Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,343 záznamů.  začátekpředchozí29324 - 29333další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.79 vteřin. 

Kondiční příprava mladých tenistů ve věku 10 - 12 let
Dobrovičová, Eva ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Kondiční příprava mladých tenistů ve věku 10 až 12 let. Cíle: Cílem této diplomové práce je sestavit kondiční program vhodný pro věkovou skupinu mladších žáků, ověřit jeho účinnost a další využitelnost ve sportovní přípravě tenistů. Metody: V naší práci jsme použili metodu testování pomocí sestavené baterie testů a následné analýzy naměřených dat. Druhou metodou bylo dotazníkové šetření zjišťující subjektivní pocity z náročnosti kondičního programu. Výsledky: Zjistili jsme, že námi sestavený tréninkový program byl úspěšný ve všech testovaných oblastech pohybových schopností. Silové schopnosti pravděpodobně byly ovlivněny kondičním programem z 32%, koordinačně-rychlostní schopnosti z 8%, vytrvalostně-silové schopnosti z 48%, vytrvalostně-rychlostní schopnosti z 8% a rychlostní schopnosti z 5%. Zpětnou vazbou z dotazníkového šetření jsme zjistili, že kondiční program byl náročný, ale zvládnutelný. Klíčová slova: děti a mládež, sportovní trénink, kondiční příprava, tenis

Vliv specifické únavy na změnu rýchlostních indikátorů u fotbalových hráčů
Hovorka, Jakub ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Teplan, Jaroslav (oponent)
Název práce Vliv specifické únavy na změnu rychlostních indikátorů u fotbalových hráčů. Cíl práce Diagnostikovat vliv specifické únavy z fotbalového utkání na projevy rychlostních schopností u fotbalových hráčů AC Sparty Praha kategorie hráčů do 19 ti let. Metoda Vybraný výzkumný soubor se skládá z 11 hráčů ročníku narození 1994 (3 hráči), 1995 (7 hráčů) a 1996 (1 hráč) kategorie U19. Testovaný soubor absolvoval měření v jednom přátelském utkání proti stejně starým hráčům. Test absolvovali 4x před začátkem utkání, 4x o poločasovou přestávku a 4x ihned po skončení utkání. Během tohoto testování jsme sledovali vliv specifické únavy na rychlostní schopnosti hráčů. V práci jsme použili kvantitativní metodu výzkumu. Výsledná data získaná během testování pomocí fotobuněk, jsme statisticky zpracovali a vyhodnotili. Výsledky Testování se zúčastnilo 11 hráčů vybraného profesionálního klubu u týmu kategorie U19. Měření rychlosti v terénním testu bylo měřeno prostřednictvím fotobuněk Brower Timing Systém. Výsledky podávají informace o rychlostních schopnostech hráčů a jejich snižování se během postupně vznikající únavě během fotbalového utkání. Výsledky vypovídají, že se rychlostní schopnosti u většiny hráčů snižují. Také se krátce zabývají tím, zda má nějaký vliv dominance pravé respektive levé strany na...

Rozvoj silových schopností u starších žáků ve volejbalu
Milfaitová, Yvetta ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název diplomové práce: Rozvoj silových schopností u starších žáků ve volejbalu. Cíle práce: V této práci se zabývám zvyšováním úrovně silových schopností u volejbalových žáků pomocí vybraného tréninkového programu a snažím se ověřit účinnost vytvořeného tréninkového programu na rozvoj těchto schopností. Metoda: Pro zjištění účinnosti vytvořeného tréninkového programu na rozvoj silových schopností jsme použili metodu testování. Testování bylo provedeno zejména pomocí testovacího souboru pro SCM a KCM, používaného při testování úrovně motorických schopností žáků jedenkrát za rok na Memoriálu R. Myslíka. Výsledky: Výsledky a závěry práce mohou být využity v tréninkovém procesu u volejbalové mládeže, zejména k rozvoji kondičních předpokladů, která je nedílnou součástí herního výkonu jednotlivce. Klíčová slova: Měření, testování, motorická úroveň, trénink, kondice, výskok.

