze sociálních sítí a zobrazení získaných výsledků uživateli. Jsou zmíněny jednotlivé etapy zpracování textu jako např. tokenizace a filtrace nepotřebných slov, za účelem efektivnější analýzy názorů a rozebírány metody strojového učení jako např. Decision Trees a Naive Bayes, a jejich použití. Dále je popsán návrh uvedeného systému a jeho následná implementace s vybranými částmi a metodami. Nakonec je provedeno srovnání výsledků testů analyzátoru provedených za různých podmínek.
Určování blízkost pojmů v oblasti informačních technologií
Smutka, Miloslav ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem, implementací a vyhodnocením výsledků systému pro vyhledávání sémanticky blízkých slov. Pro určení vztahů mezi slovy systém využívá model word2vec z knihovny gensim.
Chatbot v podnikovém informačním systému
Novák, Miroslav ; Rychlý, Marek (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší problematiku tvorby chatovacích robotů. Teoretická část práce představuje obecně koncept konverzačního rozhraní a analyzuje dostupné technologie k jeho tvorbě. Praktická část práce řeší návrh a implementaci konkrétního chatovacího robota, jehož cílem je být virtuálním asistentem v procesu výběru a nákupu zboží. Toho je dosaženo pomocí propojení chatovacího robota se systémem správy podnikových informací pomocí OData webových služeb. Jedním z největších problému bylo určení pořadí dotazovaných otázek týkající se vlastností produktů, přičemž pro implementaci byla využita teorie tvorby rozhodovacích stromů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.