Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,025 záznamů.  začátekpředchozí30016 - 30025  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.68 vteřin. 

Problematika kouření na druhém stupni základních škol na Kaplicku
SLÁDKOVÁ, Tereza
Tématem mé bakalářské práce je:Problematika kouření na druhém stupni základních škol na Kaplicku. Vzhledem k tomu, že v současné době se fenomén kouření čím dál více rozšiřuje a na veřejnosti je dost společensky tolerován, ráda bych, aby i této závislosti byla věnována větší pozornost. Zaměření práce na žáky druhého stupně mě velmi zaujalo, jelikož mám pocit, že skoro každý žák, který opouští dveře základní školy, ihned zapaluje cigaretu. Má práce je zaměřena na dva celky a to teoretickou a empirickou část. První část teoretické práce se zabývá problematikou tabáku, jeho složením, účinky, typologií kuřáků. Druhá část teoretické části se zabývá faktory, které ovlivňují mládež, prevencí, na níž nasedají preventivní programy ve školách a dále programy na podporu zdraví. V empirické části je mým cílem analyzovat problematiku kouření u dětí navštěvující druhý stupeň základní školy. Největší problém vidím v neinformovanosti žáků o rizicích kouření. Toto zjištění vede k zamyšlení nad zlepšením informovanosti žáků. Jako návrh řešení tohoto problému navrhuji větší informovat žáků, v preventivních programech na školách.

Dobrovolnictví jako nástroj pedagogiky volného času
MORÁVKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Mým cílem je zjisti, jak je dobrovolnictví spojeno s pedagogikou volného času, a to jednak v rovině teoretické, tak v rovině praktické. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii pedagogiky volného času, včetně vymezení volného času, který je i pro dobrovolnictví významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii pedagogiky volného času a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj pedagogiky volného času, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu ? programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření.

Náboženství jako součást školní edukace v různých zemích Evropy
SKOKOVÁ, Jana
Práce v první části teoreticky popisuje stav náboženské situace v Evropě, zabývá se historií postupné sekularizace Evropy, sociologicky popisuje současný stav společnosti vzhledem k náboženství. Závěr první části podává shrnutí teoretických poznatků o náboženské situaci v Evropě v souvislosti s výukou náboženství. Druhá část práce se zabývá výukou náboženství v jednotlivých evropských státech. Základem druhé části je empirická studie ze šestnácti evropských zemí H.G. Ziebertze: "How Teachers in Europe Teach Religion". Práce předkládá výsledky studie a zpracovává je do obecných závěrů. Podrobněji se zabývá problematikou současné české situace výuky náboženství ve vztahu k celkovému společenskému klimatu.

Liberalismus
Kružíková, Eva ; Hrdlička, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Nezadržitelný pokrok lidstva se po staletí musel probíjet skrze zažité přežitky a vůli vládnoucích vrstev. A je jistě obdivuhodné že se našli jedinci, kteří se nebáli přes následné perzekuce posunout hranice lidského poznání a pokroku. Mohutný rozvoj lidské společnosti nastal s věkem renesance. Nositelem vzdělání již nebyla jen církev a její uzavřené kláštery. Plody renesance zasáhly již mnohem větší počet lidí, protože společnost se začala postupně uvolňovat. A to jak na poli politickém, tak náboženském. Nicméně stále ještě nebyl překonán feudální systém, který bránil tomu, aby se vzdělanost a osvěta dostaly i mezi širokou vrstvu poddaného lidu. V tomto směru se nejdříve ze středověkého způsobu myšlení vymanila Anglie (své prvenství obhájila i mnohokrát potom) a předběhla tak kontinentální Evropu. A právě proto jsem si Anglii v této historické etapě vybrala jako téma diplomové práce. V tomto období prezentuje pro mě sympatickou a rozumnou politiku. Vnitřní v tradici empirismu a vnější ve způsobu zachování rovnováhy sil v Evropě.