Interakce ultrakrátkých laserových pulsů s polovodičovými nanostrukturami
Preclíková, Jana ; Malý, Petr (vedoucí práce) ; Potůček, Zdeněk (oponent) ; Oswald, Jiří (oponent)
Disertační práce je věnována optické spektroskopii (luminiscence, transmise, ultrarychlá luminiscence) nanokrystalických diamantových filmů a stříbrných nanočástic v matrici oxidu titaničitého. U obou materiálů byl detailně studován vliv laserového osvitu na změnu optických vlastností ve viditelné oblasti spektra za různých podmínek. Nanokrystalický diamant vykazuje ve viditelné spektrální oblasti silnou subpikosekundovou a pikosekundovou fotoluminiscenci, jejíž charakter (intenzita a rychlost doznívání) se mění s laserovým osvitem a okolním tlakem vzduchu. Změny ve fotoluminiscenci jsou doprovázeny změnou optické tloušťky filmů. Jevy byly přiřazeny fotoindukovaným adsorpčním procesům, které ovlivňují elektronové stavy pocházející od atomů na povrchu a na hranicích zrn, jejichž energie leží v zakázaném pásu diamantu. Zavedli jsme a optimalizovali metodu přípravy nanokompozitních Ag-TiO2 filmů vykazujících mnohobarevný fotochromický jev. Z analýzy počátečních fází fotochromické transformace jsme určili, že s laserovým osvitem dochází k modrému posuvu plasmonových frekvencí rezonujících stříbrných nanočástic. Fotoluminiscenční měření potvrdila, že během fotochromické transformace dochází k nárůstu počtu Ag+ iontů v nanokompozitu. Na základě fotoluminiscencích měření byly rozlišeny dva příspěvky k zářivé...

Plavecká výuka pohybově nedostatečně disponovaných jedinců
Buriánová, Iva ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Plavecká výuka nedostatečně pohybově disponovaných jedinců Název v angličtině: Swimming education of handicaped people Cíle práce: Cílem práce je navrhnout a ověřit koncepci integrace jedinců, kteří jsou nedostatečně pohybově disponovaní, trpící specifickou vývojovou poruchou učení (SPU), poruchou pozornosti a chování (ADHD) nebo vývojovou poruchou koordinace mladšího školního věku, do běžné základní plavecké výuky. Metoda: Charakter práce mi dovoluje použít analýzu odborné literatury, metodu testování, metodu pozorování, metodu rozhovoru. Syntézu praktických a teoretických poznatků, získaných během práce s dětmi. Výsledky: Ukazují možné způsoby integrace dětí s diagnostikovanou specifickou vývojovou poruchou učení (SPU), poruchou pozornosti a chování (ADHD) nebo vývojovou poruchou koordinace mladšího školního věku, do běžné základní plavecké výuky a registrují postupy osvojování si základních plaveckých dovedností. Klíčová slova: pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, pohybová indispozice, integrace, specifické poruchy učení (SPU), porucha pozornosti a chování (ADHD), vývojová porucha koordinace, didaktika plavání, základní plavecké dovednosti, plavecká lokomoce.

Kreativní pohyb - cesta k poznávání světa kolem sebe a v sobě
Kotlíková, Veronika ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Marušák, Radek (vedoucí práce)
Tato práce definuje metody a techniky kvalitativního rozvoje pohybových schopností dětí v období mladšího školního věku s důrazem na rozvoj jejich osobnostně sociálního potenciálu. Cílem je blíže popsat autorčin vlastní způsob práce s dětmi, kteiý zahrnuje především metodu psychofyzických her a improvizací. Tato metoda je představena jako efektivní a perspektivní možnost rozvoje zdravé osobnosti. Práce představuje východiska, ze kterých se tato metoda rozvíjela a současně ukazuje směr, kterým může práce s dětmi ubírat. Teoretické předpoklady jsou ve druhé části práce konfrontovány s vlastními praktickými zkušenostmi a výsledné poznatky jsou shrnuty v závěrečném vyhodnocení.

Přípravná plavecká výuka dětí s mentálním postižením
Krausová, Dana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Přípravná plavecká výuka dětí s mentálním postižením Cíle práce: Cílem výzkumu je navrhnout a ověřit vhodné didaktické kroky při nácviku plaveckých dovedností v přípravné plavecké výuce u dětí s mentálním postižením. Analýza odborné literatury a realizace experimentální výuky umožní formulovat nové poznatky a vyhodnotit praktické zkušenosti formou doporučení pro praxi. Metoda: Výzkum bude sledovat schopnosti a plavecké dovednosti dětí s mentálním postižením v přípravné plavecké výuce. Použijeme metodu kvalitativního přímého a zúčastněného pozorování. Sběr dat bude proveden formou sociologického šetření u rodičů, kasuistikou a rozhovorem probandů. Současně získáme data pomocí dotazníků pro pedagogické pracovníky. Použijeme také metodu evaluace, praktické zkoušení a škálování. Výsledky: Výzkumem jsme zjistily, že vždy záleží na charakteru a míře postižení, na momentálním a psychickém stavu jedince. Přípravná plavecká výuka dětí s mentálním postižením je zdlouhavá až několikaletá. Za nejdůležitější v přípravné výuce považujeme adaptaci na vodní prostředí, nácvik plaveckého dýchání a plavecké polohy. Ve většině případů je nutný individuální přístup. Klíčová slova: přípravná plavecká výuka, adaptace, plavecké dýchání, plavecké polohy, mentální postižení

