Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí256 - 265další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
SPECIFIKA PREVENCE ŠIKANY NA 1. STUPNI ZŠ
PECHÁČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na 1. stupni základních škol. Úvodní kapitoly popisují charakteristiku fenoménu šikany a možnosti prevence na 1. stupni základních škol. Praktická část se opírá o kvantitativní výzkum, který byl proveden mezi učiteli základních škol v okrese Tábor. Výstupem této části bylo zjistit, zda školy věnují pozornost prevenci šikany, zda existují již na 1. stupni ZŠ nějaká preventivní opatření proti šikaně a jestli učitelé ve vyučování využívají preventivní metody proti šikaně. Také byl poveden průzkum mezi žáky prvního stupně základní školy, který měl zjistit, jestli žáci rozumí slovu šikana. Výsledky výzkumu jsou graficky zobrazeny a vyhodnoceny. Závěr praktické části obsahuje doporučení k prevenci šikany.
Konvolut geometrických objektů, jako forma didaktické pomůcky (teoreticko-praktická práce)
VLKOVÁ, Veronika
V teoretické části práce jsou objasněny požadavky na metodické pomůcky. Tyto pomůcky jsou určeny pro děti na základních uměleckých a středních výtvarných školách. Práce se zaobírá metodami výuky, které s vyučujícími pomůckami těsně souvisí např. vnímání smysly, popis a ukázky pomůcek, zprostředkování učiva, logickou stavbu vyučujících hodin apod. Výsledkem je soubor variabilních metodických pomůcek, které zohledňují nabyté poznatky.
Jemnická škola v letech 1952-1970
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Základní škole v Jemnici v letech 1952-1970, v době komunismu. Jednotlivé kapitoly se konkrétněji zaměřují na život žáků na škole. Ředitelé a učitelé, kteří na škole působili. Žáci, jejich výuka a kam odcházeli po ukončení školy. Jak žáci trávili čas mimo vyučování, v jakých organizacích a zájmových kroužcích se scházeli. Dále se z práce dozvíme, jaké oslavy výročí a svátky se v tehdejší době slavily a jaké mimořádné události se odehrály. Práce odhaluje i politickou situaci a to, jak působila na život ve škole.
Analýza motivace učitelů středních škol
Kořínková, Pavla ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Práce se zaobírá problematikou motivace a spokojenosti pracovníků v sektoru školství v České republice. V teoretické části se zaměřuje na představení teoretických poznatků z oblasti motivace pracovníků a jejich spokojenosti v zaměstnání. V praktické části se zaměřuje na analýzu motivace středoškolských učitelů. Cílem této části je zmapovat úroveň motivace a spokojenosti učitelů na pracovišti. Je zde také poukázáno na faktory, které tuto problematiku ovlivňují, např. pracovní prostředí, výše mzdy atd. Analýza byla provedena na dvou pražských středních školách, a to Obchodní akademie Vinohradská a Střední škola slaboproudé elektrotechniky ve Vysočanech. Respondenti (učitelé) byli podrobeni dotazníkovému šetření, které se zaměřilo na jejich spokojenost na pracovišti, spokojenost s finančním ohodnocením, na vztahy na pracovišti, na samotnou pracovní motivaci dalším. Bylo využito i řízeného strukturovaného rozhovoru jak s ředitelem obchodní akademie, tak s ředitelkou střední odborné školy.
Komparační analýza spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii
Dobešová, Erika ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparační analýzou spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii ve Valašském Meziříčí. Teoretická část je zaměřena na shrnutí základních poznatků dané problematiky a vymezení hlavních faktorů spokojenosti. Empirická část je věnována charakteristice školy a respondentů. Dále jsou prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovoru s ředitelem analyzovány jednotlivé zkoumané oblasti. Na základě výsledků analýzy jsou navržena konkrétní doporučení, která mohou zvýšit spokojenost učitelů i studentů.
Management komunitního portálu Jindřicháč
Svoboda, Petr ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit obsahovou a organizační strukturu studentského internetového projektu Jindřicháč.cz, jehož hlavní náplní je podpora pozitivního rozvoje dětské osobnosti, nadání a vloh u dětí a jejich propojení s dalšími třemi cílovými skupinami - s rodiči, seniory a pedagogy.
Počátky vzdělávání v Senožatech
RAZIMOVÁ, Veronika
Práce se zabývá především počátky vzdělávání v Senožatech. V úvodní části je možné najít základní údaje o obci, stručné dějiny obce a také stručné informace o současném vzdělávání v obci. Druhá kapitola nese název Vývoj školství v českých zemích. Je do práce zařazena kvůli úzkým souvislostem s kapitolou třetí a dozvídáme se v ní o důležitých meznících v historii vzdělávání do konce 19. století. Třetí kapitola je nejdůležitější. Týká se historie vzdělávání v Senožatech do roku 1894. Popisuje problematiku původu školy, podrobných změn v učitelském sboru, školní docházky, stavebních úprav a rozšiřování tříd, vliv školních orgánů na místní školu a jiné události pro ni důležité. Čtvrtá a poslední kapitola slouží jako závěrečná. Ukončuje hlavní část textu a věnuje se stručnému vývoji školství v Senožatech po roce 1894.
Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD - význam informovanosti rodičů a učitelů
KRATOCHVÍLOVÁ, Martina
Abstrakt Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD (význam informovanosti rodičů a učitelů) V současné době diagnostika syndromu ADHD u dítěte představuje pro rodiče, učitele, vrstevníky a celkově pro společnost náročnou zkoušku. Samozřejmě, že i dítěti, kterému je diagnostikován syndrom ADHD, způsobuje řadu problémů při inkluzi do společnosti. Nutností je, aby nejen dítě, rodiče a učitelé, ale i společnost byla dostatečně informována o syndromu ADHD a následně všichni dokázali vytvořit příznivé sociální prostředí, ve kterém je možno ambulantní léčbou velmi pozitivně ovlivnit vývoj dítěte. Tato práce se věnovala problematice vlivu sociálního prostředí na dítě s diagnózou ADHD. Cílem práce bylo zmapování informovanosti rodičů a učitelů o syndromu ADHD. Při zpracování dat byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí dotazování. Dotazníky byly určeny rodičům dětí studujících na základních školách a učitelům pracujících v základních školách v Jihočeském kraji. Dotazníky byly anonymní, dobrovolné a obsahovaly 30 polootevřených a uzavřených otázek pro rodiče a učitele. K samotnému výzkumu bylo použito 100 ze 100 rozdaných dotazníků pro rodiče a 70 z celkového počtu 75 rozdaných dotazníků pro učitele. Návratnost dotazníků byla vysoká, u rodičů činila 100% a u učitelů 93%. Hypotéza H1 "Rodiče vyhledají pomoc u odborných pracovníků pro děti s příznaky ADHD" se potvrdila. Hypotéza H2 "Učitelé jsou dostatečně informováni o problematice dětí s ADHD" se také potvrdila. Hypotéza H3 "Učitelé dovedou poradit rodičům, jak a kde vyhledat odbornou pomoc" byla výzkumným šetřením také potvrzena. V otázkách týkajících se používání speciálních přístupů k dětem a spolupráce rodičů a učitelů se prokázala dobrá informovanost, ale její minimální využití v praxi. Z výzkumu dále vyplývá, že velkým problémem pro spolupráci je přesvědčení většiny učitelů, že v současné době je syndrom ADHD často vnímán jako omluva pro nevychované dítě. Také většina rodičů je přesvědčena, že učitelé neuplatňují speciální přístupy k dětem s diagnózou ADHD. Zlepšit by se měla edukační činnost v oblasti komplexního přístupu v péči o děti trpící syndromem ADHD, která bude založena na otevřené komunikaci mezi školou a rodiči. Nedílnou součástí bude spolupráce s externími odborníky.
Prevalence kouření u praktických lékařů a učitelů základních škol v Českých Budějovicích.
STRNADOVÁ, Monika
Cílem mé práce bylo zjistit, jaká je prevalence kouření ve vybrané skupině praktických lékařů a učitelů základních v Českých Budějovicích. Zdůraznit význam lékařů a učitelů v prevencí kouření. Zjistit, jakých preventivních aktivit využívají ve své profesi ke snížení kuřáctví. Práce byla zpracována metodou kvantitativního výzkumu, technikou dotazování. Výzkumem mé bakalářské práce jsem zjistila, že prevalence kouření u lékařů a učitelů je nižší než v běžné populaci. U praktických lékařů je 16 %, u učitelů 14 %. V běžné populaci dosahuje prevalence kouření 30 %. Naopak u praktických lékařů pro děti a dorost je stejná s prevalencí kouření v běžné populaci. Z výsledků výzkumné práce je patrné, že učitelé jsou pro své sociální okolí více příkladem než lékaři. Lékaři ale zase naopak více využívají preventivních aktivit, poskytují informace o možnostech odvykání a spolupracují s institucemi zabývajícími se prevencí a odvykáním kouření. Názory učitelů (lékařů) kuřáků a nekuřáků na provádění prevence se liší. Na snižování kuřáctví se nejvíce podílí celoživotní nekuřáci, dále pak bývalí kuřáci a na posledním místě pak současní kuřáci.
Poruchy příjmu potravy u dívek a chlapců
HUDEČKOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou poruchy příjmu potravy, které jsou dle Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN {--} 10) rozlišeny na dvě základní pruchy {--} mentální anorexie a mentální bulimie. Teoretická část práce seznamuje s diagnostickými kritérii, zdravotními komplikacemi, možnostmi léčby a s faktory ovlivňujícími vznik těchto poruch u jedinců obou pohlaví. Jsou zde zmíněny i relativně nové poruchy příjmu potravy, které mohou ohrozit nejen dospívající mládež. Cílem praktické části bylo zjistit úroveň informovanosti rodičů a pedagogů o možnosti vzniku poruch příjmu potravy u mužského pohlaví, zejména proto, že je všeobecně známo, že poruchy příjmu potravy postihují převážně dívky a ženy. Dalším cílem bylo monitorování zdrojů informací o těchto poruchách. Cílovými skupinami výzkumu byli pedagogové základních a středních škol a rodiče dětí ve věku 8 {--} 20 let. Ve výzkumu byla použita metoda dotazování pomocí dotazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí256 - 265další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.