Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Agent optimization by means of genetic programming
Šmíd, Jakub ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Kazík, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá problémem výběru nejvhodnějšího agenta pro novou, agenty doposud neviděnou úlohu z oblasti dobývání znalostí. Je navržena metrika na prostoru úloh z oblasti dobývání znalostí a na základě této metriky je vybráno několik nejbližších úloh. Tento výběr je předložen jako vstup programu, který byl vyvinut pomocí genetického programování a který odhaduje výsledky agentů na nové úloze jak z pohledu chybovosti, tak z pohledu časové náročnosti. Je implementován JADE agent poskytující rozhraní umožňující získat výsledky odhadu ostatním agentům v reálném čase.
Multi-Agent systems and organizations
Kúdela, Lukáš ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent)
Multiagentové systémy (MAS) sa ukazujú ak sľubná paradigma pre konceptualizáciu, návrh a implementáciu rozsiahlych heterogénnych softvérových systémov. Hlavná výhoda nazerania na komponenty v takých systémoch ako na autonómne agenty spočíva v tom, že ako agenty sú schopné flexibilnej samoorganizácie, namiesto toho, aby boli rigidne zorganizované systémovým architektom. Avšak, samoorganizácia je ako evolúcia-vyžaduje veľa času a výsledky nie sú zaručené. Systémový architekt má často predstavu o tom, ako by sa mali agenti organizovať-aké typy organizácií by mali vytvárať. V našej práci sme sa pokúsili vyriešiť problém modelovania organizácií a ich rolí v MAS, nezávisle na konkrétnej agentovej platforme, na ktorej MAS napokon pobeží. V prvom rade sme navrhli metamodel na popis platformovo nezávislých organizačných modelov. Ďalej sme navrhnutý model implementovali pre agentovú platformu Jade ako modul rozširujúci tento framework. Napokon sme predviedli použitie nášho modulu namodelovaním troch konkrétnych organizácií: vzdialené volanie funkcie, vyhodnotenie aritemetického výrazu a aukcia obálkovou metódou. Naša práca ukazuje ako oddeliť rolou nadobudnuté chovanie od chovania, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou agenta. Táto separácia umožňuje, aby boli organizácie vyvýjané nezávisle od agentov, ktoré v nich budú...
Strategická hra v multi-agentním prostředí Jason
Vais, Roman ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá umělou inteligencí využívanou v~oblasti počítačových her, zejména pak tzv. strategií v~reálném čase, a implementuje rozšíření pro jednu z~těchto her. Analyzuje možnosti využití přístupu multi-agentních systémů právě pro účely umělé inteligence v~počítačových hrách. Zabývá se konceptem swarm inteligece (inteligence roje), jako vhodné, ale nevyužívané, varianty umělé inteligence nejen pro strategické hry. Mimo jiné se tato práce pokouší o~volbu vhodné reprezentace vjemů jednotlivých smyslů pro softwarové agenty a poukazuje na náročnost tohoto problému.
Letecký simulátor vytvořený v multi-agentním systému Jason
Punčochářová, Pavlína ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření 2D leteckého simulátoru s využitím multi-agentního systému Jason a jazyka AgentSpeak. V tomto simulátoru budou letadla reprezentována agenty a jejich chování bude popsáno plány v jazyce AgentSpeak. Pomocí těchto plánů budou agenti demonstrovat různé typy chování jako je detekce a vyhnutí se kolizi, zaujmutí pozice nebo pronásledování. Výsledná aplikace se skládá ze dvou částí - simulačního modulu a uživatelského rozhraní. Simulační modul je jádrem simulátoru a je vytvořen v systému Jason. Uživatelské rozhraní poskytuje možnost řízení simulace a vytváření uživatelských simulačních modelů.
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Leško, Matej ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent turn-based strategy game. It discusses the necessary theoretical background of turn-based strategy games and agent based systems. These results were considerated into game concept. The resulting game implements, apart from concepts and game control which are in common use in nowadays turn-based strategy games, two difeerent levels of cooperation of artificial intelligence, as moderate as complex too. In this application an agent commands each of its unit as a player. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences or game units. Final part of this thesis compares these levels of cooperation and how efeective artificial intelligence and application is. A number of automated tests were performed with this purpose.
