Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Korekce barev na základě znalosti scény a osvětlení při 3D skenování
Dočkal, Michal ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Chromý, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a ověřením funkčnosti úprav texturovacího modulu robotického systému RoScan. Systém RoScan je robotický skener pro skenování a následnou diagnostiku částí lidského těla. V první části této práce je popsáno, jak nyní funguje texturovací modul tohoto systému. Další části práce se pak zabývají teorií světla, barev a stínování v počítačové grafice. Následně jsou na základě popsaných principů navrženy úpravy texturovacího modulu systému RoScan na základě Phongova osvětlovacího modelu. Poslední část práce se zabývá implementací testovacího skriptu v Matlabu a ověřením funkčnosti navržených řešení.
Experimentální studium ekologie kriticky ohroženého druhu rozchodníku huňatého
DILLINGEROVÁ, Hana
Cílem této diplomové práce bylo zpracování literární rešerše a především experimentální studium ekologických nároků kriticky ohroženého druhu rozchodníku huňatého (Sedum villosum). Lokality, na kterých se S. villosum původně vyskytovalo, zanikaly převážně kvůli destrukci jeho stanovišť při odvodňování a rozorávání rašelinných luk nebo ústupem od tradičního managementu s následným zapojením vegetace a hromaděním biomasy. Tato práce měla přispět k doplnění znalostí o vlivu zástinu a konkurence okolní vegetace na klíčení semen a kvetení tohoto druhu, které mohou být dále využity při realizaci záchranného programu (možnosti repatriace, posilování populací, stanovištní nároky). V práci byl zjištěn významný negativní vliv vysokého zástinu a přítomnosti okolní vegetace (ostřice, hnědé mechy a rašeliníky) na klíčení a kvetení Sedum villosum. Dále bylo zjištěno, že S. villosum je schopno klíčit i přímo na vodě, klíčivost semen byla dokonce vyšší než na vlhké zemině. Pokusné výsevy, výsadba a následný monitoring klíčení, růstu a přežívání S. villosum na asanované lokalitě Knížecí Pláně (NP Šumava) ukázaly, že je možné posílit populaci S. villosum výsevem i výsadbou autochtonního materiálu na připravené plochy se strženým drnem. Vhodným nástrojem se také jeví použití mulče z pokoseného porostu v místě výskytu původní populace. Obdobný postup lze využít v budoucnu pro obnovu historických lokalit druhu.
Systémy TZB v nemovitých památkách
Maurerová, Lenka ; Vlček, Milan (oponent) ; Kabele,, Karel (oponent) ; Doc.Ing. Martina Peřinková, Ph.D (oponent) ; Hirš, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou systémů TZB (konkrétně vytápěním, větráním a klimatizací, stíněním), které zajišťují požadované interní mikroklima v nemovitých památkách. V práci se tak vzájemně prolíná ryze technický obor TZB s obecnou filozofií památkové péče. Cílem mé disertační práce je analýza procesu péče o nemovité památky, se zaměřením na současný stav průzkumů a dokumentace systémů TZB. Dále se v práci zaměřuji na možnosti dočasného měření parametrů interního mikroklimatu v nemovitých památkách a na sestavení počítačového modelu (v nástroji BSim), určeného k simulaci různých provozních stavů ve vybraných budovách. K realizaci zvolených cílů byli vybráni tři reprezentanti nemovitých památek: historická aula Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně, Zámecký palmový skleník v Lednici na Moravě a vila Tugendhat. Na jmenovaných památkách probíhal několikaletý výzkum, jehož analýzu, vyhodnocení a závěry předkládám prostřednictvím této disertační práce. Záměry disertační práce rámcově korespondují i s nadnárodními zájmy. Předkládaný výzkum je např. v souladu s mezinárodním dokumentem - Chartou ICOMOS (Zimbabwe, 2003) - který se zaměřuje na analyzování, ochranu a stavební obnovu architektonických památek. Výzkum v oblasti nemovitých památek je taktéž podporován Evropskou unií např. prostřednictvím 7. Rámcového programu.
