Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj a současný stav Policie ČR v rámci IZS v ČR.
Janeček, Libor ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název práce: Vývoj a současný stav Policie ČR v rámci IZS v ČR Cíle práce: popsat vývoj a současný stav Policie České republiky v rámci Integrovaného záchranného systému v České republice se zaměřením na platnou legislativu ve vztahu k Policii České republiky jako samostatnému subjektu a legislativu, která upravuje činnost této složky v rámci integrovaného záchranného systému v České republice. Stručně charakterizovat činnost Obecní policie. Vyjádřit vzájemný vztah mezi integrovaným záchranným systémem a Policií České republiky. Popsat strukturu řízení a velení složek integrovaného záchranného systému včetně krizového a havarijního plánování. Stručně charakterizovat typové činnosti na jejichž plnění se Policie České republiky podílí v rámci integrovaného záchranného systému v České republice. Metoda: z dostupných pramenů utřídit informace k činnosti a úkolům Policie České republiky v rámci integrovaného záchranného systému v České republice. Klíčová slova: mimořádná událost, záchranné a likvidační práce, krizové řízení, typové činnosti, velitel zásahu, krizové a havarijní plánování, Ministerstvo vnitra.
Analýza strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy ČR se zaměřením na Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo vnitra
Nováková, Magdalena ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Zápotocká, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy České republiky, kde stěžejní pozornost je věnována konkrétně dvěma resortům, jmenovitě Ministerstvu pro místní rozvoj a Ministerstvu vnitra. Hlavním cílem práce je na základě analýzy sekundárních dat a provedených polostrukturovaných rozhovorů s ministerskými úředníky a experty na veřejnou správu identifikovat současný stav strategického řízení a plánování obou vybraných ministerstev. Těžiště zkoumání je položeno do analýzy kapacity (disponibility) těchto resortů v oblasti rozvoje a posilování strategického řízení a plánování ve veřejné správě. Pozornost je věnována i konkrétním bariérám, které oběma ministerstvům brání v uplatňování strategické činnosti. Za tímto účelem je v rámci diplomové práce provedena kvalitativní analýza, jež se v dané souvislosti postupně zaměřuje na oba zkoumané případy. Dílčím záměrem práce je na základě provedeného zjištění a analýzy výchozího stavu vyvodit teoretické a praktické předpoklady a s nimi související doporučení, týkající se strategického vládnutí České republiky.
Chrámy vědění osiřely: Intervenční úsilí představitelů protektorátní správy o zmírnění následků německé akce vůči českému vysokému školství na podzim roku 1939
Borl, Petr ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Zilynská, Blanka (oponent)
Diplomová práce se věnuje snaze protektorátní správy vypořádat se s následky německého zákroku ze 17. listopadu 1939, kdy v odvetě za předchozí demonstrace došlo k uzavření českých vysokých škol a zatčení a následné internaci více jak tisícovky jejich studentů v koncentračních táborech v Německu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. Prví pojednává stručně o příčinách, průběhu a bezprostředních následcích německé "Zvláštní akce 17. listopadu 1939." Náplní druhé pak je snaha dosáhnout propuštění a návratu studentů domů, realizovaná prostřednictvím intervenčních zákroků státního prezidenta Háchy a protektorátní vlády u představitelů okupačního režimu, dále zhodnocení jejich taktiky a úspěšnosti při těchto zákrocích. Předmětem další kapitoly je popis a rozebrání problémů, které uzavření vysokých škol doprovázely a s nimiž se byla protektorátní správa též nucena nějakým způsobem vypořádat. Jednalo se zejména o umístění studentů, kteří zůstali na svobodě, jimž však bylo pokračování ve vysokoškolských studiích znemožněno a jež se vláda prostřednictvím otevírání abiturientských kurzů a pomoci při hledání zaměstnání snažila uchránit před nebezpečím nuceného pracovního nasazení v Německu, dále o otázku případného studia na vysokých školách v Německu, promocí absolventů, pensionování vyučujících aj....
