Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 308 záznamů.  začátekpředchozí263 - 272dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Použití sémantického diferenciálu při hodnocení výuky na ZŠ
ŠERÝ, Michal
Jednou z metod získávání dat v psychologii je metoda sémantického diferenciálu. Použití sémantického diferenciálu je velmi rozsáhlé, tato metoda se hojně využívá v oblasti výzkumu osobnosti, klinické psychologii, psychologii trhu a marketingu. V posledních letech se tato metoda začíná uplatňovat i oblasti pedagogického výzkumu, pedagogické psychologii. Širší využití naráží na problematiku velkého množství dat získaných touto metodou. V disertační práci jsou uvedeny některé možnosti sestavení dotazníku s ohledem na výběr bipolárních adjektiv, reprezentujících hodnotící dimenzi, dimenzi aktivity a potence z hlediska reprezentativnosti a relevantnosti. Byla vytvořena sada nástrojů pro automatické generování sestavy dotazníků. Byly vytvořeny technické podpory sběru dat a jejich následného vyhodnocení a vizualizaci metody sémantického diferenciálu. Tyto postupy byly využity v rámci projektu zavádění výuky matematiky v angličtině na základních školách. U sémantického diferenciálu byly do analýzy globální podobnosti experimentálně aplikovány další možnosti výpočtu a vizualizace ze shlukové analýzy a byla ověřena jejich použitelnost.
Metody hodnocení časové distribuce srážek a rozdíly v této distribuci v rámci malého území
MÁCHA, Vít
Tato práce je psána formou literární rešerše, která se zabývá časovou distribucí srážek v rámci malého území. Je zde popsán vznik a rozdělení srážek, způsoby jejich měření a typický chod srážek v různých časových intervalech. Dále se práce zabývá popisem možných metod pro hodnocení časové distribuce, především jsou zde uvedeny statistické metody. Metody hodnocení se zabývají porovnáním srážek mezi srážkoměrnými stanicemi a distribucí srážek v průběhu časového období. V této práci je také popsáno další možné využití časových řad srážkových úhrnů a to pro předpověď a nalezení pravděpodobné doby opakování některých extrémních situací, které mohou srážky způsobit. Jsou zde také uvedeny metody, které slouží k hodnocení trendů v časové řadě použitelné pro srážková data. V závěrečné části jsou popsány rozdíly distribuce srážek na relativně malých územích v různých časových intervalech (denní, měsíční, roční), jenž se vyskytují v literatuře.
Robust Knowledge Discovery from High-Dimensional Data
Kalina, Jan
The paper is devoted to advanced robust methods for information extraction from highdimensional data. The concept of knowledge discovery is discussed together with its two important aspects: high dimensionality of the data and sensitivity to the presence of outlying data values. We propose new robust methods for knowledge discovery suitable for highdimensional data. They are based on the idea of implicit weighting, which is inspired by the least weighted squares regression estimator. We propose a highly robust method for a dimension reduction, which can be described as a robust alternative of the principal component analysis based on implicit down-weighting of less reliable data values. Further, we propose a novel robust approach to cluster analysis, which is a popular knowledge discovery method of unsupervised learning. A two-stage cluster analysis method tailor-made for highdimensional data is obtained by combining the robust principal component analysis with the robust cluster analysis. The procedure can be interpreted as a robust knowledge discovery method tailor made for high-dimensional data.
Analýza dotací ze Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie
Jirásek, Martin ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Státním fond České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie je jedním z nástrojů veřejné podpory české kinematografie. Podporuje filmové projekty v oblasti - tvorba, výroba, distribuce, propagace a technologická modernizace . Stěžejní částí práce je analýza dotovaných filmů. Cílem je analyzovat dotace přidělené vzniklým filmovým snímkům v letech 2002 -- 2011. Na základě analýzy zjišťujeme, zda má výše přidělené dotace vliv na návštěvnost, tržby či "divácké hodnocení" dotovaného filmu. Práce nabízí argumenty hovořící ve prospěch veřejné podpory kinematografie z ekonomické i kulturní stránky. Věnuje se také hospodaření a organizační struktuře Fondu.
Marketingová doporučení pro porodnice na základě dotazníkového šetření zkoumajícího preference rodiček
Kuželová, Adéla ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pařízek, Antonín (oponent)
Cílem diplomové práce je utvořit marketingová doporučení pro porodnice. Marketingová doporučení mají podobu marketingových mixů, které jsou navrženy pro jednotlivé odkryté segmenty. Teoretická část diplomové práce uvádí, proč by měl být marketing do porodnic implementován v současnosti. Vysvětluje důvody, proč na oblast porodnictví aplikuji marketing služeb. Dále popisuje specifika marketingu služeb, proces segmentace, targeting a positioning a na závěr teoretické části je uvedena charakteristika marketingového mixu voblasti služeb. Aplikační část diplomové práce je založena na písemném dotazníkovém šetření. Na základě výsledků šetření je proveden proces segmentace pomocí statistického programu IBM SPSS Statistics verze 21.0. Výsledkem segmentace je nalezení tří segmentů, které vykazují podobné charakteristiky. Vrámci targetingu je stanovena atraktivita odhalených segmentů. Marketingová doporučení, která popisují službu, kterou by měly porodnice poskytovat, jsou doplněna o sociální status zákaznic, které se zúčastnily výzkumu.
