Original title:
Postavení privátní značky maloobchodního řetězce
Translated title:
Market position of a private label
Authors:
MICHLÍKOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o problematice privátních značek, konkrétně o jejich postavení na trhu. Hlavním cílem je navrhnout vhodné doporučení pro rozvoj privátních značek vybraného maloobchodu, na základě analýzy spotřebního chování. Teoretická část popisuje nejdůležitější pojmy, které se vztahují k privátním značkám. Praktická část je věnována realizaci marketingového výzkumu. Výsledkem této práce je doporučení pro zlepšení postavení privátních značek v daném maloobchodním řetězci.That bachelor´s thesis is about the issue of private brands, specifically market position of this brands. The main aim is to determined the appropriate recommendations to develop private labels for selected retail trade on the basis the behavior of it's customers. The theoretical part explains the most important terms related to issue of private brands and the practical part is dedicated to realization of marketing research. The outcome of this thesis is a recommendation for improving the status of private labels in the particular retail trade.
Keywords:
brand; brand value; marketing research; private label; hodnota značky; marketingový výzkum; privátní značka; značka Citation: MICHLÍKOVÁ, Michaela. Postavení privátní značky maloobchodního řetězce. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36569