Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,471 záznamů.  začátekpředchozí27467 - 27471  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.01 vteřin. 

Řízení rizik s ohledem na Basel II a Basel III
Kutová, Nikola ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolman, Marek (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnotit systém řízení rizik českých bank podle pravidel Basel II a připravenost českého bankovního systému na nová pravidla Basel III. První část se zaměřuje na definici rizik a způsoby jejich řízení podle Basel. Jsou v ní rozebrána jednotlivá rizika, která spadají do působnosti pravidel o kapitálové přiměřenosti každé banky. Druhá část se zaměřuje na charakteristiku Basel II a III, zejména jakým způsobem jsou tato pravidla implementována do práva EU a následně do práva ČR. Součástí druhé části jsou také nedostatky Basel II. Na tyto nedostatky reagoval Basilejský výbor pro bankovní dohled představením nových pravidel Basel III. V závěrečné části se obě části propojují na analyzovaném vzorku třech bank. Po provedení analýzy práce hodnotí připravenost jednotlivých bank na nová pravidla řízení rizik a shrnuje připravenost českého bankovního sektoru na nová pravidla Basel III.

Webový portál pro správu konzultačních schůzek
Balcar, Juraj ; Szőke, Igor (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Systém pre správu konzultácií slúži pre ľudí, ktorí si chcú rezervovať rôzne termíny u doktora, konzultanta alebo manažéra, ale aj pre ľudí, ktorí chcú poskytovať konzultačné alebo ordinačné hodiny. Cieľom bolo spojenie uvedenej funkcionality spolu s jej jednoduchosťou a efektivitou zároveň, ktorá odpovedá na požiadavky užívateľa. V práci nájdete prierez od špecifikácie požiadavkov cez návrh systému až po samotnú realizáciu.

Model V1 s realistickou distribucí funkčních typů neuronů v rámci kortikálních vrstev
Moudřík, Josef ; Sýkora, Ondřej (oponent) ; Brom, Cyril (vedoucí práce)
Primární zraková kůura (V1) obsahuje dva hlavní funkční okruhy neuronů, takzvané simplexní a komplexní buňky. Tyto buňky se liší svými reakcemi na určité podněty a jejich vznik byl nedávno simulován v jednom z výpočetních modelů V1. V tomto modelu se však obě kategorie neuronůu vyvíjejí v oddělených vrstvách, které odpovídají vrstvám 4C a 2/3 zrakové kůry. To je v rozporu s experimentálními daty, jež ukazují, že oba typy buněk jsou (i když nerovnoměrně) zastoupeny v obou vrstvách. V této práci je představen výpočetní model s realistickým rozložením obou typů buněk. Narozdíl od předcházejících modelů obsahujících inhibiční spojení dlouhého dosahu, můj model obsahuje excitační spojení dlouhého dosahu, která byla pozorována u zvířat. Abych zhodnotil vlastnosti modelu, porovnal jsem jej s výsledky studie zkoumající zrakovou kůru makaků. Model vykazuje velkou diverzitu neuronů různě preferujících rozličné orientace stimulů, v souladu s touto studií. Navíc v něm vznikají mapy orientační preference a realistická receptivní pole.

Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Vojtušová, Radmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.

Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.