Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 246 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace VoIP ústředny Asterisk
Schön, Martin ; Münster, Petr (oponent) ; Szőcs, Juraj (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické jsou rozebírány signalizační protokoly, protokol RTP pro přenos dat, VoIP ústředna Asterisk a jejich možnosti zabezpečení. V praktické části je popsána instalace ústředny Asterisk, provedena ukázka přesměrování hovorů. Ústředna byla spojena s adresářovým serverem LDAP pro správu uživatelů a Ejabberd pro zasílání textových zpráv protokolem XMPP. Dále byl nakonfigurován překlad SIP-SKYPE s využítím SiSky brány a pomocí dialplanu překlad SIP-H.323. Součástí práce bylo vypracování Dialplanu s IVR. Bylo změřeno zatížení šířky pásma audio/video kodeky při šifrovaném/nešifrovaném spojení.
Adaptace přístupové sítě pro moderní síťové technologie
Frollo, Martin ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Novotný, Bohumil (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa upriamuje na služby bežiace v reálnom čase v paketových sietiach a na problémy ktoré môžu nastať pri ich chode. Konkrétne je zameraná na technológie služby VoIP. Existujú rôzne signalizačné protokoly na podporu tejto služby. Práca je primárne zameraná na veľmi rozšírený SIP protokol. Po zostavení a réžii spojenia je potrebné zaistiť prenos samotných hlasových dát. To je úlohou RTP protokolu. Táto služba, ako aj ďalšie pre ktoré je kritický čas, s narastajúcou vyťaženosťou sietí potrebuje byť často uprednostnená pred klasickými službami ako je napríklad sťahovanie súborov a iné. VoIP služba má určité požiadavky na parametre prenosu, ktoré je treba dodržať pre jej optimálnu funkciu. Sú to napríklad stratovosť paketov, zdržanie a kolísanie zdržania. Najproblematickejšie je zaistiť optimálny chod tejto služby na pomalších prenosových linkách. Preto bolo postupom času potrebné zaviesť mechanizmy, ktoré sú schopné službám v reálnom čase zaistiť dostatočnú sieťovú kapacitu pre uspokojenie koncových uživateľov. Sú to napríklad technológie integrovaných služieb alebo technológie diferencovaných služieb. V súčastnosti však technológia integrovaných služieb nie je príliš rozšírená kvôli jej neefektívnosti. Na zostavenej telefónnej sieti z dostupných komponentov v laboratóriu je prevedená analýza niektorých charakteristických prvkov a vlastností SIP protokolu. Ďalej sú zmerané a vyhodnotené základné prenosové parametre ovplyvňujúce zaistenie QoS.
Implementace triple-play služeb v heterogenní síti
Obršlík, Lukáš ; Šedý, Jakub (oponent) ; Krkoš, Radko (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou implementace triple-play slu- žeb a zabez- pečení kvality služby v heterogenních komunikačních sítích. Vypracování je zaměřeno na ověření teoreticky nastudované problematiky na reálné situaci a existující síťové in- frastruktuře. Součástí vypracování je tvorba technického řešení, které zajišťuje automatic- kou prioritizaci služeb na základě identifikace a rozdělení požadovaných služeb v síťovém provozu. Vytvořené technické řešení pro zajištění kvality služby bylo navrženo tak, aby bylo řešení možné v síti implementovat, do budoucna přizpůsobovat aktuálním požadav- kům a zajistit tak škálovatelnost.
Integrované telekomunikační prostředí
Tomeček, Jan ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
V diplomové práci je popsána problematika návrhu bezdrátové sítě. Jsou zde zachyceny a porovnány vlastnosti různých bezdrátových technologií. Dále jsou nastíněny možnosti zabezpečení hlasové komunikace a realizováno řešení v podobě ZRTP protokolu. Diskutovány jsou i požadavky na kvalitu služeb a navrhnuty řešení této problematiky. Další kapitoly jsou věnovány již samotnému návrhu konkrétních zařízení, včetně antén a zálohových zdrojů. Celá síť je prakticky realizována v hornaté krajině východního Valašska. V závěru práce, je vytvořená síť proměřena z pohledu QoS (kvality služeb) a otestována z hlediska upřednostňování hlasové komunikace.
Konvergované řešení hovorových služeb
Mácha, Tomáš ; Kovář, Petr (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Rozvoj technologie VoIP je neodmyslitelně spojen s faktory rychlého růstu kvality a rychlosti připojení k Internetu. Nasazení technologie VoIP se stalo jednou z klíčových oblastí konvergence komunikačních a informačních systémů. Mezi cíle diplomové práce patřilo prostudovat problematiku IP telefonie, přenosu hlasu v datových sítích, podle architektur H.323, SIP a Cisco. Dále navrhnout a zprovoznit experimentální pracoviště zmíněných architektur a podle možností vybavení laboratoře zajistit jejich vzájemné propojení. V první části diplomové práce jsou podrobně popsány zmíněné architektury včetně jejich porovnání. Tématem dalších částí jsou návrh a implementace řešení VoIP síťové infrastruktury. Jsou zde uvedeny řídicí a zprostředkující systémy pro VoIP a hardwarové i softwarové IP telefony. Následně je řešena problematika návrhu VoIP sítí pro experimentální ověření oboustranné komunikace v datové síti různými VoIP terminály. S pomocí dostupných spojovacích systémů a koncových zařízení bylo navrženo experimentální pracoviště architektur SIP, H.323 a Cisco včetně jejich konvergovaných řešení. Součástí práce je podrobná analýza veškeré síťové komunikace realizovaných spojení. Je zde uveden přehledný výpis detailních informací jednotlivých paketů a diagramy sestavených spojení. Na základě získaných poznatků jsou navrženy dvě laboratorní úlohy zabývající se realizací hlasových služeb v prostředí datových sítí. Účelem těchto úloh je praktické seznámení studentů s principy fungování IP telefonie prostřednictvím zmíněných architektur.
