Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,985 záznamů.  začátekpředchozí2976 - 2985  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.32 vteřin. 

Neparametrické odhady rozdělení doby přežití
Svoboda, Martin ; Malá, Ivana (vedoucí práce) ; Tomášek, Ladislav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá neparametrickými metodami, které se využívají v analýze rozdělení doby do události. Zejména se pak orientuje na její využití ve zdravotnictví, kde je též nazývána jako analýza přežití či analýza přežívání. V práci jsou popsány a vysvětleny základní techniky a problémy, se kterými se lze v analýze přežití setkat. Největší část je pak věnována Kaplan -- Meierovu odhadu funkce přežití. Jedná se o nejpoužívanější model pro odhad průběhu funkce přežití pacientů po léčbě a je základní součástí všech statistických programů, které nabízejí modul zabývající se odhadem rozdělení doby do události. Kromě odhadu funkce přežití jsou v této práci popsány odhady rizikové funkce, kterou lze interpretovat jako intenzitu výskytu sledované události během krátkého okamžiku. Postupným načítáním rizikové funkce v čase se získá kumulativní riziková funkce. Popis konstrukce jejího odhadu je rovněž součástí práce. Podstatná část se též zaobírá problémem cenzorovaných dat, která jsou charakteristickým rysem analýzy přežívání. Jedná se o situace, kdy se sledovaná událost nevyskytne během doby pozorování. Empirická část pak analyzuje soubor pacientů nemocnice v Českých Budějovicích s diagnózou rakoviny hrtanu. Jde o prezentaci výsledků úspěšnosti léčby pacientů v této nemocnici na základě popsané teorie.

Marketingová strategie společnosti Omnika, s.r.o.
Lichtenberková, Iva
Marketingová strategie společnosti Omnika, s.r.o.. Bakalářská práce. Brno: Provozně ekonomická fakulta Mendelovy univerzity v Brně, 2015. Tato bakalářská práce se zabývá návrhem komunikačního mixu pro společnost Omnika, s. r. o., která je výrobcem interiérové stínící techniky. Práce analyzuje současný stav marketingového mixu společnosti a marketingovou situační analýzu, rozebírá vybrané konkurenty v odvětví a nabízí přehledné srovnání produktu společnosti v rámci ceny a kvality vůči produktům konkurence. Obsahuje také souhrn výsledků spotřebitelského chování při nákupu interiérové stínící techniky, vyplývající z provedeného dotazníkového šetření. V závěru práce jsou navrženy cílové segmenty a doporučen komunikační mix.

Hlučná samota jako obraz světa
Zumr, Josef
Hrabalova novela Příliš hlučná samota je jeho nejfilosofičtější dílo. V baladickém příběhu hrdiny, svérázného lidového filosofa, vyslovuje autor obavu ze zániku hodnot tisícileté euroasijské kultury ve střetu se současnou antihumánní globální mocí techniky a peněz.

Violoncellové sonáty Paula Hindemitha
Pech, Jan ; Ericsson, Mikael (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Práce se věnuje tématu sonát pro violoncello v díle skladatele Paula Hindemitha. Záměrem bylo vytvoření souhrnu informací, které by mohly sloužit pokročilejším čtenářům a interpretům. Úvodní kapitola obsahuje stručný životopisný přehled, sloužící k pochopení historických souvislostí a charakterizaci Hindemitha jako významné hudební osobnosti. Tato kapitola je doplněna o přehled jeho tvorby pro violoncello a postřehy ohledně jeho kompoziční práce. Následující čtyři kapitoly obsahují detailnější popisy Hindemithových sonát, které dosud vyšly tiskem. O sonátách jsou uvedeny informace týkající se jejich vzniku a větné stavby. Rozbory jsou doplněny ukázkami notového materiálu. Výsledkem jsou tedy především komentované informace využitelné pro interpretaci. Vzhledem k různým časovým obdobím vzniku těchto sonát můžeme sledovat i vývoj Hindemithovy skladatelské techniky.