Role integračních center v rámci integrační politiky České republiky
Hampejsová, Gabriela ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce Role integračních center v rámci integrační politiky ČR je popsat a porovnat postavení integračních center působících v České republice. Práce zkoumá a porovnává činnost integračních center působících jako neziskové organizace s Centry na podporu integrace cizinců zřizované státem. Popisuje integrační politiku v České republice, jejímž cílem je předcházet vytváření uzavřených komunit imigrantů, společenské izolaci a sociálnímu vyloučení cizinců. Hlavním cílem výzkumu, který byl pojat jako mnohočetná případová studie, bylo zjistit, jakým způsobem přispívají integrační centra z pohledu jejich pracovníků k procesu integrace cizinců v České republice, a to především prostřednictvím poskytovaných služeb a jejich propagací. Zjišťovány byly zásadní problémy, které s sebou přináší nastavení integrační politiky ČR pro cizince z třetích zemí. Hlavními zjištěními výzkumu je, že činnost integračních center se odvíjí a je v souladu s Národní koncepcí integrace cizinců na území ČR a že se činnost integračních center řídí asimilačním modelem, kdy se pracovníci center snaží cizince zcela začlenit do české společnosti. Klíčová slova: integrace, migrace, cizinec, integrační centrum, třetí země, integrační politika, Ministerstvo vnitra, Česká republika, případová studie
Vztahy mezi imigranty a úřady v České republice: cizinecká policie
Libichová, Lenka ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Tomandl, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o aktuální problematice vztahů imigrantů vůči imigračním úřadům v České republice. Je strukturovaná do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje jednotlivým imigračním úřadům, tj. Ministerstvu vnitra České republiky, Službě cizinecké policie České republiky a Ministerstvu zahraničních věcí České republiky. Jsou zde zohledněny i příčiny migrace, právní hledisko a nevládní organizace, jež plní úlohu "mostu" mezi imigranty a úřady. Praktická část sleduje problematiku imigrantů a úřadů v médiích a literatuře. Nedílnou součástí je však i terénní výzkum. Ten byl proveden kvalitativní metodou řízených rozhovorů s imigranty, zástupci nevládních organizací, ale i příslušníky státní správy. Výzkum je doplněn o pozorování na pražské úřadovně ministerstva vnitra. Jako největší problém se v případě ministerstva vnitra ukázalo nedodržování zákonem stanovených lhůt při vyřizování žádostí k dlouhodobému pobytu, chování úředníků, ale i přetrvávající fronty čekajících imigrantů. U ministerstva zahraničí se objevil problém s fungováním internetového objednávání, tzv. systému VISAPOINT, k podání žádosti o vízum - pro řadu cizinců není možné se do něj přihlásit. Cizinecká policie již nespravuje agendu dlouhodobých pobytů, a proto zde žádné problémy z pohledu cizinců...
Analýza strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy ČR se zaměřením na Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo vnitra
Nováková, Magdalena ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Zápotocká, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy České republiky, kde stěžejní pozornost je věnována konkrétně dvěma resortům, jmenovitě Ministerstvu pro místní rozvoj a Ministerstvu vnitra. Hlavním cílem práce je na základě analýzy sekundárních dat a provedených polostrukturovaných rozhovorů s ministerskými úředníky a experty na veřejnou správu identifikovat současný stav strategického řízení a plánování obou vybraných ministerstev. Těžiště zkoumání je položeno do analýzy kapacity (disponibility) těchto resortů v oblasti rozvoje a posilování strategického řízení a plánování ve veřejné správě. Pozornost je věnována i konkrétním bariérám, které oběma ministerstvům brání v uplatňování strategické činnosti. Za tímto účelem je v rámci diplomové práce provedena kvalitativní analýza, jež se v dané souvislosti postupně zaměřuje na oba zkoumané případy. Dílčím záměrem práce je na základě provedeného zjištění a analýzy výchozího stavu vyvodit teoretické a praktické předpoklady a s nimi související doporučení, týkající se strategického vládnutí České republiky.