SIP klient pro Windows Mobile
Regueyra, Philip ; Müller, Jakub (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh a realizace softwarového klienta, který bude schopen provádět telefonní spojení prostřednictvím paketové sítě. K tomuto účelu je využit signalizační protokol SIP společně s protokolem pro přenos multimedií RTP. Z tohoto důvodu je v bakalářské práci rámcově rozebrána struktura a fungování SIP protokolu a RTP protokolu. Jedná se o seznámení s danou problematikou, nikoli o podrobnou studii těchto nástrojů. Dále je uvedena stručná charakteristika operačního systému Windows Mobile, pro který je aplikace určena primárně. V práci je stručně popsána charakteristika několika knihoven, které byly pro použití v navrhované aplikaci uvažovány. Následuje návrh řešení, na který pozvolna navazuje rozbor realizovaného programu. V poslední části práce je popsáno fungování programu a je otestováno jeho chování v různých modelových situacích.
Sledování a účtování provozu IP telefonie
Sivák, Vladimír ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Tahle práce popisuje architektúru IP telefonie s využitím signalizačního protokolu SIP a transportního protokolu RTP. Zabývá sa také popisem nástrojů pro analýzu hlasových dat. Jejím hlavním cílem je navrhnout a implementovat systém pro detekci hovorů a extrakci hlasových dat ze zachycených paketů. Systém nejprve rozezná signalizační správy protokolu SIP, následně je analyzuje a pak na základě získaných dat generuje výstupní statistiku. Pokud jsou zachycena hlasová data, systém je uloží do výstupního souboru ve formě vhodné pro následné zpracování.
Realizace SIP/H.323 brány s použitím ústředny Asterisk
Smékal, Lukáš ; Herman, Ivo (oponent) ; Kovář, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou internetové telefonie a jejího užití v dnešním světě, který nabízí mnoho způsobů, jak komunikovat mezi lidmi. Internetová telefonie dává telefonování další rozměr a ukazuje nové možnosti využití protokolu IP. Práce se zaměřuje na nejvíce používaný protokol zprostředkovávající funkce technologie VoIP a to standard H.323 a ještě protokol SIP, který i když poskytuje stejné funkce jako H.323, je založen na jiném principu a díky své jednoduché struktuře připravuje dobré podmínky pro vznik nových aplikací a služeb v internetové telefonii. Pojednává se zde i o Open Source pobočkové ústředně Asterisk. Asterisk, nejen díky využití Voice over IP, poskytuje oproti standardním analogovým pobočkovým ústřednám řadu výhod a díky své modularitě a rozšiřitelnosti nabízí také mnohem více možností konfigurace. Základním protokolem, se kterým Asterisk pracuje, je Session Initiation Protocol (SIP). Standard H.323 není v základní instalaci Asterisku implementován, proto je nutné ústřednu vhodně doinstalovat a nakonfigurovat ji, aby se funkce ústředny rozšířila o práci s tímto standardem a dokázala provádět i překlad mezi protokolem SIP a standardem H.323. Výsledky, kterých jsem dosáhl, jsou uvedeny v kapitole „Dosažené výsledky“ a v závěru bakalářské práce.
Implementace služby provisioning v Open source PBX Asterisk
Král, Jan ; Bartl, Milan (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Implementace služby provisioning v Open source PBX Asterisk“ se v teoretické části věnuje obecnému popisu služby provisioning a možnostem její implementace do PBX Asterisk z hlediska samotné ústředny a koncových zařízení pro VoIP telefonii k ústředně připojených. Rovněž jsou stručně rozebrány všechny protokoly a služby, které konkrétní scénář implementace popisovaný v práci vyžaduje ke správnému fungování služby. Dále je v práci popsán návrh a požadavky na aplikaci pro centralizovanou správu koncových zařízení. Praktická část práce je zaměřena na instalaci a zprovoznění ústředny a samotné služby provisioning na virtuálním serveru s operačním systémem CentOS. Práce také obsahuje veškeré nastavení samotného serveru, potřebných služeb, ústředny Asterisk a také koncových zařízení pro VoIP telefonii, které je nutné ke správnému fungování této služby v rámci scénáře implementace popsaného v teoretické části práce. Rovněž je zde popsána navržená a vytvořená aplikace pro správu zařízení.
Optimalizace QoS a analýza závislostí komunikačních služeb na zpoždění
Novák, Přemek ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Endrle, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce sestává z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje rozbor problematiky bezdrátových sítí, řešení jednotlivých standardů a metodiku zajištění kvality služeb. V praktické části je pomocí programu Opnet Modeler provedena řada simulací různých modelů a jejich vyhodnocení. Jde o modely jednotlivých standardů, vliv rušení na kvalitu služeb a podporu mobility.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 246 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.