Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bayesian models of eye movements
Lux, Erik ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Pozornosť nám dovoľuje sledovať objekty alebo oblasti vizuálneho priestoru a získať z nich informácie k prezentácii či spracovaniu. Klasické teórie pozornosti predpokladali jedno miesto zamerania, ale mnoho každodenných aktivít ako napríklad hranie počítačových hier dokazuje pravý opak. Avšak základný mechanizmus, ktorý by vysvetlil schopnosť rozdeľovať pozornosť nie je doteraz dobre popísaný. Zaznamenalo sa množstvo pokusov objasnit rozdelenie pozornosti, počínajúc analytickými stratégiami, pokračujúc metódami pracujúcimi s vizuálnymi javmi a končiac sofistikovanými prediktormi zohľadňujúcimi predošlé rozhodnutie o zameraní. Až na niekoľko výnimiek, všetky pokusi pristupujú k tejto problematike vytvorením zjednodušeného modelu pozornosti. V tejto prácu vyvinieme verziu už existujúceho Bayesiánskeho prístupu za účelom návrhu takýchto modelov. Modely ohodnotíme podľa ich schopnosti generovať trajektórie očných pohybov. Na ich porovnanie použijeme trajektórie očných pohybov generované niekoľkými analytickými stratégiami. Rozdiel medzi dvomi trajektóriami meriame Normalized Scanpath ...
Emoční inteligence a přístupy k jejímu poznávání a měření
Tarasenko, Sabina ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Cílem této práce je poskytnout přehled vývoje pojmu emoční inteligence, nejvýznamnějších konceptů zabývajících se tímto tématem a metod sloužících k jejímu poznávání a měření, které jsou spojené s modely. Pro dobrou orientaci v tématu je také vysvětlen a definován pojem emocí a aplikace emoční inteligence ve vybraných oborech. V empirické části je cílem vytvoření návrhu na vznik nové metody, jež by sloužila ke kulturně specifickému měření emoční inteligence. Jednalo by se o metodu, která využívá integrovaný model a kombinuje přístup sebehodnotících dotazníků s metodou FACS a MSCEIT. Výzkum by měl na velkém stratifikovaném vzorku zjistit, jestli nově vytvořená metoda měří validně úroveň emoční inteligence díky paralelní validizaci s MSCEIT. Nakonec jsou popsané možnosti využití metody a samotného výsledku, vyjádřeného emočním kvocientem, v praxi.
Bayesian models of eye movements
Lux, Erik ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Pozornosť nám dovoľuje sledovať objekty alebo oblasti vizuálneho priestoru a získať z nich informácie k prezentácii či spracovaniu. Klasické teórie pozornosti predpokladali jedno miesto zamerania, ale mnoho každodenných aktivít ako napríklad hranie počítačových hier dokazuje pravý opak. Avšak základný mechanizmus, ktorý by vysvetlil schopnosť rozdeľovať pozornosť nie je doteraz dobre popísaný. Zaznamenalo sa množstvo pokusov objasnit rozdelenie pozornosti, počínajúc analytickými stratégiami, pokračujúc metódami pracujúcimi s vizuálnymi javmi a končiac sofistikovanými prediktormi zohľadňujúcimi predošlé rozhodnutie o zameraní. Až na niekoľko výnimiek, všetky pokusi pristupujú k tejto problematike vytvorením zjednodušeného modelu pozornosti. V tejto prácu vyvinieme verziu už existujúceho Bayesiánskeho prístupu za účelom návrhu takýchto modelov. Modely ohodnotíme podľa ich schopnosti generovať trajektórie očných pohybov. Na ich porovnanie použijeme trajektórie očných pohybov generované niekoľkými analytickými stratégiami. Rozdiel medzi dvomi trajektóriami meriame Normalized Scanpath ...
Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů (lineární rovnice)
Nováková, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstrakt Cílem diplomové práce bylo popsat didaktické praktiky používané při výuce lineárních rovnic jako jednoho z kritických míst matematiky základní školy. Nejdříve jsou nastíněny strukturální i sémantické modely používané u lineárních rovnic a způsoby vyučování tématu lineární rovnice, jak je naznačují vybrané učebnice základní školy. Na základě studia odborné literatury jsou popsány obtíže žáků a typy chyb, kterých se v této oblasti dopouštějí. Vlastní výzkum sestával z polostrukturovaných rozhovorů s pěti zkušenými učiteli a náslechů v jejich hodinách. Rozhovory i náslechy byly přepsány do protokolů, které byly analyzovány technikami zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že učitelé využívají jak běžných didaktických praktik, tak si i sami vytvářejí své vlastní metody a postupy. Tyto praktiky, modely, které učitelé využívají při výuce lineárních rovnic, přístupy k zavedení ekvivalentních úprav rovnic, stejně jako seznam kritických míst tématu lineární rovnice označených učiteli tvoří jeden z výsledků práce. Klíčová slova: lineární rovnice, modely, obtíže žáků, chyby, výukové přístupy
Java aplikace - teorie a praxe
Kučera, Lukáš ; Halbich, Čestmír (vedoucí práce) ; Tereza , Tereza (oponent)
Tématem této diplomové práce je Java aplikace teorie praxe. Práce se zabývá vprvní části teoretickým úvodem do programovacích jazyků, historii Javy, rozdělením dle paradigmat, přístupem. Součástí je bližší seznámení s programovacím jazykem Java a přehled základních funkcí a syntaxí Javy, jako programovacího jazyka, jakožto objektově orientovaného Praktická část diplomové práce se zabývá již samosatným programováním aplikace vjazyce Java. Tato část se také zabývá samotnou přípravnou, analýzou a návrhem grafického rozhraní aplikace, obsahuje části programu které jsou blíže popsány a vysvětleny. Vytvořený program je funkčním celkem pro přehled claimů exportovaných z jiného sytému.
