Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 168 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a realizace virtuálního bankomatu
ZRONEK, Martin
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh a realizaci virtuálního bankomatu. Koncept pochází z historického stroje zvaného Sensorama, jednoho z nejstarších systémů virtuální reality. Slouží k zprostředkování běžných bankovních operací a funkcí fyzického bankomatu skrze virtuální realitu. Práce analyzuje stávající řešení vztahu klienta s bankou na jejichž základě realizuje virtuální prostředí. Konkrétně funkční bankomat a interaktivní bankovní pobočku. Vše se děje vzdáleně prostřednictvím rozhraní metaverza Neos. Koncept plně využívá interaktivních vlastností virtuální reality, čímž pomáhá uživateli lépe pochopit jednotlivé bankovní procesy. Práce zkoumá postoj reálných bank k samotnému konceptu, proveditelnost jednotlivých bankovních operací a podmínky veřejného užití.
Postoj pedagogů k hodnocení žáků na ZŠ
BLÁHOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Postoj pedagogů k hodnocení žáků na ZŠ se zabývá různými aspekty hodnocení žáků pedagogem a jednotlivými činiteli, které hodnocení ovlivňují. V teoretické části vysvětluji pojem hodnocení všeobecně. Podrobněji rozebírám školní hodnocení jako specifický obor. Popisuji zde jednotlivé formy, metody a typy hodnocení, jejich význam pro žáka, učitele a zákonného zástupce. Praktická část obsahuje výzkum provedený pomocí online dotazníku pro rodiče a polostrukturovaný rozhovor s učiteli. Cílem online dotazníku bylo zjistit spokojenost s hodnocením a formou hodnocení jejich dětí, dále jsem zjišťovala, která z forem hodnocení je pro rodiče jasná a čitelná. V rámci polostrukturovaného rozhovoru s učiteli jsem chtěla odhalit názor na náročnost či nenáročnost hodnotícího procesu, pohled pedagoga na formování a motivování žáka pomocí hodnocení a význam hodnocení pro učitele samotného.
Funkcionální rovnice
BENÍŠKOVÁ, Zuzana
Tato práce se zabývá funkcionálními rovnicemi a jejich metodami, které vycházejí z učiva pro ZŠ. Je vhodná jako příprava na matematické olympiády pro talentované žáky na 2. stupni ZŠ a nižších gymnáziích. Jedná se o přehlednou studii zahrnující jak postupy řešení doplněné o slovní komentáře, tak i tvoření vlastních úloh. Práce může posloužit jako rozšíření učiva matematiky pro vyšší gymnázia.
Pracovní listy pro výuku matematiky na druhém stupni ZŠ z vybraných témat
ONDRÁČKOVÁ, Kamila
Hlavním cílem diplomové práce je na základě pracovních listů ověřit znalosti z oblasti aritmetiky jednak žáků 2. stupně vybraných základních škol, jednak žáků vybraných víceletých gymnázií. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na znalosti, které by každý žák měl ovládat. Praktická část obsahuje 4 pracovní listy určené pro žáky šestého, sedmého, osmého a devátého ročníku základní školy, resp. pro žáky odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Řešení pracovních listů s podrobným postupem jsou uvedeny v příloze diplomové práce. Součástí praktické části jsou výsledky výzkumu, které ukazují na rozdíly ve znalostech žáků daných škol.