Etika v podnikání
Novotná, Tereza ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Souhrn Diplomová práce je příspěvkem ke zmapování problematiky etiky v podnikání z psychologického hlediska s důrazem na interdisciplinární charakter zkoumaného tématu. V empirické části práce je pak formou mapující studie popsáno zavádění systému etického řízení na příkladu konkrétního podniku a jeho dopady na postoje zaměstnanců. Diplomová práce se pokouší zmapovat, jaké oblasti chodu a působení firmy etický kodex pokrývá, jaký byl při zavádění etického kodexu postup, zda se zavedením etického kodexu změnil se postoj zaměstnanců k zaměstnavateli a zda implementace etického kodexu ovlivnila řešení morálních dilemat zaměstnanců. V rámci kvalitativního výzkumného projektu byly využity polostrukturované rozhovory, analýza stop a výsledků činnosti a pozorování.

Mizející práce - sociologická interpretace, skutečnost nebo obojí?
Burjánková, Anna ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Současná západní společnost bývá charakterizována jako společnost, které dochází práce. Hlavní náplní předkládané práce je rozbor nejrůznějších sociologických interpretací tohoto civilizačního problému. V druhém sledu jsou sociologické teorie doplněny empirickým materiálem. První část práce je soustředěna na teoretickou variabilitu výkladu problému mizející práce. Postupně jsou rozebírány teoretické koncepty především H. Arendtové, L. Clausena, představen je technologický přístup, popisnější teorie subjektivizace a dematerializace práce a nakonec sociálně kritický přístup, reprezentovaný především A. Gorzem a U. Beckem. Beck zároveň předkládá praktický návrh na řešení problému mizející práce v podobě univerzálního příjmu a posilování občanské angažovanosti. Druhá část je založena komplementárně na empirické ilustraci tezí nadnesených v první části práce a na doplnění ukazateli v konkrétním kontextu České republiky. Ukázalo se, že hromadná data týkající se zaměstnanosti, flexibility pracovního trhu, postavení práce v hodnotách a občanské angažovanosti, do značné míry revidují teoretické závěry. Dalším cílem práce bylo, kromě kompilačního úkolu a obsahové stránky, ukázat nepřímo na specifikum sociologické disciplíny, která problém mizející práce popisuje, zviditelňuje, formuluje, řeší, ale v některých...

Potřeba nefarmakologického tišení bolesti u pacientů s revmatoidní artritidou
BOUKALOVÁ, Naděžda
Diplomová práce na téma Potřeba nefarmakologického tišení bolesti u pacientů s revmatoidní artritidou byla vytvořena v návaznosti na pilotní studii, během které samotní respondenti projevili zájem o více informací v oblasti nefarmakologické léčby bolesti. U chronických onemocnění, kterým je právě revmatoidní artritida, je nesmírně důležité, aby tišení bolesti pomocí farmakologických a nefarmakologických metod šlo ruku v ruce. Cílem práce bylo zjistit jaké možnosti nefarmakologického tišení bolesti využívají pacienti s revmatoidní artritidou. A také jak probíhá spolupráce mezi pacienty a sestrami právě v této oblasti. Práce zahrnovala následující cíle. 1 Zmapovat, zda pacienti s revmatoidní artritidou ke snížení bolesti upřednostňují farmakologické tišící prostředky před nefarmakologickými. 2. Zjistit, který ze způsobů nefarmakologického tišení bolesti využívají pacienti s revmatoidní artritidou nejčastěji. 3. Zmapovat zájem pacientů s revmatoidní artritidou o nefarmakologické tišení bolesti. 4. Zjistit podíl sestry na nefarmakologickém tišení bolesti u pacientů s revmatoidní artritidou. Teoretická část práce je věnována patofyziologii onemocnění, problematice chronické bolesti a hodnocení kvality života. Ve druhé, empirické části, je uveden postup samotného výzkumu, charakteristika výzkumného souboru a výsledky. Pro kvantitativní šetření bylo celkem distribuováno 130 dotazníků, z nichž se vrátilo 102 relevantně vyplněných dotazníků. Získaná data byla zpracována a k testování hypotéz byla použita metoda chí kvadrát testu. Byly stanoveny 3 hypotézy. H1 Pacienti s revmatoidní artritidou ke snížení bolesti upřednostňují farmakologické tišící prostředky před nefarmakologickými. Tuto hypotézu bylo možné potvrdit pouze v akutním stádiu nemoci. H2 Pacienti s revmatoidní artritidou využívají jako metodu nefarmakologického tišení bolesti častěji termoterapie než rehabilitace. Tato hypotéza se nám pro nízký počet respondentů potvrdit nepodařila. H3 Větší zájem o nefarmakologické tišení bolesti projeví pacienti s vyšším vzděláním (vyšší odborné, vysokoškolské), než pacienti se vzděláním nižším. Zde se nám podařilo prokázat, že vliv vzdělání má vliv pouze na výběr metody v akutní fázi nemoci. Kvalitativní šetření probíhalo formou polostrukturovaného rozhovoru se 7 respondentkami pracujících na lůžkovém oddělení i v ambulanci. Z kvalitativního šetření vyplynulo, že se sestry neustále vzdělávají pasivní i aktivní účastí na různých seminářích a kongresech a snaží se tak předat svým pacientům maximální možné množství důležitých informací týkajících se nefarmakologického tišení bolesti, které považují za nedílnou součást léčby revmatoidní artritidy. Výsledky šetření budou poskytnuty všem spolupracujícím zařízením, aby bylo možné zlepšit vzájemnou spolupráci mezi pacienty a sestrami.

