Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,329 záznamů.  začátekpředchozí27320 - 27329  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.71 vteřin. 

Osobnostní a sociální aspekty opory u vybraných sociálních rolí v šikaně.
ŠTĚPNIČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá sociální oporou vybraných rolí, které se vyskytují v šikaně- rolí oběti a obránce. Práce je členěna na dvě na sebe navazující části, a to část teoretickou a část praktickou. V úvodu teoretické části jsem představila problematiku šikany a identifikovala role, které mohou být u šikany přítomné. Dále se zaměřuji na charakteristiku pojmu sociální opora, zachycuji její podoby, účastníky a v neposlední řadě také jejich zvláštnosti v dětském věku. Praktická část je složena ze smíšených (kvantitativních a kvalitativních) výzkumných metod. Předmětem kvantitativního výzkumu je nejprve odhalení potencionálních rolí v šikaně v třídním kolektivu a následně zjišťování míry vnímané sociální opory obránců a obětí od učitelů a spolužáků. Kvalitativní výzkum slouží jako doplnění, je zaměřen na názory a postoje obránců a obětí na chování v šikaně.

Elektronická komunikace České správy sociálního zabezpečení z pohledu klienta
Zajícová, Andrea ; Ulman, Miloš (vedoucí práce) ; Martin, Martin (oponent)
Diplomová práce představuje možnosti využívání elektronické komunikace klientů ve vztahu k orgánu veřejné moci a opačným směrem. Poskytuje přehled komunikačních kanálů, způsoby a četnost jejich využívání, názory na proveditelnost a způsob zpracování dat. Hlavním cílem je vyhodnocení využívání elektronické komunikace fyzických a právnických osob ve vztahu k České správě sociálního zabezpečení a České správy sociálního zabezpečení vůči klientům. Teoretická část je věnována základním pojmům a legislativní základně. Praktická část přestavuje analýzu využití konkrétních komunikačních kanálů a názory odborníků. Pohled klientů na elektronickou komunikaci vůči České správě sociálního zabezpečení je výsledkem dotazníkového šetření a statistického hodnocení metodou Chí - kvadrát testu.

Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Aliapulios, Telis ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Ludmila, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem značky Apple na kupní chování spotřebitele. Cílem práce je posoudit vliv značky na kupní chování spotřebitele na trhu s chytrými mobilními telefony, ze kterého vzejdou doporučení pro společnost Apple, jak by měla posílit svůj vliv na tomto trhu. Teoretické část práce klade důraz na popis marketingového mixu, teorii značky a kupního chování spotřebitele. Ve vlastní části diplomové práce, která je podložena prostudovanými sekundárními daty, je na úvod charakterizována společnost Apple, její strategie budování značky, situace na trhu s chytrými mobilními telefony, spolu s marketingovými nástroji, které Apple na tomto trhu používá. Jádrem praktické části práce je zpracování kvantitativního dotazníkového šetření v elektronické podobě, kterému předchází kvalitativní předvýzkum provedený na sedmi majitelích telefonu iPhone. V dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnilo 154 respondentů, byly sledovány názory a postoje dotazovaných na značku Apple. Zde se vyjádřili majitelé různých značek chytrých telefonů a také respondenti, kteří vlastní chytrý telefon značky Apple. V kapitole zhodnocení výsledků a doporučení jsou odpovědi obou skupin komparovány, a spolu s prostudovanými sekundárním daty slouží k sestavení několika doporučení pro značku Apple na tomto trhu. Téměř tři čtvrtiny vlastníků všech značek chytrých mobilních telefonů vnímají ceny těchto přístrojů jako příliš vysoké a stejně situaci hodnotí o něco více jak polovina vlastníků telefonů iPhone. U této skupiny je však citlivost na vnímání nastavení ceny chytrých telefonů značky Apple do určité míry snížená. Jedním z důležitých doporučení pro společnost Apple je to, že musí efektivněji komunikovat nastavení cen chytrých mobilních telefonů a svoji cenovou politiku vůči spotřebitelům napříč jednotlivými státy, tak aby si dokázala získat ještě více spotřebitelů z řad studentů a prvouživatelů značky. Toho dosáhne například tím, že jim nabídne levnější model chytrého telefonu vyšší střední třídy. V případě spokojenosti pak mohou spotřebitelé přejít na prémiové chytré telefony a ostatní produkty této značky.

