Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problémy začínajících učitelů
Poláchová, Magdaléna ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce s názvem Problémy začínajících učitelů řeší úskalí začínajících učitelů při prvních letech jejich praxe a poukazuje na existující formy podpory, které jsou mladým učitelům v prvních letech k dispozici. Teoretická část popisuje, koho lze považovat za začínajícího učitele a přípravu začínajících učitelů v česku a zahraničí. Dále vymezuje klíčové pedagogické či profesní kompetence a problémy, které začínající učitelé při vstupu do profese pociťují. Nabízí různé formy, jak těmto problémům čelit a poukazuje na možné formy podpory, které mají začínající učitelé k dispozici. Empirická část analyzuje konkrétní problémy začínajících učitelů, které na začátku jejich profese nastaly. Analýza je vedena metodou dotazníkového šetření sedmdesáti začínajících učitelů a metodou rozhovorů se dvěma začínajícími učitelkami ze stejné základní školy. Cílem obou metod je především zjistit problémy začínajících učitelů, které vnímali v prvních třech letech praxe a zda se tyto problémy shodovaly s jejich obavami, které pociťovali před vstupem do profese. Dále zjišťuje, zda byla učitelům v prvních letech praxe k dispozici nějaká forma podpory a zda tato pomoc byla dostačující, případně ve kterých oblastech učitelům pomohla nejvíce. Zjišťuje i kompetence, kterými by měl budoucí učitel disponovat, aby zvýšil...
Směnný provoz jako jeden z faktorů ovlivňující kvalitu života všeobecných sester a zdravotnických záchranářů pracujících v intenzívní péči ve zdravotnickém zařízení
Kučera, David ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Haluzíková, Jana (oponent)
Záměrem práce Směnný provoz jako jeden z faktorů ovlivňující kvalitu života všeobecných sester a zdravotnických záchranářů pracujících v intenzivní péči ve zdravotnickém zařízení bylo zjistit, zda a do jaké míry, ovlivňuje výkon práce ve směnném provozu kvalitu spánku respondentů, a jak se zmíněná kvalita spánku odráží v celkovém hodnocení kvality života účastníků šetření. Bakalářská práce má tradiční strukturu. Teoretická část práce obsahuje výběr poznatků souvisejících se řešenou problematikou. Stručná pozornost je věnována biorytmům, spánku, charakteristice směnného provozu, pracovní zátěži, stresu, únavě apod. V empirické části bakalářské práce jsou prezentovány informace o vlastním výzkumném šetření a jeho hlavních výsledcích. Vlastní šetření proběhlo formou dotazníkového šetření (dotazník sestával ze tří standardizovaných dotazníků doplněných o anamnestické sociálně - demografické údaje respondentů). Dotazníky byly zadány ve třech pražských nemocnicích. Zkoumaný vzorek měl 114 dotazovaných. Výsledky vlastního šetření jsou prezentovány v rozsáhlých tabelárních přehledech doplněných komentářem. V kapitole diskuse jsou diskutovány výsledky vlastní práce ve vztahu k dříve stanoveným hypotézám a prezentovány výsledky 425 statistických analýz. Závěrem lze konstatovat, že se významně negativní vliv směnného...
