Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,304 záznamů.  začátekpředchozí27295 - 27304  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.55 vteřin. 

Efektivita rozvojové pomoci - soukromé nebo veřejné financování? (případ Indie)
Kapitáňová, Martina ; Mládek, Josef (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
V mé bakalářské práci se věnuji problematice rozvojové pomoci z pohledu využití soukromého sektoru pro rozvoj zemí Třetího světa. V první části se zabývám různými pohledy na rozvojovou pomoc (vnímáno spíše kriticky), na kterou navazuje kapitola o konkrétní problematice rozvojových zemí - vzdělání. V analytické části zkoumám rozvojovou zemi Indii, její hospodářskou situaci a vývoj. Aplikací získaných teoretických poznatků se snažím zjistit, zda v oblasti vzdělání hraje větší roli soukromý sektor než veřejně poskytované vzdělání (vládou). V závěru hodnotím úlohu vlády a její vliv na poskytování vzdělání zejména pro chudé.

Případová studie - Rozvod manželství a jeho okolnosti
Švejnoha, Jan ; Spirit, Michal (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Ve své práci se zabývám rozvodem manželství, jeho vlivem na majetkové poměry a vztahy v rodině. Na skutečném případu manželů v rozvodovém řízení rozebírám nastalé situace tohoto manželského páru se dvěma dětmi a na tyto situace aplikuji příslušné zákony. Ke každé aplikaci zákona přidávám srovnání situace nastalé s postupem uvedeným v zákoně. Závěrečná část práce hodnotí práci soudů a policie a uvádí některé pozměňovací návrhy.

Využití dětského filmu ve výuce k hodnotám
Polášková, Blanka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám využitím dětského filmu ve výuce hodnotám na primární škole. Seznamuji čtenáře s různými typy hodnot, jejich způsoby vytváření a možnými způsoby výuky nim, především využitím různých podob dětského filmu. Empirická část si stanovuje cíl na základě několika výzkumných metod, které byly použity na Základní škole Vallhovskolan ve Švédsku. Výzkum hledá odpověd na otázku, jak probíhá na této škole výuka hodnotám, a to analýzou švédských kurikulárních dokumentů, případovou studií základní školy a experimentem tvorby animovaného filmu dětmi s doporučeními pro českou vzdělávací politiku.

Marcel Moyse
Reiprich, Oto ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; Válek, Jiří (oponent)
Touto prací bych rád představil významného francouzského flétnistu, pedagoga a autora světově rozšířených studií a etud. V prvních kapitolách popisuji Moyseho život od nelehkých začátků, přes hudební dětství a vliv významných flétnových osobností na jeho osobnost během studia na pařížské konzervatoři. Dále se zabývám průběhem kariéry, jeho působením v Paříži a Ženevě a usazením v Americe. Zmínka je zde také o jeho existenci během světové války. V neposlední řadě píši o proslulých mistrovských kurzech. Moyse - učitel je titul další kapitoly která mapuje celý jeho pedagogický růst, způsoby vyučování, komunikaci se studenty a pohled na konkrétní flétnové techniky jako je tón, vibrato, interpretace atd. Přecházím pak na kapitolu s názvem autor, kde popisuji jeho nejznámější školy etud a cvičení. Nakonec představuji Moyseho jako umělce a výjimečného interpreta. Zmiňuji se zde o jeho nahrávkách a o působení v Moyseho Triu. Kapitoly doplňuji citacemi jeho studentů, přátel, rodiny a jeho vlastními úvahami.

Pikritické horminy Českého středohoří
Šnellerová, Zuzana ; Jelínek, Emil (vedoucí práce) ; Ulrych, Jaromír (oponent)
Předkládaná práce má v první části rešerní charakter, kde se zabývám geologií oblasti Českého středohoří. V části druhé byly podrobně studovány pikritické horniny. Diskutuji obecné aspekty chemického a minerálního složení tohoto typu hornin a otázky klasifikace pikritů. Kromě kompilační části předložená práce přináší rovněž makro a mikroskopické charakteristiky hornin. Z výsledků makroskopického i mikroskopického studia vyplývá, že studované subvulkanické horniny z Českého Středohoří mají pikritický charakter. Tento fakt však nepotvrdily chemické analýzy hornin. Jako pikrity s.s. lze označit pouze dva vzorky (S-39 a S-40). Ostatní, které se vyznačují obdobným minerálním složením, však mají vyšší podíl alkálií a proto je lze označit jen jako bazické subvulkanity pikritického charakteru.

