Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,925 záznamů.  začátekpředchozí29916 - 29925  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.10 vteřin. 

Moc jazyka ve výchovné metodě "Respektovat a být respektován"
Fialová, Lucie ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu moci jazyka a vztahu mezi jazykem a myšlením, vnímáním a prožíváním. Téma je nahlíženo skrze výchovnou metodu Respektovat a být respektován, jejíž základní premisou je, že forma komunikace rodiče s potomkem ovlivňuje výchovné úspěchy, ale také chování dítěte a hodnoty a postoje, které bude zastávat v dospělosti. Tento předpoklad je v diplomové práci ověřen empirickým výzkumem - rozhovory s rodiči a pozorování v rodinách ukazují, jak specifický způsob komunikace (který s sebou nese konkrétní gramatická a pragmatická pravidla) ovlivňuje chování a prožívání dítěte i rodiče.

Spolupráce sestry s rodinou při léčbě nemocného
Slavíková, Erika ; Hadaš, Lubomír (vedoucí práce) ; Prchalová, Eva (oponent) ; Pekárková, Hana (oponent)
Autor: Erika Slavíková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF HK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Spolupráce sestry s rodinou při léčbě nemocného Vedoucí práce: MUDr. Lubomír Hadaš Počet stran: 72 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: starý člověk, nemocný senior, domácí ošetřování, agentury domácí péče Tato bakalářská práce na téma ,,Spolupráce sestry s rodinou při léčbě nemocného" je rozdělena do dvou částí. Za prvé teoretická část a ta přibližuje témata; změny zdravého člověka na pacienta, snaží se definovat starého člověka jako pacienta, charakterizuje zdraví oproti nemoci a smrti a v neposlední řadě se zabývá domácí péčí, její historií a organizací. V druhé, empirické části se popisuje samotné hodnocení výsledků výzkumu jehož cíle byly; zjistit, jak nemoc seniora působí na ostatní členy rodiny, dále pak zhodnotit, jak se vybraná populace staví k možnosti domácího ošetřování a posledním cílem empirické části bylo zjistit, jaké je povědomí o práci sester v domácí péči. Pro tento výzkum byl sestaven dotazník, na který odpovídala laická veřejnost žijící na venkově. Dotazovaných padesát respondentů odpovídalo na dvacet jednu otázku. Ve výzkumné části mne nejvíce zaujala odpověď, kdy větší počet dotazovaných nechce nebo neví, zda chce poznat sestru agentury domácí...

Význam nutriční podpory při léčbě ran
PUCHNAROVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřená na význam nutriční podpory při léčbě ran. Význam nutrice je dnes znám ve všech medicínských odvětvích. V důsledku nesprávné výživy dochází u pacientů ke špatnému hojení ran, a proto by sestra při ošetřování těchto pacientů měla znát důležitost správně vyvážené stravy a správnou péči o hojící se ránu. Díky správné výživě je člověk odolný proti infekci, dochází k lepšímu hojení rány a zlepšuje se léčebný výsledek. Teoretická část bakalářské práce se zabývá významem nutriční podpory, malnutricí, nutričním týmem, perorální podporou, enterální a parenterální výživou. Dále se zaobírá ránami akutními a chronickými, fázemi hojení, faktory ovlivňující hojení a ošetřovatelskou péčí o ránu. V rámci výzkumného šetření byly stanoveny dva cíle. První cíl si kladl za úkol zjistit, zda sestry znají význam nutriční podpory u pacientů při léčbě ran. Druhým cílem bylo zjistit, zda sestry aktivně přistupují k řešení problematiky nutriční podpory při léčbě ran. V empirické části bakalářské práce byla použita metoda kvantitativního výzkumného šetření a metoda sběru dat pomocí nestandardizovaného dotazníku. Výzkumný soubor se skládal ze směnných sester a staničních sester pracujících na interních, chirurgických odděleních a odděleních následné péče v Nemocnici Jindřichův Hradec a.s, a Nemocnici České Budějovice a.s. Na dotazník složený z 31 otázek odpovědělo 126 sester. Jeho zpracování statistického šetření bylo provedeno pomocí Microsoft Office Excel 2007. Dotazník s otázkami je uveden v příloze 2. Na podkladě cílů byly stanoveny tři hypotézy. H1: Sestry znají význam nutriční podpory při léčbě ran. H 2: Nutriční podpora je podávána pacientům dle výsledku nutričního screeningu. H 3: Záznam nutriční podpory je prováděn staniční sestrou.

