Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
CPM a zavedení dashboardingu v praxi
Koucký, Jiří ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) je široce pojatá koncepce zaměřená na řízení výkonnosti společnosti a související s využitím technologií Business Intelligence (BI). CPM a s ní spojené technologie jsou v současnosti jednou z nejvíce sledovaných oblastí v podnikové informatice. Důvodem jsou sílící konkurence na trhu, jeho globalizace a dynamické změny a s tím stále rostoucí potřeba podniků efektivně řídit svoji výkonnost. Cílem teoretické části diplomové práce je seznámit čtenáře s touto koncepcí, s jejími součástmi a vazbou na podnikovou informatiku. Práce je zaměřena na specifickou oblast CPM, kterou je monitoring a analýza, neboli též dashboarding. Je provedena analýza monitoringové a analytické funkcionality softwarového řešení Microsoft Office PerformancePoint Server 2007 (PPS). Vymezeny jsou pojmy dashboard a scorecard a analyzovány charakteristiky a členění dashboardů. Na zavádění dashboardingu do podniků existují různé "best-practices" přístupy. V práci je zmíněno několik těchto praktik a dále základní pravidla pro správný design dashboardů. V závěru teoretické části práce jsou zhodnoceni přední světoví dodavatelé CPM řešení. Cílem praktické části práce je návrh a dokumentace CPM dashboardingového řešení nad podnikovými daty reálné obchodní společnosti, která poskytuje konzultantské služby a vyvíjí software v oblasti technologií BI. Řešení je navrženo v nástroji PPS a jeho účelem je podpora managementu společnosti z hlediska sledování efektivity interních a externích projektů a podnikatelských aktivit společnosti. Nejedná se o definitivní CPM řešení, ale o krok, který by mohl odhalit další nedostatky v organizaci a podnítit snahu společnosti o zavedení vlastního celopodnikového CPM řešení.
Možnosti CPM řešení v bankovnictví
Janata, Pavel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Matuštík, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření a řízení výkonnosti v prostředí komerčních bankovních institucí pomocí systému označovaného jako Corporate Performance Management (CPM). Teoretická část práce je zaměřena na uvedení do problematiky činnosti bank a způsobu měření výkonnosti v komerčních bankách. Dále je představen celkový koncept a klíčové komponenty CPM podporované technologií Business Intelligence. V praktické části práce je na základě teoretických znalostí z první části představen návrh dvou konkrétních řešení CPM budovaných v současné době v bankách -- vyhodnocování KPI a výpočet bankovní úrokové marže. Hlavním přínosem této práce je vytvoření uceleného, v českém jazyce zpracovaného, shrnutí relevantních aspektů implementace CPM řešení v datových skladech komerčních bank a vytvoření konceptuálního návrhu konkrétního řešení.
Řízení podnikové výkonnosti na bázi Business Intelligence
Křepinská, Veronika ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Podniky dnes působí na trhu dynamických změn a tvrdé konkurence. Pro jejich přežití je důležité efektivně řídit a zvyšovat podnikovou výkonnost. Řízení organizací je v dnešní době z velké části podporováno informačními a komunikačními technologiemi, které se rychle vyvíjí a přináší stále nová řešení a technologie. Jedním z těchto řešení je koncepce řízení výkonnosti podniku (z anglického Corporate Performance Management), které je založeno na technologiích Business Intelligence a poskytuje ucelený a komplexní pohled na výkonnost firmy a její strategické řízení. Cílem této práce je seznámit čtenáře s touto rozvíjející se koncepcí a jejími principy, výhodami, jednotlivými komponentami i postupem implementace. Po této teoreticky zaměřené části, je cílem praktické části, realizovat řešení koncepce pro konkrétní organizaci tak, aby jí přinesla očekávané výsledky a efekty. Řešeni je navrhováno pro společnost, která poskytuje konzultantské služby a vývoj software v oblasti technologií Business Intelligence. Dle obsahu CPM je nejprve zvolena manažerská metoda řízení podnikové výkonnosti, firemní strategie a následně jednotlivé klíčové indikátory výkonnosti, tak jak podporují dosahování strategických cílů společnosti. Poté jsou definovány a optimalizovány datové zdroje, na kterých je postaveno vytvoření jednotlivých nástrojů pro vizualizaci výkonnosti podniku. V tomto případě se jedná o interaktivní scorecardy a dashboardy. Po této fázi by mělo být řešení navrhnuto tak, aby bylo připraveno pro některého z programátorů, který ho realizuje v konkrétní aplikaci. V tomto případě se jedná o Microsoft Office PerformancePoint Server 2007.
