Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regionální diferenciace v úrovni rozvoje malého a středního podnikání v ČR
Podzemská, Michaela ; Wokoun, René (vedoucí práce) ; Piecha, Marian (oponent)
Předmětem diplomové práce Regionální diferenciace v úrovni rozvoje malého a středního podnikání v České republice je vymezení, zhodnocení a analýza faktorů rozvoje, které na jednotlivých úrovních veřejné správy ovlivňují rozvoj malého a středního podnikání v ČR. Analýza faktorů rozvoje podnikání je podrobněji zachycena u čtyř krajů, které reprezentují specifický typ regionu. Předmětem analýzy je region rozvíjející se, dva regiony s nízkou dynamikou růstu a region v poklesu. Stávající a potenciální možnosti rozvoje MSP v těchto jednotlivých typech krajů byly shrnuty do SWOT analýz. Výsledkem těchto analýz bylo zjištění, že definované faktory rozvoje podnikání mají v každém kraji jinou četnost a důležité je nalezení jejich dalšího potenciálu. Jednotlivé kapitoly práce se zaměřují na vymezení pojmu, vývoje a současného stavu malého a středního podnikání v ČR a na nalezení a definování faktorů rozvoje ovlivňujících podnikání v jednotlivých typech krajů. Případová studie, která řeší problematiku regionálních poradenských a informačních center, přinesla zjištění, že jejich eliminace by mohla vést k pomalejšímu rozvoji malých a středních podnikatelů na regionální a místní úrovni jejich působení.
Analýza trhu Business Intelligence
Hlava, Ondřej ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Nebřenský, Aleš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nalezení vhodného Business Intelligence řešení pro malé a střední podniky, na základě analýzy trhu těchto řešení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část je zaměřena na vymezení pojmu Business Intelligence, jeho historického vývoje, vysvětlení základních principů a hlavních komponent Business Intelligence. Druhá část je věnována představení hlavních hráčů, jak na poli placených řešení, tak na poli open source řešení, dále vymezení kritérií pro výběr vhodného BI řešení pro malé a střední podniky a porovnání vybraných produktů na základě kritické analýzy. V závěru jsou shrnuty poznatky práce a vybráno vhodné BI řešení pro malé a střední podniky.
Úloha České exportní banky při podpoře malých a středních podniků
Švéda, Martin ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Pavlík, Zdeněk (oponent)
V úvodu práce je prezentováno teoretické vymezení malého a středního podniku (dále MSP) a zmíněn jeho význam pro ekonomiku. Další kapitoly popisují podobu státní podpory exportu MSP, mezinárodní pravidla pro státní podporu exportu a jak je státní podpora exportu aplikována v ČR. V praktické části práce je představena Česká exportní banka a.s. (dále ČEB), jako jeden z pilířů státní podpory exportu v České republice (dále ČR). Česká exportní banka od roku 2009 na základě zadání Národního protikrizového plánu vlády ČR obsluhuje více malých a středních podniků než v minulosti, ačkoliv tato činnost není těžištěm jejích hlavních aktivit. Banka zřídila specializovaný odbor SME a vyčlenila mimořádné zdroje na podporu MSP ve výši 2 mld. Kč. Nově vzniklý odbor se zhostil své role nabídkou nově vytvořených Programů na podporu MSP (konkrétně Program podpory MSP - vývozce, Program podpory MSP - subdodavatel, proexportní záruka), těsnější spoluprací s faktoringovými společnostmi a Exportní garanční a pojišťovací společností EGAP. Závěrečná část práce se týká budoucnosti podpory MSP v ČEB a zdroji, kterými odbor SME získává relevantní informace o potřebách jejich stávajících i potencionálních klientů z řad MSP. Tato část práce obsahuje i výstupy z výzkumů ČEB zaměřených právě na exportující MSP.
Faktory ovlivňující konkurenceschopnost vybrané malé firmy na zahraničních trzích
Javůrek, Vít ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Koukalová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje roli malých a středních podniků v české ekonomice. V první části je podrobněji analyzována jejich úloha v ekonomice ČR a jejich vývoj od roku 2000. Dále jsou uvedeny také možnosti podpory dostupné malým a středním podnikům. V praktické části jsou na příkladu konkrétní drobné firmy analyzovány hlavní faktory ovlivňující její konkurenceschopnost na zahraničních trzích. Důraz byl kladen na organizaci výroby, marketing, distribuci a finanční řízení firmy.
