Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Globální témata v občanské výchově na 2. stupni základních škol
NĚMEC, Josef
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou výuky globálních témat v občanské výchově na 2. stupni základních škol. Snaží se zachytit základní rysy této problematiky v Rámcovém vzdělávacím programu, ale i ve vybrané metodice od Člověka v tísni Bohouš a Dáša: Dáša na tržišti světa. Součástí práce, která se dělí do osmi kapitol, je i vlastní výzkumné šetření, které je založeno na kvalitativním výzkumu (rozhovory s učiteli) v rámci případové studie konkrétní školy. Na základě výsledků šetření jsou vypracovány jednotlivé aktivity, které mohou využít učitelé občanské výchovy a příbuzných předmětů, protože naplňují některé očekávané výstupy z Rámcového vzdělávacího programu a jednotlivá průřezová témata.
Sexuální výchova v kurikulu a současné edukační realitě na 2. stupni základních škol
Venderová, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Tématem bakalářské práce je sexuální výchova. Práce analyzuje její vývoj v České republice a popisuje situaci ve vybraných zahraničních zemích (Norsko, Švédsko, Dánsko, Francie, Velká Británie, Německo, Polsko, Itálie, Bulharsko, Chorvatsko, Švýcarsko, Nizozemí, Japonsko, Indie, Keňa, Mexiko). Zabývá se implementací sexuální výchovy do vzdělávacích programu: Základní škola, Obecná škola, Národní škola a do rámcového vzdělávacího programu a analyzuje "Doporučení MŠMT CR k výuce sexuální výchovy". Praktickou část představuje výzkum, který je zaměřen na výuku, metody a zkušenosti učitelů sexuální výchovy na 2. stupni základních škol.
Občanství - teoretická východiska a pedagogická praxe : případová studie základní školy
Bucvanová, Eliška ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Skovajsa, Marek (oponent)
Eliška Bucvanová. Diplomová práce. Občanství - teoretická východiska a pedagogická praxe ABSTRAKT Jako nedostatek české demokracie můžeme vnímat slabou občanskou společnost. Jedna z možností jejího rozvoje tkví ve výchově k občanství praktikované v rámci povinné školní docházky. Právě na téma občanství se zaměřuje tato práce: pomocí kvalitativního výzkumu se snaží zjistit, jak pojem chápou učitelé vybrané základní školy, k čemu se snaží žáky v této oblasti vést a jakou formou. Práce si neklade za cíl zmapovat stav výchovy k občanství v České republice, na to svým rozsahem nestačí, cílem je však odhalit, jak mohou učitelé na danou oblast nahlížet, jestli jsou ve svém náhledu jednotní a jak se jejich názory mají k poznatkům, které přináší odborná literatura. Závěry vypovídají o tom, že zkoumaná škola je na poměrně vysoké úrovni, přesto však výchova k občanství ani její cíle nejsou pedagogy vnímány jednotně a komplexně a stejně tak znalosti žáků jsou velmi různorodé. To může být vysvětleno faktem, že v oblasti výchovy k občanství dlouhodobě chybí jednotná koncepce a s velkou pravděpodobností i vzdělávací příležitosti pro rozvoj profesních dovedností pedagogů. Do budoucna by tedy bylo dobré zaměřit se jednak na možnost rozvoje jednotné koncepce, jednak na obsah profesní přípravy budoucích učitelů. KLÍČOVÁ SLOVA...
Práce s textem v hodinách výchovy k občanství
PUCHOLTOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá výukovými metodami práce s textem a jejich využitím v hodinách výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, které se týkají dané problematiky: výukové metody, metody práce s textem, text, učebnice, čtenářská gramotnost a občanská gramotnost. Praktická část zahrnuje obsahovou analýzu sady učebnic výchovy k občanství, českého jazyka a literatury pro 2. stupeň ZŠ. Součástí práce je dotazníkové šetření, které se soustředí na texty a metody využívané v hodinách výchovy k občanství. Práce také zahrnuje tři pracovní listy, v nichž jsou využity metody práce s textem.
Současný učitel občanské výchovy
ŘABKOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zaměřuje na kvalifikační charakteristiku současného učitele občanské výchovy a současný stav výuky tohoto předmětu. V teoretické části budou objasněny pojmy: kvalifikovanost, aprobovanost, průřezová témata, učebnice občanské výchovy, občanská výchova v Rámcově vzdělávacím programu. Empirický výzkum bude proveden kvantitativně formou dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, jaká je kvalifikovanost současných učitelů v kraji Vysočina. Dále tato práce zjišťuje, jak jsou tito učitelé spokojeni se současným vzdělávacím obsahem vyučovacího předmětu občanská výchova.