Etika a kultura v interakci s obtížnými klienty
DUŠKOVÁ, Helena
Ve své diplomové práci jsem se orientovala na etický a kulturní rozměr sociální práce, aplikaci etických principů a volbu postojů při práci s klientem, následně pak na změnu aplikace těchto etických principů a změnu postojů v zátěžových situacích v kontaktu s takzvaným obtížným klientem. Dále jsem se zaměřila na obranné mechanismy, které pracovník volí, aby zátěžové situace ustál a svou práci zvládal.V teoretické části jsem analýzou odborné literatury v jednotlivých kapitolách popsala teoretická východiska profesního vztahu mezi sociálním a zdravotně sociálním pracovníkem a klientem, zaměřila jsem se na naplnění tohoto vztahu a co tento vztah přináší pracovníkovi v zátěžových situacích při práci s takzvaným obtížným klientem.V empirické části jsem stanovila jeden hlavní cíl, kterým jsem se snažila zjistit, jak reagují sociální pracovníci v etické rovině na zátěžové situace v interakci s obtížnými klienty. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké aplikují sociální pracovníci etické principy a jaké volí postoje, které klienty považují za obtížné a jaké obranné mechanismy volí pro zvládání zátěžových situací. V této souvislosti jsem stanovila jednu hlavní výzkumnou otázku a čtyři dílčí. Ke sběru dat jsem zvolila metodu kvalitativního výzkumu a použila metodu dotazování formou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor jsem vybrala metodou prostého náhodného výběru. Pro zpracování dat výzkumu jsem zvolila metodu případové studie. Zpracováním rozhovorů a jejich analýzou jsem zjistila, že sociální pracovní v zátěžových situacích aplikaci etických principů nemění. Dále jsem zjistila, že volba postoje v zátěžové situaci se mění a pracovníci namísto rovnocenného partnerského postoje volí direktivnější až direktivní. Každý z oslovených respondentů se při své práci setkal s obtížným klientem a zvládání zátěžových situací jím přináší určité nepříznivé stavy, se kterými se musí vyrovnávat. Odpovědí na hlavní výzkumnou otázku je, že sociální pracovníci v etické rovině reagují na zátěžové situace změnou volby postoje a řešením etických dilemat. Do typologie klientů nejčastěji pracovníci zařadili hostilního klienta. Z rozhovorů bylo možné vyhodnotit, jaké volí sociální pracovníci obranné mechanismy, aby zátěžové situace zvládli. Diplomová práce může poskytnout informace laické i odborné veřejnosti.

Postoje studentů k předmětům -- souvislost s prospěchem
Hausmannová, Helena ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Louková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem postojů žáků obchodních akademií k ekonomickým předmětům, konkrétně k ekonomice a účetnictví. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a výzkumné. Teoretická část se zabývá postoji, motivací, hodnocením a pedagogickou diagnostikou. Prostor je věnován jednotlivým kritériím, na jejichž základě jsou ve výzkumné části zkoumány postoje žáků k předmětům ekonomika a účetnictví. Kritéria jsou ve výzkumné části, která se zakládá na více než 1 700 responsích žáků z 30 obchodních akademií, rozebrána v rámci jednotlivých ročníků a je sledována tendence, jak se kritéria vyvíjí s výší ročníku. Následně jsou ekonomické předměty zobrazeny v kontextu dalších povinných vyučovacích předmětů.

Strategie zvládání problémových situací na středních odborných školách
Houšková, Jana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Prostřednictvím teoretické části diplomové práce autorka nastiňuje nejpodstatnější publikované aspekty, které se podílejí na vzniku problematického chování, a předkládá různé strategie, jak se takovým situacím dá předcházet nebo čelit. Praktická část mapuje, jaké všechny vlivy mohou způsobovat výskyt problematického chování a jak se s problematickým chováním učitelé vyrovnávají. Při výzkumu, který probíhal v pěti středních odborných školách, v 9 třídách, byla použita metoda videoanalýzy chování (pozorování), rozhovor s učiteli a dotazník pro studenty. Výzkum potvrdil, že existuje řada proměnných mající vliv na eliminaci problematického chování - osobnost učitele, jeho zkušenosti, metody výuky, předmět, složení a uspořádání třídy, počet žáků v hodině. Ve vztahu žáka a učitele se vyžaduje respekt, autorita, ale i pozitivní přístup ke studentovi. Komunikace mezi učiteli a žáky by měla být jasná, měla by mít stanovená a dodržovaná pravidla. Jako nejrychlejší a nejúčinnější strategie zvládání problematického chování se jeví nonverbální prostředky. Z verbálních strategií je taktičtější vyjadřovat učitelovy postoje a pocity k problematickému chování žáků, vysvětlovat jim, proč se nemůžou daným způsobem chovat, používat v hodině humor. Práce je sondou do prostředí českých středních škol, mapuje chování...

