Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 242 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vzniku a vývoje sledge hokeje v ČR
SEDLÁČEK, Marek
Diplomová práce se zabývá vznikem a vývojem sledge hokeje v České republice. Pro zpracování diplomové práce jsme použili metody obsahové analýzy, řízeného rozhovoru a případové studie. Cílem naší práce je analyzovat vznik a vývoj sledge hokeje v České republice. Dílčím cílem je pak zpracování případové studie vybraného sledge hokejového klubu SHK Mustangové Pardubice. V analytické části práce se zabýváme charakteristikou zdravotního a tělesného postižení, významem aplikovaných pohybových aktivit pro sportovce s tělesným postižením, teoretickými poznatky o vývoji a vzniku sledge hokeje, pravidly a celkové problematice sledge hokeje. V syntetické části práce jsme pak zpracovali případovou studii na základně řízeného rozhovoru s hráčem hrajícím za sledge hokejový klub SHK Mustangové Pardubice. Z analýzy a získaných informací vyplynulo, že největší úskalí sledge hokeje v České republice spočívá v akutním nedostatku nových hráčů a nedostatečném tréninkovém zázemí.
Přístup dnešního světa ke sluchově postiženým
GRABMÜLLEROVÁ, Markéta
Hlavním cílem této práce je přístup, především České republiky ve 21. století, ke sluchově postiženým. Ukázat tedy rozdíl mezi přijímáním sluchově postižených napříč minulostí a dnešní společností. Zároveň se v práci zmiňuji o rozdílech mezi přístupem v zemích jako Německo, Norsko, Velká Británie a českou společností. Také se zaobírám možnostmi, kterými naše společnost pomáhá sluchově postiženým zlepšit nebo plně změnit jejich stav a umožnit tak všem sluchově postiženým snadnější začlenění do společnosti se zaměřením na zlepšení komunikace mezi sluchově postiženými a majoritní společností. Má práce je rozdělena do teoretické části, ve které je popsána historie až po dnešní dobu. Také jsou zde popsány lékařské i technologické pomůcky využívané právě pro toto postižení. Dále jsem ve své bakalářské práci krátce zmínila některé problémy s integrací a inkluzí, ať z pohledu speciální pedagogiky, tak psychologie. Samozřejmě se zde obracím i na zákony a jejich realizaci. V části druhé, tedy praktické, jsem se zaměřila na prokázání mých teoretických poznatků. Toto jsem rozhodla prověřovat prostřednictvím rozhovoru s jednotlivci s postižením a s jednotlivci slyšícími.
Sourozenci dětí s handicapem
CIGLEROVÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá tématem sourozeneckého vztahu mezi dítětem s postižením a zdravým dítětem a vlivem handicapu dítěte na zdravého sourozence. V teoretické části je představena klasifikace postižení, situace rodiny s dítětem s postižením a poslední kapitola je věnována samotným zdravým sourozencům, jejich potřebám a aspektům sourozeneckého vztahu, v němž jeden ze sourozenců je handicapovaný. Technikou zvoleného kvalitativního výzkumu byly polostrukturované rozhovory se 7 zdravými sourozenci jedinců s postižením ve věku 19 až 32 let. Cílem v praktické části bylo zjistit, jaké bylo vyrůstat vedle dítěte s handicapem z pohledu zdravého sourozence, jaký byl podle zdravých sourozenců postoj rodičů k oběma či vícero dětem a dítěti s handicapem a jaká jsou specifika sourozeneckého vztahu zdravého a handicapovaného dítěte.
Úloha rané péče v přípravě dítěte s postižením na vstup do mateřské školy
JIRKŮ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá otázkou podílu Rané péče v kontextu integrace vstupu dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním do mateřské školy. V práci se zabývám hledáním odpovědí na dvě základní výzkumné otázky, tj. Jakou roli sehrává Raná péče při vstupu dítěte do mateřské školy z pozice rodiny? Jaký je přínos Rané péče pro mateřskou školu v době přijetí dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním? Práce je rozdělena do dvou částí, v teoretické části je popsán koncept rané péče, její cíle, metody a formy práce. Dále se zde zabývám je podán popis dítěte v období předškolního věku, a zároveň popis tří skupin dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním. Praktická část je zpracována na podkladě kvalitativního výzkumu, za použití polostrukturovaného rozhovoru. Šetření se účastnily tři skupiny respondentů. První skupinu představoval pracovník konkrétní spolupracující Rané péče. Druhou skupinu respondentů tvořili tři rodiče dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním a poslední rozhovory poskytli pracovníci (ředitelka, učitelky a asistentka) tří mateřských škol. Z výzkumu vyplynula důležitost a přínos Rané péče, která rodinám poskytuje psychosociální podporu, dětem pomáhá v jejich rozvoji a začlenění se. Pro mateřské školy má přínos zejména pochopení potřeb dítěte a jeho metodické vedení.