Česká časosběrná dokumentární tvorba po roce 1989 a její možné využití v hodinách výchovy k občanství
TROLLEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá vznikem, vývojem a druhy dokumentárního filmu. Je zaměřena na časosběrný dokument. Rozebírá pojetí a vývoj těchto dokumentů u nás. Zmíněni jsou vybraní filmoví tvůrci využívající časosběrnou metodu společně s jejich dokumentární tvorbou. Práce popisuje motivy časosběrných dokumentů a její výhody, nevýhody a specifika. Hlavní postavou této bakalářské práce je Helena Třeštíková a její tvorba. Jsou zde detailněji popsány tři její dokumenty dokončené po roce 1989. Stěžejním bodem této práce jsou témata, která dokument zachycuje a která mohou být poté využita při hodinách výchovy k občanství na školách. Cílem práce je odhalit "vzkaz" časosběrných dokumentárních filmů pro společnost. Co by si studenti po zhlédnutí tohoto typu dokumentu měli odnést do budoucího života, a jak je možné časosběrné dokumenty využít při hodinách výchovy k občanství či v jiných předmětech.
Monoteistická náboženství v učebnicích občanské výchovy
CHOCHOLOVÁ, Květa
Cílem práce je ukázat, jaké postavení mají monoteistická náboženství, tj. křesťanství, judaismus a islám, v učebnicích občanské výchovy a v očích dnešních učitelů a žáků na základních školách. Dnešní česká společnost nepřikládá náboženství větší význam a to i přesto, že tvoří značnou část našich i světových dějin. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány základní údaje o učebnicích a dále je provedena analýza učebnic občanské výchovy, které obsahují téma náboženství, od 90. let minulého století po současnost. Nastíněna je také historie a současnost judaismu, křesťanství a islámu. Praktická část si za hlavní cíl klade posoudit a vyhodnotit postoje dnešních učitelů a žáků k náboženství ve výuce občanské výchovy na základní škole. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků, které jsou vhodné pro získávání informací vztahujících se k dané problematice. Pro srovnání bylo do výzkumu, kromě dvou základních škol, zařazeno i osmileté gymnázium, konkrétně jeho nižší stupeň.
Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy
JUKLOVÁ, Tereza
Diplomová práce - Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy - se zabývá jednak vytyčením základních pojmů jako je ideologie, totalitarizmus, socializmus, komunizmus, nacizmus nebo autoritarizmus. Jednotlivé termíny charakterizuje na základě odborné literatury a podává o nich základní informace. Zároveň se zabývá samotným tématem ruské revoluce a jejího dopadu na rozvoj komunizmu v Evropě. Dále jsou v práci poskytnuty doklady o tom, jakým způsobem je téma komunizmu v hodinách občanské výchovy v současné době na základních školách probíráno. Ačkoliv jsou k dispozici i moderní učebnice občanské výchovy vydané v posledních letech, téma komunizmu se v nich objevuje jen místy. Co se týče internetových stránek, které lze využít pro zpracování tohoto tématu, nabízí se stránky Rámcově vzdělávacího programu nebo program Jeden svět na školách. Ty však poskytují materiály a je pouze na vyučujícím, jakým způsobem s nimi bude v hodinách občanské výchovy při probírání tohoto tématu pracovat. Praktickou část práce tvoří samotný výukový program, který je rozpracován podle jednotlivých hodin. V závěru práce jsou k němu připojeny nezbytné přílohy. Na základě aplikace programu v praxi bylo zjištěno, že žáci v daném výukovém programu pochopili základní informace a ocenili i práci s moderní technikou během výuky. Zároveň bylo prokázáno, že program je úspěšně realizovatelný v praxi.
Projektová metoda v hodinách občanské výchovy
ČÍHALOVÁ, Dana
Magisterská diplomová práce se zabývá projektovou metodou v hodinách občanské výchovy. Cílem práce bylo nalézt místo této metody ve výuce občanské výchovy na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsem se zaměřila na teoretická východiska projektové metody, její historický vývoj a současné pojetí, přičemž jsem se pokusila nastínit i postavení občanské výchovy na základní škole. Ve druhé části práce se zabývám již možnostmi, jak lze uspořádat učivo občanské výchovy podle projektové metody. V této části jsou tedy uvedeny návrhy vlastních projektů a vlastní realizace jednoho vybraného projektu.
Využívání interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy
HORÁČKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá využíváním interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy na 2. stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na všeobecné pojetí interaktivních tabulí a na jejich význam v Rámcovém vzdělávacím programu, význam, podstatu a funkce interaktivních tabulí. Důležitou součástí interaktivních tabulí je také jejich technická stránka a dostupné programy pro výuku. Nedílnou součást výuky tvoří učebnice, zvláště v tomto případě jde o interaktivní učebnice. Praktická část se bude zabývat analýzou dotazníků, které slouží pro praktické zhodnocení významu interaktivní výuky, jejich výhod a nevýhod ve vyučování občanské výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.