Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Patero her Karla Čapka
Cindlerová, Jana ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Disertační práce "Patero her Karla Čapka: Základní výzkum" je věnována samsotatně napsanému dramatickému dílu jedné z nejvýraznějších i nejvýznamnějších osobnsotí českého divadla a kutlury. Proč tedy základní výzkum? Protože ten u Čapka citelně chybí - a tím víc se do dnešníhi postavení jeho her promítají nepřirozené zásahy "zvenčí", které je během jejich existence postihly: především přerušená inscenační tradice, dále jednostranné, tedy neúplné vnímání literárními teoretiky, opomíjení či zjednodušování ze strany divadelních teoretiků a ovšem i praktiků.
Recepce Čapkova díla a osudy jeho her v zemích bývalé Jugoslávie
Zahirović, Hasan ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Karel Čapek je v zemích bývalé Jugoslávie nepochybně téma obsáhlejší ale vděčné", o čemž svědčí velký počet odkazů v periodikách. I více než sedmdesát let po autorově skonu je jeho dílo " vzhledem k jedinečné svěžesti, uměleckého gesta i k podnětnosti ideového plánu" velmi aktuální, ačkoliv je dnes známý spíše jako spisovatel dětské literatury, Recepce jeho tvorby započala poměrně záhy, už od roku 1921, avšak nepokračovala kontinuálně. Karla Čapka v jugoslávském prostředí proslavilo zejména dílo dramatické - opakovaně zde bylo inscenováno šest jeho dramat.
Fenomén úzkosti v Beckettově Konci hry
Horčicová, Zdeňka ; KOUBOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; MUSILOVÁ, Martina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou úzkosti v dramatu Konec hry od Samuela Becketta. Úzkost je zde chápána jako z hlediska fenomenologické filosofie, nicméně součástí práce je pro lepší pochopení i výklad fenoménu úzkosti z hlediska psychologie a psychiatrie. Na základě vymezení pojmu úzkosti, jak jej chápe fenomenologie, zejména jeden z jejích předních představitelů Martin Heidegger, a daseinsanalýza, se pak práce pokouší analyzovat drama Konec hry, zejména co se týče situace postav a světa, do kterého je hra zasazena. Ukazuje se, že obecně lidská situace a existování ve světě mohou být výraznými prameny úzkosti. Z analýzy textu hry vyplývá, že existenciální úzkost je jedním z konstituujících pocitů člověka ve světě. Přesto, že jednoznačně vyložit a pochopit Konec hry nejspíš nelze, pokouší se tato práce proniknout blíže k jejímu porozumění právě prostřednictvím fenoménu úzkosti. Součástí této práce je i překlad části eseje Stanleyho Cavella Ending the Waiting Game, která se pokouší o odlišný způsob výkladu Beckettova textu, než jak bývá obvykle interpretován.
Proměny Faidřina vyznání lásky
Křápková, Lucie ; KYSELOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnami dramatického ztvárnění mýtu o Faidře z hlediska jejího vyznání lásky. Porovnává čtyři dramatické texty: zpracování řeckého dramatika Euripida ve hře Hippolytos, římského dramatika L. A. Senecy ve hře Faidra, Jeana Racina ve hře Faidra a Sarah Kane ve hře Faidřina láska. V rámci jednotlivých děl zkoumá proměny vztahů a motivů hlavních postav promítnutých do Faidřina vyznání. Práce neodhlíží od hlavních charakteristických znaků rukopisu těchto čtyř dramatiků ani společenského kontextu vzniku děl, největší pozornost však věnuje analýze samotných dramatických textů.
Management 3.0; Virtualni management s gamifikovanymi aspekty
Kotoun, Karel ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Karban, Václav (oponent)
Cilem teto prace je analyzoat zaklady gamifikace, jakozto take studovat vedeni lidi na zaklade jejich osobnostnich profilu. Dle techto predpokladu bude tedy hlavnim cilem tvorba funkcniho designu softwarove aplikace pro management a zamestnance pro novou, nadchazejici eru lidskeho rizeni. Dana aplikace umozni sbirat velka mnozstvi dat o jednotlivych clenech tymu (Big Data zalozena aplikace), coz bude napomahat manazerum efektivne alokovat nove cleny tymu na zaklade jejich osobnosti, schopnosti a zkusenosti v gamifikovanem uzivatelskem rozhrani. Ultimatnim cilem teto prace je, aby slouzila jako pomocnik manazerum pri rizeni lidi za pomoci poznani rozdilnych osobnostnich profilu a take pomoci znalosti zasad gamifikace.