Zájem sester aplikovat holistický přístup v praxi s ohledem na současný stav ošetřovatelství
NOVOTNÁ, Aneta
Téma bylo zvoleno na základě vlastních zkušeností, kdy na pracovištích přibývá stále nových léčebných postupů, přístrojů a po sestrách je zároveň požadováno stálé zkvalitňování ošetřovatelské péče. Holistický přístup k pacientovi tvoří filozofický základ ošetřovatelské péče. Aby sestry mohly kvalitně pečovat o bio-psycho-sociální a spirituální potřeby pacienta, je nutné, aby měly znalosti, podmínky a osobní vztah k poskytování holistické péče. Vzhledem k současné situaci nedostatku sester, psychické a fyzické náročnosti této profese je těžké poskytovat stoprocentní holistickou ošetřovatelskou péči, ale i přesto by sestry na toto téma měly mít dostatek informací a snažit se je aplikovat co možná nejlépe v praxi. Cíl práce a hypotézy: Předmětem výzkumu je zjistit zájem sester aplikovat holistický přístup v praxi s ohledem na současný stav ošetřovatelství. Na základě předmětu výzkumu byly stanoveny tři cíle. Cíl 1: Zjistit, zda sestry mají zájem poskytovat moderní ošetřovatelskou péči vycházející z potřeb pacientů. Cíl 2: Zjistit osobní názor sester na poskytování holistické péče. Cíl 3: Zjistit míru uspokojení sester z poskytované ošetřovatelské péče s ohledem na současnou situaci v praxi. Metodika a výzkumný soubor: V diplomové práci byla využita technika kvantitativního sběru dat. Kvantitativní šetření bylo provedeno pomocí anonymního dotazníku. Tento dotazník byl rozdán sestrám ve vybraných zdravotnických zařízení (Krajské nemocnice Liberec, a.s.- nemocnice Liberec, nemocnice Turnov a Nemocnice Jablonec nad Nisou, p.o.). Velikost výzkumného souboru je 180 respondentů. Získané poznatky a závěr: Z provedeného výzkumného šetření vyplývá, že více jak polovina sester se již někdy setkala s pojmem holistická ošetřovatelská péče a stejně tak i vědí, jakými potřebami při poskytování holistické ošetřovatelské péče se mají u pacienta/klienta zbývat a následně je uspokojovat. Několikrát k tomu využily pomoci sociální služby nebo psychologa. Nicméně se ukázalo, že o duchovní potřeby se více jak polovina sester nezajímá, ale nepotvrdilo se, že by tento zájem sester poskytovat moderní ošetřovatelskou péči vycházející z potřeb pacientů byl závislý na počtu personálu. Dále z výzkumného šetření vyplývá, že jedna třetina sester je přesvědčena o tom, že v nemocnici, kde pracují je holistická péče poskytována. V rozporu s tím je, že na vlastním pracovišti nelze efektivně holistický přístup k pacientovi/klientovi aplikovat z důvodu nedostatku času a s tím spojeného nedostatku personálu a rozsáhlé administrativy. Dle výsledků Hypotézy 2 můžeme potvrdit, že názor sester na realizaci poskytované ošetřovatelské péče je ovlivněn pracovní vytížeností sester. Z šetření dále vyplývá, že holistický přístup průměrně ovlivňuje pracovní spokojenost sester. Nicméně více jak polovina sester uvedla, že jsou spokojené s péčí, kterou na vlastních pracovištích poskytují, protože vidí spokojené pacienty/klienty. Hypotéza 3 neprokázala vztah mezi spokojeností sester a současnou situací ve zdravotnictví, kde lze efektivně aplikovat holistický přístup. Výstupem této práce bude seminář pro všeobecné sestry v rámci celoživotního vzdělávání sester se zaměřením na holistickou péči
Informovanost studentů učitelství PF JU o syndromu vyhoření
KUBÍKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá tématem syndromu vyhoření neboli burnout syndromu. Práce se přímo zaměřuje na znalosti studentů PF JU o problematice syndromu vyhoření. Teoretická část přináší přehled o syndromu vyhoření a jeho příznacích, fázích a průběhu. Věnuje se také prevenci onemocnění a léčbě syndromu. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který se snaží proniknout do problematiky syndromu vyhoření a prozkoumat informovanost studentů PF JU v oborech učitelství pro mateřské školy, učitelství 1. stupně základní školy a učitelství pro 2. stupeň základní školy a učitelství pro střední školu o daném tématu.
