Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Záporná elektroda pro sodno-iontové baterie
Šimek, Antonín ; Bača, Petr (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj záporných elektrodových materiálů pro sodno-iontové baterie. Obsahuje obecné seznámení s problematikou baterií, jejich stručný historický vývoj, základní operační principy, klíčové parametry a rozdělení. Pozornost je ve značné míře věnována bateriím lithium-iontovým, které patří v dnešní době mezi nejpoužívanější a z jejichž technologie vychází sodno-iontové baterie jako jejich potenciální náhrada zejména v oblasti ukládání energie z obnovitelných zdrojů. Nadějným kandidátem pro materiál záporné elektrody sodno-iontových baterií jsou sodné titanáty, jejichž syntéza a následná elektrochemická charakterizace elektrod využívajících sodný titanát jako aktivní materiál je náplní praktické části této práce.
Airplanes powered by eletric energy
Behúl, Michal ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is electric propulsion used in airplanes and overview of airplanes with this kind of propulsion. Thesis is divided into three main parts. First part describes electric propulsion systems, mainly descriptions of batteries. Second part describes chosen airplanes with electric propulsion in use and promising prototypes still in development. Third part is construction design of electrical propulsion system with 50 kW motor, mainly focusing on computing needs for batteries.
Pistolová páječka s napájením z baterií Li-Ion
Bartoš, Miroslav ; Vorel, Pavel (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem bateriově napájené páječky. Páječka bude umístěna v plastové krabičce z klasické transformátorové páječky. Nejprve je potřeba zjistit parametry původní páječky. Poté budou navrženy synchronní snižující měnič, řízení měniče, obvody BMS a rozmístění komponent v plastové krabičce. Bateriově napájená páječka byla úspěšně oživena a otestována, konečné parametry měniče jsou: napětí 0,4 V při proudu 80 A. Celkový výkon na pájecí smyčce je 32 W. Technicky se jedná o velice zajímavou alternativu ke klasické verzi páječky, kdy se může využívat při montážích či opravách ve špatně dostupných místech.
Recycling modern cars
Borik, Matúš ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
The Earth has been facing a large overuse of recycling limits regarding organic and inorganic raw materials, causing a lack of capacity for greenhouse gas absorption. The automobile industry has taken off rapidly in recent decades and has a stake in this issue. A significant negative impact on car production growth is resource extraction, which brings up several environmental concerns, such as the depletion of resources, the environmental unsustainability that leads to global warming, and health concerns connected to the source extraction and car production. If the level of car use is to be maintained, the main solution is to focus on recycling and the production of eco-friendly vehicles. Recycling methods´ research for modern vehicles and their analysis is the aim of this bachelor’s thesis, with a goal to provide an overview of different types of recycling procedures. The first part tackles general recycling principles and the recycling of vehicles, part by part. Afterwards, the thesis shifts its attention toward renewable sources and their utilization in the automotive industry (electric vehicles), and the recycling of end-of-use modern cars. The last part brings a close look at renewable energy storage options, specifically hydrogen (H2), its fuel cell application, recycling of hydrogen cars, and the future of propulsion. The thesis is discussed with an expert engineer in the field of alternative drives.
Návrh integrovaného ostrovního napájení rezidenčního domu
Klouda, Jan ; Jaššo, Kamil (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem integrovaného ostrovního systému pro řízení a napájení spotřeby rezidenčního domu. Cílem práce je vytvořit návrh tohoto soběstačného ostrovního napájení, a zhodnotit navržený systém z různých pohledů. Práce je rozdělena na dvě části. V první části je vytvořena rešeršemi možných řešení soběstačného napájení rezidenčního domu. Tato rešerše obsahuje převážně dostupné technologie v České republice, a zabývá se jen tuzemským trhem. V první části jsou popsány různé relevantní způsoby výroby, zpracování a uskladnění elektrické energie. Následně jsou jednotlivé technologie detailně popsány a porovnány tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího ekonomického, enviromentálního a sociálního souladu. Ve druhé části se implementují na definovaný dům jednotlivé technologie vytváří se návrh soběstačného domu. Tento návrh zahrnuje několik simulací a výběr těch nejvhodnějších technologií. Výsledný návrh je také porovnán s již vybudovaným soběstačným domem.