Determinants of Social Trust and Cohesion
Sedláčková, Markéta ; Šafr, Jiří
The authors first discuss two basic dimensions of social cohesion (inequality and social capital) and their indicators. They also present the concept of social cohesion as a “good society”, with an emphasis on civic integration, mutual intergroup tolerance, trust and respect for differences. The second empirical part looks at the state of selected components of social cohesion in Czech society. In addition to focusing on the way the concept of “social cohesion” is perceived by Czech public opinion, an international comparison of the level of civic trust among people is presented. Finally the paper discusses relationship between indicators of social cohesion such as generalized social trust, trust in institutions, civic engagement, and the legitimacy of the democratic system.

Life of university student
ŠIMKOVÁ, Silvia
Bakalárska práca sa venuje téme životného štýlu vysokoškolského študenta odboru Výchova ke zdraví. Cieľom práce je zistiť, do akej miery sa jednotliví informanti stotožňujú a žijú v súlade s myšlienkou a odkazom študovaného odboru. V teoretickej časti sú popísané konkrétne zložky zdravého životného štýlu. Zameriava sa aj na faktory, ktoré poškodzujú zdravie človeka. Rozoberá jednotlivé vývojové etapy človeka a jeho spokojnosť so životom. Empirická časť bakalárskej práce je venovaná výskumnému šetreniu. Je v nej zisťované, či sú študenti spokojní so svojím životom. Ako vnímajú štúdium na odbore Výchova ke zdraví. K naplneniu výskumných cieľov bol zvolený kvalitatívny prístup, metóda hĺbkového rozhovoru.

Vzdělávání sester v intenzivní péči v ČR
Jilečková, Zuzana ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Laholová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání sester v intenzivní péči v České republice. V teoretické části práce jsou popsány možnosti vzdělávání sester v intenzivní péči a to jak v minulosti, tak v současnosti. Je zde uvedeno i jakým způsobem je vzdělávání sester regulováno a čím je tato regulace ovlivněna. Cílem empirické části je, zjistit, s jakým vzděláním pracují sestry v intenzivní péči, jak se dívají na celoživotní vzdělávání, co je jejich motivací do dalšího vzdělávání a jak se dívají na současné možnosti vzdělávání sester v intenzivní péči. K získání dat pro odpověď na tyto otázky bylo využito dotazníku, tedy metody kvantitativního výzkumu. Výsledky šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů.