Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role makrofágů a oxidu dusnatého v interakci leishmanie - flebotomus - hostitel
Kratochvílová, Tereza ; Kolářová, Iva (vedoucí práce) ; Fialová, Anna (oponent)
Leishmanie po vstupu do svého hostitele osidlují fagolysozomy makrofágů, kde se množí a následně infikují další makrofágy, popř. jiné buňky. Hlavním efektorovým mechanismem na eradikaci leishmanií, kterými jsou některé savčí buňky vybaveny, je syntéza reaktivních sloučenin kyslíku a dusíku. Velký význam má oxid dusnatý vznikající při metabolické přeměně L-argininu za katalýzy NO syntasy. Kromě cytotoxické funkce se NO podílí např. v signalizačních drahách pro neurotransmisi (nNOS) nebo vasorelaxaci (eNOS). Ne všechny makrofágy mají schopnost produkovat NO (iNOS), jelikož se jedná o heterogenní skupinu lišící se imunologickou funkcí i fyziologií. Skupina klasicky aktivovaných makrofágů představuje účinné APC schopné efektivního zabíjení intracelulárních patogenů. Kromě NO sekretují i prozánětlivé cytokiny, které rozvíjejí imunitní reakci dále směrem k Th1. Naproti tomu skupina alternativně aktivovaných makrofágů není schopná efektivní prezentace antigenu ani produkce NO, ale produkují L-ornithin, který je prekursorem polyaminů, jenž leishmanie využívají pro svůj intracelulární růst. Na myším modelu odpovídá stav resistence/citlivosti k leishmaniose polarizaci směrem k Th1/Th2 imunitní odpovědi. U leishmanií se během evoluce vyvinuly prostředky, které jsou schopné syntézu NO inhibovat. Jsou jimi...
Alternativní paliva pro zážehové motory
Balažovič, Lukáš ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních paliv pro zážehové motory. Nejprve je uveden stručný úvod do problematiky zážehových motorů, dále jsou popsána jednotlivá alternativní paliva. V práci jsou shrnuty nejdůležitější poznatky a je provedeno porovnání alternativ s konvenčním benzínem. Závěrem je každé palivo zhodnoceno z hlediska výhod, nevýhod a postavení na trhu.
Plynná paliva pro zážehové motory
Přibyl, Zdeněk ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je zhotoven přehled alternativních plynných paliv pro zážehové spalovací motory. U těchto paliv jsou uvedené jejich vlastnosti a výroba, nejdůležitější komponenty vozidel, infrastruktura čerpacích stanic. U jednotlivých paliv jsou zhodnoceny jejich vlastnosti a parametry. U CNG je provedeno srovnání s naftou. V závěru této bakalářské práce je naznačeno využití plynných paliv v budoucnu
Ekonomické aspekty provozu vozidel na alternativní pohony
Vajdík, Radek
Bakalářská práce se zabývá analýzou vybraných alternativních pohonů a ekonomickým zhodnocením jejich užití. Zpracováno je několik základních a v současné době nejpoužívanějších druhů pohonů. Práce se zaměřuje primárně na ekonomické hledisko pořízení a užívání vozidel s těmito pohony. Zaměřuje se dále na srovnání jednotlivých pohonů a konfrontaci s konvenčními pohony. Výstupem této práce by měla být odpověď na otázku, zda se běžnému uživateli vyplatí investovat do vozidla s alternativním pohonem.
Rozvoj alternativních pohonů a paliv osobních automobilů ve světě a ČR
Pukl, Zdeněk
Bakalářská práce je zaměřena na alternativní pohony a paliva u osobních automobilů. První část práce obsahuje teoretické rozdělení druhů alternativních paliv a pohonů se zaměřením na paliva vyráběná z biomasy. Dále je práce soustředěna na konstrukci upravených vozidel se spalovacími motory, konstrukci hybridů a elektromobilů. V poslední části práce je technické, ekonomické a legislativní srovnání.
