Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,986 záznamů.  začátekpředchozí25967 - 25976další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

Syntéza ekologie a ekonomie jako možné řešení ekologické krize
Školová, Alena ; Suša, Oleg (vedoucí práce) ; Loužek, Marek (oponent)
Následující text se věnuje tématu ekologické krize, jakožto globálnímu problému silně spjatému se světovým hospodářstvím. Práce prvně reflektuje přírodní projevy ekologické krize, jako jsou například znečištění vod i vzduchu, klimatické změny či také problém odpadů. Dále se zabývá souvisejícími aspekty ekologické krize v rovině sociálně- ekonomické, zde jsou analyzovány problémy chudoby, nedostatku potravin apod. Další část práce je rozborem neoklasického ekonomického myšlení v souvislosti s ekologickou krizí a toho, jakým způsobem se na ni přičiňuje. Ekologická ekonomie, která je představena následně, je pak poznávacím nástrojem, který by mohl pomoci eliminovat současnou ekologickou krizi a zároveň předcházet mnohem horším. Z textu vyplývá, že v současnosti již není možné pohlížet na přírodní zdroje pouze z hlediska konvenční ekonomie.

Izoperimetrické nerovnosti
Bártlová, Tereza ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Předložená práce se zabývá izoperimetrickou úlohou a s ní související izoperimetrickou nerovností. V úvodu práce je nastíněn příběh královny Didó, který inspiroval k formulaci izoperimetrického problému. Následující kapitoly jsou věnované různým elementárním důkazům izoperimerické nerovnosti, a to jak pro mnohoúhelníky, tak pro křivky. Poslední kapitola je zaměřena na podobnou úlohu k izoperimetrické, kterou je izodiametrická úloha. Je zde představen Reuleauxův mnohoúhelník, který slouží jako pomocný nástroj k důkazu izodiametrické nerovnosti.

Helmut Schmidt
Wiegnerová, Iveta ; Veselá, Gabriela (oponent) ; Žárská, Monika (vedoucí práce)
Hlavním tématem teto bakalářské práce je komentovaný překlad publicistických textů, které byly napsány u příležitosti devadesátiletého životního jubilea bývalého německého kancléře Helmuta Schmidta. První část se zabývá překladem tří rozsáhlejších textů, které o Schmidtovi napsali jeho spolupracovníci a krátkých chronologicky řazených textů, které jsou informativního charakteru. Následující část obsahuje komentář k překladu, který se skládá z analýzy výchozího textu a z oddílu věnovanému koncepci, strategie i konkrétním řešením překladatelských problémů.