Postoje a zkušenosti zlínských vysokoškolských studentů s návykovými látkami
Málková, Eva ; Klusoňová, Hana (vedoucí práce) ; Trojáčková, Alena (oponent)
Cílem práce bylo zjistit a vyhodnotit míru a okolnosti užívání návykových látek mezi vysokoškolskými studenty pomocí dotazníků. Dotazník byl vypracován pro účely monitorování postojů a zkušeností s legálními i nelegálními NL a byl vytvořen v roce 1995 na FaF UK. V průběhu let byl upravován a doplňován do současné podoby. Otázky jsou směřovány do oblasti sociodemografické, sledují postoje, informovanost a zkušenosti studentů s legálními i nelegálními NL a jsou zaměřeny i na problematiku přenosu infekčních chorob souvisejících s užíváním NL. Průzkum byl proveden v akademickém roce 2005/2006. Zúčastnilo se ho 231 studentů 1. a 3. ročníku prezenčních bakalářských studijních programů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. . Bylo zjištěno, že studenti začínají experimentovat s kouřením cigaret v průměru ve věku 13,6±2,8 let. V současné době kouří s různou frekvencí 42,9% studentů. Mezi pravidelné kuřáky se řadí 18,9% studentů 1. ročníku a 8,3% studentů třetího ročníku; tito studenti vykouří v průměru za týden 68,1±55,1 cigaret. Experimentovat s alkoholem začali studenti ještě dříve, ve věku 12,3±3,5 let. Několikrát v měsíci a častěji nyní konzumuje alkohol 78,4% studentů. Ve sledované skupině studentů má zkušenost s nelegální NL 78,8% studentů, z toho jednorázovou zkušenost uvedlo...

Socioekonomická studie pro založení příměstského parku Soutok, Praha
Daněk, J. ; Harmáčková, Veronika Zuzana ; Lorencová, Eliška ; Sejková, Apolónia ; Zelený, J. ; Vačkář, David
Cílem studie je zpracování socioekonomické analýzy oblasti Soutoku Vltavy a Berounky a navržení možných variant řešení sdílené správy příměstského parku (PP) v této administrativně roztříštěné oblasti. Souhrnná výzkumná zpráva obsahuje výsledky studie v podobě kvalitativní sociologické analýzy analyzující hodnotové postoje jednotlivých aktérů, komunikační bariéry, návrhy modelů správy území a výsledky dotazníků o postojích obyvatel. Zpracování socioekonomické studie probíhá v rámci pilotního projektu založení Příměstského parku Soutok, který koordinuje Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).

Manželství z etického pohledu
JELÍNKOVÁ, Eva
Práce se zabývá tématem manželství z etického pohledu. Informuje o pojetí manželství z pohledu křesťanské etiky. Je poukazováno na změny v chápání věrnosti a nerozlučitelnosti manželského svazku v biblické a křesťanské tradici. Soudobé postoje české společnosti k manželství jsou potvrzovány výzkumy empirických věd. Tyto výzkumy přibližují proměny vnímání manželství a rodiny od tradičního pojetí až po moderní pohled na manželství, rodinu a manželskou nevěru. Hlavní část práce je zaměřena na manželskou věrnost, zda-li je trvalou hodnotou dnešní společnosti nebo nerealizovatelným {\clq}qkřesťanským ideálem``. Významnou otázkou dnešní doby je, jak podporovat občany v uzavírání svazku manželského. Z pohledu zaměřeného na jedince je důležitá výchova rodičů pro manželský a rodinný život. Z pohledu sociální etiky by se mělo apelovat na školství a média, jež by měly směřovat k hlásání pozitivních elementů života v manželství a tudíž i manželskou věrnost.

Liferay Portal z pohledu vývojáře
Herain, Vít ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Práce se zabývá Liferay Portal řešením, což je technologie založená na Javě a na portleto-vých aplikacích. Z pohledu vývoje není příliš známá, a to i přesto, že je v komerční sféře poměrně často používána. Cílem práce je vytvořit a doporučit základní postupy při vývoji portletů s důrazem na tech-nologie jako je Spring MVC a AngularJS, definovat vývojářské paradigma pro vývoj port-letů, rozebrat specifika portálů a jejich přínosů, popsat Liferay Portal z různých hledisek, srovnat jej s konkurenčními řešeními, a nakonec vyvinout aplikaci sestávající z 2 portletů, která slouží pro řízení osobních financí, a tyto portlety zdokumentovat z pohledu použití a návrhu. Cílů bylo dosaženo získáváním informací ze zdrojů uvedených v seznamu literatury či z vývojářské komunity. Informace získané v oblasti vývoje byly empiricky ověřeny na vyví-jené aplikaci. V případě technologie AngularJS a jejího použití pro vývoj portletů je v práci navržen postup na řešení problémů s tím spojených. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá portály jako takovými, situací na trhu s portály, Java Portlet Specification (JSR-168 a JSR-286) a nakonec definuje paradigma pro vývoj portletů. Praktická část dokumentuje základní postupy nutné pro vývoj portletů, popisuje možnost, jak použít AngularJS, a do-kumentuje vyvinutou aplikaci pro řízení osobních financí z pohledu architektury a použití. Přínosem práce je poskytnutí srozumitelného návodu, jak začít při vývoji portletů pro Li-feray Portal. Důležitým přínosem je návrh, jak použít technologii AngularJS pro část apli-kace běžící v prohlížeči uživatele, jelikož tento framework není možné použít obvyklým způsobem. Výstupem a zároveň přínosem je dále vytvořená aplikace, která může být reálně využívána uživateli pro řízení jejich příjmů a výdajů a je již k tomuto účelu využívána auto-rem.