Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní komunikace v multi-GPU systémech
Špeťko, Matej ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Vaverka, Filip (vedoucí práce)
Po predstavení CUDA technológie od Nvidie možu byť na grafických kartách počítané všeobecné výpočty. Grafické karty sú v podstate paralelné procesory s vysokým výpočtovým výkonom. Moderné superpočítače bývajú vybavené grafickými kartami ako akcelerátormi. Pri niektorých aplikáciach však výkon alebo pamäť jednej grafickej karty nestačí. Výpočet musí byť rozdelený medzi niekoľko grafických kariet. Počas výpočtu je potrebné vymieňať medzi grafickými kartami čiastkové výsledky. Táto komunikácia značne brzdí výpočet. Preto je potrebné skúmať metódy efektívnej komunikácie medzi grafickými kartami - metódy ktoré menej zapájajú CPU, znižujú odozvu a zdieľajú systémové zásobníky. V tejto práci je skúmaná komunikácia grafických kariet v rámci jedného uzla aj v rámci celého superpočítača. Hlavný dôraz je na technológie GPUDirect od Nvidie a CUDA-Aware MPI. Následne je predstavený k-Wave toolbox, aplikácia pre simuláciu šírenia akustických vĺn. Táto aplikácia je akcelerovaná pomocou CUDA-Aware MPI.
Blockchain technology options in town and country planning
Obršál, Norbert
Územněplánovací dokumentaci lze definovat jako statickou databázi pozemků, na kterou jsou aplikovány vrstvy regulací, jako jsou funkční plochy, výška zástavby, index podlažních ploch nebo index zastavěných ploch. Změna a aktualizace této databáze jsou několik let trvající proces. Práce se zabývá novou technologií blockchain. Blockchain je databáze, jejíž aktualizace spočívá v decentralizované sdílené peer-to-peer síti. Induktivním způsobem a metodou kvalitativního výzkumu práce mapuje možnosti využití technologie v rámci systému územního plánování.
Rámec pro tvorbu aplikací s podporou peer-to-peer spolupráce
Hrdina, Jan ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací aplikačního rámce pro tvorbu kolaborativních webových editorů, které umožňují peer-to-peer spolupráci v realném čase. V práci jsou shrnuty existující přístupy pro replikaci dat, z nichž je pro další použití jako nejvhodnější vybrána implementace CRDT (conflict-free replicated data type) pro JSON od M. Kleppmanna. Pomocí výsledného rámce může být vytvářený obsah bezpečně sdílen uvnitř skupin protějšků, kde každému členovi je možné nastavit jiná oprávnění. Pro navázání spojení a komunikaci P2P jsou navrženy a implementovány vlastní komunikační protokoly postavené na WebRTC, WebSocket a WebCrypto. Rámec umožňuje řešení konfliktů a samostatnou práci i bez připojení k internetu. Pro konzistentní uživatelský zážitek je součástí knihovna s prvky uživatelského rozhraní pro správu přátel, skupin a další časté úkony. Rámec je implementován s využitím funkcionálních návrhových vzorů realizovaných v jazyce ReasonML. Funkčnost výsledku je ověřena vytvořením ukázkové aplikace editoru myšlenkových map.
The Basis of Flexible Spatial Planning
Obršál, Norbert
Plánování měst tradičním způsobem je zdlouhavý a neflexibilní proces. Nové technologie na bázi peer-to-peer odhalují limity současného systému územněplánovací dokumentace v České republice. Práce se zabývá otázkou, zda je možné na základě dostupných plánovacích teorií vytvořit koncept flexibilního územního plánování, ve kterém mají obyvatelé opravdový vliv. Induktivním způsobem a metodou kvalitativního výzkumu mapuje zakotvenou teorii komunikativního plánování. Na základě podrobné rešerše teorie komunikativního plánování jsou vytyčeny hlavní prvky, které jsou základem konceptu decentralizované územněplánovací dokumentace na bázi peer- to-peer.
Detekce provozu protokolu BitTorrent
Florek, Daniel ; Hranický, Radek (oponent) ; Polčák, Libor (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá detekciou BitTorrentovej komunikácie uloženej v súbore formátu pcap. Navrhol a implementoval som program, ktorý dokáže komunikáciu detekovať primárne na základe hĺbkovej analýzy paketov, ktorej výsledky využíva k detekcií IP adries a ich portov, podieľajúcich sa na komunikácií BitTorrent. Táto detekcia je voliteľne rozšíriteľná o detekciu pomocou analýzy tokov, čím sa môže docieliť zvýšeného počtu výsledkov, no vzrastá šanca na chybné označenia.
Monitorování peerů sdílejících torrenty
Bezděk, David ; Pluskal, Jan (oponent) ; Polčák, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a realizací metod pro monitorování systému BitTorrent se zaměřením na protokol Mainline DHT. Cílem bylo vytvořit monitorovací systém, který bude vyhledávat uživatele BitTorrentu. Tito účastníci se nazývají peers a podílejí se na nelegální distribuci souborů. Dalším úkolem bylo získat a analyzovat data pro výpočet velikosti sítě. Toho bylo docíleno převzetím existující metody z odborného článku. Systém byl navržen a implementován tak, aby byl jedním z modulů pro monitorování kybernetické kriminality. Dále také definuje rozhraní pro ukládání i poskytování získaných dat, které slouží pro vyhodnocení a snadnou manipulaci s daty a tím umožňuje případná budoucí rozšíření.
