Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,490 záznamů.  začátekpředchozí27481 - 27490  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.28 vteřin. 

Tvorba a propagace webových stránek
Stránská, Eva ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Němečková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu vytvořených webových stránek artbuilding.cz a návrh vhodné strategie pro budování jejich návštěvnosti. V úvodu bakalářské práce je popsán rostoucí trend ve využívání Internetu a internetové reklamy, který podtrhuje stále větší význam webové prezentace jako prostředek zviditelnění se v online prostředí. V další části je charakterizován internetový marketing, spolu s členěním online marketingových nástrojů. V této souvislosti se bakalářská práce zaměřuje především na možnosti webových stránek. Proto je zde také z pohledu internetového marketingu popsán návrh webu, včetně popisu jednotlivých forem jeho propagace. V navazující části jsou uvedeny informace z provedené komplexní analýzy webových stránek a jejich aktuálního stavu. Analýza je rozdělena do jednotlivých částí, které vždy obsahují detailní popis konkrétní analýzy, včetně postupu jejího provedení a následného vyhodnocení spolu s doporučením.

Podnikatelský plán - volnočasové aktivity pro děti
Langer, Emil ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem práce Podnikatelský plán, volnočasové aktivity pro děti je vytvořit podnikatelský plán pro novou organizaci poskytující zájmové kroužky pro děti. V první části práce představíme teorii pro tvorbu podnikatelského plánu. V praktické části pak sestavíme konkrétní plán, který nám ukáže veškeré důležité kroky, které budeme muset při realizaci projít, a nastíní jednotlivé myšlenky a řešení pro dosažení dobrých hospodářských výsledků organizace. Autorovi práce přinese prohloubení znalostí zpracovávání podnikatelských plánů a komplexní pohled s rozborem důležitých sekcí a ukazatelů projektu, který bude v budoucnu realizovat.

Sběr dat pro tvorbu DMT
Ondráček, Daniel ; Šváb,, Tomáš (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sběrem dat pro tvorbu digitálního modelu terénu. Zadané území bylo zaměřeno ve spolupráci se studentem Tomášem Kobližkem. Měřickou síť tvořily pomocné měřické body, které byly zaměřeny technologií GNSS. Měření bylo připojeno na souřadnicovou síť Jednotné trigonometrické sítě katastrální a výškový systém Balt po vyrovnání. Podrobné body byly zaměřeny metodou tachymetrie, splňují 3. třídu přesnosti a byly testovány dle ČSN 01 3410. Hlavním výsledkem této práce je účelová mapa v měřítku 1:500.

Vliv kryogenního mletí na homogenitu jódu v NIST SRM1548a Typical Diet
Kameník, Jan ; Kučera, Jan
The reference material NIST SRM 1548a Typical Diet has a certified iodine mass fraction of 0.759±0.103 mg kg-1. The expanded uncertainty is rather large (relative value 13.6 %), thus the material does not provide strict requirements for quality control results. Milling of NIST SRM 1548a at the temperature of liquid nitrogen yielded free-flowing material. Iodine mass fraction in the original and cryo-ground materials was determined by epithermal neutron activation analysis (ENAA) and radiochemical neutron activation analysis (RNAA). The average and standard deviation from both methods was 0.73±0.03 mg kg-1 (20 values). The determined mass fraction was in a close agreement with the certified value of NIST SRM 1548a, thus iodine total content was not influenced by the milling procedure. In comparison to iodine mass fraction determined in the original NIST SRM 1548a 0.72±0.07 mg kg-1 (average ± standard deviation, 14 values), the standard deviation for cryo-ground material was considerably lower. The prepared quality control material sets up more stringent requirements on the validation and quality control procedures of the measurement of iodine mass fraction in such a composite food matrices. We believe that the iodine random inhomogeneity in the original NIST SRM 1548a is due to insufficient mixing of some iodine-rich component in the complex food matrices. Milling at the temperature of liquid nitrogen offers an effective option for production of future reference materials of this kind.

Problematika výuky moderních dějin na středních školách
Kulhavá, Zdeňka ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
KLÍČOVÁ SLOVA: žák, učebnice, didaktická analýza, analýza funkcí učebnice, moderní dějiny, výuka, didaktické materiály, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia Tématem diplomové práce je Problematika výuky moderních dějin na středních školách. Cílem práce je zmapování situace na gymnáziích a středních odborných školách v České republice, týkající se výuky moderních dějin a dějin současnosti. V rámci řešení této problematiky jsou zodpovězeny otázky typu: "učí učitelé na českých středních školách moderní dějiny do roku 1989 nebo ne?", "přesáhnou ve výuce moderních dějin rok 1989, pokud ano, jak daleko látku dovedou?", "jaké využívají didaktické i jiné materiály k dosažení svého cíle?", "s jakými učebnicemi pracují učitelé? Pracují s nimi i žáci?", "jaké podmínky pro tvorbu učebnic a výuku moderních dějin vytváří česká školská politika?". S cílem nalézt odpovědi na tyto otázky je v diplomové práci analyzován legislativní rámec vzdělávací politiky České republiky (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, tzv. školský zákon), základní kurikulární dokumenty (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, školní vzdělávací programy vybraných gymnázií), Schvalovací doložka Ministerstva školství mládeže a...