Analýza vlivu dotací z EU na rozvoj malého a středního podnikání v ČR
Maur, Vilém ; Dočkal, Dalibor (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Malé a střední podniky jsou Evropskou unii brány jako páteř evropské ekonomiky. Evropská unie vynakládá velké mnoţství finančních prostředků, které jsou poskytovány na rozvoj malého a středního podnikání. Bakalářská práce se zabývá vlivem evropských dotací na rozvoj malého a středního podnikání v České republice. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část práce představuje strukturální fondy a ukazuje proč se EU snaţí podporovat malé a střední podniky. Druhá část se zabývá operačními programy, z kterých malé a střední podniky mohou čerpat dotace. Zabývá se také efektivitou tohoto čerpání. Třetí část vyčisluje transakční náklady na získání dotací. Čtvrtá část, za pomocí statistických dat a tří zkoumaných kritérií, zkoumá vliv dotací na rozvoj malého a středního podnikání v České republice.
Analýza konkurence a potřeb zákazníků vybraného malého podniku
PETRLE, Milan
Malé a střední podnikání má vliv hlavně na zaměstnanost a konkurenční prostředí. Malí a střední podnikatelé se v nynější době nacházejí ve svízelné situaci. Po celém světě se rozvíjí trend globalizace. Tento trend se v posledních letech vyskytl i u nás a velmi se podepsal na tom, že mnoho podnikatelů muselo zanechat podnikání z důvodů nízkých příjmů nebo nedostačujícího zisku. Práce analyzuje konkurenci, která se nachází v daném okrese a která poslouží majiteli společnosti Nový Byt Zbyňku Zlesákovi pro jeho osobní potřebu. Dále se zabývá potřebami stávajících i budoucích zákazníků. Z analýzy konkurence a potřeb zákazníků jsou získány informace, které firma využije ke zvýšení své konkurenceschopnosti, zjistí svoje silné a slabé stránky, které přispějí k upevnění pozice na trhu. Výsledky šetření poskytnou firmě Nový Byt také potřebné informace o největších konkurentech v dané oblasti, o jejich silných a slabých stránkách, výhodách i nevýhodách. Odhalena jsou i určitá nebezpečí. Jako největší z nich se jeví nadnárodní společnost JYSK, která se chystá vstoupit na tamější trh s nábytkem a bytovými doplňky. Jako největšího současného konkurenta považuje firma Nový Byt Nábytek u Kozů, který se sice nenachází ve Žďáře nad Sázavou, ale v Novém Městě na Moravě. Zde si firma za dobu svého působení vybudovala silné postavení na trhu a v podstatě převzala zákazníky v dané oblasti i firmě Nový Byt. Zákazníci již nejezdí nakupovat nábytek do Žďáru nad Sázavou, ale nakupují nábytek i ostatní doplňky v dané firmě. Nábytek u Kozů se totiž orientuje na podobný sortiment zboží a doplňků, dodává zboží od podobných dodavatelů, jak zahraničních tak domácích a nabízí stejné služby jako prodejna nábytku Nový Byt. Cenová úroveň je opět na podobné úrovni, v několika případech dokonce na nižší úrovni, jako například doprava zboží. Firma má svojí vlastní autodopravu, díky níž může poskytnout tuto službu levněji než ostatní konkurence. Majitel těží ze svých předešlých zkušeností v daném oboru, kde pracoval mnoho let jako obchodní zástupce firmy Pohoda, prodávající především sedací soupravy a čalouněné postele. Účelem dotazníkového průzkumu bylo zjistit, na jaký segment zákazníků by se měl Zbyněk Zlesák zaměřit. Podle zpracovaných odpovědí respondentů se bude jednat o osoby v produktivním věku (20-59 let). Mnoho respondentů však nemá vůbec žádné nebo jen malé zkušenosti s nakupováním zboží popř. nábytku přes internet. Toto zjištění bylo překvapivé a otvírá se zde velký potenciál, který by mohl Zbyněk Zlesák v budoucnosti využít při založení internetového obchodu s prodejem nábytku.