Zvířecí modely intrauterinních infekcí
Schuma, Marek ; Šplíchalová, Alla (vedoucí práce) ; Seifertová, Eva (oponent)
Embryonální a fetální vývoj u savců probíhá ve sterilních podmínkách dělohy matky. Embryo a později plod jsou spojeny s placentou pupečníkem a vznášejí se v amniové tekutině v amniové dutině ohraničené amniovou membránou. Předčasný porod je spojen se sníženou hmotností novorozenců a jejich zvýšenou nemocností a úmrtností. Intrauterinní infekce představují jednu z hlavních příčin předčasného porodu. Původci těchto infekcí jsou různá etiologická agens - viry, bakterie, plísně a prvoci. Tyto infekce vyvolávají expresi zánětových mediátorů, které se podílejí na spuštění předčasného porodu. Mezi tyto mediátory patří cytokiny. Základem bakalářská práce je literární rešerše pojednávající o zvířecích modelech prenatálních infekcí, které jsou používány pro studium regulačních mechanizmů předčasných porodů, případně pro studium možného ovlivnění těchto mechanizmů. Jsou srovnána různá infekční agens a jejich části jako např. LPS a způsoby aplikace. Dále jsou diskutovány výhody a nevýhody různých zvířecích modelů s ohledem na typ placentace, průběh březosti, velikost zvířete a velikost vrhu. Práce obsahuje část pojednávající o zkušenostech s prasečím modelem intrauterinních infekcí v Mikrobiologickém ústavu AV ČR v Novém Hrádku. Klíčová slova: intrauterinní, intraamniální, infekce, zánět, zvířecí, modely,...
Modelling eye movements during Multiple Object Tracking
Děchtěrenko, Filip ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Lidé musí sledovat v každodenních situacích více objektů zároveň (např. řízení automobilu nebo kolektivní sporty). Sledování více objektů (MOT) věrohodně simuluje sledování více objektů v laboratorních podmínkách. Když sledujeme cíle v úloze s mnoha dalšími objekty ve scéně, stává se obtížné rozlišit objekty na periférii (crowding). Přestože sledování by mohlo být prováděno pouze pomocí pozornosti, je zajímavá otázka, jakým způsobem lidé plánují své oční pohyby při sledování. V naší studii jsme provedli MOT experiment, ve kterém jsme účastníkům předložili opakovaně několik úloh s proměnlivým počtem distraktorů, nahrávali jsme oční pohyby a měřili jsme konzistenci očních pohybů pomocí Normalized scanpath saliency (NSS) metriky. Vytvořili jsme několik analytických strategií, které se vyhýbají crowdingu a porovnali jsme je s očními daty. Kromě analytických modelů jsme trénovali neuronové sítě na předpovídání očních pohybů v MOT úlohách. Výkon navrhovaných modelů a neuronových sítí jsme vyhodnocovali na datech z nového MOT experimentu. Analytické modely vysvětlovaly variabilitu očních pohybů dobře (výsledky jsou srovnatelné s intraindividuálními rozdíly); předpovědi založené na neuronových sítích byly méně úspěšné.
Programování webových aplikací v jazyku Java
Šíma, Roman ; Halbich, Čestmír (vedoucí práce) ; Tyrychtr, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje základní technologie platformy Java EE, která slouží k programování webových a podnikových aplikací. V teoretické části je uveden stručný přehled platformy, porovnání s konkurenty nebo HTTP protokol. Dále je pak hlouběji probrána technologie servletů, sloužící jako kontrolér v třívrstvé architektuře. Věnoval jsem se i dynamicky generovaným stránkám Java Server Pages. Nakonec teoretické části jsem popsal základní aspekty technologie Java Server Faces. Všechny probrané témata jsem doplnil o názorné příklady. V praktické části se věnuji vytvoření aplikace, která slouží jako evidence skladu. Popisuji v ní jaké má aplikace funkce a grafické rozhraní.
Prekoncepty a jejich význam při výuce fyziky na ZŠ
SCHOBEROVÁ, Zdeňka
Diplomová práce je koncipována tak, aby získané poznatky a závěry mohly sloužit všem, kteří se o vzdělání ve fyzice zajímají. Je zaměřená především na postavení předmětu fyziky v komplexu vyučovacího procesu na ZŠ. Dále pak na základní fyzikální pojmy a jejich prekoncepty v návaznosti 1. a 2. st. ZŠ. Sleduje mezipředmětové vztahy v pojetí prekonceptů a návrh didaktického pojetí vybraných fyzikálních pojmů. Je zaměřená na vytvoření didaktického testu, zadáním žákům, sledování jejich postojů k dané problematice a vyhodnocení testu. Práce je doplněna získanými poznatky z literatury i o mé učitelské zkušenosti z praxe a několika doporučeními pro práci vyučujících v hodinách fyziky.
Kontrastní MRI perfuzní zobrazování
Šejnoha, Radim ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Krátká, Lucie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na kontrastní MRI perfuzní zobrazování pomocí metody Dynamic Contrast-Enhanced MRI. Jsou zde popsány základní principy nukleární magnetické rezonance a pulzní sekvence používané při DCE MRI. Práce obsahuje část věnovanou dynamickému kontrastnímu zobrazování fantomu na experimentálním NMR přístroji umístěném na Ústavu přístrojové techniky AV ČR v Brně. Výsledky měření jsou vyhodnoceny na základě modelů a získané perfuzní parametry jsou diskutovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.