Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola a současná poezie pro děti
DUŠÁKOVÁ, Kateřina
Záměrem mé práce je zmapovat využití současné poezie v praxi mateřských škol. V teoretické části se zaměřím na poezii od poloviny minulého století (od roku 1945) po současnost a pokusím se o rozlišení vhodné a nevhodné literatury pro formování estetického cítění a zájmu o poezii u dítěte předškolního věku. V praktické části zmapuji použití poezie v současné mateřské škole, popíši, kdy a k jakým příležitostem je poezie v mateřské škole využívána, a zjistím, jací autoři jsou v mateřských školách i v rodině nejčastěji recitováni.
Historie a tradice litomyšlských školek a využití jejich výpěstků v regionu
Kotoučková, Michaela
Bakalářská práce na téma historie a tradice litomyšlských školek a využití jejich výpěstků v regionu, se zabývá vznikem a vývojem společnosti Okrasné a ovocné školky Litomyšl s.r.o. Podnik se nachází na okraji města Litomyšle a patří k největším okrasným a ovocným školkám v České republice. Zaměřila jsme se na prolínání historie a současnosti. Dále v práci řeším provoz a činnost daného zařízení. Školky byly založeny v roce 1946 zahradníkem Josefem Peňázem, který podnik vedl do roku 1983. Na vývoji školek mělo velký vliv uplatnění jejich výpěstků na trhu a také politické změny v naší historii. Po odchodu pana Peňáze byl podnik předán a do současnosti veden Ing. Václavem Truhlářem, Ing. Michalem Andrusivem a Oldřichem Chadimou. Druhové a odrůdové zastoupení od založení zahradnického podniku mělo vliv na zahradnickou činnost a zakládané výsadby v regionu Litomyšlska.
Závlaha dřevin při produkci v okrasné školce
Grydzhuk, Vitaliy
V první části této práce je popisován vodní potenciál, princip koheze a adhéze vody. Taktéž na začátku řešíme možnosti hnojení pomoci závlahy, kvalita závlahové vody a možnosti úpravy.Také v práci je řešena problematika zdrojů vody, což v poslední době je velice závažná položka při sestavování závlahového systému. Práce hodnotí jednotlivé zavlažovací systémy při produkci v okrasné školce. Jsou zhodnoceny jednotlivé způsoby aplikace vody na rostliny. Porovnáváme několik typu zavlažovačů mezi sebou, jejich pozitivní a negativní stránky. Některé informace jsou doplněné grafickou části.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Zelenková, Jitka ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Polyfunkční dům se nachází v Brně na nároží ulic Bratislavská a Stará, naproti divadlu Radost. Navržené objekty navazují na štítové stěny domů na Bratislavské č.p. 15 a Staré č.p. 26. Tvarově jsou řešeny jako dvě hmoty vy tvaru písmene L, které jsou obrácené proti sobě a mezi sebou vymezují poloveřejnou obytnou zahradu. Jeden z objektů je navíc odsazen od uliční čáry a naproti divadlu tak vytváří malé náměstí, protože v oblasti celkově chybí jakákoliv veřejná prostranství. Postupně směrem z náměstí budovy vymezují kromě veřejného i poloveřejný prostor (obytnou zahradu) a soukromý prostor (zahradu MŠ). Projekt se snaží do této nechvalně proslulé oblasti přivést novou vlnu lidí a ukázat okolí, že se jedná o území s velkým potenciálem. Proto jsou zde navrženy startovací byty, studentské byty a klasické byty v trvalému bydlení. Kromě bydlení se zde nachází dvě podzemní podlaží sloužící k parkování, komerční prostory, kavárna, mateřská školka a tělocvična s fitness.
Rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Simeunovičová, Daniela ; Heželyová, Daniela (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje rozvoju konkurencieschopnosti súkromnej materskej škôlky. V teoretickej časti sú zhrnuté poznatky z odbornej literatúry ohľadne konkurencieschopnosti, ktoré sú následne využité v praktickej časti. Za hlavný výsledok práce sa považuje vytvorenie návrhu na posilnenie konkurencieschopnosti škôlky, ktorý je založený na komplexnej analýze prostredia, v ktorom sa škôlka nachádza.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Kyšková, Anna ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Návrh komplexu škol reaguje na současnou situaci na území Černé louky a zároveň respektuje územní studii vypracovanou na základě návrhu atelieru Maxwan (soutěž proběhla v roce 2010). Škola doplňuje chybějící blok na hranici mezi historickým jádrem města a Černou loukou, kde je v současné době parkoviště, školka doplňuje proluku v sousedním bloku.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Véghová, Renáta ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo navrhnúť školské stavby zodpovedajúce súčasným trendom a zároveň nadviazať a ďalej rozvíjať koncept urbanistického rozvoja Černé louky.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Masárová, Simona ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je projektovanie súboru školských stavieb v Ostrave na Černej lúke. Stavenisko nie je presne zadané, na základe analýz a urbanistickej štúdie holandského ateliéru Maxwan, som si zvolila parcelu južne od Černej lúky, hraničiacu s riekou Ostravica. Parcela je vymedzená z južnej strany ulicou Na Karolíně a zo severnej strany smyčkou električky, nadväzujúcou na ulicou 28. října, zastávka Výstaviště. Stavenisko je v súčasnej dobe využívané ako tzv. Areál MINUNI, svet miniatúr. Lokalita sa nachádza v nesúrodom prostredí so zmiešaným funkčným využitím. V roku 2010 bola vypísaná na územie Černej louky, ktorá je v tesnej blízkosti, súťaž, súčasťou ktorej bola aj daná parcela. Na základe súťaže bola spracovaná urbanisticka štúdia na územie Černej louky. Holandský ateliér Maxwan predpokladal výstavbu školských stavieb na tomto území. Základným urbanistickým riešením je 5 hmôt orientovaných rôznych smeroch podľa svojho využitia. Škôlka a základná škola sa otáčajú smerom na juh, lýceum na západ, chrbtom k predpokladanej dopravnej komunikácii, spoločenské centrum s orientáciou na juh a telocvičňa s orientáciou na východ. Školské stavby vytvárajú tak samostatný komplex s vnútroblokom, rôzna orientácia a prístup zo všetkých strán zabezpečuje jeho spojenie či už s riekou alebo s centrom. Pozemok nie je oplotený, pretože je prístupný komunite mesta.
Rodinný dům s provozovnou
Machač, Matěj ; Hruboň, Ondřej (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt je novostavba jednogeneračního rodinného domu s provozovnou. Jedná se o malou mateřskou školu pro maximální počet 16 žáků. Rodinný dům je umístěn hlavním vchodem na sever. Půdorys má tvar obdélníku o rozměrech 11,75 x 21,75. Střecha domu je valbová se sklonem 24o. Nosná konstrukce střechy je tvořena dřevěnými vazníky se střešní krytinou v podobě pálené tašky firmy Tondach v černé barvě. Fasádní barva od firmy Den Braven byla zvolena ve žlutém a bílém odstínu. Okna jsou v celém objektu dřevěná, konkrétní druh dřeva je smrk. Vstupní dveře jsou taktéž dřevěná smrková. Sokl není přiznán a po celé výšce objektu je pouze omítka Den Braven. Okapy jsou z ocelového pozinkovaného plechu s bílou povrchovou úpravou. Část domu je zařízlý ve svahu. Ve výškové úrovni stropu je po celém obvodu vyprofilovaný polystyren, navazující dojem přesahu stropní konstrukce. Do části pro bydlení se vchází po svažitém chodníku přes krytou terasu. Ze zádveří vedou dveře na chodbu a do kuchyně s obývacím pokojem. Z něj taktéž vedou dveře na chodbu, která je hlavním komunikačním prostorem do pokojů, sociálních zařízení a skladu. K ložnici je přidaná šatna. Hlavní vstup do mateřské školy je ze západní strany. Terén v této části je z důvodů užívání osob se sníženou pohyblivostí rovinný. Po vstupu do haly se přes šatnu děti dostanou do společné místnosti určené pro hraní. Ze společné místnosti je přístup na terasu s pergolou, skladu spacích potřeb, kuchyňky, umývárny s toaletami a skladu prádla. Pro personál, který je součastně obyvatelem i obytné části budovy je k dispozici, místnost pro převlékání, skladování dokumentů atp. a taktéž má k dispozici sociální zařízení.
Tvorba podnikatelského plánu
EIBLOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je přiblížení problematiky předškolního vzdělávání v České republice, a následně, v praktické části, zpracování podnikatelského plánu, který reaguje na aktuální mezeru na trhu v dané oblasti podnikání, způsobenou nedostačující kapacitou státních mateřských škol. Při sestavení literárního přehledu bude vycházeno ze studia odborné literatury a zákonů, týkajících se dané problematiky. Takto získané informace pak budou zaznamenány formou výtahu dle vlastního uvážení. Takto získané poznatky budou následně uplatněny i při zpracování praktické části. Informace pro zpracování práce budou získány ze sekundárních i primárních zdrojů. V prvním případě se jedná zejména o odbornou literaturu, internet a veřejné instituce, jako např. Magistrát města české Budějovice, Krajská hygienická stanice, Stavební úřad atd. Primární informace budou získány pomocí dotazníkového šetření, které proběhne formou dotazníků. Podnikatelským záměrem je založení předškolního zařízení s názvem Hlídání dětí RADOST, které bude přijímat děti ve věku 3 až 6 let. Hlavní myšlenkou je individuální přístup a výchova dětí ke zdraví a ke zdravému životnímu stylu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.