Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Queer umění v Česku a na Slovensku: ukotvení a chápání queer umění
Drtinová, Natálie ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá současným queer uměním na české a slovenské umělecké scéně. Popisuje hlavní teoretiky, teoretičky, kurátory a kurátorky, jež se tímto tématem zabývají, stejně jako jimi kurátorované výstavy a teoretické příspěvky. Analyzuje také šest zásadních skupinových výstav queer umění (tři ročníky výstavního projektu Transgender Me, Coming Soon, Queer Stories a We Will Not Change Our Show) a popisuje pět významných témat, jež se v na těchto výstavách opakovaně vyskytují. Jsou jimi historická kontinuita a archivy; trans* v různých polohách; kategorie identit a viditelnost; genderová a sexuální identita; sňatky a duhové rodiny.
Výstava - VVČSKSU
Hověžáková, Ilona ; Janečková,, Zuzana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Téma diplomové práce částečně vychází z mých osobních zkušeností, které jsem získala na pracovní stáži v instituci Galerii De Arte Sevando v Havaně, kde jsem měla možnost poznat nejen velká úskalí omezení galerijního provozu vlivem komunistické vlády, ale obecně také kubánskou kulturu a její náturu. První polovina diplomové práce obsahuje historická fakta, poukazující na výměnu československého a kubánského umění, která byla dříve běžnou součástí provozu státních institucí. Dělo se tak v Domě československé kultury v Havaně, jakož i v Domě kubánské kultury v Praze. Po pádu SSSR byly oba domy kultury uzavřeny a kulturně-umělecké vztahy se dodnes neobnovily. Práce dále popisuje nejen koncept, který vznikl ve spolupráci s kubánskou kurátorkou Yenisel Osuna Morales, ale také samotný popis realizace výstavy. Cílem diplomové práce je pokus o jistý dialog mezi dvěma zeměmi, Kubou a Českou republikou (dříve Československou), které si dnes mohou být v mnoha ohledech odlišné či dokonce odcizené. Jejich vztah však býval vřelý a mohl být také v mnoha ohledech inspirativní. Hlavním výstupem diplomové práce je vytvoření výstavního projektu, který se zaměřuje na téma cenzury nezávislé umělecké tvorby, její vliv na galerijní provoz a svobodný projev všech umělců na Kubě. Výběr kubánských umělců kurátorky Yenisel Osuna Morales spojuje téma plurikulturalismu, migrace a diaspory. Formou výměnné výstavy chci poukázat na již ukončené přátelské vztahy, které byly mezi Kubou a ČSSR dříve velmi aktivní. Utnutí těchto vztahů vlivem politických událostí nese velké nejen kulturní následky, obzvlášť na Kubě. Cílem výměnných výstav tedy bude nejen představit naše současné umění, výstavnictví i galerijní provoz Kubě, ale také prezentovat kubánské umění bez omezení zde v České republice.
Ambivalence identity: kulturní tradice jako téma v současném českém a slovenském umění
Maixner, Miroslav ; Klodová, Lenka (oponent) ; Janečková,, Zuzana (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na fenomén nové přítomnosti odkazů k tradiční lidové kultuře v současném českém a slovenském umění. Důraz je přitom kladen na období od roku 2000 po současnost. Jádro práce tvoří kapitoly věnované umělkyním a umělcům, kteří v tomto období výrazněji tematizovali různé aspekty tradiční lidové kultury, a to buď coby dílčí prvek konkrétních projektů, nebo v podobě kontinuálního zájmu o danou oblast. Podstatou této části je ukázat šíři a heterogenitu zkoumaných projevů napříč mediálním spektrem. Hlavním záměrem celé práce je pak analýza a zasazení zkoumaných jevů do relevantního kontextu v rámci teorie a historie umění. Důvodem je jejich odlišná povaha od tematicky podobných projevů v 19. a 20. století. Při srovnání s aktuálními tendencemi v zahraničí se navíc ukazuje řada spojitostí, jako jsou vazby na environmentální problematiku, kritiku stavu společnosti a především na nové otázky spojené s osobní i kolektivní identifikací. Analýzu těchto fenoménů proto stavím na hybridním interdisciplinárním základě s využitím teoretických přístupů k identitě v sociálních a humanitních vědách. Činím tak jednak v úvodních teoretických kapitolách, hlavní těžiště ale spočívá v závěrečné analytické syntéze. Ta do značné míry staví též na datech získaných z rozhovorů s umělci, jejichž přepisy najde čtenář v příloze. V závěru je přiložena dokumentace kurátorských projektů a výstav realizovaných coby praktická část dizertačního projektu.