Implementace Business Intelligence ve společnosti ThyssenKrupp Výtahy, s.r.o.
Němec, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o strategickém řízení společnosti a jeho podpoře pomocí nástrojů Business Intelligence. Cílem práce je analyzovat konkrétní společnost, vytvořit model metrik této společnosti a implementovat řešení Business Intelligence, které umožní sledovat vybrané metriky. Celá práce je rozdělena na dvě základní části. V první části, která je zaměřena teoreticky, jsou na základě odborné literatury rozebrána témata s vazbou na praktickou část. Jde především o vysvětlení principů nástrojů Business Intelligence a popis metodiky Balanced Scorecard. Obě témata jsou také zasazena do kontextu řízení podniku jako celku. Praktická část se věnuje aplikaci teoretických poznatků v praxi, tedy v konkrétní firmě. V příslušných kapitolách jsou popsány specifika společnosti, je vytvořena její business analýza a popsáno vytvořené řešení. Hlavním přínosem práce je demonstrace využití metodiky Balanced Scorecard a nástrojů Business Intelligence při řízení středně velké firmy a také samotná aplikace, která vedení společnosti ukázala možnosti těchto nástrojů ve známých podmínkách a jejich prostřednictvím upozornila na určité jevy ve firmě.
Plánování jako součást konceptu CPM a jeho praktická implementace
Staněk, Pavel ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Uličník, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou podnikového plánování. Hlavním tématem práce je návrh modelu plánování SW společnosti, který vychází z reálných podmínek velké SW společnosti. V první kapitole diplomové práce je čtenář seznámen s problematikou podnikového plánování -- čtenáři jsou zde objasněny důvody současného nárůstu poptávky po flexibilních plánovacích systémech a shrnuty celkové přínosy při jejich využití. V následující kapitole je již čtenáři objasněna základní teorie týkající se oblasti podnikového plánování. Dále jsou zde uvedeny další možné přístupy k podnikovému plánování. V závěru kapitoly jsou popsány základní principy konceptu CPM a jeho vztah k podnikovému plánování. Mezníkem mezi teoretickou a praktickou částí práce je čtvrtá kapitola -- zde je popsán současný stav, problémy firem a jejich požadavky v oblasti plánování. V závěru kapitoly jsou shrnuta kritéria a vlastnosti, které by měl dnešní model podnikového plánu splňovat. Před popisem samotného modelu podnikového plánu je čtenář v páté kapitole seznámen s produkty dostupnými na trhu a jejich možnostmi v oblasti plánování. Dále je v této kapitole zmíněna samotná situace na trhu a očekávané trendy v této SW oblasti. V praktické části práce se pak zabývám samotným procesem implementaci plánovacího modelu v SW firmě. V úvodu kapitoly seznamuji čtenáře s Cognos Planningem, který byl využit pro implementaci plánovacího modelu -- objasňuji základní pojmy pro práci s modelem plánu, proces jeho tvorby a následně charakterizuji jeho strukturu. Poté navazuji samotným popisem implementace v již zmiňovaném nástroji. V závěru kapitoly je poté zhodnocena úspěšnost celého projektu. V samotném závěru práce je čtenáři nastíněn očekávaný vývoj v oblasti plánování a je zhodnoceno splnění cílů stanovených v úvodu práce.
Kritéria hodnocení nástrojů pro tvorbu dashboardů v řešeních BI
Chrást, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Rozsáhlá řešení Business Intelligence se skládají z velkého množství projektů. Jedním z nich je vytváření reportovací vrstvy, jejíž součástí je nasazování dashboardů. Tato diplomová práce se zabývá dashboardy a nástroji sloužících k jejich vytváření. V první části práce je vysvětleno pojetí dashboardů v současné podnikové informatice. Následně je vytvořena množina hodnotících kritérií, sloužících k vzájemnému porovnání nástrojů pro tvorbu dashboardů, což je také hlavním cílem této práce. V závěrečné části je představení a zhodnocení jednoho vybraného nástroje (Dashboard Designeru) podle kritérií stanovených v této práci. Při hodnocení nástroje lze část kritérií ověřit na základě praktických zkušeností, z tohoto důvodu je předvedena ukázková implementace Dashboard Designeru nad testovacími daty a tím je naplněn druhý cíl diplomové práce. Výše zmíněných cílů je dosaženo na základě poznatků o dashboardech, které vycházejí zejména z literatury publikované autoritami v oboru a rešerší zabývající se současnými přístupy v hodnocení nástrojů pro tvorbu dashboardů. Kromě vytvořené množiny hodnotících kritérií, může tato diplomová práce sloužit jako podnět k další diskusi o dashboardech a jejich nasazení v podnikové informatice.