Zdravotně sociální problematika dětí s velmi nízkou porodní hmotností v období od propuštění z nemocničního zařízení do věku dvou let
RYBÁKOVÁ, Štěpánka
V současné době roste počet novorozenců s velmi nízkou porodní hmotností, díky moderním technologiím a rozvoji vědy stoupá procento těch, které se daří zachránit. Při řešení problému předčasného narození je nutné zohlednit medicínské, sociální, psychologické i ekonomické aspekty. Proto není v současné době jedinou diskutovanou otázkou jen prostá záchrana života předčasně narozeného dítěte, ale pozornost se přesouvá k zajištění co nejvyšší kvality života a zdraví. Stará se o to multidisciplinární tým odborníků, jejichž role je v týmu nezastupitelná a jejich spolupráce nezbytná pro další kvalitní tělesný i duševní vývoj dítěte. V tomto týmu má důležitou roli i ordinace pediatrického odborníka včetně zdravotní sestry a kvalitní následná péče o dítě s velmi nízkou porodní hmotností propuštěné do domácí péče. Pro práci byly definovány následující cíle. Zjistit, jakým způsobem se sestry podílí na ošetřovatelské péči o děti s velmi nízkou porodní hmotností v ordinaci praktického dětského lékaře. Zjistit, zda edukace ze strany sestry je dostačující pro rodiny s těmito dětmi. Zjistit, jaké jsou nejčastější zdravotní komplikace u dětí s velmi nízkou porodní hmotností v ordinaci praktického dětského lékaře. Zjistit, jaký vliv na rodinu mají děti s velmi nízkou porodní hmotností po stránce psychosociální a ekonomické. Pro splnění cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky. Která z rolí sestry se nejvíce podílí na ošetřovatelské péči o děti s velmi nízkou porodní hmotností v ordinacích praktického lékaře? Vnímají rodiče edukační činnost terénní sestry jako přínos při řešení problematiky dětí s velmi nízkou porodní hmotností? Ohrožuje narození dětí s velmi nízkou porodní hmotností psychosociální a ekonomickou stabilitu rodiny? Teoretická část práce předestřela aktuální poznatky v péči o předčasně narozené děti v pediatrických organizacích, zdůraznila důležitost základních předpokladů zdárného vývoje, jako je výživa, přizpůsobený očkovací plán a odlišnosti multidisciplinární péče, vysvětlila role sestry a nastínila základní problémy, které může předčasné narození v rodině způsobit. Praktická část byla zaměřena na kvalitativní výzkum. Data byla získána za pomoci hloubkového strukturovaného rozhovoru s matkami dětí s velmi nízkou porodní hmotností, které v době rozhovoru dosáhly běžného věku dvou let, a zdravotními sestrami. Rozhovor byl doplněn pozorováním. Výsledky výzkumu ukázaly, že jak matky, tak sestry vnímají potřebu specializované péče o předčasně narozené děti, prokázalo se ale, že vnímají rozdílně význam sestry a její hlavní role v této péči. Výzkum nastínil oblasti, na kterých je nutné dále pracovat pro zlepšení péče i vztahu matek k personálu pediatrické ordinace, prokázal nutnost dalšího vzdělávání sester a aplikaci takto získaných poznatků v denní práci, zdůraznil význam interdisciplinární následné péče o předčasně narozené děti a potvrdil předpoklad, že narození dítěte s velmi nízkou porodní hmotností je výrazným zásahem do života rodiny, především psychosociální oblasti.

Frédéric Chopin as Pianist and Teacher
Loizou, Valentine ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Résumé Tato diplomová práce je zaměřena na Fredericka Chopina jako pianistu a pedagoga. Jeho přístup ke klavírní pedagogice byl předvídavý co se týče fyziologie ruky a koordinace těla a nástroje. Jako hudebník a klavírista byl hluboce obdivován současníky. Osobním stylem hry uchvacoval své posluchače Seznámení s ním zásadně pomůže hráčům k porozumění a interpretaci Chopinových děl. Prvá kapitola je chronologicky zaměřena na Chopinův životopis a tvorbu. Druhá kapitola nazírá Chopina jako skladatele, jeho výběr žánrů, jeho inspirace a rané vlivy stejně tak jako vše, co výrazně charakterizuje jeho dílo. Třetí kapitola se týká Chopinova stylu hry (3.1), jeho názoru na ostatní hudebníky (3.2), a jeho vztahu k ostatním klavíristům (3.3). Kapitola 3.4 pojednává o hlavním problému Chopinova života, kterým byla nechuť hrát před publikem. Kapitola 3.5. uvádí podrobně Chopinovy koncerty a repertoár a následující kapitola 3.6. se zaměřuje na Chopinovy dovednosti improvizátora. Čtvrtá kapitola zkoumá Chopina jako učitele a zabývá se tím, jak významná byla role učitele v jeho životě. Dvě samostatné kapitoly se zaměřují na Chopinovy studenty (4.2) a repertoár (4.3), který studovali se svým učitelem Svědectví Chopinových studentů nám dává obraz toho, jaký byl Chopin učitel a jaké byly jeho rady, týkající se techniky a...

Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Žmolíková, Lenka ; Šůstková, Marie (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je hodnocena finanční situace společnost Zálesí a.s. V první části jsou obsaženy stručné informace o vývoji a současném stavu společnosti. Následující oddíl popisuje nezbytné teoretické znalosti potřebné pro zhodnocení stavu firmy, které jsou aplikovány v nadcházející části. Posledním bodem je analyzování problému a stanovení návrhu na řešení zjištěné situace.