Eugene O´Neill: Anna Christie - komplexní scénografický projekt a osobní rozbor hry
Forstová, Anna ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; DUŠEK, Jan (oponent)
V teoretické části své diplomové práce se věnuji tvorbě amerického dramatika, Eugena O'Neilla, konkrétně pak jeho hře Anna Christie. Na základě dramatického textu jsem se pokusila o vlastní psychologický vhled do příběhu i o analýzu charakterů hlavních hrdinů hry. Předkládám vlastní rozbor díla, atmosféry doby a předobrazů jednotlivých postav i míst kde se příběh odehrává. Snažím se postihnout poetičnost, kterou ve hře vytváří nekonečnost moře. Pro lepší pochopení, doplňuji svou studii o faktografické informace, které přibližují životní osudy hlavních postav i za rámec hry. Dále zde zmiňuji vybrané inscenace Anny Christie, jejich výtvarné zpracování konfrontuji se svým. Podrobněji pak objasňuji cestu k vlastnímu scénografickému řešení. Následuje popis mé praktické magisterské práce a ohlédnutí se i k ostatním úkolům, které jsem během svého magisterského studia oboru scénografie zpracovala.
Big Data in technologies from IBM
Šoltýs, Matej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Hrabina, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce představuje Big Data technologie a jejich možné využití a uplatnění. Teoretická část práce je nejprve zaměřená na definování termínu Big Data. Dále se zaměřuje na technologie Big Data, konkrétně framework Hadoop. Popsané jsou principy Hadoop-u, jako je distribuované uložení a zpracovaní dat a postupně také jeho jednotlivé komponenty. Následně jsou představeni největší dodavatelé Big Data technologií. Případy možného využití Big Data technologií a několik případových studií je popsaných v závěru této časti diplomové práce. Praktická část práce popisuje realizovaný demonstrační příklad použití Big Data technologií a je rozdělená do dvou kapitol. První kapitola praktické části popisuje v konceptuální rovině návrh demonstračního přikladu, použité produkty a architekturu řešení. Na základě toho je v druhé kapitole popsaná realizace demonstračního přikladu, od přípravy prostředí až po vytváření jednotlivých aplikací. Výstupem této diplomové práce je popis a charakteristika Big Data, představení největších dodavatelů a jejich produkty na Big Data, popis možných případů využití Big Data technologií a hlavně realizace demonstračního přikladu v Big Data nástrojích od společnosti IBM.
Mariánské texty v barokní duchovní tvorbě pro sólový soprán
Rosypalová, Jitka ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
Tato práce se zabývá mariánskými texty v souvislosti s jejich užitím v barokní duchovní tvorbě. Jejím cílem je zmapovat tuto oblast se zaměřením na obsazení sólového sopránu. Nejprve je představeno hudební baroko a jeho vztah k duchovním hodnotám. Následuje hlubší exkurz do mariologie ? postavení Panny Marie v církvi, významné mariánské svátky, projevy mariánské úcty. Poslední kapitola je věnována jednotlivým mariánským textům, které byly nejčastěji zhudebňované. Každý zahrnuje údaje o vzniku, původu i obsahu. Jsou zde uvedeni významnější barokní skladatelé, kteří konkrétní text zhudebnili a v jejichž dílech je zároveň obsazen sólový soprán. Každou podkapitolu uzavírá uvedení celého textu s vyznačenými přízvuky a oficiální liturgický překlad.
Textová předloha jako východisko k režijně-hereckému rozehrávání dramatických situací
Černý, Matouš ; SCHEJBAL, Milan (vedoucí práce) ; DEÁK, Juraj (oponent)
Práce se zabývá problematikou inscenování divadelního textu a specifickými rysy práce režiséra při přípravě a realizaci inscenace. Opírá se o praktickou zkušenost ze zkoušení bakalářské inscenace Dorotka. Autor se zaměřuje na text předlohy, popisuje její děj, strukturu i styl a zabývá se zvolenou inscenační úpravou. Dále rozebírá prostor zakotvený v textu a jeho scénické řešení zvolené pro svou inscenaci, pojednává o problematice práce s hercem a scénického rozehrávání jednotlivých situací a vyvozuje obecné závěry, plynoucí z celé režijní zkušenosti. Autor k pojednané látce přistupuje se snahou o objektivní zhodnocení své bakalářské inscenace, pojmenování chyb a všech problémů s ní spojených.
Dramatický text jako ideová směrnice
Součková, Kateřina ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; DROZD, David (oponent)
Bakalářská práce Dramatický text jako ideová směrnice se zabývá podněty, které může dramatický text přinášet divadelnímu dílu, aby nebyla narušena autonomie ani jednoho z nich. K nalezení ideové směrnice se snaží dojít explikací ("technologickým čtením") dramatického textu, která se v něm pokouší odhalit jeho vlastní motivicko-tematickou strukturu, přičemž se v maximální možné míře vyhýbá subjektivní interpretaci. Východiskem je zde pozice strukturálně-sémiotická, z níž analyzuje povahu a funkci jednotlivých komponentů dramatického textu, jejich vzájemné vazby a jejich vztah k divadelnímu dílu. Tento teoretický základ poté prověřuje explikací Višňového sadu Antona Pavloviče Čechova, přičemž takto nalezené motivy a témata konfrontuje s inscenací Višňového sadu v Divadle Na zábradlí. Zjišťuje přitom, nakolik v tomto konkrétním případě souvisí vztah jejich základních témat se vztahem dramatického textu a divadelního díla obecně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.