Bateriové úložiště s akumulátory v druhém životním cyklu
Král, Dominik ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice spojené s řešením energetických uložišť. Zabývá se rozborem využívaných typů akumulátorů, zaobírá se jejich výhodami, nevýhodami, na jakém principu fungují. Je zaměřena na možnosti a problematiku využití akumulátorů v režimu „Second life“. Je zde představen následný proces přípravy baterií pro další aplikaci a definované testy nutné pro vyhodnocení stavu akumulátorů před dalším použitím. V závěru jsou provedeny samotné návrhy energetických uložišť a topologie blokového zapojení energetického uložiště.
Design of a calorimeter to characterize the properties of commercial batteries
Gavalierová, Veronika ; Šedina, Martin (oponent) ; Kazda, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis is focused on the study of the heat capacity of Li-ion cells. The theoretical part contains the basic issues of the technology, basic concepts, and knowledge. The next chapter, the practical part, is devoted to the practical measurement of the specific heat capacity of batteries, using a calorimeter. Various types of batteries were investigated, and a larger calorimeter was also constructed and described. This bulkier calorimeter was used for a larger pouch cell.
Analysis of critical battery parameters for space applications
Šimek, Michal
This thesis deals with the analysis of lithium-ion batteries from the point of view of temperature. The aim is to find out at which temperature and C value the lithium plating process starts in the battery by means of non-destructive methods. This process is undesirable for the functioning of lithium-ion batteries as it causes capacity reduction and cell degradation. In this study, commercial cells from GOMspace were selected as the test batteries. GOMspace will be able to use the results of the research to optimize its devices while avoiding lithium plating, which will increase battery life.
Problematika rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M1 v České republice
KLÍMA, Denis
V řádech posledních několika desítek let se spalovacími motory, které dominují v sektoru osobní dopravy, se nyní zdá, že elektrický automobil je na pokraji rychlého vzestupu na rozvinutých i rozvíjejících se automobilových trzích. Široké uplatnění elektrického vozidla by pro společnost mohlo přinést významné změny, nejen pokud jde o technologie, které používáme pro osobní dopravu, ale také odsunout naši ekonomiku od ropy a pokusit se o ekologickou stopu v dopravním průmyslu v podobě snížení emisí. Tato práce se zabývá především elektromobilitou, jejím rozvojem, ale také její problematikou rozvoje v České republice, dále také nabíjecí infrastrukturou a její blízké budoucnosti pro elektromobilitu. Potenciál pro elektrické vozidlo bude omezen, aniž by byla věnována dostatečná pozornost normám, a to nejen z hlediska rychlosti jeho přijetí a plynulosti tohoto přechodu, ale také z hlediska zachování kompatibility mezi odbornými pravomocemi, bezpečnosti veřejnosti a pomoc při zajišťování ekologické udržitelnosti. Tato práce dále zdůrazňuje řadu oblastí, v nichž mohou být zapotřebí nové nebo přizpůsobené současné normy, školení a certifikace, zejména pokud jde o baterie a infrastrukturu nabíjení a distribuci elektrické energie.
Numerické modelování baterií Li-S
Mezera, Petr ; Jaššo, Kamil (oponent) ; Mačák, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modelováním a simulováním Li-S akumulátorů v programu Matlab. Práce popisuje vlastnosti těchto akumulátorů, jejich konstrukci a problémy, se kterými je jejich vývoj spojen. Dále jsou rozebrány experimentální techniky a jejich důležitost pro numerické modelování baterií. V práci jsou popsány druhy modelování baterií, detailněji jsou potom rozebrány numerické modely pro simulace. Je zde popsán postup pro výrobu Li-S baterie a jaká měření na ní byla provedena. Naměřená data byla upravena pro použití v několika různých ECM. Nakonec byly sestaveny modely náhradního obvodu pro Li-S baterie. Jeden model počítal s polynomickými rovnicemi a druhý výsledný obvod, který byl přesnější, využíval lineární interpolaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.