Komparace rovnovážných schopností sportovních gymnastek a kontrolní skupiny
Malotinová, Hana ; Nováková, Hana (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce: Komparace rovnovážných schopností sportovních gymnastek a kontrolní skupiny Abstrakt: Předmětem diplomové práce byla otázka, zda existuje rozdíl v rovnovážných schopnostech mezi dívkami, které se věnují sportovní gymnastice a kontrolními probandkami. Srovnání rovnováhy jsme provedli u dívek mladšího školnťho věku. Abychom dokonale porozuměli pojmu rovnováha, upřesnili si její postavení v procesu motorického učení a mohli pracovat s naměřenými daty, museli jsme nejprve načerpat teoretických základů z kineziologie, fyziologie a anatomie náležitých orgánů a systémů. Cíle práce: Naším cílem bylo zjistit rozdílnost rovnovážných schopností u gymnastek a kontrolních probandek a vytvořit teoretický souhrn poznatků o rovnováze. Metoda: Jako metodu výzkumu jsme použili interskupinové porovnání naměřených stabilometrických parametrů, získaných dynamografickou metodou, které byly podrobeny základní matematicko - statistické analýze. Výsledky: Výsledky potvrdily rozdíly rovnovážných schopností mezi gymnastkami a kontrolními probandkami. Klíčová slova: rovnovážné (rovnováhové) schopnosti, postura, stabilometrie, sportovní gymnastika dívek, fyziologie systémů a anatomie orgánů zajišťující rovnovážnou schopnost

Vývoj rychlé metody pro stanovení barvy speciálních sladů
Křepelová, Simona
Cílem práce bylo navrhnout rychlejší, technicky nenáročnou a snadno použitelnou metodu pro měření barvy sladu bez kongresního rmutování a zhodnotit do jaké míry se budou hodnoty barvy získané rychlou metodou lišit od hodnot získaných metodou standardní. V pokusu bylo použito 12 vzorků sladu (3,1 -- 1320 j. EBC), ze kterých byla připravena sladina standardním (kongresním) způsobem a novou rychlejší metodou. Rychlá metoda pro přípravu sladiny spočívala ve vyluhování rozemletého sladu ve vroucí vodě. Extrakce probíhala 5, 10 a 15 minut. U sladiny byly spektrofotometrem měřeny hodnoty: L*, a* a b*. Celkové rozdíly v hodnotě jasu (L*) a vypočítané totální barevné diferenci (delta E*), mezi sladinou připravenou testovanou metodou a kongresní sladinou, byly způsobené tím, že k vyluhování byla použita vroucí voda, která vytvořila podmínky pro průběh Maillardových reakcí. Ve výluhu se začaly tvořit vysokomolekulární barevné komponenty. Navržená metoda se jeví jako použitelná, ale bude nutné optimalizovat její podmínky, především snížit teplotu vody používané při vyluhování.

Změny úrovně vybraných dovedností vlivem zatížení u fotbalistů
Koubík, Ondřej ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Buzek, Mario (oponent)
1 Název Vliv zatížení na specifické fotbalové dovednosti. Cíl práce Sledování intraindividuálních změn především v technické způsobilosti hráče a v rychlostním testu, při dlouhodobé zápasové zátěži, ve formě modifikovaného fotbalového utkání. Metoda Vybraná sledovaná skupina se skládala z 20 hráčů věku 17-18 let ligové dorostenecké úrovně. Tato skupina 20 hráčů absolvovala testování technických dovedností v průběhu modifikovaného fotbalového utkání. Hráči byli monitorováni celkem třikrát. Před začátkem utkání, během prvního poločasu a během druhého poločasu. Sledovala se úroveň tří specifických fotbalových dovedností: vedení míče, rychlost střely a přesnosti nahrávky. Součástí testování byl také 10 m test běžecký test. Použili jsme kvantitativní metodu výzkumu. Získaná data, z časových záznamů, videozáznamu a monitorování tepových frekvencí pořízených během testování byla následně statisticky zpracována. Výsledky Výsledky podávají informace o celkové délce zatížení a jeho vlivu na specifické testované dovednosti. V rámci hodnocení technických dovedností bylo zjištěno, že hráči tvořili vcelku homogenní skupinu. V rámci intraindividuálního hodnocení nebyly zjištěny patrné změny ve zhoršení technické způsobilosti hráče vlivem stoupajícího zápasového zatížení, ani výrazné ovlivnění rychlostních schopností....