Čokoláda a vybrané sladkosti v dětské stravě
Kohoutová, Šárka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku sladkostí ve výživě. Ve své práci se zabývám otázkou konzumace a obliby sladkostí u dětí. Konkrétně se zaměřuji na čokoládu a zmrzlinu. V teoretické části sumarizuji poznatky o sladkostech a jejich vlivu na zdravotní stav a nutriční chování dětí a dospívajících. Výzkumná část přináší výsledky z dotazníkového šetření, ve kterém zjišťuji, jaký je zájem o konzumaci sladkostí a jaká je jejich obliba u dětí staršího školního věku. Tato práce reflektuje současný stav preference sladkostí v jídelníčku dětí a poukazuje na možná zdravotní rizika spojená s jejich konzumací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Intraoseální přístup - alternativa periferního žilního vstupu
TUROŇ, Jiří
Intraoseální vstup je alternativní metoda zajištění žilního řečiště ve stavech, kdy je obtížné nebo nemožné zajištění venózního vstupu. Používá se především u dětí, ale je možné jej použít i u dospělých osob. V bakalářské práci s názvem Intraoseální přístup ? alternativa periferního žilního vstupu se zabývám teorií problematiky zavádění intraoseálního vstupu. Z teoretické části vychází i část praktická, kde mapuji četnost použití intraoseálního vstupu a prověřuji znalosti zdravotnických záchranářů, pracujících na zdravotnické záchranné službě Moravskoslezského kraje. Pro ověření hypotéz byla provedena metoda kvantitativního výzkumu. Sběr dat byl proveden metodou dotazování, formou anonymního dotazníku. Tyto dotazníky byly rozdány na Zdravotnické záchranné služby v Moravskoslezském kraji, konkrétně do středisek Ostrava, Opava, Havířov, Karviná, Krnov, Třinec a Frýdek - Místek. Celkem bylo rozdáno 100 kusů dotazníků do sedmi oblastních středisek záchranné služby Moravskoslezského kraje. Zpět se jich vrátilo 81, návratnost je tedy 81 %. Výsledky výzkumu jsou vyjádřeny v procentech a uvedeny v grafech. Praktické znalosti záchranářů v Moravskoslezském kraji byly ve většině případů správné, ale našli se i odpovědi špatné, i přesto jsou výsledky výzkumu více než výborné. Četnost použití tohoto vstupu není tak častá, ale věřím, že se s těmito vědomostmi bude zavádění intraoseálního vstupu stále rozšiřovat. Určené hypotézy se potvrdily.

Ošetřovatelská péče o děti po operaci rozštěpu patra
BUŠKOVÁ, Petra
Předkládaná bakalářská práce nese název: Ošetřovatelská péče o děti po operaci rozštěpu patra. Práce je rozdělená na část teoretickou a část praktickou. V první části se zabývám komplexní ošetřovatelskou péčí u dětí po operaci rozštěpu patra, výživou a rizikovými faktory. Dále popisuji základní diagnostické metody, které se využívají při pátrání po přítomnosti rozštěpu patra u dětí. Jednou z nejstěžejnějších je pak kapitola zabývající se pooperační ošetřovatelskou péčí.V rámci kapitoly doporučení pro praxi byla vytvořena přehledová tabulka doporučených ošetřovatelských činností určená pro pečující osoby v domácím prostředí o děti po operaci rozštěpu patra.

Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení
Inggallová, Lenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holmanová, Jitka (oponent)
Téma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití přirozené komunikace s koněm (Horsemanship) u dětí a mládeže s poruchami chování
PŘEVOROVÁ, Kateřina
Práce se zabývá využitím přirozené komunikace s koněm u dětí a mládeže s poruchami chování. Je rozdělena do sedmi tématických celků. Na začátku práce se zabývám vymezením skupiny dětí a mládeže s poruchami chování. V druhé části, etologie koně charakterizuji nejdůležitější vlastnosti koní. V následující kapitole vymezuji pojem hiporehabilitace. Ve čtvrté části předkládám nejdůležitější vlastnosti koně, které se úspěšně využívají v terapii. Pátá část obsahuje charakteristiku horsemanshipu a nejvýznamějších předstevitelů. Následující díl ukazuje, proč právě horsemanship je vhodná metoda pro tuto skupinu klientů. Poslední část představuje terapii s koněm, jak působí na klienta, jakou roli hraje terapeut, jaký kůň je pro který typ klientů vhodný. Práce prokázala význam sociálního chování koní v terapii a možnost využití jako zrcadla pro práci s lidmi. Dále prokázala potřebu dalšího studia v této oblasti a nutnost vzdělávání terapeutů jak v oblasti psychoterapie, tak etologie a komunikace koně.