|
Novostavba bytového domu v Brně
Zelman, Martin ; Nespěšný, Ondřej (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby bytového domu s téměř nulovou spotřebou energie. Novostavba samostatně stojícího bytového domu bude umístěna na východní okrajové části města Brna na p.č. 5014/4 v k.ú. Líšeň. Jedná se o čtyřpodlažní, plně podsklepený bytový dům, jehož první a poslední nadzemní podlaží je odlišné od druhého a třetího nadzemního podlaží. V suterénu se nacházejí pouze společné prostory domu. V nadzemních podlaží tvoří převážnou část plochy těchto podlaží jednotlivé byty, zbytek plochy je tvořen společnými prostory. Bytový dům bude sloužit pro bydlení 56 osob a bude tvořit čtrnáct bytových jednotek o velikosti 3+KK, které budou vzájemně odděleny. Přístup do jednotlivých bytových jednotek je umožněn pouze přes společné prostory jako jsou společné chodby a schodiště. Navržený konstrukční systém je stěnový se ztužujícím jádrem. Dům má plochou jednoplášťovou vegetační střechu s extenzivní zelení, která je ohraničená atikou. Nosné obvodové suterénní stěny jsou tvořeny z železobetonu stejně jako ztužující jádro objektu, který slouží jako výtahová šachta nebo jako vodorovné nosné stropní konstrukce. Nosné zdivo v nadzemních podlaží je tvořeno z vápenopískových tvárnic. Nenosné zdivo je zhotoveno z vápenopískových a pórobetonových tvárnic. Stavba je založena na základových pasech z prostého betonu a železobetonu. Objekt bude kontaktně zateplen fasádními tepelněizolačními deskami EPS. Materiál splňuje požadavky na ETICS. Zateplená fasáda je navržena smetanově bílé a prachovitě šedé barvy, sokl bude tvořen marmolitem. Klempířské prvky jsou navrženy z lakovaného pozinkovaného plechu šedé barvy. Rámy venkovních otvorů mají antracitovou barvu.
|
|
Vývoj cen energií od r. 1989 a jeho dopady na techniku prostředí
Kudela, Libor ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Jaroš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je shromáždit údaje o cenách základních energií, využívaných v technice prostředí na území České republiky od r. 1989, analyzovat jejich vývoj a poměr ke kupní síle obyvatelstva i mezi sebou navzájem. Tato práce se zabývá také jejich výhodností a případnými dopady na preferované způsoby úpravy vnitřního prostředí. Na základě získaných poznatků je pak dále navrženo doporučení pro volbu vytápěcího a větracího systému obytných budov.
|
|
Horský hotel
Moučka, Miroslav ; Struhala, Karel (oponent) ; Jelínek, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je vypracovat projektovou dokumentaci novostavby horského hotelu v Ostružné. Hotel se nachází v blízkosti ski areálu Ramzová v Jeseníkách. Založení mé budovy je provedeno na základové ŽB desce. Podepíraná je keramickým tvárnicovým nosným i nenosným zdivem. Opláštění je řešeno jako větraná fasáda s hliníkovým fasádním šindelem. Stropní konstrukce jsou řešeny jako železobetonové desky. Budova je tvořena ze dvou druhů střešních konstrukcí, první je šikmá střecha s tepelnou izolací nad krokvemi a druhá je navržena jako intenzivní vegetační střecha. Tento projekt za část TZB obsahuje koncepty VZT, fotovoltaiky, vytápění. Třetí částí mé diplomové práce je zpracování energetického posudku pro danou budovu.
|
|
Klimatizační jednotka do optické hlavice
Janošík, Tomáš ; Šotner, Roman (oponent) ; Kincl, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práca sa venuje návrhu obvodového zapojenia a konštrukcie klimatizačnej jednotky, určenej na reguláciu teploty a vlhkosti v optickej hlavici. Jednotka je doplnená o funkcie zvyšujúce jej spoľahlivosť, ako kontrola funkčnosti ventilátora, výhrevného telesa, kontrola napájacieho napätia a ukladanie prevádzkových informácií do pamäte. Zariadenie komunikuje s PC cez sériovú linku RS-485. Ďalej je popísaná možnosť prepnúť jednotku do manuálneho režimu, v ktorom sa teplotný interval nastavuje cez odporové trimre. Výsledkom práce je vyrobený funkčný prototyp.
