Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,837 záznamů.  začátekpředchozí28828 - 28837  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.55 vteřin. 

Kultura v rámci sokolské organizace a budovy sokoloven
Černá, Tereza ; Pittermann, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá kulturou v rámci sokolské organizace a budovami sokoloven na území naší republiky. V první kapitole se věnuje historii Sokola od jeho vzniku v roce 1862 do dnešní doby. Následuje popis současného organizačního a finančního zajištění České obce sokolské. Další kapitola se zabývá kulturními aktivitami sokolských jednot z pohledu historického i současného, organizací těchto aktivit v rámci ČOS a příklady divadelní činnosti v pražských jednotách. Dále se práce zabývá budovami sokoloven, historií jejich výstavby, způsoby financování a jejich prostorovými dispozicemi. V závěru je uveden příklad sokolovny v pražské Uhříněvsi, která svou historií a současným využitím demonstruje osudy těchto budov na našem území.

Achille Viscusi a jeho pražská léta
Syslová, Kateřina ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Brodská, Božena (oponent)
Tato práce se věnuje osobnosti Achille Viscusiho a jeho působení na scéně Národního divadla v Praze, kde byl v letech 1900-1912 baletním mistrem. Achille Viscusi byl původem Ital, který začal svou taneční kariéru v evropských divadlech jako tanečník, později se začal věnovat choreografii a taneční pedagogice. Po první světové válce se stal baletním mistrem v Národním divadle moravskoslezském v Moravské Ostravě, kde založil baletní soubor a taneční školu při divadle. Po čtyřech letech odešel do Bratislavy, kde byl až do roku 1932 baletním mistrem. V této práci je důraz kladen na jeho pražské angažmá. Je zde uveden výčet inscenací, na kterých se Viscusi podílel jako choreograf, a jejich přijetí soudobým obecenstvem a kritikou. Podrobněji se věnuje zásadním dílům českého baletu ? baletním pantomimám Oskara Nedbala a scénickému provedení Slovanských tanců Antonína Dvořáka. Závěrečné kapitoly charakterizují Achille Viscusiho jako choreografa, pedagoga a tanečníka. Práce je založena na informacích ze soudobého tisku.

Česká kulturní diplomacie v Itálii
Habětín, Matěj ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Česká kulturní diplomacie v Itálii" navazuje na projekt zahraniční odborné stáže s názvem "Analýza činnosti Českého centra v Miláně". Tento projekt byl vypracován stejným autorem na základě jeho zkušeností s fungováním Českého centra v Miláně, hlavního aktéra české kulturní diplomacie v Itálii, kde autor absolvoval čtyřměsíční stáž. První část diplomové práce je zaměřena na pojmy veřejné diplomacie, nation brandingu, ale především kulturní diplomacie. Tyto pojmy jsou vysvětleny, navzájem porovnány a zasazeny do historického kontextu. Autor se také v teoretické části práce věnuje přímo aktérům české kulturní diplomacie v čele s ministerstvem zahraničních věcí České republiky, jeho odbory, přidruženými organizacemi a zahraničními zastupitelskými úřady. Teoretické poznatky o kulturní diplomacii uvedené v první části práce byly využity ke zpracování druhé, praktické části diplomové práce, která je zaměřena již konkrétně na účinnost české kulturní diplomacie v Itálii. Autor si stanovil hypotézu, že "česká kultura je v Itálii vnímána pozitivně, neboť se zde Česká republika aktivně a úspěšně angažuje v oblasti kulturní diplomacie". Toto tvrzení vyvrátí či potvrdí na základě analýzy stávající situace v Českém centru v Miláně a úspěšnosti české účasti na Všeobecné světové výstavě EXPO 2015 Milán. Zdali samotní občané Apeninského poloostrova vnímají českou kulturu pozitivně a považují českou kulturní diplomacii za úspěšnou, vzejde z informací získaných z Nation Brand Indexu Simona Anholta a dotazníkové šetření "Česká kultura v očích obyvatel Itálie" vypracovaného autorem diplomové práce. Cenný názor na úspešnost české kulturní diplomacie poskytla v rozhovoru autorovi diplomové práce i osoba, která ji může svou činností přímo ovlivnit - asistentka ředitelky Českého centra v Miláně.