Role integračních center v rámci integrační politiky České republiky
Hampejsová, Gabriela ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce Role integračních center v rámci integrační politiky ČR je popsat a porovnat postavení integračních center působících v České republice. Práce zkoumá a porovnává činnost integračních center působících jako neziskové organizace s Centry na podporu integrace cizinců zřizované státem. Popisuje integrační politiku v České republice, jejímž cílem je předcházet vytváření uzavřených komunit imigrantů, společenské izolaci a sociálnímu vyloučení cizinců. Hlavním cílem výzkumu, který byl pojat jako mnohočetná případová studie, bylo zjistit, jakým způsobem přispívají integrační centra z pohledu jejich pracovníků k procesu integrace cizinců v České republice, a to především prostřednictvím poskytovaných služeb a jejich propagací. Zjišťovány byly zásadní problémy, které s sebou přináší nastavení integrační politiky ČR pro cizince z třetích zemí. Hlavními zjištěními výzkumu je, že činnost integračních center se odvíjí a je v souladu s Národní koncepcí integrace cizinců na území ČR a že se činnost integračních center řídí asimilačním modelem, kdy se pracovníci center snaží cizince zcela začlenit do české společnosti. Klíčová slova: integrace, migrace, cizinec, integrační centrum, třetí země, integrační politika, Ministerstvo vnitra, Česká republika, případová studie
Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her
Fialová, Barbora ; Rajchl, Jiří (vedoucí práce) ; Kryska, David (oponent)
Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her Abstrakt Obce, jakožto základní územní samosprávná společenství občanů, disponují v rámci realizace svého ústavně zaručeného práva na samosprávu řadou oprávnění. Jedním z těchto oprávnění je i právo autonomní normotvorby, tzn. právo vydávat vlastní právní předpisy, kterými jsou v samostatné působnosti obecně závazné vyhlášky. Obecně závazné vyhlášky jsou tedy právními předpisy obcí, jejichž hlavním účelem je dle ustanovení § 10 zákona o obcích regulace místních záležitostí formou stanovování povinností. Oprávnění obcí vydávat obecně závazné vyhlášky je zakotveno přímo v Ústavě a blíže konkretizováno v zákoně o obcích. Zmocňovací ustanovení pro vydávání obecně závazných vyhlášek je však obsaženo v celé řadě zvláštních právních předpisů, kromě jiných i v zákoně o hazardních hrách. Dle ustanovení § 12 odst. 1 zákona o hazardních hrách jsou obce oprávněny formou obecně závazné vyhlášky časově i místně omezit, případně zcela zakázat, provozování některých zákonem stanovených druhů hazardních her. Cílem rigorózní práce na téma "Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti hazardních her" bylo komplexně shrnout problematiku regulace hazardních her formou obecně závazné vyhlášky a na základě vlastních praktických zkušeností z působení na odboru veřejné správy, dozoru...
Reforma meziobecní spolupráce: Cesta k francouzskému modelu?
Mudra, Jan ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Reforma meziobecní spolupráce: Cesta k francouzskému modelu? se zabývá otázkou do jaké míry se doposud nejpropracovanější návrh Ministerstva vnitra České republiky na změnu formy meziobecní spolupráce v České republice řídí modelem meziobecní spolupráce ve Francii. Z tohoto pohledu je téma meziobecní spolupráce v České republice prakticky neprobádaný fenomén bez existujících výzkumů a komparativních analýz. Zaměření výzkumu v mé práci má za cíl prokázat dle předem určených definičních kritérií, jaká konkrétní nastavení v oblasti finanční, strukturní a legislativní meziobecní spolupráce ve Francii tento návrh přebíral. Jaká naopak nikoliv a proč. Výzkum se nezabývá všemi zpracovanými návrhy na dílčí změny současné podoby meziobecní spolupráce, ale právě jen tímto návrhem na změnu celkové koncepce meziobecní spolupráce v České republice.
Spolupráce státních a samosprávných aktérů s organizacemi občanského sektoru v oblasti integrace migrantů
Boháčová, Veronika ; Jelínková, Marie (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Efektivní integraci migrantů je třeba chápat jako multidimenzionální proces vyžadující angažovanost a partnerství všech aktérů. V České republice se oblast integrace stále více přesouvá na lokální úroveň. Jedná o pomalý proces vykazující nejrůznější nedostatky. Zároveň však vytváří pro spolupráci organizací občanského sektoru, městských částí i dalších aktérů řadu výzev. Práce se zaměřuje na spolupráci aktérů v oblasti integrace migrantů pocházejících ze třetích zemí v Praze, kde je situace ovlivněna řadou specifických faktorů. Na základě studia a analýzy dostupných materiálů a provedených rozhovorů práce vysvětluje, jak a v jakých oblastech funguje či nefunguje soudobá spolupráce aktérů integrace migrantů v Praze a jaká pozitiva, jaké bariéry a jaký potenciál v této spolupráci vidí zástupci organizací občanského sektoru, městských částí a státních institucí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.