Klastrování ručně psaných znaků
Novák, Jiří ; Mrázová, Iveta (oponent) ; Štanclová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnáním metod pro klasifi kaci izolovaných ručně psaných znaků. Cílem práce je analýza problému, porovnání různých klasifi kačních metod a metod pro extrakci příznaků. V práci se uvádí tři algoritmy založené na klastrování dat. Je to algoritmus k-středů, algoritmus k nejbližších sousedů a algoritmus iterativní optimalizace. Další tři zkoumané metody využívají neuronové sítě. Jsou následující: algoritmus kompetičního učení, algoritmus zpětného řízení chyby a Kohonenovy somoorganizační mapy. Tyto metody jsou otestovány a porovnány na základě procentuelní úspěšnosti při rozpoznávání znaků. Součástí práce je i porovnání a shrnutí vlastních výsledků.

Psychická zátěž a její zvládání
Štulhoferová, Radka ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Jankůj, Miroslav (oponent)
Tematika psychické zátěže a stresu je v současné době velice aktuální, neboť doba je uspěchanější, životní tempo stále rychlejší a život bez stresu prakticky neexistuje. Stres se stává součástí našeho života a většina lidí má s touto oblastí již bohaté zkušenosti. Teoretická část charakterizuje souvislosti spojené s pojmy psychická zátěž a stres, prostor bude věnován prevenci a zvládání stresu. V další části bude vysvětlen metodický postup, metody zpracování dat a hodnocení výsledků. Následující část bude věnována výsledkům výzkumu. Čtvrtá část uvádí možné návrhy a doporučení pro řešení problému. Cílem práce je charakterizovat psychickou zátěž a její jednotlivé druhy, uvést jejich konkrétní příklady, příčiny, následky a možnosti jejich zvládání. Na základě provedeného výzkumu dále zjistit, jak zátěžové/stresové situace studenti Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) vnímají, jak je pociťují a jak na ně reagují, a následně k výsledkům podat komentář a možná doporučení pro efektivnější zvládání těchto situací.

Vícezdrojové financování vysokého školství v ČR
Jelínková, Eva ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje systém financování terciárního vzdělávání v České republice. V úvodní části práce je pohlíženo na vysokoškolské vzdělání z hlediska teorie veřejných statků a z toho je odvozeno jeho financování. Následující analýza současného stavu financování vysokého školství a identifikace zásadních problémů, se kterými se české vysoké školství potýká, ukazují na nezbytnost změny stávajícího systému financování terciárního vzdělávání. Výše uvedené poznatky, zahrnující i zahraniční srovnání a doporučení, dovolují v další části práce představit investiční princip financování terciárního vzdělávání, který využívá model tzv. odloženého školného. Za předpokladu správně nastavených parametrů přispívá tento systém k větší otevřenosti vysokých škol stále rostoucí poptávce po vyšším vzdělání, ke snížení sociálních bariér v přístupu k VŠ vzdělání a k růstu ekonomické konkurenceschopnosti země. Závěr práce je věnovaný konkrétním zásadám připravované reformy vysokého školství v České republice, která s využitím školného a široké palety opatření na podporu přístupu ke vzdělání, může pomoci řešit nepříznivou situaci v našem vysokém školství.

European Central Bank´s monetary policy in terms of preferences of the member states
Sibalová, Zuzana ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Kačírková, Eliška (oponent)
Tato práce se věnuje aktuálnímu problému vývoje měnové politiky Evropské centrální banky (ECB), která čelí v těžkých časech evropské dluhové krize kritice z mnoha stran. Nejprve se práce obecně zaměřuje na základní úkoly, cíle a funkce ECB a přibližuje vývoj a strategii měnové politiky prováděnou ECB. V následující části se její pozornost obrací na charakteristiku politik a přístupů vybraných členských států. Pro účely této bakalářské práce jsem vybrala členské státy Francie a Německo, které prokazují značný vliv v záležitostech měnové politiky Eurozóny. Závěrečná část se věnuje vybraným aktuálním problémům, kde poukazuje na rozličný postoj a zájmy členských států v oblasti monetární politiky. Konkrétním problémem se jeví častý přenos fungování pravidel, předpisů a typ politiky z ekonomicky silných států na ekonomicky slabší, které jsou také součástí celku, ale nestačí tato pravidla dodržovat, jakož i následný, opačný přenos ekonomických problémů z periferie do jádra Evropské měnové unie.