Diagnostika a endovaskulární léčba okluzívního onemocnění pánevních a stehenních tepen
PĚČKOVÁ, Kristýna
Okluzívní onemocnění v oblasti pánevních a stehenních tepen může pro pacienta znamenat velmi závažnou zdravotní komplikaci. Proto je důležité znát veškerá rizika, která by těmto onemocněním mohla předcházet, znát i onemocnění samotná a v neposlední řadě je velmi důležitou kapitolou i diagnostika a v poslední fázi i samotná léčba. Proto jsem si toto téma vybrala, za účelem poskytnout případnému čtenáři veškeré výše uvedené informace o této problematice. K diagnostice okluzívního onemocnění jsou používány zobrazovací metody. K prostorovému zobrazení byly vyvinuty metody ultrasonografie ( UZ ), spirální CT angiografie ( CTA ), angiografie magnetickou rezonancí ( MRA ) a modifikace klasické angiografie {--} digitální subtrakční angiografie ( DSA ). UZ patří mezi základní vyšetřovací metodu svou neinvazivností. Spirální CTA je metoda, která je založena na dvou a třírozměrném zobrazení za použití speciálních programů. Zobrazení magnetickou rezonancí je neinvazivní vyšetřovací metoda a je odvozena od klasické nukleární MR. MRA je jednou z možných vyšetřovacích technik, které podává komplexní informace o vztahu okolních tkání k cévám a hemodynamice krevního toku. DSA umožňuje sledování průtoku cévami a pomocí digitalizace obrazu i jeho grafické zpracování a záznam rozměrů. Léčba okluzivního onemocnění oblasti pánevních a stehenních tepen zahrnuje perkutánní transluminální angioplastika ( PTA ) a implantace stentů.

Rekreačně turistické využívání centrálních částí KRNAP a CHKO Beskydy
Svobodová, Božena ; Čihař, Martin (vedoucí práce) ; Görner, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením návštěvnosti centrálních částí Krkonošského národního parku v letních měsících pomocí tříletého periodického monitoringu a v rámci ojedinělého šetření zhodnocením návštěvnosti chráněné krajinné oblasti Beskydy. Srovnává výsledky z těchto chráněných území navzájem a s dalšími vybranými národními parky v Severní Americe, Austrálii a v Evropě. Zaznamenáváno bylo kvantitativní zatížení vybraných lokalit v KRNAP (Luční bouda, Labská bouda a U čtyř pánů) a CHKO Beskydy (Pustevny), na těchto lokalitách pak probíhaly řízené rozhovory s návštěvníky. Díky použité metodě byla získána vysoká návratnost (kolem 92 %). Zaznamenáno bylo celkem 44 281 pěších turistů, nejfrekventovanějšími stanovišti v KRNAP byla shledána Luční bouda a U čtyř pánů. Přesto se svou aktuální situací nemohou rovnat stanovišti Pustevny, které převyšuje jednotlivé lokality KRNAP téměř dvojnásobně. Dále byla statisticky zjištěna závislost některých odpovědí na demografických charakteristikách populací respondentů. Z toho byly vyvozeny jednak závěry platné zejména pro uvedené populace návštěvníků, ve srovnání s ostatními chráněnými oblastmi byly vysloveny také závěry o participantech cestovního ruchu horských chráněných území vůbec. Tyto závěry z diplomové práce budou poskytnuty Správě KRNAP a CHKO...

Porovnání olympijské přípravy v judu na OH v Soulu v roce 1988 s přípravou na OH v Pekingu v roce 2008.
Huněk, Rudolf ; Pavelka, Radim (oponent) ; Venzara, Jan (vedoucí práce)
3 Abstrakt: Název práce : Porovnání olympijské přípravy v Judu na OH v Soulu v roce 1988 s přípravou na OH v Pekingu v roce 2008. Cíle práce: Cílem této diplomové práce je popsat, porovnat a vyhodnotit přípravy jednotlivých závodníků v Judu na OH v Soulu v roce 1988 a na OH v Pekingu v roce 2008. Zároveň porovnat obě přípravy na uvedené Olympijské hry. Z tohoto vyhodnotit jaké tréninkové metody vedly k úspěchu či neúspěchu na Olympijských hrách, a na základě toho doporučit efektivní tréninkové metody. Metoda : Pro svou diplomovou práci použiji typ výzkumu, který se opírá o komparaci a dotazování. Metoda dotazování je založena na narativním rozhovoru. Výsledky: V této práci jsem popsal přípravu našich judistických reprezentantů, kteří závodili na letních Olympijských hrách v Soulu v roce 1988 a na letních Olympijských hrách v Pekingu v roce 2008. Přípravy a celkový výsledek na Olympijských hrách jednotlivých závodníků jsem porovnal mezi sebou. Nakonec jsem vyhodnotil, které přípravy vedli k úspěchu na Olympijských hrách. Klíčová slova: Judo, Olympijské hry, motorický test, VO2/max, obecné tréninkové ukazatele, specifické tréninkové ukazatele.