|
|
Studie vlivu radiačního vytápění a chlazení na tepelnou pohodu řidiče osobního automobilu
Pavlík, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomové práce se zabývá radiačním vytápěcím systémem pro zajištění tepelného komfortu posádky osobního automobilu a určením vhodných provozních parametrů takového systému. V rešeršní části jsou shrnuty vlivy významné pro tepelný komfortu člověka, metody stanovení tepelného komfortu, způsoby přenosu tepla mezi lidským tělem a okolím a technické možnosti vytápění interiéru vozu. Ústředním bodem práce je poté simulace interiéru automobilu vytápěného pomocí radiačních panelů a vyhodnocení tepelného stavu virtuálním manekýnem. Tepelný stav byl vyhodnocen metodou ekvivalentní teploty v kombinaci s diagramem komfortní zóny (metoda dle O. H. Nilssona). Celkem bylo nasimulováno 42 scénářů, ze kterých vyplývá, že při dodržení maximální teploty 43 °C nemůže být dosaženo tepelného komfortu čistě jen radiačním vytápěním, ale je nezbytná kombinace s dalšími způsoby distribuce tepla. Radiační vytápění nicméně přispívá k úspoře energie nezbytné pro dosažení tepelného komfortu v kabině posuzovaného vozu.
|
|
Novostavba lezeckého centra Vertikal v Brně
Maršálková, Martina ; Kolářová, Eva (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout lezeckou halu s téměř nulovou spotřebou energie umístěnou na malém brownfieldu v Brně-Králově poli. Práce je rozdělena do třech částí: První část představuje architektonický a statický návrh na úrovni dokumentace pro stavební povolení. Jedná se o čtyřpodlažní budovu obdélníkového půdorysu, plochou zelenou střechou a obvodovou stěnou z nerezových sendvičových panelů. Vnitřní prostor je rozdělen na lezeckou část, technické zázemí, šatny a wellness. Konstrukční systém je prefabrikovaný železobetonový skelet se střešní konstrukcí z masivních stěnových vazníků z LLD. V druhé části je představen návrh technických systémů budovy. Větrání a chlazení objektu zajišťují tři VZT jednotky. Vytápění rovněž zabezpečeno vzduchotechnikou a v části pro zaměstnance je doplněno radiátory. Teplo je dodáváno z místního horkovodu přes výměník tepla. V třetí částí byla CFD simulace aplikované na návrh a posouzení přirozeného a nuceného větrání v z hlediska tepelného komfortu, účinnosti větrání a stáří vzduchu. V rámci analýzy větrání bylo prokázáno, že nucené větrání přináší výrazné výhody v oblasti tepelného komfortu, kvality vzduchu a účinnosti výměny vzduchu v porovnání s přirozeným větráním. Projektová dokumentace byla zpracována v programu AutoCad. Simulace a analýza přirozené a nucené ventilace byla provedena v CFD programu DesignBuilder.
|
|
Systémy techniky prostředí pro udržitelnou výstavbu
Švub, Oldřich ; Rubina, Aleš (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o vztahu mezi trvalou udržitelností staveb a vnitřním prostředí budov. Cílem diplomové práce bylo navrhnout vzduchotechnický systém pro operační sály. V experimentální části bylo cílem stanovit celkový počet mikroorganismů a počet mikromycet na odebraných vzorcích filtrů. Práce je rozdělena na tři části, teoretickou, projekt a experiment.
|
|
Analýza provozních dat ze studentského centra FIT VUT v Brně
Suchá, Petra ; Jaroš, Michal (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na zpracování dat o provozu jednotlivých systémů v objektu bývalého pivovaru rekonstruovaného na studentské centrum Fakulty informačních technologií v Brně a následné zhodnocení přínosu jednotlivých opatření ke snížení energetické náročnosti objektu a tepelné pohodě prostředí. První část diplomové práce je zaměřena na kroky snižující energetickou náročnost objektu a na celkový přehled konstrukčního provedení. Druhá část představuje samotné zpracování naměřených dat a jejich vyhodnocení.
|
| |
|
Strategie tepelného managementu kabiny EV vozidla v horkém a chladném klimatu
Matušková, Lucie ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je provést experiment za účelem změření teploty, při které je dosaženo optimálního tepelného komfortu. Experiment je proveden v klimakomoře, kde lze zajistit konstantní klimatické podmínky působící na vozidlo. Pro změření tepelného komfortu je použit měřící systém iHVAC. Dále hodnoty porovnat s předcházejícím měření, které probíhalo pro jiné vozidla. Část práce je věnovaná rešerši, která popisuje problematiku tepelného managementu vozidel.
|