Hodnocení paliv pro spalovací motory ve vztahu k životnímu prostředí
Vančatová, Šárka
Tématem diplomové práce je Hodnocení paliv pro spalovací motory ve vztahu k životnímu prostředí. Na úvod se práce dotýká historie paliv. Následně je uvedeno dělení paliv podle skupenství, tedy na pevná, plynná a kapalná paliva. Práce poté popisuje hlavní charakteristiky paliv a to výhřevnost, objemovou hmotnost, dávkování, těkavost, odolnost proti detonačnímu hoření a především oktanové a cetanové číslo. Po charakteristice paliv jsou zde již popsána současně využívaná paliva pro spalovací motory. Ty jsou rozdělena na paliva ropná (benzin, motorová nafta a LPG), paliva ze zemního plynu (CNG a LNG), biopaliva (bioethanol a biomethanol, rostlinné oleje – MEŘO a syntetickou motorovou naftu) a samostatnou skupinu vodík. Dále jsou v práci uvedeny emisní normy EURO. V praktické části se práce zabývá analýzou jednotlivých paliv, především produkcí oxidu uhličitého u vybraných paliv. Poté jsou hodnoceny i další emise jako oxid uhelnatý, uhlovodíky a oxidy dusíku. K analýze byla vybrána paliva klasická – benzin, motorová nafta a paliva alternativní – CNG, LPG, E85, bionafta (MEŘO) a vodík. Produkce jednotlivých výfukových plynů byla zpracována do tabulek a graficky znázorněna.
Alternativní pohony silničních vozidel
Procházka, Jan
Předložená bakalářská práce pojednává o dostupných alternativních pohonech silničních motorových vozidel. První část je zaměřena na konvenční a alternativní pohony. Dále je uvedena koncepce vozidel na plynná paliva, kterými je myšlen pohon na LPG a CNG. Jako další je řešena koncepce s elektrickým pohonem i pohonem hybridním. Po rozboru těchto koncepcí jsou pro vybrané typy pohonů zpracovány technicko-ekonomické parametry, a to pomocí tabulek i grafů. Závěrem jsou hodnoceny alternativní pohony z hlediska ekonomické dostupnosti, z hlediska ekologie i jejich technologické vyspělosti.
Snímač teploty a senzor koncentrace nebezpečných plynů pro karavany
Indrák, Dominik ; Urbanec, Tomáš (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá navržením, vyrobením a naprogramováním zařízení (vybrání vhodných komponent, navržení a vyrobení desky plošných spojů, napsání obslužného firmawaru pro MCU), které bude sloužit pro měření nebezpečných plynů LPG, teploty a vlhkosti v karavanech pro firmu Cutter Systems spol. s.r.o. Pro komunikaci a odesílání naměřených hodnot bude sloužit rádiové rozhraní v kmitočtovém pásmu 863-870 MHz, popřípadě asynchronní komunikace UART. V dalších částech bude popsán návrh příslušného hardwaru, výběr krabičky pro umístění zařízení a postup psaní firmwaru.
Vliv paliva na parametry spalovacího motoru
Bajer, Šimon
Diplomová práce se na začátku teoretické části zaměřuje charakteristikou paliv pro zážehové motory, konkrétně na automobilový benzín a směs kapalných ropných plynů LPG. V další části se zaobírá popisem jednotlivých prvků přestaveb nutných pro provoz automobilu na alternativní palivo. Pozornost je věnována také produkci emisi výfukových plynů těchto motorů, jednotlivým složkám nežádoucích exhalátu, jejich vznikem a působením na člověka, životní prostředí. Vlastní práce představuje samotné měření vozidla Subaru Forester, přestaveného na dvoupalivové, pro provoz jak na benzín, tak na LPG. Na zkoušeném vozidle byly sledovány provozní parametry pro jednotlivá paliva.
Problematika využití alternativních pohonů automobilů
Skřivánek, Jakub
Bakalářská práce pojednává o problematice využití alternativních pohonů automobilů. Práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje současnému stavu alternativních pohonů automobilů. Druhou částí je popis a analýza vybraných druhů pohonů. Závěrečná část se zabývá celkovým zhodnocením alternativních pohonů, jejich klady a zápory při použití v automobilech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.