Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,102 záznamů.  začátekpředchozí25093 - 25102  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.52 vteřin. 

Současné metody výuky prvopočátečního psaní v ČR v porovnání s národním programem VB (Anglie)
Horáčková, Pavla ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prezentovat současné metody, postupy a trendy v oblasti výuky prvopočátečního psaní na pozadí transformace českého školství. Zabývá se porovnáváním strategií Národního kurikula České republiky a Velké Británie, hledáním nových přístupů a možností, které by mohly obohatit vztah českých učitelů k výuce prvopočátečního psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Volejbal na základní škole
Havlásek, Miroslav ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
V roce 2007 by měl vstoupit v platnost nový dokument, Rámcový vzdělávací program, ovlivňující vyučování na základních školách, který zasáhne také do vyučovacího předmětu tělesná výchova. Změní se požadavek na tématický plán výuky školní tělesné výchovy a samozřejmě tématický plán pro sportovní hru - volejbal. V diplomové práci jsou porovnány výsledky výuky volejbalu na základních školách a porovnány jsou také podmínky základních škol pro výuku této sportovní hry. Při praktické části proběhlo motorické testování žáků, dotazování se na vztah žáků k výuce volejbalu na základních školách, rozhovory s pedagogy a odborné posouzení prostor určených pro výuku volejbalu na jednotlivých školách. Pro porovnání byli do výzkumu zapojeni žáci a učitelé dvou holandských škol. Zároveň byli žáci testováni ze znalosti elementárních pravidel volejbalu. Cílem práce bylo vytvořit základní doporučení k tvorbě tématického plánu pro výuku volejbalu. Toto doporučení by mělo být přínosné zejména pro učitele tělesné výchovy, kteří sestavují tématické plány předmětu tělesná výchova a tento předmět vyučují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Československá státní střední škola ve Velké Británii
Jeník, Aleš ; Smetáček, Vladimír (vedoucí práce) ; Byčkovský, Petr (oponent)
Tato diplomová práce popisuje činnost vzdělávací instituce, která vznikla v prostředí válečné emigrace v období II. světové války ve Velké Británii. Československá státní střední |kola byla zřízena péčí exilové vlády v roce 1940 pro děti čs. emigrantů a uprchlíků před nacistickou perzekucí. Svoje působení postupně rozšiřovala a pro své žáky byla školou, která jim umožnila získat a zachovat si povědomí o původu, jazyku a československých reáliích, stejně tak získat vzdělání odpovídající standardům ČSR v dané době. Při realizaci této diplomové práce bylo využito pramenů, které jsou uchovávány Národním archivem v Praze. Cílem tohoto textu je být přínosem pro dějiny školství, osvětlit historii školy, které zatím nebyla věnována žádná výraznější práce.

Vnímání barev u sluchově postižených dětí
Martínková, Michaela ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Cíle práce: Vnímání barev u sluchově postižených dětí The perception ofcolour in deaf children Cílem diplomové práce bylo předložit v teoretické části základní fakta o světě neslyšících a o barvách a jejich vnímání. V praktické části jsem se pokusila s pomocí stanovených hypotéz propojit obě témata. Snažila jsem se najít odpovědi na otázky, zda děti znají studené a teplé barvy, jak je děti vnímají, jaký vztah k nim mají, jak je barvy ovlivňují. Dalším cílem bylo ukázat, že předmět výtvarná výchova nemusí být při vzdělávání neslyšících dětí méně důležitý než jiné předměty. Konečným cílem bylo pokusit se navrhnout vzorovou hodinu výtvarné výchovy, která by sluchově postižené děti rozvíjela nejen po stránce výtvarné, ale i emociální a rozumové. Metoda: Průzkum byl proveden na Speciální základní škole pro sluchově postižené v Praze 5 Radlicích. Skupina, která se průzkumu účastnila, byla smíšená - 2 chlapci a 8 dívek ve věku od 14 do 17 let. Jednalo se o 8 neslyšících dětí slyšících rodičů, 1 nedoslýchavé dítě slyšících rodičů a 1 neslyšící dítě neslyšících rodičů. Metoda průzkumu byla provedena formou dvou písemných anket a tvorbou výtvarných prací (vybarvování předloh mandal) s asistencí osobní a tlumočníka. Anketa číslo 1 obsahovala 9 otázek s možností odpovědí ANO, NE i víceslovních...

