Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,831 záznamů.  začátekpředchozí29822 - 29831  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Příprava Etapové Hry pro integrovanou skupinu dětí
Kleinová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce je určena především těm, kterým není život handicapovaných lidí lhostejný a snaží se spojováním světa postižených a nepostižených lidí dojít k přátelskému soužití těchto komunit. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám významem samotného tábora pro handicapované jedince, ale i pro jedince bez handicapu. Tato práce je určena pro lidi, kteří se chystají připravit etapovou hru na táboře pro smíšenou skupinu dětí handicapovaných a dětí bez handicapu. V druhé části se věnuji tomu, jak vytvořit prostředí pro rozvoj tělesného a duševního vývoje dětí s postižením a podpořit tak rozšíření jejich dovedností a schopností. Popisuji základní metody práce s handicapovanými dětmi a jak předcházet jejich diskriminaci v prostředí, kde se nacházejí i nehandicapovaní lidé. Jsou to kroky, kterými vytvoříme půdu pro navázání vztahů mezi dětmi s postižením a bez postižení. Třetí kapitola je hlavní částí mé práce. Popisuji v ní etapovou hru připravenou pro inegrovanou skupinu dětí s postižením a bez postižení. Rozepisuji jednotlivé dny etapové hry, jak jdou za sebou. Hra je utvořena tak, aby děti bez postižení mohly ukázat své kvality, dovednosti a hra podpořila jejich sebevědomí a nezávislost. Dětem bez postižení přináší seznámení se s životem handicapovaného člověka a rozvíjí v nich empatii a...

Intraoseální přístup - alternativa periferního žilního vstupu
TUROŇ, Jiří
Intraoseální vstup je alternativní metoda zajištění žilního řečiště ve stavech, kdy je obtížné nebo nemožné zajištění venózního vstupu. Používá se především u dětí, ale je možné jej použít i u dospělých osob. V bakalářské práci s názvem Intraoseální přístup ? alternativa periferního žilního vstupu se zabývám teorií problematiky zavádění intraoseálního vstupu. Z teoretické části vychází i část praktická, kde mapuji četnost použití intraoseálního vstupu a prověřuji znalosti zdravotnických záchranářů, pracujících na zdravotnické záchranné službě Moravskoslezského kraje. Pro ověření hypotéz byla provedena metoda kvantitativního výzkumu. Sběr dat byl proveden metodou dotazování, formou anonymního dotazníku. Tyto dotazníky byly rozdány na Zdravotnické záchranné služby v Moravskoslezském kraji, konkrétně do středisek Ostrava, Opava, Havířov, Karviná, Krnov, Třinec a Frýdek - Místek. Celkem bylo rozdáno 100 kusů dotazníků do sedmi oblastních středisek záchranné služby Moravskoslezského kraje. Zpět se jich vrátilo 81, návratnost je tedy 81 %. Výsledky výzkumu jsou vyjádřeny v procentech a uvedeny v grafech. Praktické znalosti záchranářů v Moravskoslezském kraji byly ve většině případů správné, ale našli se i odpovědi špatné, i přesto jsou výsledky výzkumu více než výborné. Četnost použití tohoto vstupu není tak častá, ale věřím, že se s těmito vědomostmi bude zavádění intraoseálního vstupu stále rozšiřovat. Určené hypotézy se potvrdily.

Ošetřovatelská péče o děti po operaci rozštěpu patra
BUŠKOVÁ, Petra
Předkládaná bakalářská práce nese název: Ošetřovatelská péče o děti po operaci rozštěpu patra. Práce je rozdělená na část teoretickou a část praktickou. V první části se zabývám komplexní ošetřovatelskou péčí u dětí po operaci rozštěpu patra, výživou a rizikovými faktory. Dále popisuji základní diagnostické metody, které se využívají při pátrání po přítomnosti rozštěpu patra u dětí. Jednou z nejstěžejnějších je pak kapitola zabývající se pooperační ošetřovatelskou péčí.V rámci kapitoly doporučení pro praxi byla vytvořena přehledová tabulka doporučených ošetřovatelských činností určená pro pečující osoby v domácím prostředí o děti po operaci rozštěpu patra.

Možnosti inkluzivního vzdělávání dětí s tělesným postižením v mateřských školách na Písecku
ŠINDELÁŘOVÁ, Eva
Práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání dětí s tělesným postižením v běžných mateřských školách. V první části je teoretické ukotvení problematiky. Zde autorka popisuje druhy tělesných postižení, podstatu inkluzivního vzdělávání, kterou porovnává s integrací a specifika dítěte v předškolním věku. V druhém, analytickém oddílu jsou popsány výsledky provedeného šetření. Výzkum byl založen na dvou výzkumných metodách. První byly polostrukturované rozhovory, druhou pak tištěné dotazníky. Práce má charakter případové studie, její závěry tak nemají ambice být zobecňovány na všechny běžné mateřské školy v daném regionu. Přesto však poskytuje aktuální obraz o dané problematice na území píseckého regionu. Zjištění přiblížila představu o postojích veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání dětí s tělesným postižením, dále pak o jejich informovanosti, týkající se tohoto fenoménu.