Užití ABA terapie u dětí s PAS v České republice
SLOBODA, Tereza
Abstrakt Pro mou bakalářskou práci jsem si zvolila téma "Užití ABA terapie u dětí s PAS v ČR" jelikož mne tato forma terapie zajímá i z osobního hlediska. ABA je vědní disciplína, ve které se v rámci intervencí používají konkrétní terapeutické postupy, proto ve své práci používám také spojení ABA Terapie. Bakalářská práce je rozdělena a na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována Poruchám autistického spektra, etiologii, nejvíce postiženým oblastem, představení ABA a základních metod a současné legislativě, možném studiu ABA v ČR. V praktické části je uvedena případová studie, která zachycuje chlapce od narození do 7 let, na kterém je od určení diagnózy praktikována ABA terapie a v současné době navštěvuje jedinou speciální základní a mateřskou školu, která jej s použitím ABA vzdělává. Na intervenci ABA se názory velmi různí a ráda bych v práci poukázala na možné využití ve speciálním školství, kde by tato forma šla nastavit u dětí, které nereagují na jiné formy terapií a využít tak potenciál ke zlepšení životní úrovně nejenom klienta, ale celého okolí, jelikož autismus velmi ovlivňuje sociální a taktéž i rodinné vazby. Cílem této práce je tedy poukázat na vývoj, který je možné s ABA dosáhnout, poukázat na možnost využití ABA terapie jako jedné z možností při vzdělávání u dětí s PAS nebo kombinovaným postižením a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti, a to i přes vážný handicap.
Etika a zdravotní handicap
KOLÁŘOVÁ, Josefína
Bakalářská práce Etika a zdravotní handicap se zabývá etikou a handicapem. Je zaměřena na komunikaci a chování k lidem se zdravotním postižením. Cílem práce je poukázat na možné etické problémy při komunikaci a jednání s osobami se zdravotním handicapem a popsat neetické chování k postiženým. V teoretické části práce jsou přiblíženy pojmy handicap, etika, empatie, postižení. Dále je zde stručně popsána historie handicapu a etiky. Podrobněji je v práci popsán přehled a charakteristika postižení, postoje společnosti k postiženým lidem a komunikace s lidmi s postižením. Teoretickou část uzavírají kapitoly o socializaci a integraci zdravotně postižených. Praktická část práce popisuje pomocí kazuistik neetické chování k lidem s handicapem v různých oblastech jejich života.
Analýza speciálně pedagogických potřeb seniorů se zrakovým postižením
Vanclová, Veronika ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá speciálně pedagogickými potřebami seniorů se zrakovým postižením. Zaměřuje se na seniory, kteří se v závěrečné etapě svého života musí adaptovat nejen na specifické změny, které stáří přináší, ale také na ztrátu zraku či snížení zrakových schopností, což vede k nově vzniklým potřebám těchto osob. Diplomová práce tyto specifické potřeby analyzuje v kontextu kvality života seniorů s tímto handicapem. Cílem je popsat, jaké tyto potřeby jsou, zda jsou dostatečně naplňovány, zda aktivizace a péče, která je těmto seniorům poskytována, jim přináší smysluplný a plnohodnotný způsob života, a také které aktivity a pomůcky ve svém každodenním životě nejvíce preferují. Skrze kvalitativní výzkum, pomocí metody rozhovorů, přímo se seniory se zrakovým postižením, a jejich ošetřovateli v Domově Palata, přináší tato práce několik kategorií, týkajících se speciálně pedagogických potřeb těchto seniorů, které mají vliv na kvalitu života ve stáří. Výsledky této práce mohou být užitečné při uplatnění speciálně pedagogické podpory seniorům se zrakovým postižením v praxi, například v procesu adaptace seniora na zrakové postižení, v podpoře jeho samostatnosti a životní spokojenosti. KLÍČOVÁ SLOVA zrakové postižení, senior, speciálně pedagogické potřeby, stáří, handicap, kvalita života, aktivní stáří
Rozhovory o "jinakosti" (série rozhlasových rozhovorů)
Košťálová, Bára ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Rozhlasový rozhovor je jeden ze základních žánrů rozhlasové tvorby. V bakalářské práci je tento žánr využit ke zpracování příběhů tří lidí vyřazených z většinové společnosti za pomocí principů inkluzivní žurnalistiky. V teoretických kapitolách práce je nejprve stručně představen žánr rozhlasový rozhovor, jeho specifika, historie a různé druhy. Následuje kapitola věnovaná problematice přístupu do médií a představení konceptu inkluzivní žurnalistiky jako možného řešení problémů spojených s reprezentací marginalizovaných skupin. Ve třetí kapitole teoretické práce jsou představeny jednotlivé rozhovory z praktické části a také metodologie, prostřednictvím které byly rozhovory zpracovány. V závěru práce je zahrnuto také zhodnocení výsledných rozhovorů. Praktická část bakalářské práce je složena ze tří rozhovorů s lidmi ze společenských skupin, které jsou v současné mediální tvorbě nedostatečně reprezentovány. První rozhovor je s nevidomým novinářem Ondrejem Rosíkem, druhý rozhovor s reportážními prvky je připraven s Vasylem Martyncem, ukrajinským uprchlíkem. Třetí rozhovor je s Marií Větrovskou, matkou, která se dlouhodobě stará o svou dceru s postižením.
Životní překážka
Jedličková, Eliška ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zabývat tématem z oblasti sportu, osobností sportovce a především jeho psychikou. Jde o propojení jak vnitřního pocitu sportovce, tak o daný pohyb, kterým je tentokrát skok přes překážku. Nechci poukazovat a ztvárnit realistické, dokonale vytrénované tělo sportovce, ale vnitřní rozpoložení, dynamiku, strojovost, narušenou koncentraci, kterou jsem se snažila zrealizovat pomocí jednotlivých segmentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 242 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.