Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 319 záznamů.  začátekpředchozí307 - 316další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zaměstnanost žen v IT
Krejčová, Zuzana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Závůrková, Zdenka (oponent)
Příčiny nízkého zastoupení žen v oborech informačních a komunikačních technologií a období jejich vzniku. Zmapování situace na trhu žen zaměstnaných v IT oborech, porovnání názoru veřejnosti se skutečností, identifikace současných trendů.
Development of global economy in the information technology era
Polák, Ivan ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Informační technologie jsou poslední rozšířenou převratnou technologickou inovací s globálními dopady. Využívají je lidé jak jednotlivci, tak i společnosti všech velikostí. Informační a komunikační technologie umožnily bezprecedentní propojení a z toho vyplývající hospodářské sjednocení světa. Cílem této práce je vysvětlit, jak ovlivňují světovou ekonomiku, co umožnilo jejich rozšíření a v jakých oblastech se projevují dopady. Blíže popisuji podmínky jejich vzniku a rychlého rozšíření. V převážné části práce se věnuji informačním technologiím a jejich vlivům na současnou ekonomiku jak z globálního hlediska, tak i z hlediska podnikového. V práci se zaměřuji na regiony nejvíce ovlivněné informatizací: vyspělé ekonomiky a dále země jihovýchodní Asie. Z pohledu podniků vysvětluji, jak aktivní zapojení IT do podnikových procesů může zvyšovat podnikovou produktivitu. Sleduji změny vztahů mezi podniky a taky mezi nimi a zákazníky.
Řízení vztahu se zákazníkem při outsourcingu IT
Horáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
Outsourcing IT se jeví jako perspektivní model poskytování IT služeb. Přesto ho využívá jen malé množství firem a jejich spokojenost s ním je podle průzkumů nízká. Na druhou stranu řízení vztahu se zákazníky (CRM) je marketingový přístup, který se stále těší oblibě. Nebylo by tedy CRM řešením také pro outsourcing IT? Jakým způsobem jej v tomto oboru aplikovat? Tato diplomová práce je určena poskytovatelům outsourcingu IT a jejím cílem je najít odpovědi na tyto otázky. Prvním krokem je rozbor základních charakteristických znaků outsourcingu IT, který poslouží jako vodítko pro systematické řešení problému. Práce nepředpokládá znalost CRM, a tak druhým bodem je stručný, nicméně celistvý výklad dané problematiky. Syntézou informací z prvních dvou bodů je pak možno dojít k závěru, že nelze obecně tvrdit, že je CRM vhodný pro outsourcing IT a že je potřeba se rozhodnout vždy v konkrétním případě. V návaznosti na to jsou pro tuto volbu nabídnuta kritéria. V dalších bodech je již řešena aplikace CRM. Nejprve je předložen systém nástrojů pro hodnocení zákazníků. S jeho pomocí může poskytovatel mimo jiné určit, jaká míra individualizace vztahu je z obchodního i věcného hlediska vhodná pro konkrétního zákazníka. Na základě toho může začít budovat vztah se zákazníkem. Práce proto následně nabízí množství doporučení a nástrojů pro rozvoj vztahu mezi poskytovatelem a zákazníkem, a to jak ve fázi získávání zákazníka, tak i během následné spolupráce, kdy je potřeba zákazníka udržet. Práce se zabývá celou škálou různých aspektů marketingu při outsourcingu IT, počínaje snižováním nejistoty zákazníka a jeho rozhodováním o nákupu, přes návody na řízení spokojenosti až k vhodnému nastavení smlouvy o úrovni poskytovaných služeb (SLA). Krátce jsou analyzována i specifika marketingu v outsourcingu IT ve státním sektoru .
Fúze a akvizice v odvětví informačních a komunikačních technnologií
Hovad, Martin ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Kálovec, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá tématem fúzí a akvizic v odvětví informačních a komunikačních technologií. V první části obsahuje obecné vymezení a klasifikaci fúzí a akvizic a definuje generický proces fúzí a akvizic v obecné rovině doplněný o praktické poznatky. V druhé části jsou uvedena specifika týkající se samotného odvětví informačních a komunikačních technologií a analýza transakčních dat ve světě i na českém trhu.
Problémy zaměstnávání a personálního rozvoje žen v IT oborech
Krejčová, Zuzana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Zavůrková, Zdenka (oponent)
Příčiny nízkého zastoupení žen v oborech informačních a komunikačních technologií a období jejich vzniku. Zmapování situace na trhu žen zaměstnaných v IT oborech, porovnání názoru veřejnosti se skutečností, identifikace současných tredů. Pohled na ženy v IT z pohledu zaměstnavatele v oboru IT.