Zvuková instalace Kateřiny Šedé v GVUO
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Už jste někdy zkoušeli volat z telefonní budky v Galerii výtvarného umění v Ostravě (GVUO)? Zajímá vás, co, nebo kdo se ozve ze sluchátka? Červené telefonní budky jsou součástí nové výstavy Kateřiny Šedé Bedřichovický poledník, kterou autorka uzavírá dlouholetý projekt v obci Bedřichovice s názvem Od nevidím do nevidím (2011–2015). Do pětiletého projektu byli pravidelně zapojováni obyvatelé Bedřichovic, kteří například v roce 2011 performovali v Londýně. Londýn se následně v roce 2015 přenesl do Bedřichovic. Kateřina Šedá totiž nechala postavit na bedřichovickém náměstí jeho ikonické motivy, jako je červený autobus a červené telefonní budky. Interaktivní výstava v Ostravě, která zahrnuje všech 5 projektů spojených s Bedřichovicemi, bude zahájena ve čtvrtek 14. listopadu v 17 hodin. V Domě umění, GVUO bude k vidění do 26. ledna 2020.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Shrnutí 2018 a 2019 v GVUO
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) připravila v roce 2018 celkem 23 výstavních projektů, v součtu je zhlédlo 101 146 lidí. V Domě umění v Ostravě se uskutečnilo 19 výstav a 255 doprovodných akcí, které navštívilo 88 468 osob. Další 4 výstavy uměleckých sbírek GVUO byly realizovány mimo Dům umění v Ostravě ve spolupráci s Domem umění v Opavě, Východočeskou galerií v Pardubicích a s Galerií Bielska BWA, jejich návštěvnost činí dohromady 12 678 osob.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
GVUO Ostrava jako niterné téma v malbách, kresbách a objektech Marty Kolářové
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) a kurátor Milan Weber připravili výstavu ostravské akademické malířky Marty Kolářové. Vystavovaná umělecká díla jsou inspirována ostravskou krajinou a prostředím. Expresivní výstava vychází z autorčiných duševních nálad a prezentuje ji jako velmi citlivou duši se sklonem k melancholii. Zahájena bude v úterý 28. ledna v 17 hodin. V Domě umění, GVUO bude k vidění do 15. března 2020.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Ján Mančuška a nové nákupy Galerie výtvarného umění v Ostravě v roce 2018
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) se v loňském roku zapojila do akvizičního projektu Ministerstva kultury České republiky. GVUO se i díky tomu podařilo v loňském roce zakoupit více než 160 uměleckých položek do galerijních sbírek v řádu milionů korun. V letošním roce proto GVUO zahajuje cyklus výstav ZISKY 2018, který bude po několik let prezentovat nové nákupy GVUO. První výstava s názvem (KON)TEXTY Jána Mančušky bude zahájena v úterý 22. ledna v 17 hodin. V Domě umění, GVUO bude k vidění do 24. března.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výstavy v GVUO končí, Dům umění čeká rekonstrukce střechy
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Už jen do 30. dubna máte možnost prohlédnout si výstavy v Galerii výtvarného umění v Ostravě (GVUO). Dům umění, GVUO ve středu 1. května zavírá, aby mohla být zrekonstruována jeho střecha. Památkově chráněná budova bude až do podzimu z bezpečnostních důvodů pro veřejnost uzavřena. Zpřístupní ji vernisáž výstav Otto Gutfreunda a Rudolfa Sikory v úterý 15. října, obnovena bude také stálá expozice i cyklus výstav jednoho díla ze sbírek GVUO.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.