Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pes jako reminiscenční stimul.
Suková, Markéta ; Čížková, Hana (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce představuje základní vhled do problematiky vzpomínání a reminiscence s cílem naplánovat, zrealizovat a zhodnotit reminiscenční program s canisterapeutickými prvky v Senior Residence Klamovka. Obsahem jsou nejen teoretická východiska, ale především postup příprav, samotné realizace a celkového zhodnocení ojedinělého programu tohoto typu. Bylo sestaveno šest reminiscenčních setkání, jejichž obsah směřoval k tématu "psi v mém životě". Nepostradatelnými subjekty pro možné vyzkoušení programu byly reminiscenční terapeut, canisterapeut, autorka práce a hlavně klienti Senior Residence Klamovka, v jejichž prostorách se vše odehrávalo. Cyklus šesti reminiscenčních setkání s využitím terapeutického psa probíhal od dubna do června 2017. Po jeho odzkoušení vyšlo najevo, že zvolená témata s využitím terapeutického psa dokázala podpořit příjemnou atmosféru během setkání a samotné vzpomínání seniorů. Jako velký nedostatek se ukázal neadekvátně zajištěný vhodný počet vzpomínajících. Velké počty přítomných mnohdy narušovaly harmonii celého setkání.
Integrační pobyt se zaměřením na canisterapii jako nástroj posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Zajícová, Zuzana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast integračního pobytu se zaměřením na canisterapii jako nástroje posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. Teoretická část se zabývá problematikou trávení volného času dětí a mládeže s důrazem na možnosti zapojení dětí se speciálními potřebami do volnočasových aktivit. Dále se práce věnuje historickému vhledu integračních tendencí v českých zemích, vymezení pojmů integrace a inkluze a v neposlední řadě též oblasti výkonu aktivit a terapie za přítomnosti psa. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, si klade za cíl zjistit zmapovat vývoj sociálních kompetencí intaktních dětí, dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním v průběhu integračního pobytu se zaměřením na canisterapii. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, integrace, inkluze, zdravotní postižení, sociální znevýhodnění, canisterapie
Canisterapie a její využití v zařízeních pro děti se zdravotním postižením
SAMCOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá canisterapií a jejím využívání v zařízeních pro děti se zdravotním postižením. Hlavním cílem práce je zmapovat využití canisterapie v zařízeních pro děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji a zjistit, jaké canisterapeutické metody využívají zařízení pro děti se zdravotním postižením. Teoretická část se zaměřuje na definování zdravotního postižení, podrobněji se věnuje každému typu postižení. Dále canisterapií jako takové a zařízeními pro děti se zdravotním postižením, která pracují v rámci konceptu ucelené rehabilitace. V praktické části se věnuje výzkumu využití canisterapie ve vybraných zařízeních, která byla vybrána v předvýběru, splňující společná kritéria. Byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu vedená formou polostandardizovaných rozhovorů. Informace, které vyšly z rozhovorů byly tříděny otevřeným kódováním, z těchto podkladů byly vyvozeny dílčí závěry k jednotlivým výzkumným okruhům. V rámci výzkumných otázek a první podkategorie proběhlo seznámení s terapeuty a jejich zkušenostmi, dle čeho si vybírají, kde budou canisterapii provádět a dle čeho volili výběr psa a případně budou do budoucna volit. Dále bylo zjištěno, že v daných zařízeních se praktikuje canisterapie v rámci školy či sociální služeb, spolupráce se zdravotnickým úsekem je minimální. Zjištění, že o terapii je velký zájem, je velmi potěšující. Z důvodu nedostatku terapeutů ji bohužel nejde praktikovat častěji, což se snad v budoucnu zlepší. Mezi další závěry patří, že způsobilost a souhlas s canisterapií podepisují rodiče, bez čehož děti nemohou terapii absolvovat. Jaké metody se v které službě častěji používají a že forma skupinová je upřednostněna před individuální z hlediska ekonomického, tak časového. Dílčím zjištěním je, že terapie v rámci dobrovolnictví od dobrovolníků z Výcvikového canisterapeutického sdružení Hafík, z.s., je pro daná zařízení zdarma. Z nedostatku času a prostoru není možná individuální terapie a po terapii návaznost na další terapie jako je fyzioterapie či logopedie, při tom by terapeuti byli rádi, kdyby se toto v průběhu mohlo zlepšit.
Aktivity a terapie za asistence psa (canisterapie) ve speciální pedagogice
BRÁZDOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zaměřuje na canisterapii nebo aktivity a terapie za asistence psa, a to konkrétně v oblasti speciální pedagogiky. Cílem práce je zmapovat možnosti a limity aktivit a terapií za asistence psa ve školských zařízeních z pohledu speciálních pedagogů. Pomocí výzkumných otázek bylo zjištěno, jakým způsobem probíhají aktivity a terapie za asistence psa ve školských zařízeních z pohledu speciálního pedagoga a jaké jsou jejich zkušenosti s těmito aktivitami a terapiemi. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se seznámíme se současným stavem v této oblasti. Je rozdělena na tři okruhy. V prvním okruhu jsou definovány základní pojmy canisterapie, historický vývoj, její metody a formy a specifikace canisterapeutického týmu. Druhý okruh je zaměřen na speciální pedagogiku, její dělení a druhy zařízení. Ve třetím okruhu dochází ke vzájemnému propojení canisterapie a speciální pedagogiky, zaměřuje se na děti s postižením jako na klienty canisterapie. Praktická část práce je tvořena výzkumem, u kterého byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování. Výzkumný soubor byl tvořen speciálními pedagogy či vychovateli ze speciálních škol či školských zařízení v Jihočeském kraji. S respondenty byl uskutečněn polostrukturovaný rozhovor, jehož struktura byla sestavena na základě předem stanovených cílů a výzkumných otázek bakalářské práce. Z výzkumu vyplývá, že se ve speciálních školách a školských zařízeních využívají canisterapeutické metody AAA a AAT, forma bývá návštěvního charakteru, a to skupinová i individuální. Zkušenosti speciálních pedagožek a vychovatelek s canisterapií jsou pozitivní. Přínosy canisterapie jsou zpestření výuky, aktivizace dětí, uvolnění, relaxace, zlepšení motoriky a komunikačních dovedností či zvýšení sebevědomí dětí. Negativa canisterapie vidí v nedostatku canisterapeutických týmů.