Technické osvětlení
Vlčková, Jana ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Název práce: Technické osvětlení Autor: Jana Vlčková Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jana Hromadová, Ph.D., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá technickým osvětlením. Jedná se o rovnoběžné osvětlení, jehož směr má speciální polohu vůči průmětně. Užívá se nejčastěji při osvětlení rotačních těles a jejich soustav. Práce obsahuje jedenáct kapitol, z nichž prvních osm obsahuje teorii technického osvětlení, devátá kapitola obsahuje řešené a neřešené příklady. V desáté kapitole je popsáno využití počítačového softwaru ke konstrukci technického osvětlení. Poslední jedenáctá kapitola je o intenzitě osvětlení, která se v dnešní době již nevyužívá. Klíčová slova: Technické osvětlení, Pilletova rovina, mez vlastního stínu, mez vrženého stínu, Rhinoceros
Plavecké centrum Brno-Židenice
Pleva, František ; ing.arch. Lukáš Ležatka, Ph.D (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem práce byl návrh Plaveckého centra v Brně Židenicích. Řešený pozemek komplikovaného tvaru se nachází na úpatí svahu v těsné blízkosti polikliniky na Viniční, která je svým prostorovým řešením dominantou daného území. Základní ideou bylo za pomocí jednoduchých ortogonálních tvarů vytvořit stavbu, která by výškové budově nekonkurovala, ale doplňovala ji. Vše za předpokladu citlivého zasazení do terénu a okolí. Většina funkcí objektu je soustředěna v 1.NP, jako hygiena, bar, vodní svět, wellness. V 1.PP se nachází technické zázemí. V 2. NP jen plavecký bazén a na části střechy přístupná terasa s vířivkami. Ze střechy je výborný výhled na Brno. Jižní fasáda bazénové haly je celoprosklená, krytá vertikálním systémem zakřivených hliníkových lamel. Důvodem jsou tepelně technické požadavky a také estetické dotvoření objektu tímto dynamickým prvkem fasády. Konstrukčně se jedná o kombinovaný systém monolitického ŽB se sloupy i stěnami a dřevěných lepených vazníků a rámů. Střechy jsou kompaktní a zelené. V části nad šatnami intenzivní se vzrostlou zelení.
Interaktivní stavebnice pomocí OpenGL
Klepáčková, Karolína ; Milet, Tomáš (oponent) ; Tóth, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je implementace interaktivní stavebnice typu LEGO pomocí OpenGL. Aplikace umožňuje tvorbu modelů pomocí kostek, u nichž lze měnit barva a typ. Vytvořené modely lze ukládat i načítat. Každá kostka navrženého modelu má svou kombinaci typu a barvy. Výstupem je údaj o počtu kostek každé kombinace, která se v aplikaci nachází. Díky tomu lze navržený model následně realizovat. Výsledná implementace je uskutečněna pomocí jazyka C++ rozšířeného o knihovny.
Optimalizace interního mikroklimatu velkoprostorové kanceláře pomocí stínění
Vysloužil, Lukáš ; Blasinski, Petr (oponent) ; Maurerová, Lenka (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh systému VZT a optimalizace vnitřního mikroklimatu pomocí stínících prvků. V teoretické části jsem se zaměřil na rozdělení a popis stínících prvků. V další části práce se věnuji návrhu vhodné varianty vzduchotechnického systémů klimatizace do zadané velkoprostorové kanceláře. Poslední část se zabývá nejprve simulací vnitřního mikroklimatu pomocí programového softwaru BSim2014 na vybraný návrh řešení. A poté na vyhodnocení nejvhodnějšího stínícího systému, který by se mohl aplikovat na sledovaný objekt.
Efektivní výpočet osvětlení
Kubovčík, Tomáš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá efektivním výpočtem osvětlení v grafických scénách s velkým počtem světel . Představeny budou základní techniky výpočtu osvětlení i pokročilé techniky , které jsou z nich odvozeny . Těžištěm práce je zejména technika tiled shading a její optimalizace popsané v teoretické i praktické části . Závěr práce se zaměřuje na experimenty prováděné na těchto technikách zachycující jejich přínos v efektivitě a rychlosti výpočtů osvětlení jakož i implementačním podrobnostem některých důležitých částí .
Zobrazování a interakce objektů umístěných do 3D krajiny
Koza, Tomáš ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit systém powerupů (3D objekty) pro program TankGame. Práce obsahuje teoretický základ pro zobrazování objeků v 3D scéně, popisuje techniky používané při zobrazování těchto objektů. Dále poskytuje přehled procesu renderování 3D scény a popis implementace konkrétního zobrazovacího stroje v programu TankGame. Na závěr popisuje implementaci konkrétního systému zobrazovaných objektů (powerupů) pro program TankGame.
Grafické rozhraní pro deskové hry
Žerdík, Jan ; Pečiva, Jan (oponent) ; Kučiš, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vytváření grafického rozhraní pro deskové hry. Cílem práce je modulární aplikace s možností hraní her. Dalším důležitým prvkem zadání je implementace grafických algoritmů vhodných pro omezenou scénu deskové hry. První část práce se věnuje teoretickému rozboru algoritmů a část následující se věnuje implementaci vybraných.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.