Metody analýzy a simulací sociálních sítí
Vorlová, Pavla ; Král, Jiří (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá popisem, jakými způsoby je možné analyzovat sociální sítě, návrhem a implementací modelu, který simuluje konkrétní sociální síť, a jeho analýzou. V dnešní době jsou sociální sítě velmi vyhledávané a používané, proto jsou i častým cílem zkoumání. Práce se věnuje statické analýze sociálních sítí, kde vidíme sociální síť jako graf a zjišťujeme různé vlastnosti jednotlivých objektů v síti a podle toho určujeme, jak jsou tyto objekty pro síť významné. Zajímají nás i vztahy mezi entitami, protože mají vliv na šíření informací v síti. Strukturní vlastnosti sítě pak určují existenci různých komunit. V rámci dynamické analýzy modelujeme sociální síť pomocí multiagentních systémů, které jsou velmi vhodné pro znázornění změn v síti. Multiagentním systémem byl také implementován simulační model, který představuje konkrétní sociální síť. Jeho chování bylo analyzováno a zkoumáno pomocí vybraných metod.
Multiagentní systém pro simulaci a analýzu dopravního provozu
Koutný, Vladimír ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním orientovaného grafu pomocí multiagentního systému určeného pro simulaci dopravy. Práce byla vytvořena jako rešeršní studie. Z dané studie bylo poté vytvořeno simulační prostředí schopné reagovat na nejrůznější podněty. Jako agenti jsou zde myšlena jednotlivá vozidla a jejich řidiči, kteří mají různé vlastnosti a dle nich na dané podněty reagují. Komunikace je prováděna přes tzv. superagenta, který ví o všem co se na dané mapě děje a tyto informace předává dílčím agentům. Agenti jsou předně schopni reagovat na ucpání silnice (uzavírka, nehoda) nebo na kolonu. U těchto situací se provede algoritmus určený pro nalezení nové trasy. Mimo řízených agentů můžou na mapě figurovat také agenti simulující běžný provoz.
Význam poznávacích procesů pro tvorbu umělé inteligence
Pangrác, Vojtěch ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Burian, Jan (oponent)
Tato práce je zaměřena na vytvoření jednotného pohledu v oblasti poznávacích procesů. Konkrétně se jedná o rozbor stanovující význam poznávacích procesů pro celé odvětví umělé inteligence. Celá tato oblast je popsána skrze rozbor biologických poznávacích procesů a jejich následné srovnání s procesy umělé inteligence a dále také celkový rozbor jejich omezení či jejich využití. Práce dále obsahuje stručný přehled architektury umělé inteligence a filozofickou stať zaměřenou na vztah mysli a těla. V závěru práce je pak uveden projekt od společnosti IBM, který je velice důležitý pro své schopnosti práce s přirozeným jazykem a porozumění obsahu kladených požadavků.
Agent-based Simulation of Processes in Medicine
Bošanský, Branislav
Process modelling has proven itself as a useful technique for capturing the work practice in companies. In this paper, we focus on its usage in the domain of medical care.We analyze the problem of the simulation of processes and present an approach based on agent-based simulations. We formally define an enhanced process language, the algorithm transforming these enhanced processes into the definition of agents’ behavior, and the architecture of the target multi-agent system simulating the modeled processes in some environment. The example of usage is given in the form of a critiquing expert system proposal that uses formalized medical guidelines as the knowledge base.
Plný tet: 0373337 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Medical Processes Agent-Based Critiquing System
Bošanský, Branislav
Processes and process modelling have proven themselves as a useful technique for capturing the work practice in business. We focus on their usage in the domain of healthcare and define two main types of processes in medicine – medical guidelines and organizational processes. Based on these types we present the architecture of a multi-agent system that is able to work with them and describe application of this multi-agent system as a critiquing decision support system for healthcare specialists.
Plný tet: 0373334 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.