National Repository of Grey Literature 27,785 records found  beginprevious27776 - 27785  jump to record: Search took 1.16 seconds. 

The Pupil with the Behavioural Difficulties in Practice of Secondary School
PAŠKOVÁ, Romana
The presented bachelor thesis solves sight into the behavioural problems of a particular pupil secondary school. The aim was describing the selected problems of pupil behaviour, attitudes of teachers to him and their ways for dealing the situations caused by these problems. The theoretical part was working with literature focused on topics of presented work. It explains the concepts of special education and psychiatry. There are presented characteristic and causes of behavioural disorders, their classification on the basis of various criteria and educational practices of schools, their staff and other educational institutions contributing to that pupil. The practical part of the thesis deals with a complex personality of boy using the personal case study as a research method. The research objective was to characterize the striking behaviour problems of particular pupil at secondary vocational school, to determine the causes of these pupil behaviours and to propose appropriate pedagogical approaches of teachers and school to him, to recommend appropriate procedures for family care, to manage the situation caused by these striking behaviours and to determine the prognosis of further social development.

Territorial relations and connection of the recreational roles in the selected region
TICHÁ, Marie
The work is divided into two parts, the theoretical one explains the technical terms of tourism, and the practical part presents the region of Třeboň. The main aim was to analyse the tourism potential in this selected area, to analyse the possibilities of partnership among tourism organizations operating in Třeboň and to suggest the optimal connection of the recreational roles. So it was necessary to carry out own survey in the Třeboň region. The results will help to evaluate the recreational activities and the destination management role.

Sportovní diváctví jako specifická forma cestovního ruchu
Turčaník, Martin
The subject of the bachelor thesis is to propose recommendations for tour operators organizing sport tours by identifying the main requirements of potential customers, leading to increase their number. The theoretical part summarizes tourism in general, describes how sport affects tourism, explains the concept of sports fans, describes the services of sports tours and tour oparators and also the importance of tourism to the national and world economy. The practical part contains a survey of the tour operators market that organize sports tours and evaluation of a questionnaire survey, which identifiyng the main requirements of potential customers.

Measuring customer satisfaction JITONA Inc. in the domestic market
ALEXOVÁ, Lenka
The aim of the thesis on the topic of measuring customer satisfaction JITONA Inc. in the domestic market is to implement the marketing research using questionnaire survey and the results of the studies also suggest recommendations for its improvement.

Získávání dat pro multimediální prezentace cestovních kanceláří
Kopl, Martin ; Šubrta, Václav (advisor) ; Pavlíček, Antonín (referee)
Hlavním cílem práce je zhodnotit internetové prezentace vybraných tuzemských cestovních kanceláří zejména z hlediska interaktivity a využívání multimediálních prvků. Navrhnout možná řešení jak získávat potřebná data pro tyto prezentace a jaké úskalí může s sebou toto získávání dat přinášet. Celá práce je rozdělena do tří logických částí. V první části vybíráme metody pro srovnávání webů cestovních kanceláří, cílový segment ke kterému toto srovnávání vztahujeme a konečně provádíme i samotný výběr konkrétních cestovních kanceláří. Druhá část práce se pak věnuje srovnáváním internetových stránek cestovních kanceláří dle kritérií, které jsme si určili v první části práce. Řešením hlavního nedostatku, chybějícími multimediálními a interaktivními prezentacemi, jenž vyplývá z toho srovnávání, se dále zabýváme ve třetí části práce.

Plnění fiskálních kritérií pro vstup do eurozóny v zemích východního rozšíření se zaměřením na ČR
Gazdačko, Jan ; Karpová, Eva (advisor) ; Hitzgerová, Vlasta (referee)
Cílem bakalářské práce je identifikovat rozdíly v plnění maastrichtských fiskálních kritérií mezi zeměmi východního rozšíření Evropské unie. Analýzou těchto rozdílů se snaží navrhnout řešení pro ČR a státy, které fiskální kritéria nesplňují.První část se věnuje historii fiskálních kritérií. Dále analyzuje složení deficitu veřejných financí a veřejného dluhu. Hlavní část se věnuje plnění fiskálních kritérií a charakterizuje složení celkových výdajů a příjmů rozpočtů jednotlivých zemí a porovnává je vzájemně s ČR

Analysis of Postal Services Within Postservis (Hybrid Mail)
MIKEŠOVÁ, Hana
The main objective of this work was to analyze the commercial services provided by Czech Post in the project Hybrid Mail and propose possible changes and improvements. Sub-goal was the mapping of customer satisfaction with the services provided in the press, assembly and dispatch of consignments and assessment of the competitive position of Czech Post in this market segment.

HR in a small company
Dvořák, Lukáš ; Šikýř, Martin (advisor) ; Stříteský, Marek (referee)
Cílem bakalářské práce je analyzovat zásady a postupy personální práce a vybraných personálních činností (získávání, výběru, přijímání a adaptace pracovníků, řízení pracovních výkonů a hodnocení pracovníků, odměňování pracovníků a vzdělávání a rozvoje pracovníků), které používá vedoucí pracovník v malé rodinné firmě působící v gastronomii, porovnat teorii s praxí, identifikovat a objasnit přednosti a nedostatky a pokusit se navrhnout a zdůvodnit jejich využití a řešení. Výsledkem by měla být optimalizace personální práce ve sledované firmě.

Market position of a private label
MICHLÍKOVÁ, Michaela
That bachelor´s thesis is about the issue of private brands, specifically market position of this brands. The main aim is to determined the appropriate recommendations to develop private labels for selected retail trade on the basis the behavior of it's customers. The theoretical part explains the most important terms related to issue of private brands and the practical part is dedicated to realization of marketing research. The outcome of this thesis is a recommendation for improving the status of private labels in the particular retail trade.

Výběr pracovníků v konkrétní firmě
Marešová, Miroslava ; Hiršová, Miloslava (advisor) ; Hiršová, Miloslava (referee)
Práce je zaměřena na identifikaci klíčových kritérií výběru pracovníků na vybrané pozice v konkrétní firmě. Cílem práce je navrhnout vhodné postupy a metody výběrového řízení, jež by umožnily najít pracovníky nejlépe vyhovující těmto kritériím a případně ověřit vhodnost výběru. Práce se také zaměřuje na zdroje a metody získávání kandidátů.V praktické části jsou popsána dvě výběrová řízení zkoumající celou problematiku.