|
Nástroje pro katalogizaci otevřených dat
Šedivec, Tomáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Celá práce se zabývá tématikou tzv. OpenData (neboli otevřených dat). Jelikož je toto téma velmi rozsáhlé, zaměřuje se tato práce pouze na katalogizační nástroje (katalogy) pro otevřená data. Hlavním důvodem tohoto užšího zaměření je velká proměnlivost a stále nové technologie, které jsou zajímavé nejen pro jednotlivce či instituce ale i pro celou veřejnou správu. V době začátku psaní této práce například neexistoval český národní katalog otevřených dat, v průběhu psaní se ho však podařilo zprovoznit a nyní funguje prakticky bezchybně. Proto je důležitou součástí práce retrospektivní pohled. Hlavními cíli práce je zmapování situace národních katalogů otevřených dat ve vybraných lokalitách, zmapování požadavků na katalog pomocí dostupných zdrojů, vytvoření vhodných porovnávacích kritérií a vyhodnotit vybrané katalogizační nástroje dle kritérií. Mezi přínosy patří sestavená kritéria, která mohou sloužit dalším pracím či jiným účelům, a již zmiňovaný retrospektivní pohled. Struktura práce bude rozdělena na několik základních bloků, které se dají shrnout do struktury: Úvod, Praktická část, Analytická část, Závěr. V úvodu jsou vysvětleny cíle, důvody práce a dosažení cílů. V praktické části je popsán minulý a současný stav problematiky. V analytické části jsou vytipována kritéria/požadavky, která jsou aplikována na vybrané nástroje. V závěru je vše shrnuto.
|
| |
| |
|
Předpokládané znalosti systematiky vyšších rostlin na základě rozboru učebnic přírodopisu
ADAMCOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá rozborem jednotlivých učebnic, zejména porovnáním informací znalostí vyšších rostlin. Analyzuje množství odborné terminologie, průběžné opakování učiva, možnosti praktických úkolů i grafickou stánku učebnic. Bylo zjištěno, že učebnice splňují požadavky rámcového vzdělávacího programu, vydaného ministerstvem školství, ale pomocí analýzy se přišlo i na velké rozdíly v učivu hodnocených učebnic. Praktická část se věnuje skladbě dotazníku pro žáky sedmých tříd, jeho vyhodnocení a porovnání mezi jednotlivými školami. Vyhodnocení jednotlivých otázek a úspěšnost tří různých škol je zobrazeno ve formě grafů pro lepší přehlednost. Součástí praktické části jsou uvedeny příklady vyplněných dotazníků.
|
| |
| |
| |
|
Zásoby podle českých účetních předpisů a IFRS
Turková, Pavla ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zásob a poskytuje vysvětlení jejich účtování a vykazování. Problematika je nejprve řešena z hlediska české účetní legislativy a poté z hlediska mezinárodních účetních standardů IFRS. Obě metody jsou následně porovnány a vytyčeny nejdůležitější rozdíly. Práce je prokládána praktickými příklady.
|
|
Majetkové daně v obchodní společnosti a komparace v rámci EU
PŘIBYLOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřená na právní úpravu majetkových daní v České republice a jejich komparace s vybraným státem Evropského společenství (Spolková republika Německo). Teoretická část popisuje daňový systém silniční daně, daně z nemovitostí a tzv. trojdaně v České republice. A také daňový systém silniční daně a daně z nemovitostí v Německu, protože během roku 2007 ve firmě nedošlo k darování, dědění, ani převodu nemovitostí. Praktická část je tedy o firmě Groz-Beckert, s. r. o., která má v České republice dceřinou společnost a v Německém Albstadtu mateřskou společnost. Komparace je potom prováděna tak, jako kdyby tyto vozidla, pozemky a stavby, která firma vlastní na území České republiky, vlastnila ve stejně množství v Německu. O kolik by firma musela na daní zaplatit více a zda je pro ní Česká republika z hlediska majetkových daních výhodnější.
|
|
Srovnání Javascriptových frameworků
Hanyš, Pavel ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s javascriptovými frameworky, které se v dnešní době s oblibou používají. V úvodní části jsou vysvětleny základní termíny a potřebné informace pro dostatečné pochopení celé práce. Dále jsou uvedeny nejčastěji používané frameworky spolu s jejich popisem a uvedením jejich výhod a nevýhod. Jednotlivé frameworky se liší svými funkcemi a použitelností. Mým přínosem je jejich vzájemné srovnání a poskytnutí důležitých informací pro budoucí uživatele, kteří se rozhodují, jaký framework pro svoji práci použít. Práce může sloužit jako příručka začínajícího webového vývojáře nebo programátora. Pro konkrétní představu je na konci práce na příkladu předvedena funkcionalita vybraného frameworku.
|