Komorní skladby pro zpěv, klarinet a kla vír
Pospíšilová, Eliška ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
V úvodu je odůvodněn výběr tématu diplomové práce. Cílem práce je představit komorní skladby a úpravy skladeb pro zpěv, klarinet a klavír a v doplňkové kapitole představit skladby pro zpěv, klarinet, klavír a další nástroje. Práce se skládá z úvodu, hlavních kapitol, doplňujících kapitol a ze závěru. V práci je utvořen stručný přehled komorních skladeb a jejich autorů, které byly napsány ve složení pro zpěv, klarinet a klavír. Je zde uveden děj některých skladeb. V hlavních kapitolách je obsažen 1. soprán, mezzosoprán, alt, tenor, baryton a jejich různá kombinace, 2. klarinet in B a in A, basetový roh, basklarinet, 3. klavír. V doplňujících kapitolách jsou využity další nástroje jako smyčce, dechové nástroje, bicí, vypravěč, herec, elektroakustické nástroje. V závěru jsem svou práci zhodnotila a zamyslela jsem se nad jejím průběhem. Snaha přesvědčit čtenáře a publikum.

Faktor síly v mezinárodním obchodě a v mezinárodních vztazích
Sheretova, Maria ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fireš, Adam (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je problematika faktoru síly v mezinárodním obchodě a v mezinárodních vztazích. Mezinárodní obchod se začal intenzivně rozvíjet v 19. století. Rychlost vývoje mezinárodního obchodu začala postupně předbíhat tempo světové produkce. Síla však hrála svou výjimečnou roli již dávno předtím, tudíž byla jedním ze zásadních instrumentů působení na stát. Pomocí této síly se dosahovalo a dosahuje cílů často i dnes. Zásadní pojetí síly je často spojováno s vojenskou silou, ačkoliv v moderních podmínkách stále více roste snaha států najít diplomatická řešení problémů bez použití vojenské síly. Na výše uvedené téma lze nahlížet z různých úhlů pohledu, proto bych se ráda zaměřila zejména na vymezení a rozdělení pojetí síly v mezinárodním obchodě a v mezinárodních vztazích.

Detekce a korespondence významných bodů v obraze
Hasmanda, Martin ; Kohoutek, Michal (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce byly seznámit se základními technikami zpracování obrazu, převážně na detekci významných bodů ve snímcích jedné scény z více pohledů a stanovení vzájemné korespondence těchto bodů. Na úvod byly popsány základní principy pro pochopení počítačového vidění, jako jsou perspektivní projekce, popis modelu kamery a odvození základního vztahu pro geometrii dvou pohledů. Z detekčních metod byl představen nejznámější Harrisův detektor, který se často používá pro svou jednoduchost a SIFT detektor, který je navíc invariantní vůči změně měřítka. Harrisův detektor je popsán podrobně. V následujících kapitolách byly popsány základní principy pro nalezení korespondencí mezi významnými body. Pro tyto účely byl Podrobně popsán vztah mezi dvěma korespondujícími body ležících na dvou projekčních rovinách a jejich výpočet za pomocí matice Homografie. Přesněji byl odvozen pro jednoduchost vztah mezi kamerami se stejným středem promítání, jenž se používá např. v sestavení panoramat z více snímků. Poté byl zaveden princip epipolární geometrie a jejího matematického vyjádření v podobě fundamentální matice, s jejíž pomocí lze definovat vztah mezi dvěma nebo více projekčními rovinami a bodem v prostoru. Pro vyhledání prvotních korespondencí bylo použito technik porovnání na základě podobnosti za pomocí algoritmů SSD nebo NCC. Hlavním Algoritmem pro výpočet korespondencí byl podrobně popsaný pravděpodobnostní algoritmus RANSAC v základní podobě a dále upravený na MLESAC. Na závěr byl uveden popis jednoduché aplikace pro implementaci popsaných metod.

Divadlo Romathan (Cestou romského divadla: Z indických kořenů k divadlu Romathan)
Kočí, Julie ; Christov, Petr (oponent) ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce)
V rámci této práce se pokusím nastínit souvislosti vývoje romského divadla a dramatické literatury v Čechách a na Slovensku od v současnosti známých počátků tohoto vývoje po jeho soudobý vrchol, který představuje tvorba romského Divadla Romathan. Divadlo Romathan působí od roku 1992 ve slovenských Košicích a svou tvorbou reprezentuje dramatickou a divadelní kulturu Romů žijících na území Slovenské, ale také České republiky a jejich blízkého okolí. Vznik Divadla Romathan představuje v kulturní historii Romů žijících v uvedené oblasti důležitý mezník, neboť znamenalo vyvrcholení jejich úsilí o založení profesionálního romského divadla jako svébytné instituce, která svou tvorbou usiluje o uchování a trvalý rozvoj hodnot romské národní kultury. Založení Divadla Romathan, jehož vznik byl umožněn na základě politické a společenské transformace po roce 1989, se tak stalo jedním z výrazů sílícího etnoemancipačního hnutí Romů 1 na Slovensku a vzhledem k tomu, že divadlo svou tvorbou naplňuje ideály romského etnoemancipačního hnutí v jeho celosvětovém měřítku je třeba chápat jeho význam právě v tomto smyslu.