Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Detekce pohyblivého objektu ve videu
Buchtela, Radim ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se věnuje oblasti detekce pohyblivých objektů ve video sekvenci. V práci jsou detailně popsány detekční metody založené na principu odečítání pozadí (Background subtraction). Jsou zde představeny strategie modelování pozadí a aktualizace modelu pozadí. Práce se také částečně zabývá problematikou sledování objektů ve videu, kde je představen jeden z možných přístupů. Součástí práce je aplikace pro demonstrování činnosti detekčních metod a sledovací metody. Na výsledcích jsou ukázány hlavní přednosti a zápory naimplementovaných metod.
Sledování vojenských cílů ve videosignálu
Hamada, Ondřej ; Váňa, Jan (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce shrnuje a popisuje nejrozšířenější metody pro detekci cílů ve videosignálu. Speciálně se zaměřuje na využítí kernel-based metody s použitím mean-shift algoritmu a metody pro porovnávání vzorů. Obě tyto metody jsou doplněny Kalmanovým filtrem. Výsledek je pak aplikován ke sledování cílů jak v normálním videozáznamu, tak i v záznamu z termokamery. Postup je implementován v C++ s použitím knihnovny OpenCV.
Sledování objektů v sekvenci snímků
Švancar, Boris ; Doležel, Michal (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se věnuje metódam pro detekci pohybu a sledováni objektů ve video sekvenci ze statické a dynamické kamery. Detailně je zde představena metoda odčítaní pozadí s využitím aktualizace pozadí a metoda Lucas-Kanade optický tok. Obě metódy jsou implementovány v testovací aplikaci v jazyce C++ s využitím knihoven OpenCV a Qt a následně jsou podrobeny testování. Závěr práce tvoří zhodnocení dosažených výsledků.
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Kartous, Petr ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ovládání her pomocí gest ruky. Stěžejní částí práce je segmentace obrazu a detekce ruky v obraze. Pro segmentaci obrazu jsou použity techniky detekce kůže a odečítání pozadí s adaptivním modelem pozadí. Jsou zmíněny i metody matematické morfologie pro odstranění šumu z obrazu a metody vhodné pro převedení obrazu gesta na charakteristické vlastnosti gesta v číselné podobě. V rámci práce byla vytvořena jednoduchá hra na téma automobilové závody, která je ovládána pomocí gest ruky. Na závěr bylo provedeno testování s cílem zjistit výhody a nevýhody použitých metod segmentace obrazu za účelem rozpoznání gest ruky. Bylo také testováno několik sad gest, jejichž prostřednictvím je hra ovládána. Z tohoto testování vyšly nejúspěšněji dvě sady gest, které jsou použitelné v závislosti na kvalitě rozpoznání gesta ruky.
Detekce pohybu ve video sekvenci
Chadim, Petr ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o problému detekce pohybu ve video sekvenci. Detailně je popsán základní princip metody Odečítání pozadí a algoritmus pro hledání rozdílů mezi snímky. Velká pozornost je věnována aktualizaci referenčního snímku. Součástí práce je lokalizace pohybujícího se objektu ve video sekvenci. Výsledkem je aplikace pro otestování práce detektoru v různých prostředích.
Hra s ovládáním pomocí pohybu těla
Crhák, Jaroslav ; Žák, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá zpracováním obrazu lidské postavy zachyceného kamerou a jeho využitím k ovládání počítačové hry. Jsou zde uvedeny typické postupy pro segmentaci obrazu na základě pohybu a zjištění příznaků vztahujících se k binárnímu obrazu. Další částí je návrh aplikace využívající informace o obraze.
Detekce ohně v obraze a videu
Poledník, Tomáš ; Juránková, Markéta (oponent) ; Přibyl, Bronislav (vedoucí práce)
Táto bakalářská práce se zabývá detekcí ohně v obraze a videu. Pozornost je věnována již existujícím metodám a známým přístupům k detekci ohně. Na základe analýzy popsaných metod je pak navržen, implementován a otestován detektor ohně sledující atributy jeho barvy a pohybu. Implementovaný detektor dosahuje až 90% množství správných detekcií.
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Baštek, Jozef ; Žák, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím počítačového vidění, jako  prostředku pro interakci člověka s PC. Její součástí je návrh a implementace rozhraní pro ovládání hry pomocí gest a pohybů ruky, které snímá kamera. V práci jsou popsány a vyhodnoceny algoritmy segmentace obrazu (odečítání pozadí, prahování, Bayessův teorém, Gaussův model) i klasi kace gest ruky (knowledge-based klasifikace, Hu invariantní momenty a K-nearest neighours). Součástí implementace je mechanická konstrukce držáku snímací kamery a demonstrační 3D FPS hra.
Detekce a sledování malých pohybujících se objektů
Filip, Jan ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá detekcí a sledováním malých pohybujících se objektů ze statického obrazu. Je zde uvedený obecný přehled metod a přístupů řešení detekce a sledování objektů. Dále jsou zde popsány i některé jiné celé přístupy řešení. Jsou zde obsaženy základní definice, jako je šum, konvoluce a matematická morfologie. V práci jsou popsány Bayesovská filtrace a Kalmanův Filtr. Je zde popsána teorie Vlnek, vlnkových filtrů a transformací. Práce se zabývá různými metodami detekce blobů. Je zde uveden návrh a implementace aplikace, který je založen na Vlnkových filtrech a Kalmanově filtru. Implementováno je několik metod odečítání pozadí, které se porovnávají při testování. Testování a aplikace je navržena na detekci vozidel jedoucích v dáli (alespoň 200m daleko).
Detekce pohyblivého objektu ve videu na CUDA
Horák, František ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodikami detekce pohybu na videozáznamech; výběrem a aplikací vhodných algoritmů za použití technologie CUDA. Tato technologie je dále rozebírána, zkoumána z hlediska její architektury a dalších součástí. Jsou sledovány obecné principy detekce pohybu a navrhovány systémy detekčních algoritmů. Systém je implementován a podroben testům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.