Mobilní aplikace pro bezpečnost domácnosti
Bajaník, Filip ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto diplomovej práce je návrh a implementácia mobilnej aplikácie pre bezpečnosť domácnosti na platforme iOS. Aplikácia predstavuje komplexné riešenie, umožňujúce prenos audia a videa medzi spárovanými mobilnými zariadeniami, s využitím technológie WebRTC. Výsledný modul predstavuje univerzálne riešenie pre peer-to-peer video a audio komunikáciu. Práca taktiež rieši problematiku počítačového videnia a konkrétne algoritmy efektívnej detekcie pohybu. Výsledkom je modul implementujúci algoritmus ViBe s použitím knižnice Metal. V prípade detekovaného pohybu aplikácia upozorní používateľa push notifikáciou. Synchronizácia aplikačných dát je realizovaná technológiou CloudKit a perzistencia dát knižnicou Realm.
Efektivní komunikace v multi-GPU systémech
Špeťko, Matej ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Vaverka, Filip (vedoucí práce)
Po predstavení CUDA technológie od Nvidie môžu byť na grafických kartách počítané všeobecné výpočty. Grafické karty sú v podstate paralelné procesory s vysokým výpočtovým výkonom. Moderné superpočítače bývajú vybavené grafickými kartami ako akcelerátormi. Pri niektorých aplikáciách však výkon jednej grafickej karty nestačí a ich výpočet musí byť rozdelený medzi niekoľko grafických kariet. Počas výpočtu je potrebné vymieňať medzi grafickými kartami čiastkové výsledky. Táto komunikácia značne brzdí výpočet a preto je potrebné skúmať metódy efektívnej komunikácie medzi grafickými kartami - metódy ktoré menej zapájajú CPU, znižujú odozvu a zdieľajú systémové zásobníky. V tejto diplomovej práci je skúmaná komunikácia grafických kariet v rámci jedného uzla aj v rámci celého superpočítača. Hlavný dôraz je na technológie GPUDirect od Nvidie a CUDA-Aware MPI. Následne je predstavený k-Wave toolbox, aplikácia pre simuláciu šírenia akustických vĺn. Táto aplikácia je akcelerovaná pomocou CUDA-Aware MPI. Do tejto aplikácie je taktiež pridaná podpora peer-to-peer prenosov pomocou CUDA Inter-process Communication.
Peer-To-Peer webové sdílení souborů ve skupině
Pokorný, Filip ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V rámci této práce jsem se zaměřil na řešení problému sdílení souborů mezi uživateli prostřednictvím peer-to-peer přenosu ve webovém prostředí. Cílem bylo vytvořit jednoduchou aplikaci, která umožní skupině uživatelů sdílet soubory mezi sebou bez účasti třetích stran a jakýchkoliv limitů. Tento cíl jsem realizoval prostřednictvím moderních webových technologií, z nichž nejdůležitější byla knihovna WebRTC, prostřednictvím které byl implementován peer-to-peer přenos. Tyto technologie byly podpořeny optimalizovanými algoritmy a nejaktuálnějšími prostředky pro zpracování a ukládání sdílených souborů. Výsledkem je real-time aplikace umožňující uživatelům vytvářet místnosti v nichž sdílí své soubory. Toto řešení bylo podrobeno rychlostním testům, kde v porovnání s řešeními podobného charakteru a jinými běžně používanými prostředky pro přenos souborů, vyšlo v testovaném prostředí jako nejrychlejší.
Vývoj a limity autorskoprávní ochrany v globální informační společnosti
Andruško, Alena
Autorské právo je jedním z těch právních odvětví, které se v souvislosti s rozvojem Internetu dostalo do popředí zájmu celé globální informační společnosti. S rozvojem "Web 2.0", někdy také nazývaného "participativní web" a s ním uživatelsky generovaného obsahu (user generated content - UGC), s rozvojem peer-to-peer (P2P) sdílení souborů a v nedávné době také tzv. cyberlockers, se stala efektivita ochrany autorských práv online obtížně řešitelným problémem. Porušování autorských práv online je nicméně komplexním fenoménem, ke kterému přispívá celá řada rozličných faktorů. K pochopení toho, jaké jsou to faktory a jak ovlivňují porušování autorských práv online, však není dostačující pouhá znalost teritoriálních či mezinárodních právních pravidel ovládajících autorské právo, ale také znalost a pochopení ekosystému, ve kterém k online porušování autorských práv dochází. Pouze komplexní znalost celé problematiky, včetně znalosti historie, vývoje a technického fungování Internetu, umožňuje vidět ucelený obraz a také nakonec odhalit, proč je globální revize a reforma současného systému autorského práva naprosto nezbytná.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.