Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modulární absorpční oběh
Honka, Pavel ; Pavlů, Jaroslav (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na chladící oběhy, konkrétně oběhy absorpční. Práce je rozdělena na několik částí, podle řešených problémů. V první části se zabýváme principem a využitím chladících oběhů v praxi, jejich zapojením a porovnáním pracovních dvojic látek cirkulujících absorpční jednotkou. Praktická část diplomové práce řeší samotný návrh jednostupňového a dvoustupňového modulárního absorpčního oběhu o výkonu 6 kW a následné technicko-ekonomické srovnání s běžně dodávanou absorpční jednotkou.
Velkoplošné solární systémy
Králová, Martina ; Rubinová, Olga (oponent) ; Počinková, Marcela (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce se zaměřuje na velkoplošné solární systémy. Velkoplošný solární systém bude použit na ohřev vody veřejného bazénu. Bazén je situován do oblasti Brno - venkov. Bazén je provozován celoročně. Velký důraz diplomové práce je kladen na tepelné ztráty hladinou. Odpařování vody z vodní hladiny je také aplikováno v experimentální části diplomové práce. Při výpočtech je použit software pro modelování tepelného mikroklimatu budov a navrhování vzduchotechniky Teruna.
Měření výkonu v ultrazvukových polích
Škůrek, Pavel ; Čížek, Martin (oponent) ; Rozman, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na vývoj senzoru, který umožňuje změřit ultrazvukový výkon pomocí tepelných účinků mechanického vlnění. Je zde popsán princip dvou základních druhů termoakustických snímačů a to jednovrstvého a dvouvrstvého senzoru. Práce obsahuje také návrh těchto senzorů s popisem jednotlivých částí a pokus o nalezení vhodného absorberu. Formou grafů a tabulek jsou zde reprezentovány dosažené výsledky, které dokládají funkci senzorů. Měření pomocí termoakustických senzorů je konfrontováno s měřením ultrazvuku pomocí hydrofonu, které slouží jako referenční měření.
Trigenerace a její využití v praxi
Čupera, Pavel ; Mastný, Petr (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce objasňuje pojem trigenerace a princip absorpčního chlazení. Porovnává výhody a nevýhody tohoto způsobu výroby chladu s chlazením kompresorovým. Podává přehled o provedení absorpčních vyvíječů chladu a jejich funkci. Seznamuje s typy absorpčních chladících jednotek dvou předních dodavatelů, jejich vlastnostmi a existujícími aplikacemi těchto chladících jednotek v provozech v České republice i v zahraničí. Rovněž posuzuje možnosti využití těchto jednotek ve spojení s kogenerační jednotkou poháněnou spalovacím motorem. Dále se zabývá ekonomickým posouzením nákladů a výnosů chladících jednotek absorpčních a kompresorových na konkrétním příkladu a posouzením efektivnosti jednotlivých variant.
Solární kolektory fy Viessmann – technicko-ekonomické posouzení
Kábele, Pavel ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Jaroš, Michal (vedoucí práce)
Obsahem práce je technicko-ekonomické posouzení solárních kolektorů fy Viessmann. První část se zaměřuje na obecné rozdělení, popis jednotlivých typů a na parametry ovlivňující funkci kolektorů. Ve druhé části, která je zaměřena na firmu Viessmann, je popsána současná produkce solárních kolektorů. Jejich vhodnost využití a technické parametry. Poslední část se zabývá účinností kolektorů Viessmann, včetně základní energeticko-ekonomické kalkulace.
Soutěžní automobily třídy Super 2000
Ratiborský, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rozdělená do tří bodů. V prvním bodě jsou rozděleny základní konstrukční prvky vozů specifikace Super 2000 a stručně popsána jejich funkce. Ve druhém bodě jsou vypsání zástupci této třídy, popsáno jejich konstrukční řešení a srovnání se sériovým vozem. V posledním bodě je nastíněn jejich možný budoucí vývoj.
Podvozky závodních motocyklů
Kudr, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá motocyklovými podvozky jako celku i jejich jednotlivým komponentům se zaměřením na závodní odvětví. Je zde probrána problematika geometrie podvozku a její vlivy na jízdní vlastnosti. S geometrií podvozku a jízdním stylem jezdce úzce souvisí nastavení pružení a tlumení. Ruku v ruce s nastavením podvozku jde opotřebení pneumatik, které může být ukazatelem, jak dobře nebo špatně jsme podvozek nastavili.
Automobilové soutěže a používaná technika včetně seriálu WRC
Novák, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled současného stavu techniky používané v automobilových soutěžích se zaměřením na seriál WRC. Práce je rozdělena do pěti částí. V první části jsou uvedeny soudobé automobilové soutěže a federace FIA. Druhá část je zaměřená na specifikaci vozů WRC. Třetí část seznamuje se způsobem organizace šampionátu WRC. Jsou představeny posádky se svými týmy, jejich výsledky v šampionátu a v poháru konstruktérů. Největší pozornost je věnována čtvrté a páté části, které jsou zaměřeny na soudobou techniku používanou ve WRC a vývojové trendy v této oblasti. Jsou zde uvedeny způsoby virtuálního navrhování, počítačové simulace a testování.V závěru práce jsou zmíněny příklady vývoje vozů WRC a řešení převzaté na sériové vozy z techniky WRC.
Solární kolektory s vakuovými trubicemi
Petruška, Bohumil ; Katolický, Jaroslav (oponent) ; Jaroš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá solárními kolektory s vakuovými trubicemi. V první části popisuje funkci kolektorů, dále jsou porovnávány s jinými druhy solárních kolektorů, u kterých je uvedena vhodnost jejich použití. Je zde popsáno i teplonosné médium, protože slouží k přenosu tepla a je tedy důležitým prvkem při chodu solárních kolektorů. Poslední část práce se zabývá návrhem aplikace využití solárního kolektoru s vakuovými trubicemi včetně základní energetické a ekonomické kalkulace.
Měření, analýza a zlepšení hlukových vlastností železničních dvojkolí
Boháč, T. ; Šeděnka, M. ; Smutný, J. ; Pazdera, L. ; Pešek, Luděk
Během dlouhodobého vývoje železničních kol s tlumiči vibrací a hluku vyráběných v Bonatrans Group a.s. probíhají vedle numerického modelování jejich vlastností i dynamické a vibro-akustické zkoušky v laboratořích i v provozních podmínkách. Tento článek uvádí stručný popis metodiky provozních zkoušek hluku železničních kol s tlumiči i bez tlumičů a obsahuje výsledky analýzy zkoušek prováděných v Metru Boston a Metru Prahy a zkušebním okruhu v Cerhenicích. Účinnost použitých tlumičů při pohlcování hluku kol u jedoucích vozidel na různých tratích při různých režimech jízdy je patrná z těchto výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.