Duševní hygiena sociálního pracovníka pracujícího s klienty s duševním onemocněním
VOJČOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá duševní hygienou u sociálních pracovníků, kteří pracují s duševně nemocnými lidmi. Zaměřila jsem se na zařízení Domov Libníč, kde jsem vykonávala praxi ve druhém ročníku, a to v rozsahu dvou týdnů a stejně tak i ve třetím ročníku. Cílem této práce bylo zjistit, jaké techniky duševní hygieny používají pracovnice v Domově Libníč a zdůraznit, že psychohygiena je velmi důležitá v životě sociálního pracovníka. Hlavním důvodem je to, že sociální práce je velmi náročná na rovnováhu duševního zdraví. Nevyužívání psychohygieny znemožňuje sociálnímu pracovníkovi odvádět efektivní práci s klienty, a tím může směřovat i k syndromu vyhoření, který u této profese bezprostředně hrozí. V teoretické části jsem se zabývala smyslem supervizí, která je velmi důležitým dílem duševní rovnováhy, syndromem vyhoření, ale především duševní hygienou jako takovou a jejími metodami a aplikací. Výzkumná část je zpracována kvalitativním výzkumem, pomocí metody dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru se sociálními pracovnicemi. Od nich jsem získala informace o tom, jaké techniky duševní hygieny používají. Pro můj výzkum je zásadní hlavně informace, zda jim aplikace duševní hygieny a supervize pomáhají proti stresu a celkovému vyhoření. Sociálních pracovnic jsem se také ptala, jestli mají nějaké řešení, jak by jejich práce v zařízení byla méně stresovou záležitostí. Na konci mé práce jsem se dopracovala k výsledku, že sociální pracovnice využívají různé metody duševní hygieny, která jim pomáhá v duševní rovnováze. Využívají i individuální supervize, která jim nabízí vedení zařízení, protože ty skupinové zaměstnancům nevyhovují z důvodu nedůvěry mezi sebou.
Vyhořívání organických lehčiv v cihlářském střepu
Kašíková, Milada ; Stančík,, Hynek (oponent) ; Sokolář, Radomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vyhoříváním organických látek v cihlářském střepu za použití různých druhů lehčiv pro různé typy zemin. V teoretické části jsou shrnuty jednotlivé způsoby vylehčení a popis organických vyhořívajících látek. V praktické části jsou uvedeny výsledky z jednotlivých experimentů a jednotlivé grafy s průběhem růstu teplot během výpalu za použití jednotlivých vyhořívajících látek.
Možnosti osobního rozvoje pracovníka v sociálních službách
Brodská, Martina ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Rozvoj pracovníků v sociálních službách je velkým potenciálem jak předcházet vyčerpání z pracovní zátěže. Přináší teoretickou jistotu pracovních sil v pomáhající profesi, která je stále ještě nepříliš doceněná jak finančně, tak i prestiží. Hlavním problémem v této oblasti bývá nedostatek informací, potažmo nevzdělanost ve směru rozvoje již pracujících osob. Práce popisuje příčiny, projevy a důsledky zatížení v zaměstnání. Zaměřuje se následně na možnosti, jak předcházet negativním vlivům pracovní zátěže. Text slouží jako studijní opora k akreditovanému kurzu, a to pro účastníky, ale i pro lektory a vzdělávací společnosti. Teoreticky pojatá práce vychází z odborné literatury, ale také i z populární psychologie. Svým obsahem navazuje na diplomovou práci, kde je zmíněn seminář zaměřený na rozvoj pracovníka v sociálních službách. Taktéž navazuje na výzkum předchozí bakalářské práce, která popisuje syndrom vyhoření a jeho možné příčiny právě v důsledku práce v pomáhající profesi. Výsledkem práce je vyvození závěru, že pojem syndrom vyhoření by mohl vymizet z psychologické literatury, pokud by pracovníci byli v rámci povinného školení v podobě akreditovaného semináře poučeni o hrozbách a prevenci pracovní zátěže. V závěru je práce věnována přístupu k dospělých vzdělávaným lidem. Lektorské dovednosti mají...
Zátěž pedagogů 1.stupně základních škol
KALIVODOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce se zabývá tématem zátěže učitelů na 1. stupni základních škol. Teoretická část se zabývá základními pojmy dané problematiky, zejména zátěží pedagogické profese, příčiny, důsledky zátěžových situací, syndromem vyhoření a psychohygienou. Cílem praktické části bylo zjistit, zda učitelé pociťují zátěž, jak ji vnímají a na základě toho, jaké způsoby psychohygieny volí.
Náročné situace a stres v profesním životě učitele SŠ
LIŠKOVÁ, Eva
Tématem mé bakalářské práce jsou náročné situace a stres v profesním životě učitele střední školy. Cílem práce je analýza příčin a způsobů prožívání zátěžových situací. Teoretická část se zabývá definicí stresu, projevy stresu u člověka, stresory, stresem učitelů, způsoby vyrovnávání se se stresem, náročnými životními situacemi a rozborem syndromu vyhoření. V praktické části jsem se zaměřila na výzkum mezi pedagogy na jedné ze středních škol v jihočeském kraji. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak jednotliví pedagogové zvládají nastalý stres.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.