Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Principy a druhy hydrodynamických ventilů
Havelka, Milan ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou nejpoužívanějších ventilů v hydraulických systémech. Cílem práce bylo udělat základní přehled dostupných prvků a vymezit jejich stručnou charakteristiku. Důraz byl kladen zejména na jejich funkci a principy plnění daného úkolu v hydraulickém obvodu. Druhá část této práce řeší problém kmitání u ventilů a následnou optimalizace konstant, které plní funkci tlumení.
Dynamický výpočet rozvodu šestiválcového motoru s 24 ventily
Guláš, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá kontrolným výpočtom dynamického namáhania rozvodového mechanizmu OHV staronovej koncepcie 6-valcového traktorového motoru s 24 ventilmi od firmy Zetor Tractors, a.s.. Súčasťou práce je vytvorenie výpočtového modelu a navrhnutie ventilových pružín pre daný motor. Práca taktiež poukazuje na súčasné výpočtové metódy simulačných počítačových programov využívaných v automobilovom priemysle.
Rotační elektrický aktuátor: identifikace parametrů a řízení
Palaj, Lukas ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v první části zabývá návrhem desky plošných spojů, sloužící pro připojení rotačního elektrického aktuátoru (REA) ke kartě MF624. V části druhé popisuje elektronickou škrtící klapku a vlastnosti její jednotlivých prvků, její připojení ke kartě a určování parametrů nezbytných pro sestavení virtuálního modelu v prostředí Simulink. Pro daný model je pak navrženo řízení.
Vývojové trendy převodových ústrojí automobilů
Hebnar, Tomáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá spojkami, jež jsou nedílnou součástí převodového ústrojí automobilů, popisuje rozdělení spojek a uvádí příklady moderního provedení.
Fyzikální simulace látky (textilu)
Řehánek, Martin ; Juránek, Roman (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací látky v reálném čase. Látkou se myslí textilie. Nejdříve vysvětluje princip simulace textilu, který používá pro svou práci systém pružin. Poté vysvětluje matematické a fyzikální základy potřebné pro simulaci a následně popíše samotnou implementaci simulace. V závěrečné části se zhodnotí dosažené výsledky.
Vliv chemické modifikace na vybrané vlastnosti dřevěné pružiny
Novák, Filip
Tato diplomová práce se zabývá vlivem chemické modifikace na vlastnosti dřevěné pružiny. Pružina byla vyrobena z hranolku dřeva buku lesního (Fagus sylvatica, L.). Ohybový poměr byl zvolen v poměru 1:4 tloušťky ku poloměru (kružnice ohybu). Účinnost chemické modifikace anhydridem kyseliny octové byla měřena pomocí hmotnostního přírůstku (WPG) v procentech. Acetylace byla provedena s účinností 18 % WPG (při plné acetylaci 25 % WPG bylo pozorováno porušení ohýbaného prvku, především tlakovým namáháním). Vybrané vlastnosti pružiny byly hodnoceny ve čtyřech vlhkostních stavech (suché, v prostředí s 65 %, 85 % a 99 % rovnovážné vlhkosti vzduchu a 20 °C). Vliv acetylace na mechanické vlastnosti byl prokázán. Ve vlhkých podmínkách prokázaly acetylované vzorky vyšší smykový modul pružnosti a vyšší tuhost pružiny. V suchých podmínkách prokázaly acetylované vzorky nižší smykový modul pružnosti a nižší tuhost pružiny. Vliv acetylace na rozměrovou stabilitu byl prokázán. Acetylované vzorky prokázaly snížení rovnovážné vlhkosti dřeva o polovinu (46-56 %) v porovnání s referenčními vzorky. Acetylované vzorky prokázaly snížení bobtnání o polovinu u radiálního (41-56 %) a o polovinu u tangenciálního (46-59 %). Bylo pozorováno stejnoměrnější bobtnání (poměr radiálního a tangenciálního bobtnání) acetylovaných vzorků. Vliv acetylace na stabilizaci tvaru byl prokázán. Tvarová stabilita acetylované pružiny byla hodnocena změnou průměru pružiny v různých vlhkostních stavech. Se stoupající vlhkostí bylo pozorováno zvětšení průměru acetylované pružiny (5-16 %) a zvětšení průměru referenční pružiny (10-40 %). Redukce rozměrových změn průměru byla pozorována (57-75 %).
Návrh tvarových pružných členů pro mechanické rezonátory
Ševčík, Jakub ; Kšica, Filip (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom tvarového pružného členu pre mechanické rezonátory. Takto navrhnutý člen by mohol nájsť uplatnenie ako časť sústavy vibračného generátora. Vibračné generátory nájdu svoje uplatnenie pri napájaní senzorov, ku ktorým nie je jednoduché priviesť zdroj elektrickej energie ako je to najmä vo vlakovej doprave, konkrétne pri monitorovaní stavu koľají. Táto práca ponúka prehľad súčasných konštrukcií vibračných generátorov, z ktorého čerpá inšpiráciu pri následnej tvorbe samotnej pružnej časti mechanického rezonátoru. Následne je tvorená vhodná konštrukcia pre správne fungovanie rezonátora pri frekvenciách 15 až 50 Hz. Pri tvorbe je braný ohľad na výrobu pomocou laserového rezania a 3D tlače. Následne sú vytvorené dve verzie, kde prvá je vhodná na pre laserové rezanie a druhá je vhodná pre 3D tlač. Takto navrhnuté pružné časti sú následne kinematický budené a je zisťovaná ich maximálna výchylka pri rezonančnej frekvencii pomocou programu Ansys a Simulink. Ako posledné bola vyrobená pružina vhodná pre 3D tlač. Bola zistená jej maximálna výchylka a taktiež jej maximálny generovaný výkon. Pri zrýchlení 1 m/s2 dosahuje sústava výchylku 0,5 mm a generovaný výkon je v tomto prípade 0,035 mW. S narastajúcim zrýchlením sa môžu hodnoty výkonu dostáť až na úroveň 0,8 mW.
Odpružení a tlumení kabin nákladních vozidel
Kroupa, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, kterou lze zařadit do oblasti dynamiky vozidel, zkoumá vliv odpružení a tlumení kabin u nákladních vozidel na jízdní bezpečnost a na jízdní komfort. Pro řidiče, který ve vozidle tráví mnoho hodin, je pohodlí zásadním kritériem, proto se hledá možné zlepšení, které nabízí právě odpružená kabina. Rešeršní část práce nejprve rozebírá jednotlivé prvky odpružení a tlumení, další kapitola je věnována systémům, které se v dnešní době v konstrukci odpružení kabin používají. Poté je představena teoretická tvorba zjednodušeného výpočtového modelu a možnosti vyhodnocení dosažených výsledků. Následující praktická část se zabývá tvorbou samotného výpočtového modelu v softwaru Adams View, který je založen na reálném vozidle, které bylo propůjčeno fakultě. Výpočtový model je následně ověřen a porovnán se skutečným stavem a jsou na něm testovány koncepce uložení kabiny. Na vytvořeném výpočtovém modelu byly také zkoušeny vlivy parametrů kabiny na jízdní komfort a jízdní bezpečí. V poslední části práce byl vytvořen výpočtový model dakarského speciálu, na kterém byla, i díky poznatkům z předchozí kapitoly, provedena optimalizace a byly navrhnuty konfigurace, které by bylo vhodné vyzkoušet při reálném testování.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.