Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časopis Dílo. Jeho podoba a význam v letech 1902 - 1914
Švejstilová, Michaela ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Tato práce se věnuje uměleckému měsíčníku Dílo, vydávaného spolkem Jednota umělců výtvarných. Hlavním tématem je období časopisu z let 1902-1914. Na základě analýzy jednotlivých ročníků se práce snaží co nejlépe přiblížit podobu časopisu, jeho zaměření a situaci na umělecké scéně kolem Díla. Toto zkoumané období je chronologicky rozděleno do tří částí. V každé části analýzy se práce snaží dodržet volně stejnou formu, pro co nejlepší možnost srovnání jednotlivých období. Práce se dále soustředí na popis tehdejší situace kolem Díla, ať už v podobě ostatních uměleckých spolků, uměleckých periodik či krátkých medailonků pro časopis významných osobností. Práce podává i poměrně detailní popis vztahu mezi Dílem a Volnými směry, časopisu Mánesa, i když toto téma není oficiálně zkoumanou kapitolou. Tato práce jako první přináší stručný rozbor Díla, významného uměleckého měsíčníku z počátku 20. století, a to v letech 1902 - 1914. Z tohoto důvodu jsou hlavním zdrojem pro zkoumání primární prameny, jednotlivé excerpta časopisu Dílo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Život a dílo jihočeského malíře Jana Kojana
Kalátová, Marie ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Hoftichová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a dílem jihočeského malíře Jana Kojana, který žil a tvořil v letech 1886 - 1951. Práce se člení celkem do sedmi kapitol, z nichž prvních šest je věnováno osobnímu životu tohoto umělce - jeho dětství, vzdělání, vstupu do manželství, vlivům, které na něho působily, včetně války a studijního pobytu v Paříži a samozřejmě také podrobnému popisu jeho tvůrčí umělecké činnosti. Závěrečná sedmá kapitola pojednává o tom, jak se Kojanovo dílo řadí do širšího kontextu české krajinomalby. Základním podkladem pro napsání této práce byly archivní dokumenty z Kojanova osobního fondu, který je uložen ve Státním oblastním archivu v Třeboni. Cílem práce je shrnout stav dosavadního bádání a poskytnout tak čtenáři co nejvíce informací týkajících se Kojanovy osobnosti a jeho výtvarného díla. Klíčová slova: Jan Kojan, malíř, život, dílo, krajinomalba, jižní Čechy
Johann Anton Koželuch (1738-1814) - Život a dílo
Mikulášová, Ludmila ; Gabrielová, Jarmila (vedoucí práce) ; Freemanová, Michaela (oponent) ; Kapsa, Václav (oponent)
Cílem disertační práce je vytvořit monografii o životě, působení a díle pražského hudebního skladatele Johanna Antona Koželucha (1738-1814). První díl práce nejprve sleduje skladatelovu životní a profesní dráhu, všímá si zázemí a postavení, které ovlivňovalo jeho tvorbu či kompoziční odkaz. Závěr prvního dílu je věnován vybraným aspektům jeho tvorby, která je hodnocena na základě srovnání s dobovým hudebním kontextem. Druhý díl disertační práce obsahuje tematický katalog skladeb Johanna Antona Koželucha. Na základě muzikologického bádání je nesporné, že Johann Anton Koželuch patří k nejvýznamnějším osobnostem českého hudebního života druhé poloviny osmnáctého a počátku devatenáctého století a jeho odkaz jistě přesahuje i hranice této země. Tato disertační práce přináší nové poznatky k hudební historii nejen české, ale i středoevropské.
Čas, prostor a materie: Procesuálně založené umění
Madar, David ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem procesuálního umění. Teoretická část je změřena především na teorii procesuálního umění, jeho předchůdce, vznik a vývoj s vyústěním na současné umění, vlivu galerijního prostředí a uměleckého trhu a sporných poloh procesuálního umění. Dále se pak zabývá teorií procesu při tvorbě, v díle či při recepci díla. Pedagogická část se zaměřuje na teoretické podloží procesu ve výtvarné výchově, návrh a dokumentaci pedagogického projektu, založeného na teoretické práci. Praktická část, vlastní projekt, pojednává o praktickém vyústění teoretické práce ve vlastní projekt a jeho obhajobu.
Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách
Zářecká, Markéta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Anotace: Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách Bakalářská práce nese název "Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách". Práce se zpočátku stručně zabývá dějinami a barokním uměním v Benátkách. Následně je poukázáno na historické souvislosti na českém území a vyzdvižení umělců, kteří nejvíce vycházeli z benátské tradice. Dále jsou zde uvedeny, životní příběhy benátských malířů, Sebastiana a Marca Ricci jejich vzájemná spolupráce, jakož to strýce a synovce. Kapitola, která se věnuje spolupráci s Marcem, obecně rozebírá díla, na kterých se Marco možná malířsky podílel. Poslední část je věnována katalogu děl, které vlastní české, moravské galerie a zámky. V katalogu jsou také uvedena ostatní díla ze zahraničních sbírek, se kterými souvisí následná obrazová dokumentace s řádnými popisky. Klíčová slova: Sebastiano Ricci, dílo, Benátky, Marco Ricci, sbírky
Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách
Zářecká, Markéta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Bibliografická citace Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách: bakalářská práce/Markéta Zářecká; vedoucí práce PhDr. Petra Oulíková, PhD. - Praha 2015 - str. 70 Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá zastoupení Sebastiana Ricciho a jeho děl v českých sbírkách. Zpočátku se práce ve stručnosti zabývá barokním malířstvím v Benátkách za období Ricciho života, na které navazuje životní příběh Sebastiana a Marca Ricciových, s čímž je spojená jejich vzájemná výtvarná spolupráce jako strýce a synovce. Poslední, ale také důležitá část této bakalářské práce je věnována katalogu děl, které vlastní české, moravské galerie a zámky. Katalog také uvádí díla stejného námětu ze zahraničních sbírek, s tím souvisí i otázky týkající se Ricciho autorství či přesné datace prezentovaných děl v katalogu. Závěrem jsou v práci shrnuty dosavadní poznatky a bádání, které byly nedílnou součástí pro vytvoření této práce. Klíčová slova: Sebastiano Ricci, dílo, Benátky, Marco Ricci, sbírky
Galileo Galilei a jeho doba
Bartošová, Tereza ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Tato práce se zabývá osobností a životem renesančního toskánského vědce Galilea Galilei, dobou, ve které žil a také jeho vztahem s katolickou církví. Cílem práce je blíže seznámit čtenáře s životem Galilea Galilei a s renesanční společností, a zachytit tak důležité momenty a vlivy, které utvářely Galileovu osobnost a jeho životní orientaci. Práce je strukturována do tří hlavních kapitol. Úvodní část práce pojednává o renesanční době a s ní spojené evropské reformaci. Zaměřuje se na renesanci v Itálii, na tehdejší vzdělanost, náboženskou situaci a vidění světa. Druhá kapitola je vyhrazena Galileově biografii, se zřetelem na jeho dílo a pak badatele, kteří měli s Galileem společnou činnost. Poslední část práce poukazuje na náboženskou situaci 16. - 17. století, s ohledem na Tridentský koncil, římskou inkvizici a na kosmologii, jak na ni nahlíželi lidé v antice a později katolická církev a vědci v raném novověku. Tato část ilustruje zejména konflikt Galilea s církví. Jsou popsány důvody konfliktu, průběh Galileova procesu a důsledky, jež z něj plynuly. Práce je završena událostmi po Galileově smrti. V závěru práce jsou shrnuty nejdůležitější vlivy, které určily Galileovo profesní směřování a taktéž výrazně formovaly jeho osobnost. Díky těmto vlivům, které determinovaly jeho postoje, chování a jednání,...
Klavírní tvorba Vítězslavy Kaprálové
Reitmajerová, Jana ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Autorský abstrakt Cílem této diplomové práce je představení osobnosti Vítězslavy Kaprálové a její tvorby jak v širším kontextu dobovém, tak i v souvislostech s událostmi a zlomy v jednotlivých etapách jejího života, s nimiž je její tvorba úzce spojena. Charakteristikou povahy a emocionálně vypjatých momentů v jejím životě jsem se pokusila nastínit specifika jejího hudebního vyjadřování v jednotlivých tvůrčích etapách. Nejvíce pozornosti věnuji klavírní tvorbě, která je mi vzhledem k mému studijnímu zaměření nejbližší. Stručný rozbor jednotlivých děl je doplněn notovými ukázkami. Ve čtvrté kapitole se pak zabývám interpretační problematikou skladatelčina klavírního díla a v závěru práce představuji nejvýznamnější interprety skladatelčiny tvorby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.