Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,458 záznamů.  začátekpředchozí29449 - 29458  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.11 vteřin. 

Viktor Orban's National Hungarian Identity Construct - Securitization of 2015-2016 European Migrant Crisis as Existential Threat
Stein, Kenneth Cavanagh ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Hynek, Nikola (oponent)
Charles University in Prague Faculty of Social Sciences Institute of Political Studies Bc. Kenneth C. Stein Viktor Orbán's National Hungarian Identity Construct: Securitization of the 2015/2016 European Migrant Crisis as Existential Threat? Diplomová Práce Praha 2017 Autor práce: Bc. Kenneth C. Stein Vedoucí práce: PhDr. Vít Střitecký M. Phil., PhD. Oponent práce: Datum obhajoby: 2017 Hodnocení: Abstract: The current paper examines Hungarian Prime Minister Viktor Orbán's speech acts based on the preface that his language communicates political will, power, and serves as an outline for potential future political avenues. Orbán has been one of the most outspoken critics of the European Union's failure to adequately address the ongoing migrant crisis, as well as Europe's immigration issues. The aim of the thesis is to examine the language tools utilized by Orbán according to securitization theory. Utilizing elements of Wodak's Critical Discourse Analysis in combination with Tajfel and Turner's Social Identity Theory, the thesis provides analysis of the texts through the lens of Orbán's creation of a national Hungarian social identity construct as referent object being securitized against the migrant threat. Moreover, the thesis provides an overall analysis of Orbán's brand of Hungarian social identity...

Obraz německé kultury v učebnicových souborech německého jazyka
Geršlová, Marta ; Švermová, Dagmar (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pojmem kultura a jejím zprostředkováním ve vyučováni cizích jazyků. První, teoreticky zaměřená část této práce, objasňuje vývoj a vědecká pojetí tohoto pojmu a dále zprůhledňuje jeho roli a funkci ve vyučováni cizích jazyků. Zároveň pojednává i o tak zvané interkulturni kompetenci, která se často objevuje právě v souvislosti se zprostředkováním kultuiy ve vyučováni. V druhé, spíše prakticky zaměřené části, je provedena analýza vybraných učebnicových souborů německého jazyka, která se soustředí na jeden ze znaků kultury - vzoiy chováni v každodenním životě v německé kulturní oblasti - a na jejich zprostředkováni. Výsledky této analýzy ukázaly, že možnosti většiny těchto analyzovaných učebnic podporovat rozvoj interkulturni kompetence u českých žáků jsou omezené a že významnou roli v tomto procesu hraje učitel, který může i přesto s pomoci doplňujících materiálů interkulturni pojetí vyučováni německého jazyka realizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Počítačový modul stylistického korektoru češtiny
Doležalová, Drahomíra
Veěujeme se vybraným problémům na pomezí stylistiky a gramatiky (například atrakce, stupňování, příslovečné spřežky, rozlišení významu spojky nebo, kontaminace, vokalizace předložek). Teoretická část práce obsahuje podrobný rozbor všech zkoumaných jevů, z větší části původní, zejména s ohledem na možnost formálního popisu těchto jevů a na jejich automatickou odhalitelnost. Za nejcennější výsledek této části práce považujeme rozbor atrakcí. Praktická část obsahuje implementaci v jazyce LanGR. Zformulovali a implementovali jsme pravidla, která vyhledávají některé ze zkoumaných jevů v morfologicky označkovaném (obecně nedisambiguovaném) textu. Provedli jsme testování na PDT (1,5 milionu ručně disambiguovaných slov), kde jsme při zachování 100% přesnosti odhalili 59 stylistických chyb. Implementace dále zahrnuje skript pro vokalizaci předložek napsaný v programovacím jazyce Perl.