Molière v moderním českém divadle
Menoušková, Veronika ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
česky: Název diplomové práce: Molière v moderním českém divadle Klíčová slova: Molière, preciozita, klasicismus, baroko, komedie, commedia dell'arte, comédie- -ballet. Abstrakt: Diplomová práce pojednává o díle francouzského autora Jean-Baptiste Poquelina zvaného Molière a jeho odkazu v moderním českém divadle. Charakterizuje francouzskou společnost sedmnáctého století a hlavní rysy soudobých filosofických a uměleckých stylů s důrazem na klasicistní dramatickou tvorbu. Dále shrnuje Molièrův život a dílo, které následně člení podle žánrových, formálních a tematických kritérií. V rámci daného členění detailně analyzuje jeho nejvýznamnější hry, reprezentující jednotlivé kategorie. V další části se věnuje moderní české divadelní scéně. S důrazem na dobový kontext zkoumá vývoj této scény od konce druhé světové války po současnost. Podává komplexní přehled Molièrových her uváděných v jednotlivých obdobích a hodnotí vliv kulturně-historického kontextu na konkrétní inscenace. V tomto hodnocení se opírá o informace z dobového tisku a propagační materiály daných divadel a mapuje tak současnou českou molièrovskou divadelní scénu. Na základě dotazníkového šetření vyhodnocuje vztah současných českých diváků k divadlu, stejně jako k Molièrovi a jeho hrám.

Phenotypic Analyses of the HD transgenic Minipig Model
Motlík, Jan ; Ellederová, Zdeňka
The transgenic model of Huntington’s disease in minipig (TgHD) was created in 2009 and information coding the sequence of N-terminal part of human mutated huntingtin was transferred to subsequent generations from both female and male sides. In each litter, transgenic (TgHD) and wild-type (WT) piglets were born in approximately equal ratio. At present, the Laboratory of Cell Regeneration and Plasticity keeps sets of animals in F2 and F3 generations with identical genetic background and bred in identical conditions of feeding and housing. The present research project was focused on a complex of non-invasive and invasive approaches to WT and TgHD minipigs to achieve the entire phenotypic analysis of HD progression in this large animal model.

Zaměření pro tvorbu účelové mapy části ul. Školská, Hradec Králové
Slabá, Michaela ; Beránek, Petr (oponent) ; Foral, Jakub (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je tvorba účelové mapy části ulice Školská v Hradci Králové. Bakalářská práce je řazena chronologicky podle postupů a fází od rekognoskace terénu a bodových polí, vlastní měření a zpracování až po závěrečnou kontrolu přesnosti. Výsledkem práce je tvorba digitální účelové mapy.

Možnosti nakupování potravin – srovnání rakouské a české maloobchodní sítě
Kapošváryová, Johana ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Šíf, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl srovnat možnosti nakupování potravin v České a Rakouské republice ve třech oblastech, a to ve velkoplošných prodejnách, na trzích, nebo online. První kapitola zasazuje nákup potravin do problematiky obchodu a objasňuje pojmy používané v práci. Následující kapitola je rozdělena na tři části, z nichž každá se věnuje jednomu způsobu nakupování. Nejprve jsou charakterizovány možnosti nákupu potravin ve velkoplošných prodejnách, kde jsou zkoumány český a rakouský trh a jejich vybraná kritéria. Další část rozebírá nákup potravin na trzích a detailněji popisuje tři pražské a tři vídeňské trhy. Poslední část druhé kapitoly je věnována online nákupu potravin a blíže popisuje tři české a tři rakouské e-shopy s potravinami. Závěrečnou kapitolou je analýza výsledků dotazníkového šetření, které napomáhají při srovnávání nákupních možností v jednotlivých zemích.

Kulturní rozdíly ve výchově dětí v českých a anglických rodinách
Zmeková, Olga ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Diplomová práce představuje vzdělávací systémy České republiky a Anglie. Při zadávání tématu diplomové práce si autorka neuvědomovala obsáhlost a složitost problematiky. Proto v průběhu studia dokumentů, vyhledávání informací a hledání respondentů došlo k užšímu zaměření práce pouze na srovnávání vzdělávacích systémů obou zemí a jejich porovnání z pohledu pedagoga. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část staví na informacích získaných studiem dokumentů. Autorka představí oba systémy, jejich historii, základní znaky a jednotlivé úrovně školství. K řešené problematice existuje poměrně dostatečné množství literárních i internetových zdrojů. Praktická část práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu. V rámci práce proběhlo deset rozhovorů s pedagogy, kteří mají zkušenost s českým i anglickým vzdělávacím systémem. Kvůli obsáhlosti tématu si autorka vybrala právě kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný rozhovor, který umožňuje dané téma prozkoumat do hloubky. Učitelé měli možnost sdělit své poznatky a zkušenosti, které získali v rámci svého profesního života. Díky uskutečněným rozhovorům měla autorka práce možnost objevit nové informace, které se z literatury nedozvěděla. Osobní prožitek respondentů přinesl práci určitou autentičnost. V závěru práce je uvedeno shrnutí informací, které se autorce podařilo sesbírat.