National Repository of Grey Literature 269 records found  beginprevious258 - 267next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Image of the brand Kofola
Dolinská, Tatiana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Černá, Jitka (referee)
The aim of this work is to analyse brand awareness and brand image of soft drink Kofola and on basis of their opinions provide recommendations for improvement of its total image. Project work is divided into three chapters. It includes 4 pictures, 13 graphs, 1 table and 3 appendices. First chapter clarifies bases of a brand theory. It deals with brand value, identity, image and personality. Following chapter characterizes profile of the producer Kofola a.s. as well as with non -- alcoholic beverage Kofola and its image. Last chapeter presents results and interpretation of data obtained by conducted research. Results of research draw attention to attributes that are according to consumers, typical for Vinea brand (traditional, czech) as well as to qualities it lacks (healthy). Conclusions indicate possibilities of improvement of the brand Kofola.
Job satisfaction of financial advisors
Zavázalová, Kateřina ; Lorencová, Hana (advisor) ; Palková, Kateřina (referee)
The diploma thesis is focused on job satisfaction and its aim is to analyze the satisfaction of financial advisors in the company and to suggest possible solutions to improve the current situation. In the theoretical part is defined the concept of work satisfaction, its determinants, consequences and methods of measurement. Methodical part describes the procedures used to collect data. The first part of the practical part briefly describes specifics of the financial advisory market and the firm, which the survey was conducted in. The second part contains interpretation of surveyed areas from the view of satisfaction. The final part deals with proposals for possible steps leading to the increase in job satisfaction.
Computer Games nad Simulation (oriented on MMOG)
Šach, Martin ; Rosický, Antonín (advisor) ; Brixí, Radim (referee)
The goal of this Thesis is not only a plain description of common characteristics of Massive Multiplayer Online Games (their sorting and conditions on where they run are included), but also their integration to the wider phenomenon -- to cyberspace. Cyberspace reference is present in all recommendations and game specifics. Cyberspace is it`s base ingredient, the authority, to which all those parts are revoking to. And here it comes our second and main goal. The need of integration of players to that virtual world. To seek her desires, her true nature. That maybe done by describing various game devices and methods of connecting users of those devices to the cyberspace, let alone by expanding reader`s horizons to places, not known to her. All that is lead by one effort -- that the person, who will read that Thesis carefully, will be able to answer the question, if players get exactly what they need. And she`ll be able to do that before reading to the end.
The research of student´s requirements for ideal habitation
Jůzl, Ondřej ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Baňka, Jiří (referee)
Tématem této práce je průzkum požadavků na ideální bydlení. Cílovou skupinou jsou studenti vysokých a vyšších odborných škol. Výzkum je zaměřen na požadavky, které se týkají zejména prvního bydlení po ukončení studia. Práce si klade za cíl odhalit představy studentů o ideálním bydlení, rozpoznat možné budoucí trendy, zjistit jaké aspekty jsou při výběru nemovitosti nebo bydlení nejdůležitější. Dále také poukazuje na rozdílné názory mužů a žen, či různých věkových skupin studentů. Průzkum probíhal od 1.12.2006 do 15.12.2006 a odpovědělo na něj 232 respondentů. Mezi dotázanými bylo 121 žen a 111 mužů. Jedná se o studenty z různých vysokých škol. Pro účely výzkumu jsem zvolil on-line metodu, tedy metodu sběru dat pomocí internetu. První část práce je teoretická. Je zde rozebrána metodika marketingového výzkumu, jeho členění a celkový proces výzkumu. Druhá část je zaměřena na sekundární výzkum a analýzu sekundárních dat. Samotný primární výzkum je v části třetí. Zde jsou rozpracována data z dotazníků a interpretovány výsledky průzkumu. Závěr této práce je věnován stručnému shrnutí celého průzkumu. Dokument také obsahuje přílohy, ve kterých jsou tabulky četností a dotazník.
Motivační program DELPHI Packard Electric, spokojenost zaměstnanců s ním a návrh možného zlepšení
Janusová, Monika ; Kohlová, Lenka (advisor)
Popis a zhodnocení motivačních nástrojů firmy na základě výsledků získaných dotazováním zaměstnanců. V závěru jsou shrnuty výsledky, jichž bylo průzkumem dosaženo a pokus o nástin možných řešení a doporučení ke zlepšení situace.
Reklama v regionálních podmínkách- Rakovník
Tošnarová, Kristýna ; Simmová, Hilda (advisor) ; Nováček, Jan (referee) ; Matěnová, Alena (referee)
Tématem této bakalářské práce je reklama v regionálních podmínkách, konkrétně ve městě Rakovník. Cílem práce je zmapovat možnosti Reklamy a vybrat tu, která se jeví jako nejefektivnější. K tomuto účelu jsem vytvořila dotazník, který se zaměřuje na názory a zkušenosti rakovnických občanů s reklamou.
Průzkum image společnosti STUDENT AGENCY na českém trhu
Mazalovská, Markéta ; Jarolímková, Liběna (advisor)
Práce se zabývá firemním image s aplikací na společnost STUDENT AGENCY.V teoretické části zkoumá složky, které mají vliv na jeho utváření. V praktické části byl proveden průzkum a zhodnocen image STUDENT AGENCY.
Spokojenost zákazníků s nákupy přes internet
Holá, Eva ; Plášková, Alena (advisor) ; Meloun, Luboš (referee)
Tématem této bakalářské práce je spokojenost zákazníků s nákupy přes internet. Cílem práce je zhodnotit, jak jsou studenti spokojeni s internetovými nákupy, jak často a co nakupují, jaké jsou výhody a nevýhody těchto nákupů a možná doporučení do budoucnosti pro obchodníky i pro zákazníky. K tomuto účelu jsem sestavila dotazník, který má 11 otázek. Dotazovanými jsou studenti vysokých škol.
Stanovení identity a analýza image firmy BONEGA spol. s r.o.
Hudeček, Michal ; Chalupský, Vladimír (advisor) ; Pánek, Tomáš (referee)
Cílem této práce je stanovit identitu firmy BONEGA dle představ vedení a porovnat ji s vnímanou image přístrojů, značky a firmy BONEGA. Dotazování probíhalo u zákazníků a partnerů firmy, takže z něj lze vypozorovat, jak přibližně mohou vypadat reference, které o firmě její zákazníci vytváří. Závěrem práce jsou doporučení, která by firma měla následovat, chce-li svůj image posílit.
Procesní řízení organizací
Prokop, Jan ; Řepa, Václav (advisor) ; Drótos, György (referee)
The main objective of this thesis is to map some of the business process management, business process reengineering methodologies and compare it according to several criteria. Part of this thesis is survey of the state of business process management in Czech Republic and Hungary.

National Repository of Grey Literature : 269 records found   beginprevious258 - 267next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.