Blindness and Obsession: Vladimir Nabokov's Lolita and Laughter in the Dark
Rychnovská, Tereza ; Quinn, Justin (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent)
Z mnoha knih a studii, ktere byly napsany 0 dile Vladimira Nabokova, se maloktera zabyva jakymkoli srovnanim dvou z jeho del, Lolity a Smichu ve tme. Jde 0 romany, ktere vznikly ve velmi odlisnem prostredi - v dvou ruznych etapach Nabokovova zivota. Roman Smich ve tme byl vydan v roce 1933 rusky pod nazvem Kamera Obskura pod pseudonymem Sirin, Pozdeji nebyl Nabokov spokojen s jeho prekladem do angli6tiny a sam ho v roce 1938 prelozil pod nazvem Laughter in the Dark. Naproti tomu Lolita jiz byla napsana primo anglicky a po ur6itych problemech s vydavateli byla publikovana v roce 1955. Jde 0 dva romany zdanlive velmi odlisne, Smich ve tme je kratsi, komornejsi. Je kritiky opomijen jako jeden z Nabokovovych slabsich romanu. Nicmene dIe meho nazoru nabizi velky prostor pro srovnani prave s 0 mnoho uznavanejsi a dokonalejsi Lolitou. Srovnani se nabizi predevsim v ustrednim mileneckem trojuhelniku obou pribehu: Lolita-Humbert-Quilty a MargotAlbinus- Rex. Muzeme ale porovnat take motivy slepoty, posedlosti, svobody a smrti a v neposledni rade take osudu. Lolita navic nabizi nekolik zajimavych rovin vyprave6skeho stylu.

Jazyková škola a mateřská anglická škola v Horních Heršpicích
Vlček, Petr ; Blažek, Petr (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je projekt školního zařízení, přesněji jazykové školy a mateřské anglické školy. Jedná se novostavbu navrženou na rovinné parcele č. 873/21 v k.ú. Horní Heršpice, v okrajové části města Brna. Jazyková škola je určena pro výúku cizích jazyků, s navrženou celkovou kapacitou 41 studentů. Mateřská škola slouží pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku a byla navržena celkem pro 40 dětí. Objekt byl navržen obdelníkových tvarů, jako dvoupodlažní, nepodsklepená, zděná budova. Jednotlivé provozy jazykové a mateřské školy byly navrženy s ohledem na minimální křížení. Ve druhém patře byly umístěny pouze kancelářské prostory pro vedení školy. Stavba byla navržena z vápenopískových cihel KM Beta, zateplena certifikovaným systémem ETICS, stropní konstrukce je z keramickobetonových panelů. Střešní konstrukce nad většinou půdorysu tvoří dvouplášťové ploché střechy, dále je navržena jednoplášťová plochá zelená střecha.

Polyfunkční dům
Vaňková, Ivana ; Ondroušek, Michal (oponent) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studií území, které je určeno pro výstavbu bytovým domů a občanské vybavenosti. Projektované jsou čtyři objekty, vizuálně propojené krytým parkovacím stáním. Jedná se o tři bytové domy a jeden polyfunkční objekt. Předmětem diplomové práce je vypracování projektové dokumentace k provedení novostavby polyfunkčního domu v katastrálním území obce Uherský Brod. V prvním nadzemním podlaží je projektována kavárna, která má navržen samostatný vstup. V druhé části podlaží se nachází domovní vybavení a technická místnost, která má také samostatný vstup z exteriéru. V druhém až čtvrtém nadzemním podlaží se nachází deset bytových jednotek různých velikostí. Objekt je osazen na mírně svažitém pozemku v severní části města v nově vybudované městské části Nad Zámkem. Zdivo je navrženo ze systémových prvků Porotherm. Stropní konstrukce je monolitická železobetonová. Zastřešení je řešeno jednoplášťovou plochou střechou. Výkresová část práce je zpracována v programu AutoCAD.