Segmentace trhu piva
Škubalová, Michaela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem diplomové práce je najít podobnosti či diference mezi spotřebiteli trhu piva v ČR s použitím primárního a sekundárního výzkumu a obsahové analýzy. Práce obsahuje 2 části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána segmentace trhu, marketingový výzkum a trh piva ČR. Praktická část zahrnuje segmentaci trhu pomocí sekundárních dat (agenturní data MML-TGI se softwarem Data Analyzer), primárních dat (vlastní výzkum za pomocí softwaru SPSS) a obsahové analýzy tištěných reklam. Segmentace je realizována prostřednictvím řady metod, např. shluková a faktorová analýza, obecná analýza, kontingenční tabulky, MCART analýza, media neutral quintiles apod. Je užito post hoc segmentace, forward i backward. Závěr práce se týká charakteristiky odkrytých segmentů s marketingovým doporučením.
Uplatnění moderní metody shlukové analýzy při segmentaci trhu
JOANIDIS, Filip
Cílem této diplomové práce bylo popsat teoretické principy segmentace zákazníků pomocí moderních metod shlukové analýzy a jejich praktické ověření v komerčním prostředí utilitní společnosti. Teoretická část práce vysvětluje principy shlukové analýzy prostřednictvím algoritmu K-means a algoritmů hierarchického shlukování. V rámci kapitoly SW podpory popisuje možnosti softwarových nástrojů R, Rapid Miner a KXEN. Pro účely zpracování dat jsou v teoretické části popsány metodiky SEMMA, 5A a metodika CRISP. Praktická část práce se zaměřuje na ověření homogenity/heterogenity trhu s elektrickou energií v segmentu domácnosti v utilitní společnosti EON. Prostřednictvím dat ze zákaznického systému a dostupných externích dat, je pomocí programového prostředí R provedena hierarchická shluková analýza. Analýzou zjištěných shluků jsou identifikovány převažující charakteristiky jednotlivých shluků, které jsou následně podrobeny kritice z pohledu využitelnosti pro účely marketinku.
Evropský trh s elektřinou a energetické politiky států EU
Veselý, Aleš ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Resende, Moises (oponent)
Hlavním cílem této práce je nalézt faktory, které mají největší vliv na cenu elektřiny pro domácnosti ve státech Evropské unie v kontextu utváření vnitřního trhu s elektřinou. Prostřednictvím shlukové analýzy bylo vybráno šest států EU dle následujících kritérií: výroba, spotřeba a cena elektrické energie v členských státech EU. Z výsledků shlukové analýzy byly vybrány tyto státy: Belgie, Česká republika, Estonsko, Maďarsko, Malta a Švédsko. U těchto šesti států byla následně provedena regresní analýza za účelem nalezení těch faktorů, které mají vliv na cenu elektřiny. Nezávislé proměnné tvoří především jednotlivé zdroje pro výrobu elektrické energie. Bylo zjištěno, že obnovitelné zdroje mají největší vliv na cenu elektřiny pro domácnosti v Belgii, Estonsku, Maďarsku a ve Švédsku. V rámci strategie Evropa 2020 a utváření Evropské energetického trhu, jedním z cílů Evropské komise je zvýšit podíl obnovitelných zdrojů v procesu výroby elektřiny v zemích EU. Následkem toho nicméně dojde ke zvýšení ceny elektřiny, což bude v rozporu s dalším cílem Evropské komise - snížení ceny elektřiny prostřednictvím liberalizace elektřiny a vytvoření vnitřního trhu s elektřinou.
Analýza trhu počítačových her v ČR
Polák, Lukáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Cílem práce je popsat situaci na současném trhu počítačových her v ČR a pomocí vlastního výzkumu odhalit chování, zvyklosti a preference spotřebitelů na tomto trhu. Na základě těchto informací pak odhalit významné tržní segmenty a pro ty formulovat závěry a doporučení využitelné v marketingové komunikaci. Vlastní výzkum je kvantitativního charakteru a je realizován prostřednictvím internetového dotazování. Data získaná dotazováním jsou analyzována pomocí kontingenčních tabulek v programu Excel. Pro odkrytí tržních segmentů a rozvoj jejich profilů je použit program IBM SPSS Statstics 20. Výstupem práce je odhalení 5 významných tržních segmentů a formulace základních doporučení na úrovni marketingového mixu pro každý tento segment.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 308 záznamů.   začátekpředchozí263 - 272dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.