Perceptions of Pre-Service Special and General Education Teachers on the Inclusion of Children with Special Needs in the Regular Clasroom
Torres, Franchez Lynette ; Káňová, Šárka (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
The Perceptions of Pre-service Special- and General-Education Teachers on the Inclusion of Children with Special Needs in the Regular Classroom By: Franchez Lynette Torres ABSTRACT The purpose of the study is to explore the perceptions of pre-service special- and general- education teachers in the Philippines about the inclusion of children with special needs (CSN) in the regular classroom. Teacher perception has been found to be a significant factor on implementing inclusion (Norwich, 1994; Elliot, 2008; Avramidis & Norwich, 2002). However, studies on this topic are lacking in the Philippines. The study employed a mixed method approach using both semi-structured interviews and survey using an adapted version of Saloviita's (2015) Teacher Attitudes to Inclusion Scale. The interviews were analysed using a thematic analysis and the survey data was analysed using two-way t-tests. The study determined that pre-service teachers in the Philippines had different sentiments about their prior experience and training on teaching CSN. Participants also had different definitions and understanding of inclusion. Moreover, the participants shared their concerns about the lack of sufficient teacher training and the current educational situation of the country as potential barriers to implementing inclusion. Lastly, the...

Domácí-individuální vzdělávání
Cihlová, Andrea ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Cílem mé diplomové práce je přiblížit individuální vzdělávání žáků, kteří plní povinnou školní docházku formou povinného vzdělávání. Povinné vzdělávání, které se nerealizuje ve škole, ale zpravidla doma, kdy rodič přejímá roli učitele. V praktické části zaměřím svou pozornost na porovnání legislativních opatření této alternativní formy vzdělávání ve dvou zemích - v České republice a ve Velké Británii a zpracovávám rozhovory s rodiči doma vzděláváných dětí. Výstupem mojí práce je zdůraznění odlištností, které jsou v tomto směru pro obě země typické. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Životní podmínky dětí ze sociokulturně znevýhodněných rodin
Podstawková, Edita ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Ve své práci se věnuji rodinám a dětem, které jsou sociokulturně znevýhodněny. Snažím se objasnit, jaké mají podmínky pro život, vzdělávání a jak tyto rodiny své děti vychovávají. V teoretické části se zaměřuji na rodinu majoritní společnosti a zmiňuji také rodinu romskou, jelikož v naší společnosti je převaha těchto rodin, které nesou status sociokulturně znevýhodněná rodina. Aby byly patrné rozdíly ve výchově dítěte v těchto rodinách, zmiňuji také, jaké potřeby dítě má. To nám umožní poznat, které potřeby nejsou ze strany sociokulturně znevýhodněných rodin naplněné. Kapitola práva dítěte nám má připomenout, že všichni jsme si rovni, nehledě na to, s jakou barvou pleti jsme se narodili, nebo na to, že se nacházíme v tíživé životní situaci, díky které se stáváme sociálně slabými. Další část se věnuje vzdělávání sociokulturně znevýhodněných dětí. Je zde popsáno, jaké vzdělávání pro ně v naší společnosti existuje, zda mají jiné podmínky pro vzdělávání než majoritní společnost a jak se této oblasti věnuje MŠMT. Poslední kapitola je věnovaná sociální otázce. Uvádím zde, na jakou pomoc státu mají tyto rodiny práva. Jedná se především o příspěvky hmotné nouze a přídavky na dítě, bydlení. Praktická část je zaměřena na počet sociokulturně znevýhodněných dětí navštěvujících MŠ. Čtenáři se dozví, kolik...

Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Míčková, Jana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. st. ZŠ" je zaměřena na místní krajinu a okolí. Zabývám se v ní otázkou praktického využití znalostí o regionu v učivu přírodovědy na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám rozdělením zeleně a postavením předmětu přírodověda v primární škole. Součástí diplomové práce je také výzkumná část, ve které zjišťuji dostatečnost námětů pro poznávání dřevin a informovanost žáků o dřevinách. V praktické části jsem teoretické poznatky zařadila do výuky s využitím vycházek jako metody práce v přírodovědě. Tato pedagogická metoda rozvíjí vztah žáků k jejich obci a jejímu blízkému i vzdálenému okolí.

Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.

Dopad domácího násilí na oběť
Kirejevová, Iva ; Mašát, Vladimír (oponent) ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce)
Domácí násilí je rozšířeným problémem celé společnosti, vyznačuje se vysokou latencí a velkým dopadem na oběť. Oběť je opakovaně viktimizována, což přináší neblahé následky. Dlouhodobost, nevypočítatelnost týrání způsobují reakce člověka, které u jiných trestných činů nenalézáme. Oběť domácího násilí trpí tzv. syndromem týrané ženy. Mění se její mentální a behaviorální rozpoložení. Syndrom týrané ženy zahrnuje posttraumatickou stresovou poruchu, kdy se oběť nemůže vyrovnat s opakovanou viktimizací. PTSP způsobuje psychické a fyziologické problémy. Dalším znakem syndromu týraných žen je naučená bezmocnost. Oběť svým chováním neovlivňuje výskyt útoků. Výsledkem je rezignace a pasivní chování. Posledním znakem jsou sebezničující reakce, které vznikají dvojí tváří partnera. Oběť např. popírá viktimizaci a odmítá možnost pomoci. Domácí násilí má dopad i na děti - svědky. Nebezpečím pro ně je tzv. transgenerační přenos násilí, což znamená pro dívky potencionální šanci, stát se obětí domácího násilí a pro chlapce potencionální šanci, stát se agresorem.