Ornament
Váchová, Gabriela ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Slovo ornament je latinského původu. Jeho význam odvozujeme ze slova ornare - zdobit, ornamentům - výstroj, výzdoba, šperk, skvost, umělecké dílo sloužící k výzdobě, ale také pocta, vyznamenání. Ornamentem jsou prvky, motivy nebo články navzájem spojené jistou rytmickou, proporční, symetrickou souvislostí, vytvářející plošné, plastické nebo lineární systémy. Ornament můžeme také definovat jako lineární, plošnou nebo plastickou výzdobu vytvořenou rytmickým, symetrickým a proporčním opakováním abstraktních nebo stylizovaných prvků, článků nebo motivů. Ornament je vždy spojen s dílem, ať už plošným (kresba, malba, grafika, mozaika) nebo trojrozměrným (architektura, sochařství, plastické prvky užitého umění), jehož je součástí. Ornament může funkci a členění předmětu zdůraznit nebo potlačit.

Rekonstrukce areálu učiliště Dubňany. Stavebně technologická příprava stavby.
Dohnálek, Marek ; Hrůza,, Jaroslav (oponent) ; Kovářová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem stavebně technologické přípravy stavby bylo zjistit a naplánovat možnosti a rozsah prací potřebných k rekonstrukci areálu bývalého hornického učiliště v Dubňanech. V České republice se nachází velké množství takto opuštěných areálů a tato diplomová práce by mohla sloužit jako ukázka možné budoucí proměny alespoň části z nich. Projekt jsem chtěl navázat na zkušenosti ze zahraničních exkurzí, kde již mají stavby v nízkoenergetickém a pasivním standardu své stálé místo. Chybějící projektovou dokumentaci části stavebních objektů jsem se snažil nahradit 3D modelováním prostoru areálu na základě mých vlastních měření s ručním laserem a provedených zkoušek na místě. Hlavní stavební objekt SO 01 již byl přebudován na bytový dům v pasivním standardu, avšak bez vypracování stavebně technologické studie a řádného vyřešení projektové dokumentace. Vzhledem ke chybějícím podkladům a chráněné interní dokumentaci prováděcí firmy, bohužel nemohu provést přímé srovnání šetření materiálových, lidských a finančních zdrojů pomocí této diplomové práce. Diplomová práce obsahuje technickou zprávu ke stavebně technologickému projektu, koordinační situaci stavby se širšími vztahy dopravních tras, časový a finanční plán, studii realizace hlavních technologických etap, projekt zařízení staveniště, návrh hlavích strojů a mechanismů, časový plán hlavního objektu, plán zajištění materiálových zdrojů, technologické předpisy, kontrolní a zkušební plány, zprávu o likvidaci azbestu, smlouvu o dílo, porovnání dvou konstrukcí střešního pláště z hlediska tepelné techniky budov a specializaci z oblasti pozemních staveb.

Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga
Lašťovková, Lucie ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
V diplomové práci "Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga" jsme se zabývali vztahem filmové a literární techniky v románu Nejhezčí tango. Cílem této práce bylo především zodpovědět na otázku, do jaké míry a jakým způsobem se tyto dvě formy uměleckého ztvárnění v díle prolínají a ovlivňují. V úvodní části práce jsme se pokusili charakterizovat vztah literatury a filmu jakožto dvou svébytných uměleckých forem, které využívají k zobrazení daných jevů odlišné výrazové prostředky. Nastínili jsme, jaké prostředky to jsou a zda se filmový a literární jazyk skutečně výrazněji liší. V této části jsme se dále zabývali vlivem filmového umění na tvorbu Manuela Puiga obecně. Zmínili jsme názory kritiků i spisovatele na přítomnost či nepřítomnost prvků filmového jazyka v jeho románech, a to jak prvků v oblasti formy (vypravěč, charakteristika postav, dialog), tak tematické stránky (sentimentální motivy, melodrama). V hlavní části diplomové práce jsme se zaměřili na Puigův román Nejhezčí tango a přítomnost jednotlivých uměleckých postupů a prvků, které byly představeny v části předchozí. Charakterizovali jsme formu tohoto díla, a to především s ohledem na titul, kompoziční členění románu, vypravěče a s tím související způsob popisu postav. Konstatovali jsme, že pozice vypravěče je pro toto dílo klíčová,...

Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga
Lašťovková, Lucie ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent) ; Housková, Anna (vedoucí práce)
V diplomové práci "Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga" jsme se zabývali vztahem filmové a literární techniky v románu Nejhezčí tango. Cílem této práce bylo především zodpovědět na otázku, do jaké míry a jakým způsobem se tyto dvě formy uměleckého ztvárnění v díle prolínají a ovlivňují. V úvodní části práce jsme se pokusili charakterizovat vztah literatury a filmu jakožto dvou svébytných uměleckých forem, které využívají k zobrazení daných jevů odlišné výrazové prostředky. Nastínili jsme, jaké prostředky to jsou a zda se filmový a literární jazyk skutečně výrazněji liší. V této části jsme se dále zabývali vlivem filmového umění na tvorbu Manuela Puiga obecně. Zmínili jsme názory kritiků i spisovatele na přítomnost či nepřítomnost prvků filmového jazyka v jeho románech, a to jak prvků v oblasti formy (vypravěč, charakteristika postav, dialog), tak tematické stránky (sentimentální motivy, melodrama). V hlavní části diplomové práce jsme se zaměřili na Puigův román Nejhezčí tango a přítomnost jednotlivých uměleckých postupů a prvků, které byly představeny v části předchozí. Charakterizovali jsme formu tohoto díla, a to především s ohledem na titul, kompoziční členění románu, vypravěče a s tím související způsob popisu postav. Konstatovali jsme, že pozice vypravěče je pro toto dílo klíčová,...

"Ich - Der Augenzeuge": Analysis of one of the later works by Ernst Weiß
Kříž, Jiří ; Hadwiger, Julia Nina Vanessa (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
Tato práce zkoumá metodu a působení vypravěčského stylu Ernsta Weiße v jednom z jeho nejdůležitějších děl, románu "Ich - Der Augenzeuge" (1963). Úvod je zaměřen na relevantní obecné informace o biografii a tvorbě autora a zdůraznění podstatných částí obsahu zkoumaného románu. Práce se opírá o poznatky významných odborníků na dílo Ernsta Weiße, kteří reprezentují aktuální stav tohoto výzkumu. Interpretace vybraných klíčových pasáží pomáhá porozumění románu. Přitom je kladen důraz na analýzu událostí formujících protagonisty a reflexi historických souvislostí v díle. Tato analýza a znázornění vypravěčské techniky, motivů a metody postupu Ernsta Weiße přispívají k porozumění románu jako jednoho z nejdůležitějších humanistických, antimilitaristických a antifašistických děl 20. století.

Neoprávněné užití autorského díla
Bustová, Dita ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
Pro téma své diplomové práce jsem si vybrala aktuální výseč problémů z oblasti autorského práva. Tato oblast práva duševního vlastnictví je zajímavá například tím, že téměř každý se během svého života staneme autorem, ač si to ani neuvědomí. Vymyslíme báseň či napíšeme diplomovou práci a tím šíříme své myšlenky. Navíc je v současnosti autorské právo důležitějším odvětvím průmyslu, než tomu bylo dříve a zájem na efektivní ochraně práva autorského roste.1 Změnu situace pro autory přinesl taktéž současný "digitální věk", kde "digitální technologie umožňují digitalizaci děl, jejich následný snadný přenos informačními sítěmi a rozmnožování bez snížení kvality, což se týká především textových a hudebních děl, ale stále více s rozvojem techniky také audiovizuálních děl"2. Bez ochrany, kterou poskytují autorům autorskoprávní předpisy (na mezinárodní, evropské i národní úrovni) by sice mnoho autorů tvořit nepřestalo, jistě by se ale našli i tací autoři, kteří by nenašli ekonomický smysl ve tvořivé činnosti pokračovat. Kontrolu autora nad svým dílem umožňuje v českém právu (systém kontinentální, na rozdíl od tzv. systému copyright) koncept majetkových práv autora. Nejvýznamnějším majetkovým právem autora je právo dílo užít, tedy v českém autorském zákoně demonstrativně vymezené způsoby užití, která jsou vyhrazena...