Analýza konkurence a potřeb zákazníků ve vztahu k tvorbě podnikatelského záměru
PETRLE, Milan
Význam malého a středního podnikání je opravdu důležitý. Malé a střední popdnikání vytváří pracovní pozice a konkurenční prostředí. V těchto dnech jsou ale tito podnikatelé ve velmi svízelné situaci. Trend globalizace ničí malé a střední podnikatele, kteří nedosahují patřičného obratu a dostatečného zisku. V této bakalářské práci bylo hlavním tématem vytvoření podnikatelského záměru pro podnikatele Zbyňka Zlesáka. Analýza konkurence a zákazníků byla velmi důležitá při tvorbě záměru. Největší konkurence hrozí ze strany nadnárodní společnosti JYSK, která hodlá vstoupit na tamější trh s nábytkem. Tento podnikatelský záměr je vytvořen pro podnikatele Zbyňka Zlesáka. Tento podnikatel má vlastní prodejnu nábytku, ve které prodává velký sortiment nábytku a doplňků. V současné době chce založit truhlářskou firmu, kde bude zaměstnávat dva zaměstnance, jednoho truhláře a jednoho pomocného dělníka. Truhlářství bude vyrábět nábytek jednak v malosériově a tak i na zakázku. Tyto produkty se poté budou prodávat v podnikatelově prodejně nábytku. Zbyněk Zlesák bude financovat tento záměr převážně z vlastních zdrojů. V případě schválení programu podpory ROZVOJ Evropskou komisí a následné vyhlášení výzvy k tomuto programu, má podnikatel možnost podat žádost o dotaci k ČMZRB. V případě poskytnutí dotace, je připraven ji použít na nákup strojů a vybavení. Tento plán pomůže podnikateli uvědomit si souvislosti a aspekty, které by při svých rozhodnutích a činech při zakládání podniku nemusel uvědomit.
Vliv strukturálních fondů na rozvoj malých a středních podniků v Olomouckém kraji
Loun, Jakub ; Potluka, Oto (vedoucí práce) ; Svobodník, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv strukturálních fondů na rozvoj malých a středních podniků v Olomouckém kraji. Podporu podniky čerpají převážně formou dotace z Operačního programu Podnikání a inovace. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno, že realizované projekty rozvojového zaměření napomáhají zvýšení konkurenceschopnosti, průniku na nové trhy a navýšení kapacit. Ty však nebývají dostatečně využity. Naopak zvýšení exportu ovlivňují projekty marketingové. Ke tvorbě pracovních míst projekty přispívají různou mírou. Počet vytvořených míst však neroste s vyššími náklady projektu. Nicméně strukturální fondy nejsou impulzem k přípravě a realizaci projektů, většina by byla realizována i bez dotace. Proto lze jejich přínos vidět především v pomoci udržet malým a středním podnikům finanční stabilitu.
Výstavy a veletrhy z pohledu malých a středních podniků
Domorádová, Lucie ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Hedbávný, Miroslav (oponent)
V současné době obor výstavnictví stejně jako celá ekonomika čelí celosvětové finanční a ekonomické krizi. Organizátoři veletrhů se tak děsí masivního úbytku vystavovatelů z důvodů škrtů výdajů na propagaci, a tím i odmítnutí účastí na veletrzích. Je však třeba si uvědomit, že veletrhy nabízejí prezentaci co nejširšího sortimentu a firem z daného oboru na jednom místě a v jednom čase a jsou tak mnohdy účinnější než velkolepé a finančně náročné marketingové kampaně, které se mohou minout účinkem.
Corporate Social Responsibility ve středně velkém podniku a role personálního managementu
Hájková, Jana ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Trnková, Markéta (oponent)
Práce je věnována především rozdílům v pojetí společenské odpovědnosti malými, středními a velkými podniky v České republice. V dnešní době u nás stále ještě není společenská odpovědnost příliš známým tématem hlavně mezi malými firmami. Důvodem je možná i skutečnost, že menší společnosti problematiku neznají, nebo mají pocit, že se jich netýká, nebo jim taková investice přijde zbytečná, popřípadě ani nevědí, jak začít. Právě kvůli tomu jsem se rozhodla věnovat diplomovou práci společenské odpovědnosti firem. Vliv personálního managementu má ukázat, že společenská odpovědnost není pouze marketingový nástroj zlepšení image firmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.