Kulturně vzdělávací centrum
Hemza, Jakub ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Má diplomová práce řeší novostavbu kulturně vzdělávacího centra ve městě Velké Bílovice. Projekt je proveden na úrovni dokumentace pro provedení stavby. Stavba má půdorys ve tvaru písmene Z. Objekt je plně podsklepený se dvěma běžnými podlažími. Kulturně vzdělávací centrum je založeno na suterénním zdivu z betonového ztraceného bednění s betonovou zálivkou. Na suterénní zdivo navazuje betonový montovaný skelet s vyzdívkou z keramických tvarovek typu therm. Vodorovné nosné konstrukce jsou z předpjatých betonových panelů Spiroll. Střecha je plochá s extenzivní zelení. Hlavní vstup je orientovaný na jihozápadní straně. Přes zádveří se dostaneme do vstupní haly, odkud je umožněn přístup do všech částí objektu. V hale je umístěna recepce a hlavní schodiště s výtahem. K hale na východní straně přiléhá bar, knihovna se studovnou a kancelář. Na západní straně je sociální zařízení, šatna a polyfunkční sál. V podzemním podlaží se nachází technické zázemí objektu včetně sálu technologií (přednášková místnost). Ve druhém nadzemním podlaží se v centrální části nachází hala s galerií a sociální zařízení. Na východní straně jsou umístěny kanceláře, které jsou funkčně odděleny od zbytku podlaží. Na západní straně jsou dva přednáškové sály, které lze spojit v jeden sál.

Sportovní objekt, Kroměříž
Foltýnová, Kateřina ; Peterka, Tomáš (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
V této práci řeším návrh novostavby sportovního centra na úrovni dokumentace pro provedení stavby. Dům se nachází v okrajové části obce Kroměříž. Jedná se o nepodsklepenou stavbu, jejíž jedna část je jednopodlažní a druhá třípodlažní na celkové zastavěné ploše 531,73 m2. Pozemek, na který je novostavba osazena, je rovinatý. Obvodová konstrukce je tvořena železobetonovými stěnami s provětrávanou fasádou – plechovou a dřevěnou. Na části půdorysu je střecha plochá vegetační, na části oblouková střecha s nosnými lepenými vazníky a kompaktním pláštěm z pěnoskla a falcované plechové krytiny. V objektu se nachází hala s lezeckou stěnou, dva menší a jeden větší sál, hygienické zázemí pro návštěvníky a kavárna/bar.

Mateřská škola v Pustiměři
Trněný, Jan ; Párová,, Jitka (oponent) ; Rusinová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Mateřská škola v Pustiměři“ je zpracována ve formě projektové dokumentace pro provádění stavby. Objekt se nachází v západní části obce na mírně svažitém pozemku. Půdorysně odpovídá budova přibližně tvaru písmene „L“, kde jedno rameno má dvě nadzemní podlaží a druhé rameno jedno nadzemní podlaží. Jedná se o budovu zděnou, nepodsklepenou, zastřešenou plochou střechou. Součástí projektu je i řešení parkovacích stání a zpevněných ploch. Mateřská škola je tvořena 3 odděleními, z nichž každé má kapacitu 20 dětí. Součástí budovy je i hospodářský úsek, úsek vedení a úsek pro logopedii a učebnu jazyků.

Zobecnění objektově orientovaného paradigmatu zavedením morfologie objektů
Šlajchrt, Zbyněk ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Merunka, Vojtěch (oponent) ; Virius, Miroslav (oponent)
Modelování objektů, které mohou měnit svoji strukturu a chování dynamicky s ohledem na změny v prostředí, je v tradičních objektově orientovaných jazycích velmi obtížné. Podle autora tkví problém v konceptuálním rámci, který je základem objektově orientovaného paradigmatu. Navrhované paradigma nazvané morfologie objektů (MO) je výrazně ovliv-něno teorií prototypů z oblasti kognitivní psychologie. MO opouští pojem třída a navrhuje, aby se abstrakce proměnlivých objektů vytvářely sestavováním tzv. modelů proměnlivosti, které popisují možné formy modelovaných objektů. Práce definuje teoretické základy pa-radigmatu, které jsou použity pro následnou specifikaci metodiky analýzy a návrhu aplika-cí. Součástí práce je také referenční implementace rámce vybudovaného nad zmíněným paradigmatem v jazyce Scala.