Možnosti vstupu na čínský ICT trh
Hovad, Martin ; Málková, Helena (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi vstupu na čínský trh informačních a komunikačních technologií. Definuje a popisuje jednotlivé formy vstupu a zabývá se vstupní strategií. V práci jsou obsaženy obchodní příležitosti na tomto trhu a případové studie firem, které na trh vstoupily nebo chtějí vstoupit.
Knowledge management a implementace řízení znalostí v organizaci
Zdvihal, Josef ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
V dnešní době, kdy se většina odvětví potýká s nárůstem množství informací, je třeba, aby žádná organizace neopomíjela výhody plynoucí z umění řídit a zpracovávat tyto informace. Analýzy úspěchu a neúspěchu v posledních letech stále více poukazují na působení faktoru znalostí. S rozvojem znalostního managementu se zvyšuje pozornost nejen technologiím, ale především lidské složce ? intelektuálnímu kapitálu. Znalostní management řeší možnosti sdílení konkrétních znalostí mezi pracovníky, vytváření bází znalostí, odvozování nejlepších praktik na základě těchto znalostí, apod. Typicky turbulentní ekonomické prostředí nutí organizace k neustálému zlepšování celkového chodu a urychlování ekonomického rozvoje. Kvalitní a vhodně řízené znalosti v organizaci jsou dnes nezbytné pro její efektivní fungování, stávají se významnou konkurenční výhodou a jsou častokrát i účinným nástrojem konkurenčního boje. Kromě vymezení základních pojmů, tedy znalostí a znalostního managementu, se tato práce zaměřuje především na způsob zavádění znalostí pomocí nejlepších praktik, jakým způsobem celý proces řídit a upozorňuje na některé důležité kroky při tomto procesu.
Využití informačních technologií pro manažerské sledování efektivity času a minimalizaci nákladů
Dědek, Lubomír ; Žebrák, Miroslav (vedoucí práce) ; Theimer, Jiří (oponent)
Sledováním času je myšlena evidence nákladů s příčinnou souvislostí k firemním výkonům nebo výstupům. Manažerské sledování času lze charakterizovat jako řídící nástroj, který spojuje zaznamenávání odpracovaného času s plánováním, schvalováním, peněžním ohodnocováním, účtováním, fakturací atd. Tato práce se zabývá teoretickými důsledky a skutečnostmi přístupů ke sledování času a praktickou aplikací těchto přístupů za využití nástrojů informačních technologií pro sledování času. Jsou porovnány jednotlivé alternativy systémů pro sledování času a charakterizovány způsoby automatizace firemních procesů s důrazem na proces sledování času.
Zavedení elektronického obchodu a jeho význam pro rozvoj malé firmy
Kotschwar, Pavel ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Procházka, Roman (oponent)
Práce se věnuje problematice založení elektronického obchodu. První část práce tvoří teoretická východiska, samostatné kapitoly jsou věnovány úvodu do problematiky elektronického obchodování, vzniku a vývoji elektronických obchodů, výhodám a nevýhodám těchto aktivit, marketingu a bezpečnosti. Praktická část této práce je věnována analýze elektronického prostředí a aplikaci teoretických východisek při zavedení elektronického obchodu. Součástí praktické části je vlastní průzkum veřejnosti a navržení postupů marketingových, technických a technologických. V závěru je provedeno zhodnocení ekonomických dopadů na podnikání malé firmy.
IT firmy působící v ČR a jejich úloha na trhu EU
Šafář, Petr ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Práce se zabývá analýzou českého a evropského trhu informačních technologií . Hlavním cílem je zjistit, do jaké míry sahá konkurenční schopnost České republiky v technologické oblasti. Analýza je vedena jak z pohledu statistik, které popisují celkový objem technologického trhu, tak je zde i zachycen vývoj v jednotlivých segmentech. Struktura práce má následující podobu: po úvodním vymezení zdrojů, které se týká hlavně definic jednotlivých pohledů, se zabývám stručnou analýzou současné situace na českém IT trhu. Následující kapitoly jsou věnovány nejprve struktuře IT trhu v EU a následně jeho charakteristikám. Samotnou analýzu konkurenceschopnosti českého IT trhu pokrývají poslední dvě kapitoly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 319 záznamů.   začátekpředchozí307 - 316další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.