Stravování dětí v souvislosti s přídatnými látkami v potravinách
Polanská, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Ve své práci, která se nazývá Stravování dětí v souvislosti s přídatnými látkami v potravinách, se zabývám otázkou stravování dětí a konkrétně se zaměřuji na pochutiny a nápoje určené dětem nebo jimi nejčastěji konzumované. Všímám si především aditiv, tzv. přídatných látek, které jsou v těchto potravinách ve velké míře obsaženy, a mohou být pro děti zdravotně rizikové. Tím je myšlen možný vliv na hyperaktivitu, astma či kožní problémy. Cílem práce je poukázat na přítomnost škodlivých látek v potravinách určených dětem nebo jimi často konzumovaných. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Sociální sítě - případová studie sítě Facebook
Remta, Daniel ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám internetovými sociálními sítěmi. Na počátku práce popisuji sociální sítě obecně. Pokračuji internetovými sociálními sítěmi, kde začnu jejich stručnou historií a poté se zaměřuji na popis jejich základních rysů. Další část je věnována možnosti využití sociálních sítí jak pro běžného uživatele, tak business uživatele nebo státní instituce či politiky. Navazující kapitola je věnována rizikům internetových sociálních sítí. Tato rizika jsou popsána pro uživatele i provozovatele. Praktická část mé práce je věnována internetové sociální síti Facebook. Zde je stručně popsána jeho historie a základní možnosti využití. Větší část této kapitoly je věnována částečné analýze obsahu Facebooku se zaměřením na školství, politiku, firmy a sociálně-patologické fenomény. Tato část je doplněna tabulkami s údaji zjištěnými v prostředí Facebooku. Práce je zakončena stručným shrnutím zjištěných poznatků.

Rodina s dítětem se sluchovým postižením
KORBELOVÁ, Hana
Práce se zabývá postojem společnosti k lidem se specifickými potřebami, právy těchto osob, integrací a druhy zdravotních postižení s důrazem na problematiku sluchového postižení. Dále popisuje přijetí dítěte se specifickými potřebami rodinou, význam rané péče, rodinnou terapii a vztahy rodiny s okolím. Cílem práce je zpracovat problematiku sluchového postižení a upozornit na problémy, se kterými se rodiny s těmito dětmi musejí vyrovnat. Praktická část obsahuje průzkum, který je zpracován na základě dotazníků, vyplněných rodiči dětí se sluchovým postižením. Zabývá se zejména postoji rodičů, jejich situací, přístupem lékařů, vlivem postižení dítěte na rodinné vztahy a způsobem přijetí této skutečnosti. Kromě otázek v dotazníku měli rodiče možnost vyjádřit se k svým zkušenostem s dětmi. Zpracované výsledky jsou zajímavé z hlediska průzkumu této problematiky a mohly by být inspirací rodinám, které se v podobné situaci ocitnou.

Názory občanů na vybraná opatření v rodinné politice - únor 2017
Pilecká, Jarmila
V rámci únorového šetření Naše společnost zařadilo CVVM i sadu otázek týkající se sociální politiky rodin. Respondenti hodnotili celkový postup vlády v případě sociální situace rodin s dětmi a dále se vyjadřovali ke konkrétním opatřením spojenými se sociální politikou rodin.

Dítě se specifickými poruchami učení v rodině.
HUBKOVÁ, Iva
Bakalářská práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU její druhy, projevy a vliv na vývoj a socializaci dítěte. Pozornost je věnována i rodině a její funkci a roli v kontextu problematiky SPU. Podpora a pomoc, kterou rodiče dítěti poskytují je časově i psychicky velmi náročná a celá rodina se musí na tuto situaci adaptovat. V tomto období potřebují nejen děti, ale i rodiče pomoc a podporu. Pro adekvátní poskytnutí této pomoci je nutné znát odpověď na otázku: Co děti a rodiče vnímají jako nejvíce zatěžující? Na tuto otázku měl přinést odpověď tento výzkum. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativního výzkumného šetření v designu zakotvené teorie provedeného pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly prováděny v šesti rodinách vždy s pečujícím rodičem a dospívajícím dítětem. Hloubka získaných informací, podrobný popis a vyprávění respondentů umožnily pochopit celou šíři problému a vytipovat nejvíce zatěžující témata. Poskytl informace o nejdůležitějších úskalích v životě rodin a dětí, které se utkaly s poruchou učení, a odhalil skutečnost, že ve společnosti stále přetrvává odmítavý postoj a předsudky k takto znevýhodněným dětem. Tyto předsudky jsou založeny na nedostatku informací, které předurčují přístup spolužáků, učitelů. Mohou mít i vliv na přístup rodiny. Výsledky výzkumu dále odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci dětem i rodičům. Mohly by sloužit jako zdroj informací ke zlepšení práce s těmito rodinami a dětmi v poradenské péči. A také jako zdroj informací pro rodiny dětí s SPU i širší veřejnost.

Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Hyršlová, Iveta ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá institucí pro trávení volného času v hlavním městě České republiky. Jedná se o Dům dětí a mládeže, jehož zřizovatelem je hlavní město Praha. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část výzkumnou. V první části práce je vymezen pojem, vývoj a funkce volného času a různé pohledy na volný čas. Je zde uvedeno, co znamená pedagogika volného času. Velká část je věnována institucím a institucím pro trávení volného času. Jsou vymezeny formy institucí pro volnočasové aktivity a jejich fungování. V teoretické části je vysvětleno co, znamená universální institucionální struktura, která je důležitým podkladem pro institucionální analýzu prováděnou ve výzkumné části. Výzkumná část práce se zabývá podrobným zpracováním veškerých informací o Domu dětí a mládeže na Praze 7. Nejdůležitější částí výzkumu je následná institucionální analýza prováděná na Domu dětí a mládeže. Cílem je posoudit zda a nakolik procent plní tato instituce svá poslání. V závěrečné diskuzi jsou shrnuta doporučení, které by mohli vést ke zlepšení činnosti instituce.