Výuka základů matematické analýzy na střední škole, případová studie
Hamšík, Karel ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
V této práci se zabývám výukou základů matematické analýzy na střední škole. Jedná se kon- krétně o ty oblasti matematiky (funkce, derivace, integrály), které se následně hlouběji probírají na vysokých školách přírodovědného, technického, ekonomického a dalších zaměření. Jelikož se většina studentů vysokých škol s touto problematikou alespoň v malé míře setká, zajímá mě, do jaké míry jsou žáci po opuštění středoškolských lavic připraveni na setkání s touto látkou, resp. jak moc pojmy z analýzy při studiu střední školy setkali, jak jim rozumí a zda je dokáží používat. Cílem práce je popsat způsob výuky základů matematické analýzy v konkrétním semináři, kde se tato látka probírala, a následně ověřit schopnost žáků samostatně řešit úlohy z této oblasti matematiky formou souboru didaktických testů a jejich následného rozboru. Rozbor ukázal, že látka matematické analýzy, jejíž výuka byla pozorována a její výsledky testovány, je žáky z větší části dobře pochopena. Seminář tedy splňuje předpoklady úspěšného úvodu do tohoto učiva, které lze v dalším vysokoškolském vzdělávání úspěšně využít a rozšířit. Klíčová slova: Výuka analýzy, střední škola, matematická analýza, derivace, integrály, limity, funkce.
Does phylogenetic proximity positively correlates with the likelihood of an evolutionary origin of mimicry?
Kováčová, Katarína ; Kleisner, Karel (vedoucí práce) ; Raška, Jan (oponent)
Mimikry predstavujú rôznorodú skupinu podobností, ktorá patrí medzi zaujímavé fenomény evolučnej biológie. Hoci sú mimikry často interpretované ako presvedčivá ukážka prírodného výberu, je potrebné vziať do úvahy i morfologické a organizačné procesy, ktoré sú zodpovedné za vznik tiel organizmov. V našej práci sme ukázali, že medzi rodmi hmyzu, ktoré sú fylogeneticky bližšie, vznikajú mimikry častejšie ako u tých, ktoré sú fylogenet- icky vzdialenejšie. Na realizáciu práce sme využili 112 rodov z tried Insecta a Arach- nida. Hypotézu sme testovali globálne, kontinentálne a na úrovni rádov. Naša hypotéza nebola vyvrátená v Strednej a Južnej Amerike, Ázii a Austrálii. Na úrovni rádov nebola vyvrátená v ráde Lepidoptera. Predpokladáme, že vysvetlenie sa ukrýva v radikálnych fenotypových zmenách, ktoré by v konečnom dôsledku daný organizmus znevýhodnili. 1
Searching for the common function of the BBSome across the evolution and development
Mašková, Kristýna ; Štěpánek, Ondřej (vedoucí práce) ; Čajánek, Lukáš (oponent)
BBSom je proteinový komplex, jehož funkce je spojena s ciliárním transportem. Bylo zjištěno, že BBSom je evolučně konzervován napříč organismy tvořícími cilie. Narušení BBSomu vede k ciliárním dysfunkcím a ovlivňuje i mnoho signálních drah. U člověka jsou genetické defekty BBSomu příčinou pleiotropického onemocnění, a to Bardet-Biedlova syndromu. BBSome je studován jednotlivě v mnoha modelových organismech a buněčných liniích za účelem pochopení molekulárních funkcí BBSomu. Tyto studie nebyly zatím porovnány, aby se zjistilo, zda existuje jednotná funkce BBSomu, která by mohla být důvodem jeho evoluční konzervovanosti mezi ciliárními organismy. V této bakalářské práci byly znalosti týkající se BBSomu shrnuty a porovnány za účelem identifikace domnělé jednotné funkce BBSomu mezi různými modelovými organismy a buněčnými typy. Zdá se, že nebyla nalezena funkce BBSomu, která by se dala označit za jednotnou funkci, důvodem je zřejmě mnoho specializovaných funkcí BBSomu v různých organismech a tkáních. Jediná vzdálená podobnost je BBSom dependentní retrográdní ciliární transport, který byl popsán ve většině studovaných modelových organismů a buněčných typů.
ZKUS MĚ!
Kopecká, Johana ; Jiroušková, Veronika Velčovská (oponent) ; Tobola, Ondřej (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt s názvem ,,TRY ME” je založen na pojmech estetika versus funkce. Cílem projektu je vytvoření produktu vycházející z textilní materiálové studie. Důraz kladu na společnou souhru funkční a estetické stránky finálního produktu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 168 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.