Měnová politika a kurzový závazek České národní banky
Králová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Milan Robin, Milan Robin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnotit vliv kurzové politiky ČNB na tuzemskou ekonomiku. Kurzovou politikou se v tomto případě rozumí zavedení devizových intervencí, ke kterým ČNB přistoupila v listopadu 2013. V teoretické části je největší pozornost věnována devizovému trhu a devizovým intervencím, které patří mezi nepřímé nástroje měnové politiky. Dále jsou zde popsány funkce a role centrální banky. V praktické části diplomové práce je provedena analýza makroekonomického vývoje ČR a dalších vybraných evropských zemí. Následně je zde provedena komparace, která umožní vyhodnotit realizovanou kurzovou politiku ČNB. Součástí této části práce jsou také diskutované možnosti termínu ukončení kurzového závazku a jeho forma. V poslední kapitole jsou uvedeny názory uznávaných ekonomů a organizací na devizové intervence.

Názory občanů na úroveň sociálního zabezpečení v ČR a alokaci veřejných prostředků – listopad 2016
Tuček, Milan
V listopadu 2016 zařadilo CVVM do svého pravidelného šetření jako každý rok blok otázek týkajících se sociální politiky. V rámci tohoto bloku jsme se ptali na to, v jaké míře je podle občanů České republiky zajištěno sociální zabezpečení v jednotlivých oblastech, i na hodnocení úrovně sociální politiky celkově. Zároveň jsme do výzkumu zařadili blok otázek zjišťující, v jakých oblastech by se měly navýšit či snížit finanční prostředky z veřejných zdrojů s cílem ukotvit oblast sociálních politik v rámci hodnocení výdajů státního rozpočtu.

Názory veřejnosti na důvody vstupu do politické strany
Pilecká, Jarmila
V zářijovém výzkumu CVVM jsme se zajímali o názory veřejnosti na to, proč lidé vstupují do politických stran a účastní se jejich aktivit a jaké důvody pro případný vstup do politické strany občané považují za správné. Obyvatelé se ve větší míře přiklánějí k vnímání vstupu do politiky jako aktu prospěšného spíše jednotlivci, než společnosti, když výrazně vyšší podíl kladných odpovědí mají položky spojené s motivací vedoucí k individuálnímu blahu.

Hodnocení poměrů v České republice po listopadu 1989 – říjen 2016
Malina, Ondřej ; Čadová, Naděžda
Při příležitosti blížícího se výročí Sametové revoluce provedlo Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i., výzkum mapující názory české veřejnosti na listopadovou revoluci a její důsledky pro různé oblasti života v ČR.

Hodnocení kvality různých typů škol – září 2016
Tuček, Milan
V září 2016 byl do pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost zařazen blok otázek týkajících se českého školství a vzdělávání. Otázky mimo jiné zjišťovaly názory české veřejnosti na úroveň vzdělávání na vybraných typech škol a možnost dosáhnout vzdělání odpovídajícího schopnostem.

Veřejné mínění o interrupci, eutanazii a trestu smrti – červen 2016
Čadová, Naděžda
V červnu 2016 se Centrum pro výzkum veřejného mínění v rámci pravidelného výzkumného šetření zajímalo o názory veřejnosti na otázky, které lze z morálního hlediska považovat za kontroverzní. Konkrétně se dotazovaní občané vyjadřovali k tématu interrupce, eutanazie a trestu smrti.

Analýza dopadu hudebních eventů pro vybrané nápojové značky
Holas, Ondřej ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Obdržálek, Lukáš (oponent)
Diplomová práce poukazuje na to, jakým způsobem využívají některé nápojové společnosti hudební eventy ke komunikaci se zákazníky a jak event marketing přispívá ke zvyšování povědomí o značce v rámci široké veřejnosti. Teoretická část se zabývá marketingovou a komerční komunikací, dále je zaměřena na event marketing a jeho vztah ke značce. V praktické části analyzuji na základě vlastního výzkumu provedeného formou dotazníku, zda mají eventy vliv na koncového spotřebitele ve vnímání jejich značky. Tuto analýzu doplňuji expertním rozhovorem se zástupcem značky Jägermeister, na který navazuji názory několika dalších lidí z oboru, kteří nabídli svůj pohled na věc z druhé strany.