Corporate Performance Management a jeho podpora nástroji BI
Koucký, Jiří ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) je poměrně nově se rozvíjející obor. Vychází z předpokladu, že řízení podniků vyžaduje vytvoření speciálních procesů, metodologií, metrik a systémů potřebných k měření a řízení podnikové výkonnosti. Mým cílem je v této práci rozlišit a popsat různé přístupy k této problematice. V prvním přístupu se zkoumá především finanční výkonnost podniku, finanční plánování a finanční konsolidace. Druhý přístup se zaměřuje na metody pro naplňování strategie jako je ballanced scorecard nebo strategické mapy. Poslední přístup reprezentuje CPM jako celopodnikovou manažerskou metodologii. Zmiňuji se o nejlepších manažerských praktikách a o celostním pohledu na CPM podle renomovaných světových konzultantů. Nemohu zapomenout poukázat na význam moderních informačních technologií pro podporu CPM, jimiž jsou nástroje Business Intelligence (BI). Ve zvláštní kapitole píši o předních světových dodavatelích BI a o kategoriích BI nástrojů pro podporu CPM.
Kritické faktory implementace Corporate Performance Management (CPM)
Gřešák, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Perušič, Boris (oponent)
Diplomová práce se zabývá novým manažerským přístupem k řízení výkonnosti firem zvaným Corporate performance management (CPM). Popisuje koncept tohoto přístupu pro řízení a podporu rozhodování, jeho předpoklady, kostru, komponenty, vztah k business intelligence a souvisejícím metodikám. Zvláštní pozornost je věnována klíčovým ukazatelům výkonnosti (tzv. KPI), jejich charakteristikám, členění, způsobu výběru a postupům implementace. Teoretická část práce je zaměřena na sestavení metodiky, podle které lze implementovat CPM ve finančním sektoru s důrazem na kritické faktory úspěšnosti celého projektu. Hlavní části metodiky se věnují výběru správných metrik, úspěchu projektu jako celku a tvorbě efektivních reportů. V praktické části práce je nejprve představen projekt KPI 2008, který probíhal v Komerční bance. Následně je tento projekt konfrontován s teoretickými přístupy, definovanými v předchozí části práce. Na základě výsledků je pak celý projekt zhodnocen a navržena doporučení pro další vývoj projektu. Hlavním přínosem této práce je vytvoření již zmíněné metodiky pro řízení a správný průběh projektu implementace klíčových ukazatelů výkonnosti. Práce je užitečná nejen z hlediska KPI samotných, ale i pro manažery, kteří se chtějí více dozvědět o řízení výkonnosti firem (CPM) obecně.
Model metrik servisního centra a jeho ověření s využitím nástrojů business intelligence
Kříž, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení a měření výkonnosti podniku. Cílem této práce je navrhnout systém pro podporu strategického řízení servisní organizace a následně se ho pokusit aplikovat v podmínkách konkrétní servisní organizace. K tomuto účelu byl využit model strategického řízení založený na Balanced Scorecard, z něhož vychází vytvořený model metrik a strategické mapy servisní organizace. První část diplomové práce se zaměřuje na vytvoření teoretického rámce, tedy pojednává o metodice Balanced Scorecard, nástrojích Business Intelligence a souhrnném konceptu Corporate Performance Management. Druhá část se pak zaměřuje na aplikovatelnost teoretického rámce v podmínkách servisu. Toho je dosaženo implementací několika vybraných metrik z navrhnutého modelu za využití nástrojů Business Intelligence. Výstupem této části je model metrik ve formě strategické mapy a manažerské reporty, znázorněné ve formě grafů a tabulek, umožňující sledování plnění strategických cílů skrze vybrané metriky.
CPM a jeho efektivní podpora v IS
Čuka, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce popisuje moderní koncept řízení Corporate Performance Management a jeho efektivní podporu v informačních systémech organizace. První část práce se věnuje základním principům CPM, vycházejících ze současných manaţerských systémů, a jejich provázanosti na business intelligence technologie. Uvádí procesy, metriky, technologie, metodiky a přístupy, které se v rámci řízení výkonnosti a jeho zavádění v organizaci pouţívají. Druhá část práce se jiţ zabývá reálným projektem implementace řízení výkonnosti ve skupině RWE CZ. Popisuje průběh tohoto projektu a konfrontuje ho s doporučeními, která uvádí teorie. Pro jednotlivé fáze projektu jsou pak odvozeny kritické faktory úspěchu. V závěru práce je navrţena kategorizace těchto faktorů a ke kaţdému z faktorů je uvedeno doporučení pro jeho řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.