Vybrané techniky v canisterapii u dětí se zdravotním postižením
SOUSTRUŽNÍKOVÁ, Lucie
Canisterapie je jednou z metod rehabilitace, která slouží k podpoře psychosociálního zdraví lidí všech věkových kategorií, při níž se využívá vztahu mezi člověkem a psem. Práce se zabývá technikami canisterapie u zdravotně postižených dětí. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké techniky se nejvíce používají v centru Bazalka, o. p. s. a sdružení Hafík, z. s. a do jaké míry se mění zdravotní stav dětí se zdravotním postižením na základě canisterapie. Teoretická část je věnována historií canisterapie, technikami v canisterapii u zdravotně postižených dětí. Dále je v práci charakterizován vývoj zdravého dítěte a dítěte se zdravotním postižením ve věku od 3 do 7 let. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, který byl uskutečněn rozhovorem s dobrovolníky, kteří zjišťovali, zda se zlepšil zdravotní stav dětí při absolvování technik canisterapie a jak často navštěvují dobrovolníci zařízení.
Využití vztahu člověka k přírodě v sociální práci
MALÍKOVÁ, Markéta
Práce se zabývá vztahem člověka k přírodě z pohledu sociální práce. Teoretická část se věnuje historickému vývoji vztahu člověka k přírodě a teologickému pohledu na tento vztah. Část zabývající se praxí představuje tři oblasti: zooterapii, zahradní terapii a sociální zemědělství. Obsahuje jejich stručný vývoj, popisuje současné dění v těchto oblastech. Odkrývá možnosti využívání interakcí člověka a přírody v rámci sociální práce.
Canisterapie
Sůsová, Kristýna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá canisterapií a jejím využití v praxi. V teoretické části je popsán proces začlenění psa do terapie, metody a aktivity, které jsou při canisterapii používány. Dále je také vysvětlen rozdíl mezi canisterapeutickým, vodícím, asistenčním a signálním psem; popsání jednotlivých sdružení a zkoušek, které jsou k výkonu canisterapie nezbytné. Do práce je zařazeno také porovnání canisterapie v České republice, USA a Velké Británii. V praktické části bakalářské práce je popsán průběh vlastních canisterapeutických zkoušek. Dále je také rozvinutá konkrétní canisterapeutická praxe s popsáním vybraných setkání a aktivit se zaměřením na pozitivní vliv přítomnosti psa. Metoda šetření vyplývá především z přímé intervence a přípravy canisterapeutických setkání, dále pak také ze studia odborné literatury. Z práce vyplývá, že přítomnost psa při hodinách má pozitivní vliv na soustředění, motivaci a konkrétní práci.
Informovanost veřejnosti v Plzeňském kraji o canisterapii
NĚMCOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce zpracovává téma Informovanost veřejnosti v Plzeňském kraji o canisterapii a je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám obecně canisterapií, její historií, formami, metodami či canisterapeutickými technikami pro její využití. V praktické části se zabývám tím, jak je široká veřejnost informována, popřípadě jak je canisterapie širokou veřejností využívána v Plzeňském kraji. Základní informace byly získávány formou dotazníkového šetření. Výsledky dotazníku ukázaly, že respondenti z Plzeňského kraje znají canisterapii, ví kde a jak se používá, ale neznají canisterapeutická sdružení, kde by i oni mohli pomoci.
Pes jako přítel, pes jako terapeut
Branbergerová, Emma ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Rozdělila jsem text na čtyři hlavní kapitoly. Vliv psa na lidskou psychiku, Zooterapie, Vodící a asistenční psi a Canisterapie. Podle mého názoru takhle shrnují způsoby, jak může pes člověku terapeuticky nebo asistenčně pomoci. Jako první mě uvedla do tématu kniha Pes lékařem lidské duše od MUDr. Lenky Galajdové. Odbornějším titulem pro mě byla kniha Zooterapie ve světle objektivních poznatků od Prof. MUDr. Miloše Velemínského, CSs. Třetí nejpoužívanější knihou byla Animoterapie aneb Jak nás zvířata umí léčit od MUDr. Zorana Nerandžiče. Cenným zdrojem pro mě byly také webové stránky jednotlivých organizací (SVVP, Helppes, Pomocné tlapky). Kde jsou k dohledání informace konkrétní i obecné. Vybrala jsem zrovna tyto organizace, protože podle mého názoru jsou nejznámější a největší. V rámci bakalářské práce jsem měla možnost vidět canisterapii v praxi u odlišných cílových skupin klientů. Také jsem měla tu čest vést rozhovor s Míšou Holasovou, která je majitelem dvou vodících psů a zároveň pracovníkem pro Středisko výcviku vodících psů. Zdroje jsem citovala podle ČSN ISO 690. Klíčová slova Pes, člověk, klient, terapie, zooterapie, canisterapie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.