Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
VYPLNĚNÍ PRÁZDNA
Pavlacký, Tomáš ; Kořínek, David (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Vytvořil jsem sochu, která je zhmotněním digitální chyby, nazývané datamosh. Pro realizaci jsem využil současné 3D technologie. Výsledkem je socha za sádry, polustyrenu a dřeva.
Autonomie umění mimo instituce umění
Hauser, Filip ; Piaček,, Martin (oponent) ; Dub,, Petr (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Disertační práce reaguje na aktuálně probíhající proměny veřejného prostoru a na stále častější laické i odborné diskuse o jeho kvalitách a významech pro současnou demokratickou společnost. Téma disertační práce „Autonomie uměleckého díla mimo instituce umění“ se zaměřuje na hledání autonomie uměleckého díla umístěného ve veřejném prostoru v návaznosti na způsob, jakým se dílo do tohoto prostoru umístí. Práce popisuje konkrétní díla, která byla do veřejného prostoru umístěna různými metodami, ať již formou výtvarné soutěže, bez soutěže, darem, či skrze dočasné umístění. Tyto metody podléhají zkoumání, které dopomáhá hledat míru autonomie. Na základě provedených analýz práce hodnotí míru autonomie díla ve veřejném prostoru, a nakolik byla metoda umístění vzhledem k výsledku efektivní. Pomocí terénního výzkumu byl subjektivní, sochařský a umělecký pohled aplikován na současnou praxi umisťování uměleckých děl do veřejného prostoru a jako relevantní názor na tuto problematiku je dále určen zejména odpovědným orgánům, které mají na tvorbu veřejného prostoru nezanedbatelný vliv. Autor práce si klade za cíl posunout získané poznatky do praktické a reálné roviny ve formě poskytnutého odborného názoru pro nové zpracování vládního strategického dokumentu – Politiky architektury a stavební kultury České republiky, zpracovávaného Ministerstvem pro místní rozvoj. Praktické výstupy disertační práce jsou tak zaměřeny především na cesty, kterými lze v současnosti veřejný prostor kultivovat a propagovat nezanedbatelnou roli umění v něm. Ať již skrze vliv na konkrétní vládní strategie, či skrze občanský aktivismus ve formě iniciativy Je to i tvoje město v Jindřichově Hradci.
Amputant
Sedlák, Ondřej ; Sedlák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Výřez z hmyzího těla, který následně upozorňuje na detail a samostatnou formu objektu, stává se kusem neznámého, futuristického světa, který je útržkem a zvětšeninou našeho makrokosmu. Socha se zaměřuje na neobvyklost a představu jednotlivce a poukazuje na méně zřetelnou přírodu.
S335
Dostál, Jan ; Rais, Lukáš (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem S355 má podobu velkoformátového kovového objektu. Výchozím materiálem pro sochu byla konstrukční ocel S355; socha je tvořena jednotlivými, navzájem propojenými segmenty, jež utvářejí výsledný tvar rostoucí kružnice. Určujícím principem sochy je tvar a konkrétní rozměr kružnice, jenž se objevuje nejen ve výsledném tvaru objektu, ale i v jeho jednotlivých komponentách.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Bělica, Ondřej ; Šmídek, Petr (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Nová obytná struktura mezonetovým dvojdomů tvoří téměř sochařskou kompozici rozdělených hmot až k desetipatrovému akcentu na kopci a je orientován k centru Komína. Domy tvoří monolitická železobetonová krusta, která v sobě uchovává v čase nahraditelné obytné jádro. Předprostor domů je pojat jako park protkaný stezkami, které jsou protaženy skrz meziprostor domů. Stávající alej je skrze průchody fyzicky promítnuta podél nové promenády Vnitřní prostory jsou dvou patrové, plné vzduchy i světla.
KABÁT
Svobodová, Hana ; Pangrácová, Lucie (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ačkoli hlavním tématem mé diplomové práce je Kabát, popisuji v úvodních kapitolách své předchozí práce, neboť jejich tvorba a postupný vznik mě nasměřovaly k vytvoření závěrečného projektu - Kabát. V rámci své sochařské tvorby se soustřeďuji především na možnosti transformace lidské figury, přičemž využívám různých klasických i netradičních sochařských materiálů. Textil vybraného kusu oděvu (v daném případě kabátu) je zpevněn v určitém okamžiku, který jsem transponovala do opeřené dutiny - kabátu, který si člověk před tím oblékal. Svou práci s "vnějším obalem člověka" v závěrečné pasáži textu osouvztažňuji s tvorbou českých i zahraničních umělců.
ODPUŠTĚNÍ, STRACH A OČEKÁVÁNÍ
Pavlíčková, Ivana ; Labuda, Radim (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Zohledňování ekonomického systému a jeho následná sublimace do procesů společenského života hraje v kolekci hlavní roli, což s sebou latentně nese i tematizaci těžkého břemene lidského bytí či otázek morální volby. Pozornost je tak upřena rovněž k transnacionálním, postkapitalistickým principům, nástrojům moci a symbolům platonické lásky k dobrovolnému podrobení. To vše za pomoci hlíny, materiálu, který pamatuje celý náš věk (nejen v rámci média sochařství).
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Mikulášek, Petr ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Otevíravá Proměnlivá fasáda. monumentální hranoly se specifickou funkcí protínající celý objekt přirozeného jednoduchého tvaru písmene L. Hranoly jsou prosklené a promítají život objektu ven. Hlavními materiály je beton sklo ocel
Interakce v prostoru
Křivák, Petr ; Písaříková, Jana (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je vztah prostoru a sochy a snaha o jednotné vyjádření pomocí 3D digitálního sochařství
Tělo a čas
Olšáková, Marie ; Kupčíková,, Alena (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
V této práci vytvářím konceptuální sochařské dílo. Snažím se zachytit následující motivy: osobní způsob vnímání času každým člověkem a tlak společnosti na ženu. Mojí osobní motivací pro tvorbu bylo rozhořčení nad tím, jak společnost vyvíjí tlak na ženy v jejich reprodukčním věku. Hlavní částí sochy jsou hodiny, které jsou vloženy do sádrového odlitku v ženském klíně. Zároveň je v ženském klíně vyobrazena fajfka modrou barvou IKB. Socha je minimalistickým zobrazením ženy, která cítí tlak společnosti. Dvakrát za den nastane moment, kdy ručičky hodin překryjí fajfku, zmizí tím tlak, který na nás společnost vyvíjí. Těmito momenty je zobrazeno poselství, že žádný správný čas neexistuje. Zároveň jsem do pozadí vytvořila triptychové reliéfní desky, které znovu opakují materiál sádru a použití těl, které se do ní obtiskávala. Konkrétně je to zachycení tří generací žen z mojí rodiny, jsou to tři rozdílné přístupy a tři různá zachycení času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.